Jump to content

Legacy ecomatic 04


alepka

Recommended Posts

Witam. Trafia mi się okazja zakupu Legacy rocznik 04 (137KM)z systemem ecomatic. Podobno to instalacja dedykowana do tego modelu montowana przez subaru. Czy ktoś wie coś więcej na temat takiego ustrojstwa? czy to jest sekwencja IV gen., czy wtrysk fazy ciekłej (słyszałem różne opinie). Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

dowiedz sie czy zawory ma juz wzmocnione pod LPG. silniki bez sa kosztowne w eksploatacji. patrz regulacja i wyjmowanie silnika :twisted:

 

hmmmmmm a skąd się można tego dowiedzieć???. Wiem tyle, że instalacja jest założona przez subaru (są jakieś oryginalne książeczki) . Jeśli jest jakiś sposób, żeby się dowiedzieć czegoś nt zaworów to chętnie przygarnę taką informację. A czy w tym silniku na 100% trzeba wyciągać silnik do regulacji zaworów??

Link to comment
Share on other sites

ktoras tam Litera w VIN to mowi ale nie pytaj ktora :?: wiem 5-ta :D 2 L DOHC zawsze trzeba wyciagac tylko te wzmocnone po 105 tk inne wczesniej.

 

Erst die Motoren mit dem Buchstaben "F" an der 5. Stelle der Motornummer sind extra gasfest

 

jezeli 5-ta jest F to jest git :!:

Link to comment
Share on other sites

A czy w tym silniku na 100% trzeba wyciągać silnik do regulacji zaworów??

ktoras tam Litera w VIN to mowi ale nie pytaj ktora :?: wiem 5-ta :D 2 L DOHC zawsze trzeba wyciagac tylko te wzmocnone po 105 tk inne wczesniej.

 

Erst die Motoren mit dem Buchstaben "F" an der 5. Stelle der Motornummer sind extra gasfest

 

jezeli 5-ta jest F to jest git :!:

 

Silnik 137 KM z Legacy 2004 to 2.0 N/A SOHC, silnika nie trzeba wyciągać do regulacji, a regulacja na tzw.śrubki.

 

5 znak w "normalnym" Legacy w VIN to buda : P - Wagon , L - sedan

 

Sposób zasilania /paliwo-wtryski / masz w numerze silnika, rownież wybity na tabliczce znamionowej i to tam 5 znak mówi o sposobie zasilania. Początek to u Ciebie zapewne EJ20 i kolejna literka mówi o sposobie zasilania

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sposób zasilania /paliwo-wtryski / masz w numerze silnika, rownież wybity na tabliczce znamionowej i to tam 5 znak mówi o sposobie zasilania. Początek to u Ciebie zapewne EJ20 i kolejna literka mówi o sposobie zasilania

 

Pozdr.

 

Dzięki za odpowiedź ale w takim razie skoro mój nr silnika EJ202NTAHB to dwójka oznacza "podwójne zasilanie"?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź ale w takim razie skoro mój nr silnika EJ202NTAHB to dwójka oznacza "podwójne zasilanie"?

 

1-2 znak EJ - typ silnika - 4 cylindrowy

3-4 znak - 20 - pojemność - 2.0

5 znak - 2 - układ paliwowy - D-MPI-NA (SOHC)-B

6 znak - N - Detailed specifications - Used when ordering parts. See the parts catalog for details.

7 znak - T - skrzynia 5AT without ATF cooler (with warmer function)

8-10 znak - AHB - Detailed specifications - Used when ordering parts. See the parts catalog for details.

 

D-MPI-NA (SOHC)-B :arrow: D jak Dual :) ; dla 100% pewności jutro sprawdzę u siebie i dam Ci znać. Ja nie mam muchozolu więc muszę mieć inaczej :mrgreen:

 

Edit:

 

Niestety,moje oznaczenie silnika jest prawie analogiczne, też mam na piątej pozycji "2"

Pozostałe możliwości to :

2: D-MPI-NA (SOHC)-B

3: MPI-NA (SOHC)

D: MPI-NA (DOHC, H6)

X: MPI Twin scroll single turbo

 

Z VIN'u 8 pozycja też się chyba nie dowiemy :arrow:

Engine & transmission :

J: SOHC MPI 5MT Single range

K: SOHC MPI 5MT Dual range

L: SOHC MPI 4AT-SS

U: DOHC MPI 5AT-SS

V: DOHC MPI Turbo 5AT-SS

 

