pawel99ke Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam wszystkich jestem nowy na tym forum i mam pytanie odnośnie kupna subaru legacy. Chcę sobie kupić subaru [/b]legacy twin turbo b4 i nie mam pojęcia na co zwracać uwagę przy kupnie tego auta tak jestem najarany żeby kupić to auto ale nie chce kupić bajzlu dlatego prosił bym o rade na co zwrócić uwagę przy kupnie, i czy warto kupować to auto jaki jest w eksploatacji ( nie chodzi mi o paliwo wiem że trochę pije) ogólnie jak z częściami bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subar_u Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 kiedys tez chcialem ale zmienilem zdanie dopuki sie nie popsuje to pewnie przyjemnie sie jezdzi ale jak juz to bedzie nieciekawie. a wogole to w polsce nie ma za bardzo takich bo nie ma jak za bardzo przekladki zrobic.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo1979 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Mam takie subaru i nie jest jakims hitem. Nie wiem czy szukasz jakiegos szybkiego kombi czy szukasz "innego" Subaru. Jezeli to drugie to radze ci przed kupnem przejechac sie jakas Impreza WRX JDM (240-260km mocy) i wyleczysz sie z Legacego. Jesli usilnie chcesz Twin Turbo , to podstawowa balaczka sa panewki , problemy z sterowaniem turbin ( ja z tym walcze na obecna chwile ) a reszta to jak w GC8-kach. Co do przekladki to da sie zrobic bez drutowania ale potrzebuje konwersji do jednego turbo a to jest troche zabawy (ktos to juz przerabial w PL ). Mam to gdzies zreszta dokladnie opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Mam takie subaru i nie jest jakims hitem. Ale nie masz sprawnego silnika i nie jeździsz na paliwie 100 oktanów, więc nie rozwijasz na nim seryjnych 280 kucy. Druga sprawa to Legacy jest cięższy od Imprezy, ale... i znacznie więcej miejsca ma w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel99ke Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 nie chce go przekładać, i chcę legacy bo jest większe i podoba mi się -- N sty 23, 2011 4:55 pm -- jak często te panewki siadają i przy jakiej jezdzie ? a chcę w sedanie i czy kosztowne są te naprawy jakie są objawy i co to jest to gc8-kach z góry dzieki z apomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Panewki niestety w turbo-subaru czasem pasc lubia. Bywa. Ale to tez kwestia jak sie traktuje auto. Legacy z reguly maja lzejsze zycie, wiec szansa panewki mniejsza. Ale tez roznie bywa - znajomemu np. korba przez blok wyleciala jakies pol roku temu. Naprawy silnika w kazdym aucie sa kosztowne chyba. No, w subaru w kazdym razie na pewno. gc8 - klasyczna Impreza sedan lub coupe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo1979 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Niestety Twin Turbo to bardzo mocno obciazony motor ( 280km z 2 litrow a bebechy jak w zwyklym WRX-ie ) Jezeli przejrzysz ogloszenia na stronkach UK - wiele z nich jest do sprzedania z klekoczacym silnikiem . Anglicy nie lubia wydawac pieniedzy na servis , martwia sie dopiero jak cos sie zepsuje , olej nie wymieniany od wiekow to czesty widok ,poza tym wiekszosc z nich nie slyszala o ostroznym traktowaniu silnika , kiedy zimny i chlodzeniu turbin jak goracy. Sa oczywiscie wyjatki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel99ke Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 oki dzieki za pomoc ale skusze sie na te sybaru pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuchyR6 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam wszytskich ja podłącze sie do tematu i prosze o porade mam dokladnie te same pytania co kolega pomijajac watek spalania...cos co mam na oku to legacy 2.0 turbo z roku 1993 z gory wielkie dzieki za wszytskie informacje pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Legacy Turbo z 1993 to w sumie mechanicznie chyba z grubsza tak samo jak w starszej Imprezie. Ogolnie fajne auto - tyle, ze staaaare Jak masz budzet na naprawy i lubisz takie auta, to super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 w sumie mechanicznie chyba z grubsza tak samo jak w starszej Imprezie Za wyjątkiem silnika, który tłoki i blok ma chyba z czołgu zapożyczone - co w tym przypadku jest bardzo pozytywne 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuchyR6 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Polubilem 4x4 i chce spróbowac subaru sklaniam sie wlasnie ku modeloowi 2.0 turbo dokładnie z tych rocznikow Panowie piszcie wszystko co wiecie w czwartek bede ogladal auto wiec musze szybko wchlonac wiedze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 to ja się podłącze pod temat z takim zapytaniem. czy da się wolnosaka 2.2L 94 kw 1994 przeturbować jesli da to czy warto to robić (opłacalność cenowa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Da