Jump to content

kupno subaru legacy


pawel99ke

Recommended Posts

Witam wszystkich jestem nowy na tym forum i mam pytanie odnośnie kupna subaru legacy. Chcę sobie kupić subaru [/b]legacy twin turbo b4 i nie mam pojęcia na co zwracać uwagę przy kupnie tego auta tak jestem najarany żeby kupić to auto ale nie chce kupić bajzlu dlatego prosił bym o rade na co zwrócić uwagę przy kupnie, i czy warto kupować to auto jaki jest w eksploatacji ( nie chodzi mi o paliwo wiem że trochę pije) ogólnie jak z częściami bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

kiedys tez chcialem ale zmienilem zdanie :twisted: dopuki sie nie popsuje to pewnie przyjemnie sie jezdzi ale jak juz to bedzie nieciekawie. a wogole to w polsce nie ma za bardzo takich bo nie ma jak za bardzo przekladki zrobic....

Link to comment
Share on other sites

Mam takie subaru i nie jest jakims hitem. Nie wiem czy szukasz jakiegos szybkiego kombi czy szukasz "innego" Subaru. Jezeli to drugie to radze ci przed kupnem przejechac sie jakas Impreza WRX JDM (240-260km mocy) i wyleczysz sie z Legacego.

Jesli usilnie chcesz Twin Turbo , to podstawowa balaczka sa panewki , problemy z sterowaniem turbin ( ja z tym walcze na obecna chwile ) a reszta to jak w GC8-kach.

Co do przekladki to da sie zrobic bez drutowania ale potrzebuje konwersji do jednego turbo a to jest troche zabawy (ktos to juz przerabial w PL ). Mam to gdzies zreszta dokladnie opisane

Link to comment
Share on other sites

Mam takie subaru i nie jest jakims hitem.

Ale nie masz sprawnego silnika i nie jeździsz na paliwie 100 oktanów, więc nie rozwijasz na nim seryjnych 280 kucy. Druga sprawa to Legacy jest cięższy od Imprezy, ale... i znacznie więcej miejsca ma w środku :)

Link to comment
Share on other sites

nie chce go przekładać, i chcę legacy bo jest większe i podoba mi się

 

-- N sty 23, 2011 4:55 pm --

 

jak często te panewki siadają i przy jakiej jezdzie ? a chcę w sedanie i czy kosztowne są te naprawy jakie są objawy i co to jest to gc8-kach z góry dzieki z apomoc

Link to comment
Share on other sites

Panewki niestety w turbo-subaru czasem pasc lubia. Bywa.

Ale to tez kwestia jak sie traktuje auto.

Legacy z reguly maja lzejsze zycie, wiec szansa panewki mniejsza.

Ale tez roznie bywa - znajomemu np. korba przez blok wyleciala jakies pol roku temu.

 

Naprawy silnika w kazdym aucie sa kosztowne chyba. No, w subaru w kazdym razie na pewno.

 

gc8 - klasyczna Impreza sedan lub coupe

Link to comment
Share on other sites

Niestety Twin Turbo to bardzo mocno obciazony motor ( 280km z 2 litrow a bebechy jak w zwyklym WRX-ie )

Jezeli przejrzysz ogloszenia na stronkach UK - wiele z nich jest do sprzedania z klekoczacym silnikiem .

Anglicy nie lubia wydawac pieniedzy na servis , martwia sie dopiero jak cos sie zepsuje , olej nie wymieniany od wiekow to czesty widok ,poza tym wiekszosc z nich nie slyszala o ostroznym traktowaniu silnika , kiedy zimny i chlodzeniu turbin jak goracy.

Sa oczywiscie wyjatki .

Link to comment
Share on other sites

Witam wszytskich ja podłącze sie do tematu i prosze o porade mam dokladnie te same pytania co kolega pomijajac watek spalania...cos co mam na oku to legacy 2.0 turbo z roku 1993 z gory wielkie dzieki za wszytskie informacje pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardziej mi chodziło o to czy do tego silnika można dostawić turbine i czy to jest bardziej oplacalne niż zakup całego silnika z turbiną

 

Oplacalne nie bedzie ani jedno ani drugie.

 

Oplacalne jest kupic Nissana Micre albo jezdzic tramwajem.

