GM Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Witam, Jestem użytkownikiem Imprezy 2,0RX 1997, 115 km. Samochód jest idealny, 120tys. km. Kilka miesiecy temu założyłem instalację sekwencyjnego wtrysku gazu DIEGO. Od początku występuje pewien problem: W zakresie 1700-2500 rpm samochód na gazie nie osiąga płynnie mocy, tak jakby jechał z przyczepą, trochę szarpie. Po przełączeniu na benzynę komputer powiela błąd i skutkiem tego jest w tym zakresie jeszcze gorzej niż na gazie. Regulacje gazu nie pomogły, wymiana wtrysków na inne egzemplarze. Szarpanie prawie znika i silnik lepiej chodzi na gazie, gdy odłączy się czujnik spalania stukowego (zapala się wtedy CHECK), ale też nie jest to to co powinno. Po odłączeniu klemy i zresetowaniu komputera wszystko jest SUPER, ale po ok 50km problem wraca. Nie wiem o co chodzi, taką instalację widziałem nawet w GT i działała bez zarzutów. Mi oglądało już ją kliku speców, kilku podłączało komputer - nikt nie zlokalizował przyczyny. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Serwus U mnie gazownicy ustawiali wyższe cisnienie na mixerze... bo innaczej miałem podobne objawy jak u ciebie... Ale ja mam wersję turbo... to może być spora róznica. Pozdro EDIT Czemu czujnik spalania stukowego ma związek z tym zjawiskiem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Jest jeden forumowicz który może ci pomóc "jako" poszukaj, tym bardziej że jest chyba z Warszawy. Ale generalnie jak są problemy to masz gwarancje przecież, nie umieja wyregulować niech zdemontuja oddadzą kase i gazują sobie dalej polonezy i lanosy. To jest chore żebyś ty szukał sam usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Jarząbek Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Mam dokladnie ten sam problem z tym ze nie mam wtrysku gazu, tylko instalke 2 generacji. Autko to SI 2.0 GL z 97 roku. Witam, Jestem użytkownikiem Imprezy 2,0RX 1997, 115 km. Samochód jest idealny, 120tys. km. Kilka miesiecy temu założyłem instalację sekwencyjnego wtrysku gazu DIEGO. Od początku występuje pewien problem: W zakresie 1700-2500 rpm samochód na gazie nie osiąga płynnie mocy, tak jakby jechał z przyczepą, trochę szarpie. Po przełączeniu na benzynę komputer powiela błąd i skutkiem tego jest w tym zakresie jeszcze gorzej niż na gazie. Regulacje gazu nie pomogły, wymiana wtrysków na inne egzemplarze. Szarpanie prawie znika i silnik lepiej chodzi na gazie, gdy odłączy się czujnik spalania stukowego (zapala się wtedy CHECK), ale też nie jest to to co powinno. Po odłączeniu klemy i zresetowaniu komputera wszystko jest SUPER, ale po ok 50km problem wraca. Nie wiem o co chodzi, taką instalację widziałem nawet w GT i działała bez zarzutów. Mi oglądało już ją kliku speców, kilku podłączało komputer - nikt nie zlokalizował przyczyny. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 No ja ponowie swoje pytanie: co ma wspólnego czujnik spalania stukowego z objawem szarpania na niskich obrotach?? Pytam, ponieważ rozwiązuje u siebie podobny problem ale może od złej strony. Dla cierpliwych: check engine 22 Wdzięczny będe za jakieś sugestie odnośnie problemów kolegów, mi sie równiez przydadzą.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Witam, Jestem użytkownikiem Imprezy 2,0RX 1997, 115 km. Samochód jest idealny, 120tys. km. Kilka miesiecy temu założyłem instalację sekwencyjnego wtrysku gazu DIEGO. Od początku występuje pewien problem: W zakresie 1700-2500 rpm samochód na gazie nie osiąga płynnie mocy, tak jakby jechał z przyczepą, trochę szarpie. Po przełączeniu na benzynę komputer powiela błąd i skutkiem tego jest w tym zakresie jeszcze gorzej niż na gazie. Regulacje gazu nie pomogły, wymiana wtrysków na inne egzemplarze. Szarpanie prawie znika i silnik lepiej chodzi na gazie, gdy odłączy się czujnik spalania stukowego (zapala się wtedy CHECK), ale też nie jest to to co powinno. Po odłączeniu klemy i zresetowaniu komputera wszystko jest SUPER, ale po ok 50km problem wraca. Nie wiem o co chodzi, taką instalację widziałem nawet w GT i działała bez zarzutów. Mi oglądało już ją kliku speców, kilku podłączało komputer - nikt nie zlokalizował przyczyny. