Jump to content

Felgi 7J do Forestera N/A 2006


kespis

Recommended Posts

Witam!

 

Zacząłem poszukiwania felg na lato do Forka i niestety utknąłem. Z oryginalnymi jest bardzo duży problem, więc postanowiłem poszukać czegoś z innych marek. Niestety średnio się na tym znam, więc liczę, że mi pomożecie :)

 

Obecnie mam założone takie (16x6,5 ET48) + opony 215/65:

foz16steelie.jpg

 

Wczoraj próbowałem się doktoryzować z felgologii i wymyśliłem co następuje:

jeśli zamiast 16x6,5 wstawię 16x7, to żeby wszystko było dobrze, powinienem zmniejszyć ET - tylko o ile (opona w obu przypadkach to 215/65)?

 

W jednym z poprzednich wątków na forum znalazłem linka i na nim się wzorowałem:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/budowa-felgi/

 

Według moich wyliczeń:

 

dla 6,5J i ET48:

- odległość zewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 6,5 * 25,4 / 2 - 48 = 34,55

- odległość wewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 6,5 * 25,4 / 2 + 48 = 130,55

 

dla 7J i ET42:

- odległość zewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 7 * 25,4 / 2 - 42 = 46,9

- odległość wewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 7 * 25,4 / 2 + 42 = 130,9

 

Przy takich parametrach felga po stronie wewnętrznej będzie praktycznie w tym samym miejscu, natomiast zwiększy się rozstaw kół (po stronie zewnętrznej). Czy taka konfiguracja będzie poprawna? Tak "na oko" dodatkowe 12mm zmieszczą się w nadkolach, ale zastanawiam się czy taka zmiana nie nadwyręży zawieszenia? Może jednak "schować" nieco felgę i poszukać czegoś z ET44-46, żeby rozłożyć przyrost równomiernie.

 

Interesują mnie konkretnie te felgi (5x100 7J ET42):

1502163411

 

http://allegro.pl/5x100-7j-16-et42-skoda-vw-seat-i1502163411.html

Czy po założeniu pierścieni centrujących będą pasowały do Forka N/A 2006 i nie będą powodowały problemów?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

 

Pozdrawiam,

Kamil

Link to comment
Share on other sites

ale sie nameczyles z tymi obliczeniami :D

 

polecam :arrow: http://1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

 

7x16 ET42 beda ok w Forku, zawieszenie nie odczuje takiej zmiany... natomiast z pierscieniami centr. bedziesz mial problem, bo pierscienie 57.1->56.1 to nie kazdy tokarz dorobi (zakladajac, ze fele z ogloszenia maja typowy VW'owski otwor centrujacy)

 

majac do wydania 1000 zlotych to bym poszukal jakichs Subarowych felg (6.5x16 albo 7x16), bo uzywki w sumie drogie nie sa... a i dokupic na sztuki bedzie latwiej, jezeli kiedys, nie daj Boze, uszkodzisz felge

Link to comment
Share on other sites

chyba aż tak źle z szesnastkami do Forka nie jest :wink: Nieraz ktoś z forum wrzuca na sprzedaż. Ja bym ci jednak proponował poszukać oryginałów. W ostateczności nawet z ET53 można jeździć a jak ktoś chce mieć większy luz to sobie zakłada delikatny dystansik 3mm lub nawet 5mm

Link to comment
Share on other sites

(...) W ostateczności nawet z ET53 można jeździć a jak ktoś chce mieć większy luz to sobie zakłada delikatny dystansik 3mm lub nawet 5mm

czemu w ostatecznosci? :P

juz dwie zimy tak odjezdzilem (bez zadnych dystansow) i nic sie nie dzieje...

 

 

p.s. niektorzy, z tego co wiem, jedza nawet na ET55 bez dystansow (fele 7x17 z WRX)

Link to comment
Share on other sites

p.s. niektorzy, z tego co wiem, jedza nawet na ET55 bez dystansow (fele 7x17 z WRX)

napisałem "w ostateczności" mając na myśli wewnętrzną niechęć kolegi kespis do zmian ET na większe niż 48 8)

 

Sam mam letnie WRX 17x7 w swoim Forku :wink:

Link to comment
Share on other sites

(...) Sam mam letnie WRX 17x7 w swoim Forku :wink:

czyli trafilem palcem w niebo :D

z dystansami?

delikatnie, 3mm :wink:

a tak to wygląda (info dla kespis)

forekr.th.jpg

OT: fajnie wyglada (tylko ta koncowka wydechu troszke psuje widok)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi - może faktycznie jeszcze poszukam oryginalnych :) Tylko, że z 16, jakie mi się podobają jest źle :( Mnie interesują jak najpełniejsze (trzeba jakoś schować te bębny z tyłu ;) ) - np.

foz98s2.jpg

lub

fozcookie.jpg

 

Dość ciekawe są te:

http://allegro.pl/subaru-forester-felga-aluminiowa-16-i1501563677.html

 

ale są tylko 3 i do tego do renowacji

 

Zastanawiam się, czy ta:

http://allegro.pl/subaru-forester-turbo-felga-oryginal-stan-bdb-i1498322331.html

nadaje się na czwartą ;) Z innych aukcji sprzedającego wnioskuję, że pochodzi z Forestera TURBO S 98-00 - czy tam były właśnie 16x6,5 ET48 ?

 

OT: Pytanie do naLeśnik:

Czy tylne szyby miałeś przyciemniane seryjnie, czy robiłeś je później? Fajnie wyglądają.

Link to comment
Share on other sites

OT: Pytanie do naLeśnik:

Czy tylne szyby miałeś przyciemniane seryjnie, czy robiłeś je później? Fajnie wyglądają.

Forek przypłynął z USA już z przyciemnionymi szybami, nawet przednie boczne miał oklejone ale musiałem odkleić 8)

Link to comment
Share on other sites

a może takie 16" enzo?

[attachment=0]2a.jpg[/attachment]

 

Mi też te się podobają :) z tym że mają rozmiar 7 (zamiast oryginalnego 6,5) + offset 35 (zamiast 48).

Czy takie różnice są dopuszczalne?

Link to comment
Share on other sites

mi się tak spodobały te 16" widziane na legacy outback 2002, że postanowiłem takie sobie sprawić, tylko później okazała się mała moja skucha, ponieważ outback jest: 1) większy prześwit i 2) ma troszkę szersze nadkola, i gdyby nie to, że z tyłu lekko ocierały to bym je sobie zostawił, a prezentowały się w legacy na załączonym obrazku

post-10091-135184430089_thumb.jpg

więc jeżeli chodzi o forestera, nie powinno być problemów, ale nic na siłę ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...