Pozdr.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie. Widzę że trudno się będzie dowiedzieć. W trakcie wyszła sprawa, że instalacja była montowana przy przebiegu ok 30tkm więc raczej to standardowa wersja. Trudno, czeka mnie częstsza regulacja zaworów. Na szczęście przy tym silniku podobno to nie problem. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie. Widzę że trudno się będzie dowiedzieć. W trakcie wyszła sprawa, że instalacja była montowana przy przebiegu ok 30tkm więc raczej to standardowa wersja. Trudno, czeka mnie częstsza regulacja zaworów. Na szczęście przy tym silniku podobno to nie problem. Jeszcze raz wielkie dzięki.

No to się nagłowiliśmy :mrgreen: , generalnie może być tak że FHI nic nie wie o LPG i tego nigdzie nie znajdziemy a tylko lokalni europejscy importerzy na swoje barki brali montaż LPG.

Ale nie mam wystarczającej wiedzy w tym temacie aby uznać to za "pewnik".

Regulacją zaworów jest tak jak pisałem powyżej - nie trzeba wyciągać silnika i regulacja na "śrubkach".

Może jeszcze haubi65 się odezwie w temacie LPG montowanym od nowości, poszpera w tym "niemieckim" internecie :)

pozdrawiam i dużo przyjemności z jazdy.

Link to comment
Share on other sites

co ja tam wiem :D wiem tylko ze byly silniki DOHC 165 KM czy iles tam konne i w nich bylo wazne czy zawory sa wzmocnione stad ta litera F. W pierwszym roku modelowym bodajze 2006 subaru.de nie chcialo wkladac LPG i trzeba bylo specjalnie zamawiac ze wzmocnionymi zaworami. w twoim roczniku sa niewzmocnione ale silnik jest SOHC wiec nie ma problemu. Sprawdz auto z kims kto zna bolaczki LPG. Najlepiej zajrzec do rozrzadu i sprawdzic czy jest jeszcze mozliwosc regulacji. jezeli sprzedawca sie zgodzi :?:

Link to comment
Share on other sites

jak cena dobra i nie wychestany to bierz, tylko nie wiem jak jest z dokumentami lpg, obecnie przy przegladzie potrzebny jest jakis swistek [ktorego prawdopodobnie nie bedziesz mial] ale sprawe rozwiazuje CHYBA jakies zaswiadczenie od gazownikow

Link to comment
Share on other sites

jak cena dobra i nie wychestany to bierz, tylko nie wiem jak jest z dokumentami lpg, obecnie przy przegladzie potrzebny jest jakis swistek [ktorego prawdopodobnie nie bedziesz mial] ale sprawe rozwiazuje CHYBA jakies zaswiadczenie od gazownikow

 

No wiozłem. Sprzedawca zobowiązał się że dostarczy komplet dokumentów więc zrobił homologację butli (dali na 5 lat) i tyle wystarczy. Mam jeszcze pytanie.Nie wiem jaki olej był wlany.auto ma 168tkm i nie wiem co zalać. Co radzicie przy tymprzebiegu. 5W czy 10W no i jakiej firny oleje się sprawują nalpeiej w tym modelu. I jeszcze jedno. Czy wszystkie wersje subaru mają hill-holder?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jaki olej był wlany.auto ma 168tkm i nie wiem co zalać. Co radzicie przy tymprzebiegu. 5W czy 10W no i jakiej firny oleje się sprawują nalpeiej w tym modelu. I jeszcze jedno. Czy wszystkie wersje subaru mają hill-holder?

 

5W30 API SL/CF ; API SM/CF - dobrej firmy,to dedykuje producent, sprawdzaj często olej ale jak był dobrze serwisowany to wg.mnie nie powinnien nic łykać. Nie każde Subaru ma hill-holder.

Link to comment
Share on other sites

Pytań ciąg dalszy...

Czy radio w Legacy posiada jakieś kody??. Mam zamiar zmienić akumulator i boję się że jak go rozłączę to może zablokowaćradio. wiemże w wielu autach tak jest, a nie dostałem od sprzedawcy żadnych kodów.

Link to comment
Share on other sites

Pytań ciąg dalszy...

Czy radio w Legacy posiada jakieś kody??. Mam zamiar zmienić akumulator i boję się że jak go rozłączę to może zablokowaćradio. wiemże w wielu autach tak jest, a nie dostałem od sprzedawcy żadnych kodów.