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny Pozdrawiam Ja mam kilka pomysłów. Na początek prosiłbym cię abyś sprawdził czy nie ma zapisanych błędów w sterowniku benzyny (mimo że check się nie pali). Oczywiście mówię o sytuacji kiedy samochód ma te wszystkie złe objawy. Druga prośba to taka, żebyś zdjął klemę i zresetował komputer, a potem przejechał tylko na benzynie taki mniej więcej dystans jak na gazie do momentu kiedy zaczynały występować problemy. Napisz co było i pokombinujemy dalej. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Jarząbek Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 No ja ponowie swoje pytanie: co ma wspólnego czujnik spalania stukowego z objawem szarpania na niskich obrotach?? Pytam, ponieważ rozwiązuje u siebie podobny problem ale może od złej strony. Dla cierpliwych: check engine 22 Wdzięczny będe za jakieś sugestie odnośnie problemów kolegów, mi sie równiez przydadzą.. Pozdrawiam Moja sugestia jest taka, ze w tym specyficznym przedziale obrotow moze wystepowac spalanie stukowe, wiec knock sensor je wykryje i cofnie zaplon, a potem juz go nie wyprzedzi i stad to szarpanie. Problem na pewno lezy po stronie zlego zaplonu, bo u mnie w instalce 2 generacji nie moze to byc wina sekcji wtryskowej kompa Musze sprobowac zrobic taki patent zeby odkrecic knock nensor od silnika ale go nie odpinac od wiazki i sprobowac tak pojezdzic. Zobaczymy czy bedzie dalej lapal bledy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GM Opublikowano 26 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Witam, Po odłączeniu klemy wszystko jest w porządku na benzynie i na gazie. Na benzynie nawet dłuższa jazda nic nie zmienia, wszystko OK. Spokojna jazda na gazie po mieście powoduje to COŚ po kilkudziesięciu, nawet kilkunastu kilometrach. Ciekawostka: jeździłem po mieście kilka dni, przy 1700-2500 rpm szarpanie. Nagle zaczęło mi się spieszyć i pokonałem ok 90km pod miastem "na maxa" - wysokie obroty+prędkość 140-190. Wszystko wróciło do normy, tak jak po zdjęciu klemy. Oczywiście po kilkudziesięciu kmzaczął szarpać. Wnioskuję więc, że utrzymywanie silnika w tym przedziale powoduje przestawienie zapłonu. Tylko dlaczego? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GM Opublikowano 26 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Aha, komputer nie wyświetla błędów Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 No ja ponowie swoje pytanie: co ma wspólnego czujnik spalania stukowego z objawem szarpania na niskich obrotach?? Pytam, ponieważ rozwiązuje u siebie podobny problem ale może od złej strony. Dla cierpliwych: check engine 22 Wdzięczny będe za jakieś sugestie odnośnie problemów kolegów, mi sie równiez przydadzą.. Pozdrawiam U mnie przy padnietej jednej cewce(mam 4) tez byl blad przejsciowy knock sensora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GM Opublikowano 26 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Co ma do tego czujnik - nie wiem, myśle, że wykrywa coś i przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu. Czujnik jest na bank dobry, bo wkładałem dwa inne na próbę i nic. Po odłączeniu czujnika szarpanie znika, jest o wiele lepiej ale nadal nie jest w 100% dobrze, nie ma pełnej płynności w zakresie obrotów 1700-2500. W jakim przedziale obrotów występują podobne kłopoty w innych samochodach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 No ja ponowie swoje pytanie: co ma wspólnego czujnik spalania stukowego z objawem szarpania na niskich obrotach?? Pytam, ponieważ rozwiązuje u siebie podobny problem ale może od złej strony. Dla cierpliwych: check engine 22 Wdzięczny będe za jakieś sugestie odnośnie problemów