 

A modyfikacje samochodu z oplacalnoscia nigdy nic wspolnego miec nie beda.

 

Ale majac mozliwosc latwej zamiany bebechow na turbo - chyba lepiej isc ta droga, niz dlubac silnik NA na turbo.

Chyba, ze lubisz ganiac zajaczka :)

Link to comment
Share on other sites

Ale majac mozliwosc latwej zamiany bebechow na turbo - chyba lepiej isc ta droga, niz dlubac silnik NA na turbo.

 

dokladnie, przy motorze z roku '94 tak jak Twoj ipsx82, i przebiegu, hmm, circa powiedzmy 280-300 (moj ojciec ma takowy model i tyle wlasnie przebiegu) dolozenie turbo szybko by go zabilo, mimo, ze 2.2 to naprawde zywotne silniki. Tez na poczatku nie moglem spac po nocach, mmyslalem, swapa na 2.2, a moze turbo, a moze to, a moze tamto, niet.

Mysle, ze taka operacja to dosc spory koszt(swap+remont silnika) najzwyczajniej sie nie oplaca. I teraz spac nie moge bo mysle o jakims turbo co z fabryki wyjechalo, a nie o wydumkach :P

 

P.S1

byl motor 2.2 turbo, moc - 160KM(?) niech ktos mnie poprawi jak sie myle

 

P.S2

na aledrogo byl kiedys zeswapowany legacy II, mial silnik od wrx i kosztowal chyba wcale nie tak duzo

 

P.S3

wydaje mi sie, ze i u nas na forum jest podobny swap jak w P.S2 :P:P

Link to comment
Share on other sites

SuchyR6, ja podlacze sie pod rade aflinty,

a zeby troche ulatwic, to pojedz do sprawdzonego ASO Subaru i tyle, trzeba sprawdzic silnik(np panewki, napedy, i inne jak przy kupnie normalnego auta)

 

aflinta, ironie, hmm, delikatna, a nawet jesli, to taka pozytywna

a tak wogole to nie ironia a zazdrosc :P:mrgreen::twisted:

Link to comment
Share on other sites

No to ja kolegę Gendziu jeszcze bardziej dobije i bedzie jeszcze bardziej zazdrościć :mrgreen:

Przebieg silnika autentyczny nie kręcony wynosi na dzień dzisiejszy 61000 km :twisted:

 

Troszke zabuliłem za to autko ale warte tej kasy co dałem ( 2500 euro )

 

To jak z ta opłacalnością dokładania turbo , warto do takiego silnika zamontować ?

Link to comment
Share on other sites

To jak z ta opłacalnością dokładania turbo , warto do takiego silnika zamontować ?

NIE! 2.2 wolnossący to wspaniały silnik i niech taki pozostanie. Nie wiem skąd przeświadczenie, że silnik turbo to zwykły wolnossący z dołożoną turbiną. To są zupełnie inne silniki, różnią się materiałami z których wykonane są tłoki, panewki, stopniem sprężania, chłodzeniem (Legacy GT z tamtych czasów miało natrysk oleju na denko tłoka), sterowaniem. To co jest niezmienne to punkty mocowania skrzyni i silnika do budy. Zakładając turbinę zrobisz z praktycznie niezniszczalnego silnika, coś co może chwilę pojeździ a potem rozsypie się na środku drogi. To już może lepiej swap zrobić - przynajmniej nie będzie problemów z wiązkami do przekładki.

Link to comment
Share on other sites

Zakładając turbinę zrobisz z praktycznie niezniszczalnego silnika, coś co może chwilę pojeździ a potem rozsypie się na środku drogi. To już może lepiej swap zrobić - przynajmniej nie będzie problemów z wiązkami do przekładki.

 

i to stwierdzenie niech zakonczy ta dyskusje, jestem tego samego zdania :wink:

 

ipsx82, kurka to pozazdroscic tylko! gratuluje, te motory sa naprade panzer i nie rob z nim nic tylko dbaj i smigaj, 2.2 mojego taty na mokrym zamiata tylkiem i tez daje mu frajde z jazdy pomimo prawie 300k km 8)

 

-- Śr sty 26, 2011 11:21 am --

 

ipsx82, acha, jak chcesz zeby ladnie bulgotal to zaloz mu przelotowy koncowy tlumik, miod na uszy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...