Skocz do zawartości

Pluje płynem chlodzącym z odpowietrzenia


ssubarowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Aaaaa,sory myślałem że chodzi o odpowietrzenie skrzyni lub głowic i myślę sobie skąd tam qrfa woda :shock: ,teraz wszystko jasne,a czuć pod maską zapach glikolu (płynu chłodniczego)?może uszczelka a może jakaś inna nieszczelność,mam tu właśnie wyciągniętą przepustnicę w której przegniła rurka przez którą idzie płyn chłodniczy i efekt był taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie chce cie martwic, ale ja mialem tak samo w moim pol roku temu i niestety, ale jedna z uszczelek pod glowica przepuszczala. Podjedz do mechanika i niech to ogladnie bo bedzie coraz gorzej i coraz wiecej plynu ci bedzie wyciekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze zauważyłem to to, że mam górną część chodnicy ciepłą a dolną zimną

 

bo chyba tak powinno byc po to jest chlodnica

gora idzie cieply plyn z silnika a dolem zimny do silnika

to taka moja teoria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssubarowiec, jajlepiej podjec gdzies do mechaniora daj mu 50 i niech sprwwdzi

wiem ze masz 1000 teori i jest trudno czasmi poznac prawde ale kamien spadnie ci z serca jak sie dowiesz co masz

a potem .....

plac i placz :mrgreen:

 

zycze ci oby to nie uszczelka

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssubarowiec, no wygląda na uszczelkę.Ale niektóre warsztaty miały ciśnieniomierze do układu chłodzenia,choć moze być problem z odpowiednim korkiem do zbiorniczka.Popytaj o to.Jeśli ktoś by to dał radę zmierzyć i ciśnienie skacze wyżej od nominału w chłodzeniu(chyba ok 1 bar) to raczej uszczelka.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie fakt iż mam górny przewód z chłodnicy gorący a dolny zimny. Sprawdzałem w trzech innych samochodach i każdy miał obydwa gorące.

A drugie pytanie mam takie: ile wentylatorów ma chłodzić wode, jeden czy dwa??? (w gietku mam klime)

 

-- Pt lut 25, 2011 8:54 pm --

 

marek790, bez gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli góra gorąca a dół zimny to na pewno termostat,gorąca woda w przyrodzie,jak również w silnikach,idzie do góry.

Czyli jeśli woda się nagrzewa w silniku to górnym przewodem wędruje do chłodnicy,tam jest ochładzana i opada do dolnego przewodu chłodnicy gdzie poprzez termostat jest wpuszczana z powrotem do silnika,podgrzewana itd.Termostat otwiera się poprzez ingerencje ciepłej wody a pod wpływem zimnej zamyka się.Aby sprawdzić czy termostat działa należy wykonać następujące czynności:

1.spuścić płyn do czystego naczynia,

2.na dole chłodnicy odkręcić przewód gumowy od obudowy termostatu,

3.odkręcić dwie śrubki obudowy termostatu,

4.wyciągnąć termostat,

5.wypić piwo,

6.zabrać termostat do domu,

7.zagrzać wodę w czajniku do wrzenia,

8.wsadzić tam termostat i odczekać ok 5sek.

9.następnie wsadzić termostat pod zimna wodę i obserwować czy termostat reaguje na różnicę temperatur

Gdy termostat działa prawidłowo zainstaluj go z powrotem,zalej płynem i zobacz czy ta operacja coś zmieniła lub szukaj dalej usterki,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...