kolegów, mi sie równiez przydadzą.. Pozdrawiam U mnie przy padnietej jednej cewce(mam 4) tez byl blad przejsciowy knock sensora... A ja dzisiaj wymieniłem cewkę... przez chwilę wydawało się, że jest poprawa.. Ale teraz po testach już wiem, że nic z tego. Dalej daje mi cały czas check engine i przy niskich obrotach poszarpuje, to nie ciągnie ma muła no cuda się dzieją Nie mam już pomysłów co może być zrąbane. A Ol. już prawie wyczerpałem listę specjalistów od subaru. Jedynym wyjściem jest serwis w trójmieście.. ciekawe czy tam sobie poradzą z tym :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Witam, Po odłączeniu klemy wszystko jest w porządku na benzynie i na gazie. Na benzynie nawet dłuższa jazda nic nie zmienia, wszystko OK. Spokojna jazda na gazie po mieście powoduje to COŚ po kilkudziesięciu, nawet kilkunastu kilometrach. Ciekawostka: jeździłem po mieście kilka dni, przy 1700-2500 rpm szarpanie. Nagle zaczęło mi się spieszyć i pokonałem ok 90km pod miastem "na maxa" - wysokie obroty+prędkość 140-190. Wszystko wróciło do normy, tak jak po zdjęciu klemy. Oczywiście po kilkudziesięciu kmzaczął szarpać. Wnioskuję więc, że utrzymywanie silnika w tym przedziale powoduje przestawienie zapłonu. Tylko dlaczego? Pozdrawiam Jeżeli jest tak jak piszesz to jedyne co mi przychodzi do głowy to uboga mieszanka w tym zakresie, która może powodować spalanie stukowe. Najbardziej jednak dziwi mnie to, że po przełączeniu na benzynę jak napisałeś silnik pracuje jeszcze gorzej. Mogło by się tak dziać przy bardzo bogatej mieszance LPG powodującej zalewanie świec zapłonowych, ale po przełączeniu na benzynę i kilku przygazówkach świece powinny przepalić i silnik powinien zacząć pracować normalnie. Może być również tak (choć sterowniki z tych roczników na prawdę są odporne), że po kilkunastu kilometrach na skutek złej (np ubogiej) mieszanki LPG, mapa benzyny zostaje mocno skorygowana na plus i po ponownym przełączeniu na paliwo jest bardzo bogato co skutkuje szarpaniem i ewentualnymi strzałami w wydech. Przemawia za tym twój opis powrotu do właściwych ustawień po jeździe na trasie z większymi prędkościami. Reasumując musisz chyba skupić się na systemie gazowym i jego odpowiednim zestrojeniu, a dopiero jeżeli to nie pomoże szukać innych powodów tych anomalii. A i jeszcze sakramentalne pytanie gazowników; świece kabelki i cewka OK??? Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Serwus Dzisiaj zajechałem do znajomych i zbadałem skład spalin analizatorze. Wyszło mi co następuje: na benzynie mam mieszankę super chiper bogatą. Z tego co się dowiedziałem to skład CO2 chyba... jakiś tlenek węgla czy coś powinien być w granicacvh 0,500 u mnie dochodzi do 8,xxx skład mieszankii na LPG był za ubogi. Aktualnie gazownicy mi wzbogacili skład na gazie. Z kąd się bierze takie zalewanie na benzynie?? Ponadto od 2 dni zasówam na banzie i check ecnine pojawił mi się tylko raz na chwilkę.. Tylko nie wiem czy to wynika z tego, że przymroziło czy z samego faktu jazdy na benzie :? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 SerwusDzisiaj zajechałem do znajomych i zbadałem skład spalin analizatorze. Wyszło mi co następuje: na benzynie mam mieszankę super chiper bogatą. Z tego co się dowiedziałem to skład CO2 chyba... jakiś tlenek węgla czy coś powinien być w granicacvh 0,500 u mnie dochodzi do 8,xxx skład mieszankii na LPG był za ubogi. Aktualnie gazownicy mi wzbogacili skład na gazie. Z kąd się bierze takie zalewanie na benzynie?? Ponadto od 2 dni zasówam na banzie i check ecnine pojawił mi się tylko raz na chwilkę.. Tylko nie wiem czy to wynika z tego, że przymroziło czy z samego faktu jazdy na benzie :? Pozdrawiam To zalewanie bierze się właśnie ze zbyt ubogo wyregulowanej instalacji, która powoduje wzbogacenie mapy zasilania benzyną. Inną jeszcze możliwą przyczyną może być stare paliwo w zbiorniku. