Stach83 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Witam. Podczas wypadku pękło jedno kółko rozrządu, silnik zgasł. Pytanie mam... czy silnik ten jest kolizyjny? Jak tak to co trzeba będzie robić? Zawory, tłoki, może inne rzeczy? Auto wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Tak, jest kolizyjny, a co trzeba będzie robić wyjdzie po rozebraniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Z tego co pamietam, to chyba wszystkie silniki w turbo sa kolizyjne, nie jestem pewien odnosnie NA. Co do wymiany? Pewnie przy rozbiorce sie okaze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Nie pocieszyliscie mnie Panowie... :/ Czyli na 100% remont silnika czy moze sie okazac, ze nie bedzie takiej potrzeby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Niekoniecznie remont, przecież panewki i wał mogą być nieruszone. Może się skończyć na pogiętych zaworach (i też niekoniecznie wszystkich), ale oczywiście i coś grubszego też może wyjść - niestety bez wyjęcia silnika to jak wróżenie z fusów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Na początek poskładaj rozrząd ,bo i tak Cię to nie minie.Potem sprawdź luzy zaworów ,a na końcu kompresje.Jak będzie wszystko OK to spróbuj odpalić .Jest szansa(mała) ,że nic sie nie stało.Znam przypadek STI 06 w którym podczas dzwonu zerwało pasek i kolega tak z ciekawości założył nowy pasek i okazało się wszystko OK. W moim WRXie MY06 przy dzwonku też połamało jedno kółko ,po założeniu paska było wszystko cacy ,kompresja też była jak ma być ,ale po odpaleniu okazało się jednak ,że zawory w jednej z głowic hałasują bardziej niż powinny.Po rozebraniu okazało się ,że dwa z nich są delikatnie przygięte ,ale poza nimi nic nie było uszkodzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 No trochę teraz mnie jednak pocieszyliście po pierwszym zimnym prysznicu... No nic... narazie mus posklejac bude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 W trakcie sklejania budy bedziesz miał latwiejsze dojście do silnika po wycięciu wzmocnienia górnego i dolnego które i tak pasuje zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Gość, który ją dłubie napisał, że na prawej glowicy kółka sie obracaja a lewa stoi deba... coś z tego można wywnioskować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Nie wiele ,dopóki nie ustawi wszystkiego na znaki i nie założy paska . Przypominam też ,że moja wersja w której zakładam ,że nic(nie wiele )sie nie uszkodziło jest baaardzo optymistyczna ,ale przed rozbieraniem motoru warto to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Gość, który ją dłubie napisał, że na prawej glowicy kółka sie obracaja a lewa stoi deba... coś z tego można wywnioskować? Tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Stach83, Rozumiem ,że kółko się porostu rozleciało? -pasek spadł itd.. Napisz , czy kółko zostało uderzone ? Bo ze zdjecia tak nie wygląda. Wazne: Po rozrządzie nie odpalaj-wcześniej obróć silnikiem ręcznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Witam Ja kupiłem GT po jeszcze większym dzwonie, kółko jedno się rozleciało, i zgasł silnik, sprawdziłem i wszystkie wałki obracały się tak samo, stawiając taki sam opór sprężyn zaworowych, kupiłem kłóko, sprawdziłem pozostałe kółka, zapiołem nowy rązrząd i.... zapalił z pierwszego , życzę szczęścia i małych kosztów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 witam U mnie po dzwonie tez kólko sie rozleciało tylko ze 8 zaworow bylo do wymiany :roll: a tak wszystko ok wiec zawory pasek i silnik odpalił powodzenia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się