Radio w Legacy nie posiada żadnych kodów, możesz śmiało zmieniać akumulator. Czeka Cię jedynie ponowne zaprogramowanie stacji. Uważaj jednak na alarm, jeżeli masz to odłącz syrenę /bo będzie wyć :P / i może dokonać się reset pewnych ustawień alarmu, typu domykanie okien itp..

Link to comment
Share on other sites

Uważaj jednak na alarm, jeżeli masz to odłącz syrenę /bo będzie wyć :P / i może dokonać się reset pewnych ustawień alarmu, typu domykanie okien itp..

 

Podepne się pod wypowiedz, interesuje mnie czy mozna sobie przeprogramować taki alarm w subaru? chodzi mi o zamykanie drzwi po odpaleniu żeby to wyłączyć jakos... ? :)

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

No to mam jescze kilka pytań:

1. Przy otwieraniu drzwi pasażera wadzi szyba, trzeba ją lekko opuść żeby otworzyć drzwi bez problemu czy da się to jakoś wyregulować?

2. Jaki olej zalać? auto ma 170tkm i nie mam żadnej informacji co było lane wcześniej,przebieg jest na 90% oryginalny. Waham się pomiędzy 5 a 10 W.

3. Wyczytałem gdześ, że boksery lubią połknąć trochę oleju. Jakie jest to "normalne" zużycie

Link to comment
Share on other sites

ad 2. raczej 5w30

ad 3. przy calkiem normalnej jezdzie nie powinien brac

 

ps. jak tam dwumasa?

 

Jak na razie chyba dobrze. Troszkę ćwierka przy ruszaniu ale generalnie to raczej nie zauważyłem,żeby coś się działo. A może tak:Jakie są objawy niesprawnej dwumasy?

Link to comment
Share on other sites

No to mam jescze kilka pytań:

1. Przy otwieraniu drzwi pasażera wadzi szyba, trzeba ją lekko opuść żeby otworzyć drzwi bez problemu czy da się to jakoś wyregulować?

2. Jaki olej zalać? auto ma 170tkm i nie mam żadnej informacji co było lane wcześniej,przebieg jest na 90% oryginalny. Waham się pomiędzy 5 a 10 W.

3. Wyczytałem gdześ, że boksery lubią połknąć trochę oleju. Jakie jest to "normalne" zużycie

 

Ad1. Może konieczna będzie regulacja szyby lub drzwi. W pierwszej kolejności sprawdź stan uszczelek, czy wszędzie dobrze dolegają, jeżeli nie masz zastrzeżeń i jest ok, sprawdź czy szyba schodzi i podchodzi równomiernie oraz jakie są szczeliny drzwiowe. To da Ci odpowiedź co nalezy wyregulować. Wątek o regulacji szyb i dzwi masz TUTAJ oraz procedura SERWISOWA.

 

Info jak dobrać się do drzwi :arrow: ZDJĘCIE TAPICERKI

 

Ad2. Jak pisałem wczesniej ja bym wlał 5W , według instrukcji 5W30 , ja osobiście zalewam 5w40, ważne aby miał dobrą klasę najlepiej API SM/CF , nie kombinuj narazie z 10W.

 

Ad3. Niektóre wersje silnikowe owszem, ale ten N/A nie spija. Generalnie i tak wszystko zależy od stanu w jakim jest silnik. Sprawdzaj często stan oleju to będziesz miał odpowiedź czy bierze czy też nie, a jeżeli tak to ile.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki przyda się na 100%. No ale pytań ciąg dalszy. Przeglądam sobie forum i w sumie to nie mogą się doczytać jak jest w końcu z tym napędem. Z tego co rozumiem, to mój Legacy ma stały symetryczny 50/50 i sprzęgło wiskotyczne, które w przypadku utraty przyczepności jednej z osi przenosi moment na drugą oś. Czy tak?

Link to comment
Share on other sites

alepka, nie do końca :) Masz napęd stały na 4 koła z podziałem 50/50 ale, ponieważ jest to przenoszone za pomocą trzech mechanizmów różnicowych, to by nie doszło to sytuacji, że tylko jedno koło się kręci zastosowana jest wiskoza, która ogranicza "poślizg" dyferencjału środkowego, dzięki czemu w ekstremalnych przypadkach kręcą Ci się przynajmniej 2 koła - zazwyczaj po przekątnej pojazdu ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...