sie - wyrzucasz to co masz w budzie, wkladasz graty z turbo i jedziesz. Oplacalnosc? Jaka oplacalnosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Bardziej mi chodziło o to czy do tego silnika można dostawić turbine i czy to jest bardziej oplacalne niż zakup całego silnika z turbiną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Bardziej mi chodziło o to czy do tego silnika można dostawić turbine i czy to jest bardziej oplacalne niż zakup całego silnika z turbiną Można wszystko..., ale bardziej opłaci się swap. Tu znajdziesz więcej: viewtopic.php?f=26&t=106815&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Bardziej mi chodziło o to czy do tego silnika można dostawić turbine i czy to jest bardziej oplacalne niż zakup całego silnika z turbiną Oplacalne nie bedzie ani jedno ani drugie. Oplacalne jest kupic Nissana Micre albo jezdzic tramwajem. A modyfikacje samochodu z oplacalnoscia nigdy nic wspolnego miec nie beda. Ale majac mozliwosc latwej zamiany bebechow na turbo - chyba lepiej isc ta droga, niz dlubac silnik NA na turbo. Chyba, ze lubisz ganiac zajaczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ale majac mozliwosc latwej zamiany bebechow na turbo - chyba lepiej isc ta droga, niz dlubac silnik NA na turbo. dokladnie, przy motorze z roku '94 tak jak Twoj ipsx82, i przebiegu, hmm, circa powiedzmy 280-300 (moj ojciec ma takowy model i tyle wlasnie przebiegu) dolozenie turbo szybko by go zabilo, mimo, ze 2.2 to naprawde zywotne silniki. Tez na poczatku nie moglem spac po nocach, mmyslalem, swapa na 2.2, a moze turbo, a moze to, a moze tamto, niet. Mysle, ze taka operacja to dosc spory koszt(swap+remont silnika) najzwyczajniej sie nie oplaca. I teraz spac nie moge bo mysle o jakims turbo co z fabryki wyjechalo, a nie o wydumkach P.S1 byl motor 2.2 turbo, moc - 160KM(?) niech ktos mnie poprawi jak sie myle P.S2 na aledrogo byl kiedys zeswapowany legacy II, mial silnik od wrx i kosztowal chyba wcale nie tak duzo P.S3 wydaje mi sie, ze i u nas na forum jest podobny swap jak w P.S2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuchyR6 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Kurcze Panowie 0 odpowiedzi na moje pytania prosze serdecznie piszcie czas ucieka a auto nie bedzie na mnie czekalo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 SuchyR6, wyszukiwarka działa doskonale, polecam hasła: turbo dziadek, antyczne Legacy, Legacy turbo. Miłego czytania. gendziu, wyczuwam ironię w Twoich słowach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 SuchyR6, ja podlacze sie pod rade aflinty, a zeby troche ulatwic, to pojedz do sprawdzonego ASO Subaru i tyle, trzeba sprawdzic silnik(np panewki, napedy, i inne jak przy kupnie normalnego auta) aflinta, ironie, hmm, delikatna, a nawet jesli, to taka pozytywna a tak wogole to nie ironia a zazdrosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 No to ja kolegę Gendziu jeszcze bardziej dobije i bedzie jeszcze bardziej zazdrościć Przebieg silnika autentyczny nie kręcony wynosi na dzień dzisiejszy 61000 km Troszke zabuliłem za to autko ale warte tej kasy co dałem ( 2500 euro ) To jak z ta opłacalnością dokładania turbo , warto do takiego silnika zamontować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 To jak z ta opłacalnością dokładania turbo , warto do takiego silnika zamontować ? NIE! 2.2 wolnossący to wspaniały silnik i niech taki pozostanie. Nie wiem skąd przeświadczenie, że silnik turbo to zwykły wolnossący z dołożoną turbiną. To są zupełnie inne silniki, różnią się materiałami z których wykonane są tłoki, panewki, stopniem sprężania, chłodzeniem (Legacy GT z tamtych czasów miało natrysk oleju na denko tłoka), sterowaniem. To co jest niezmienne to punkty mocowania skrzyni i silnika do budy. Zakładając turbinę zrobisz z praktycznie niezniszczalnego silnika, coś co może chwilę pojeździ a potem rozsypie się na środku drogi. To już może lepiej swap zrobić - przynajmniej nie będzie problemów z wiązkami do przekładki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Zakładając turbinę zrobisz z praktycznie niezniszczalnego silnika, coś co może chwilę pojeździ a potem rozsypie się na środku drogi. To już może lepiej swap zrobić - przynajmniej nie będzie problemów z wiązkami do przekładki. i to stwierdzenie niech zakonczy ta dyskusje, jestem tego samego zdania :wink: ipsx82, kurka to pozazdroscic tylko! gratuluje, te motory sa naprade panzer i nie rob z nim nic tylko dbaj i smigaj, 2.2 mojego taty na mokrym zamiata tylkiem i tez daje mu frajde z jazdy pomimo prawie 300k km 8) -- Śr sty 26, 2011 11:21 am -- ipsx82, acha, jak chcesz zeby ladnie bulgotal to zaloz mu przelotowy koncowy tlumik, miod na uszy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.