Jump to content

Pluje płynem chlodzącym z odpowietrzenia


ssubarowiec

Recommended Posts

Mi to wygląda że to uszczelka jeśli musisz dolewać do metalowego. Oleju nie musi być w płynie. Możesz zrobić test na obecność CO2 w płynie ale przy tym co się u ciebie dzieje to wystarczy podjechać do jakiegoś mechanika, proponuje ASO

Link to comment
Share on other sites

Aaaaa,sory myślałem że chodzi o odpowietrzenie skrzyni lub głowic i myślę sobie skąd tam qrfa woda :shock: ,teraz wszystko jasne,a czuć pod maską zapach glikolu (płynu chłodniczego)?może uszczelka a może jakaś inna nieszczelność,mam tu właśnie wyciągniętą przepustnicę w której przegniła rurka przez którą idzie płyn chłodniczy i efekt był taki sam

Link to comment
Share on other sites

Ja tez nie chce cie martwic, ale ja mialem tak samo w moim pol roku temu i niestety, ale jedna z uszczelek pod glowica przepuszczala. Podjedz do mechanika i niech to ogladnie bo bedzie coraz gorzej i coraz wiecej plynu ci bedzie wyciekac.

Link to comment
Share on other sites

Co jeszcze zauważyłem to to, że mam górną część chodnicy ciepłą a dolną zimną

 

bo chyba tak powinno byc po to jest chlodnica

gora idzie cieply plyn z silnika a dolem zimny do silnika

to taka moja teoria

Link to comment
Share on other sites

ssubarowiec, jajlepiej podjec gdzies do mechaniora daj mu 50 i niech sprwwdzi

wiem ze masz 1000 teori i jest trudno czasmi poznac prawde ale kamien spadnie ci z serca jak sie dowiesz co masz

a potem .....

plac i placz :mrgreen:

 

zycze ci oby to nie uszczelka

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

W dziadku mialem podobny problem a wymiana korka chlodnicy pomogla, nie straszcie chlopaka uszczelka .

 

Profilaktycznie wymien korek, uzupelnij plyn i odpowietrz uklad .

 

Jezeli nie pomoze, to koszty beda wieksze ...

Link to comment
Share on other sites

ssubarowiec, no wygląda na uszczelkę.Ale niektóre warsztaty miały ciśnieniomierze do układu chłodzenia,choć moze być problem z odpowiednim korkiem do zbiorniczka.Popytaj o to.Jeśli ktoś by to dał radę zmierzyć i ciśnienie skacze wyżej od nominału w chłodzeniu(chyba ok 1 bar) to raczej uszczelka.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie fakt iż mam górny przewód z chłodnicy gorący a dolny zimny. Sprawdzałem w trzech innych samochodach i każdy miał obydwa gorące.

A drugie pytanie mam takie: ile wentylatorów ma chłodzić wode, jeden czy dwa??? (w gietku mam klime)

 

-- Pt lut 25, 2011 8:54 pm --

 

marek790, bez gazu

Link to comment
Share on other sites

Jeśli góra gorąca a dół zimny to na pewno termostat,gorąca woda w przyrodzie,jak również w silnikach,idzie do góry.

Czyli jeśli woda się nagrzewa w silniku to górnym przewodem wędruje do chłodnicy,tam jest ochładzana i opada do dolnego przewodu chłodnicy gdzie poprzez termostat jest wpuszczana z powrotem do silnika,podgrzewana itd.Termostat otwiera się poprzez ingerencje ciepłej wody a pod wpływem zimnej zamyka się.Aby sprawdzić czy termostat działa należy wykonać następujące czynności:

1.spuścić płyn do czystego naczynia,

2.na dole chłodnicy odkręcić przewód gumowy od obudowy termostatu,

3.odkręcić dwie śrubki obudowy termostatu,

4.wyciągnąć termostat,

5.wypić piwo,

6.zabrać termostat do domu,

7.zagrzać wodę w czajniku do wrzenia,

8.wsadzić tam termostat i odczekać ok 5sek.

9.następnie wsadzić termostat pod zimna wodę i obserwować czy termostat reaguje na różnicę temperatur

Gdy termostat działa prawidłowo zainstaluj go z powrotem,zalej płynem i zobacz czy ta operacja coś zmieniła lub szukaj dalej usterki,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...