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Jak zmienić w takim razie mieszankę?? Zdjąłem klemy na cała noc z aku. rano myślałem, że będzie poprawa a przywtał mnhie znowu check :? Ujeżdżam na benzynie, ale poprawy niestety nie widzę... zamula między 1000-3000 obr czasem szarpnie check się włącza kiedy chce już nie ma żadnej reguły. Na LPG narazie wogóle nie jeżdżę. Czy trzeba w jakiś specjalny sposób wykasować błędy z kompa? Żeby przestawić mieszankę na paliwie trzeba wgrać nowy program do kompa?? Eghh w środę mam odstawić na noc auto do warsztatu w Ollsztynie... to ostatnie miejsce w tym mieście od subaraków.. póxniej już tylko serwis, ale jeśli problem jest wiązany z lpg to pewnie tez będzie kłopot i w serwisie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 jezeli instalacja gazowa spowodowala zmiany w mapach benzynowych (mialem tak w poprzednim aucie), to pomoze jedynie przegranie nowej. zwykle kasowanie zapisanych w pamieci bledow, a tym bardziej odpinanie zasilania (obojetnie na jak dlugo), nic tutaj nie pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 No to milutko... W takim razie gdzie szukać serwisu dysponującego odpowiednim sprzętem ? Musi byc to serwis subaru? Ponadto grzebię pod maską i szukam czegoś co mogło zamoknąć..... (od tego się zaczeły moje problemy)... Znalazłem sondę lambda, jest 3 żyłowa i kabelki, które wchodzą do sondy mają u mnie gołe druty, pozbawione izolacji, próbowałem jakoś to uszczelnić ale niebardzo się da. Ma to jakiś wpływ na poprawność działania sondy? Jeśli tak, czy może (miedzy innymi) być to przyczyną złego działania silnika? Pozdrawiam i dzięki panowie za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
area Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Witam, Po odłączeniu klemy wszystko jest w porządku na benzynie i na gazie. Na benzynie nawet dłuższa jazda nic nie zmienia, wszystko OK. Spokojna jazda na gazie po mieście powoduje to COŚ po kilkudziesięciu, nawet kilkunastu kilometrach. Ciekawostka: jeździłem po mieście kilka dni, przy 1700-2500 rpm szarpanie. Nagle zaczęło mi się spieszyć i pokonałem ok 90km pod miastem "na maxa" - wysokie obroty+prędkość 140-190. Wszystko wróciło do normy, tak jak po zdjęciu klemy. Oczywiście po kilkudziesięciu kmzaczął szarpać. Wnioskuję więc, że utrzymywanie silnika w tym przedziale powoduje przestawienie zapłonu. Tylko dlaczego? Pozdrawiam Mam takie same objawy(szarpanie i brak płynności oraz mocy w podanym zakresie obrotów) w tym samym modelu i roczniku na instalacji BRC sequent24.Rzeczywiście dłuższa przejażdżka na wyższych obrotach powoduje poprawę,ale np gdy postoję dłuższy czas w ulicznym korku efekt powraca.Jeszcze jedno co zauważyłem, to przy nagłym dodaniu gazu samochód nie przyspiesza płynnie a robi to dopiero przy lekkim cofnięciu pedału gazu. Też nie wiem co może być tego przyczyną. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Masz gaz w zaturbionej imprezie? Bo opis powyższy dotyczy modelu wolnossącego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Masz gaz w zaturbionej imprezie? Bo opis powyższy dotyczy modelu wolnossącego. Area ma raczej wersję wolnossącą. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
area Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Masz gaz w zaturbionej imprezie? Bo opis powyższy dotyczy modelu wolnossącego. Mam wolnossącą. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Masz gaz w zaturbionej imprezie? Bo opis powyższy dotyczy modelu wolnossącego. Przecież wyraźnie człowiek napisał: "sans turbo" (czyt.: są tirbo; to z francuskiego oznacza N/A) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Przecież wyraźnie człowiek napisał: "sans turbo" (czyt.: są tirbo; to z francuskiego oznacza N/A) . Jakby to moja żona czytała, to pewnei nie zadawałbym takich pytań. Niestety francuski jest mi równie obcy jak politycnza poprawność i związana z nią nowomowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi