Jump to content

Zakup Legacy 3,0 H6


basstream

Recommended Posts

Witam,

planuję zakup Legacy H6 w manualu z rocznika od 2004, to będzie moje pierwsze Subaru w życiu jednak wybór padł po starannym moim przygotowaniu się poprzez lekturę tego Forum (przez długie zimowe wieczory przeczytałem każdy post o Legacy na tym forum) jak i wszystkich dostępnych stron o H6 - wybór jest więc już zaklepany.

Proszę Was o pomoc przy zakupie czyli proszę o sugestie związane z tym co sprawdzić , na co zwrócić szczególną uwagę , co ma specyficznego do sprawdzenia właśnie ten konkretny model H6 (znam się na autach tak generalnie bo wiele ich w życiu miałem i kupowałem nie tylko dla siebie, więc nie proszę o pomoc "ogólną" tylko szczegółową dotyczącą zakupu Subaru Legacy właśnie w wersji 3-litrowej z silnikiem H6 i do tego w manualnej skrzyni biegów - z tego co nauczyłem się po lekturze tego forum to mówicie na ten model "Spec.B").

Zakup planuję na wiosnę lub lato 2011, ponieważ dopiero wtedy będę miał uzbierane około 30tys. zł ( ewentualnie + 5tys. jak się dobrze ułoży) na zakup takiego auta (zbieram na nie od 2 lat więc miałem sporo czasu aby przemyśleć wybór).

W chwili obecnej jeżdżę Alfą 166 3,0 więc znam koszty eksploatacji nietypowego (czytaj - drogiego w serwisie i obfitującego w drobne lecz częste awarie z których jednak żadna nigdy nie unieruchomiła auta więc ja jestem z tej Alfy bardzo zadowolony) auta z dużym silnikiem ale od razu powiem, że tak jak "zagazowałem" Alfę z bardzo dobrym skutkiem (podczas gdy wszyscy na forum Alfy to odradzali) tak również mam zamiar od razu "zagazować" mojego przyszłego H6 - chyba, że uda się kupić już "zagazowany" egzemplarz - stąd proszę również o porady dotyczące instalacji gazowych dla silników H6.

Z góry dziękuję za każdą pomoc i przypominam, że temat ten będzie dla mnie aktualny przez prawie pół roku więc jak się komuś coś kiedyś przypomni to proszę śmiało dopisać do tematu a z drugiej strony jak już coś kupię to się od razu pochwalę.

Pozdrawiam

Basstream

P.S. Szkoda, że wyszukiwarka tematów nie działa jak się wpisze np. "H6" aby uzyskać wypowiedzi dotyczące aut tylko z tym silnikiem ale cóż ominąłem ten problem czytając wszystkie posty.

Link to comment
Share on other sites

Zakup planuję na wiosnę lub lato 2011, ponieważ dopiero wtedy będę miał uzbierane około 30tys. zł ( ewentualnie + 5tys. jak się dobrze ułoży) na zakup takiego auta

 

Życzę powodzenia w znalezieniu Spec B za 30 tys.

 

Od paru miesięcy sam mocno śledzę rynek i za takie pieniądze nie przypominam sobie żadnego ogłoszenia.

To co jest teraz do dostania oscyluje bliżej 40tys. (jak się pewnie dobrze potargujesz to może do 36-37tys. uda Ci się zejść) i raczej nie są to ideały jeśli chodzi o ich stan techniczny/przeszłość wypadkową.

 

Co do gazu - na forum specem jest Jako. Z tego co wiem to raczej odradzany jest gaz do H6 ze względu na koszty związane z regulacją zaworów.

Jak już tak bardzo chcesz gazować to może poszukaj sobie Legacy 2.5GT. Ten model kupisz taniej niż Spec B no i wg mnie będzie lepszą bazą do gazowania jeśli tak bardzo Ci na tym zależy.

Link to comment
Share on other sites

basstream, po pierwsze to witamy na The Forum :mrgreen:

po drugie, jak juz ci pisali wyzej inni forumowicze za 30kpln bedzie ci ciezko znalesc spec.b no chyba ,ze sprzedaz jeszcze Alfe i polaczysz z uzbierana kasa to co innego :twisted:

po trzecie ,zakladanie LPG do H6 :roll: jest mozliwe ale koszty regulacji zaworow sa b.duze tak wiec mija sie to z celem, pogadaj z forumowiczem Jaro_G on ma OBK H6 i bardzo chcial zakladac do niego LPG i teraz jest na etapie sprzedazy lub zamiany na Forka Turbo wlasnie dlatego ze latwiej przyjmuja podtlenek :P jak juz ktorys ci tu doradzil moze lepiej kupic LegacyGT :idea: i go zagazowac ale zrobisz co zechcesz i jak zechcesz :twisted:

Link to comment
Share on other sites

basstream, po pierwsze to witamy na The Forum :mrgreen:

po drugie, jak juz ci pisali wyzej inni forumowicze za 30kpln bedzie ci ciezko znalesc spec.b no chyba ,ze sprzedaz jeszcze Alfe i polaczysz z uzbierana kasa to co innego :twisted:

po trzecie ,zakladanie LPG do H6 :roll: jest mozliwe ale koszty regulacji zaworow sa b.duze tak wiec mija sie to z celem, pogadaj z forumowiczem Jaro_G on ma OBK H6 i bardzo chcial zakladac do niego LPG i teraz jest na etapie sprzedazy lub zamiany na Forka Turbo wlasnie dlatego ze latwiej przyjmuja podtlenek :P jak juz ktorys ci tu doradzil moze lepiej kupic LegacyGT :idea: i go zagazowac ale zrobisz co zechcesz i jak zechcesz :twisted:

 

Witam i bardzo dziękuję za miłe przyjęcie na Forum.

Oczywiście kwota uzbierana + kwota ze sprzedaży Alfy (choć zapewne nie będzie łatwo) ale może coś około 10tys. czyli razem będzie powiedzmy koło 40tys. jak się uda (wartość mojej Alfy zapewne do czasu sprzedaży jeszcze spadnie ale i - bez urazy - spadnie też wartość Legacy z rocznika np. 2004).

Bardzo dziękuję za podpowiedź w sprawie gazu, ponieważ nie miałem pojęcia, że w H6 tak ciężko założyć i skonfigurować instalację (w mojej Alfie też niby odradzali ale okazało się, że wyszło super i autko nawet mocy nie traci a teraz gdy po latach eksploatacji gdy komputer "nauczył" się współpracy z instalacją to wg mnie chodzi nawet równiej na gazie niż na benzynie).

Całkowicie zdaję się więc na pomoc płynącą z tego Forum więc pomyślę o GT choć powiem szczerze, że jestem bardzo negatywnie nastawiony do kupna używanego auta z turbiną, ponieważ miałem dwa takie swego czasu (w tym Alfę 166 2,0 TB V6) i naprawdę to właśnie turbina była elementem w który wkładałem masę kasy i nerwów (wiem, nie miałem szczęścia do poprzednich użytkowników) stąd właśnie pomysł na wersję H6 wolnossącą.

Generalnie dla mnie różnica w kosztach tankowania benzyny a gazu jest przeznaczona na ewentualne naprawy i serwis auta (tylko takie rozwiązanie wytrzymuje mój budżet przy moim upodobaniu do aut powszechnie uważanych za drogie w eksploatacji - miałem także Citroena XM 3,0 V6 z Hydro i to dopiero była "jazda" ....hihihi) i tylko dlatego, że jest to pomysł sprawdzony przy użytkowaniu moich dotychczasowych aut chciałem go przełożyć na Subaru H6 ale skoro się nie da ......

Hmmm , naprawdę jestem teraz w "kropce", ponieważ chyba nie odważę się na wersję z turbiną więc pozostają "zwykłe" wersje Legacy (swoją drogą jaką wersję bez turbiny polecacie w roczniku od 2004 przy podanej przeze mnie kwocie ?) albo zwrócę swoją uwagę w stronę jakieś innej marki (szkoda, bo tak marzyłem o tym aby mieć w swoim "CV samochodowym" przygodę z tym wspaniałym autem).

Pozdrawiam i cały czas proszę o kolejne wypowiedzi, tylko z nich rośnie moja wiedza o tych wspaniałych autach.

Z góry dziękuję

Basstream

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za podpowiedź w sprawie gazu, ponieważ nie miałem pojęcia, że w H6 tak ciężko założyć i skonfigurować instalację (w mojej Alfie też niby odradzali ale okazało się, że wyszło super i autko nawet mocy nie traci a teraz gdy po latach eksploatacji gdy komputer "nauczył" się współpracy z instalacją to wg mnie chodzi nawet równiej na gazie niż na benzynie).

 

Tu nie chodzi o trudność w skonfigurowaniu i wystrojeniu LPG. Problem tkwi w kosztach regulacji luzów zaworowych, którą przy zasilaniu gazowym trzeba robić częściej niż przy Pb.

Link to comment
Share on other sites

Pany a te luzy zaworowe to standard w h6 w rocznikach 04 w górę? Jeśli tak to przy jakim przebiegu to trzeba robić i jaki koszt?

 

Luzy zaworowe to standard w wielu silnikach. H6 tu nie jest niczym nadzwyczajnym. Ja mam co prawda starszy model, niby tańszy w regulacji. A przy jakim przebiegu regulacja? Trudno jednoznacznie określić. U mnie była robiona przy około 170kkm. Zleciłem zrobienie regulacji prewencyjnie, bo przebieg duży, a i LPG swoje dodało. Po otwarciu okazało się, że to już czas na to chociaż nie miałem żadnych niepokojących objawów.

Link to comment
Share on other sites

Pany a te luzy zaworowe to standard w h6 w rocznikach 04 w górę? Jeśli tak to przy jakim przebiegu to trzeba robić i jaki koszt?

No właśnie. Kwestia kosztów regulacji oraz przebiegu, kiedy operacja powinna być wykonana była poruszana w wielu różnych wątkach. Co do przebiegu padały bardzo rozbieżne informacje, a kosztów konkretnych nikt nie podał.

Wiem, że Carfit taką usługę wykonywał ....w moim aucie :mrgreen: , ale policzył mnie według innego cennika(dzięki Leszyczyk :wink: ) - dlatego nie wiem, ile taka usługa rzeczywiście kosztuje standardowo.

P.S.Regulację robiłem przy 100 000 km - ale tak na wszelki wypadek :mrgreen: Gazu nie mam :!:

Link to comment
Share on other sites

basstream, mozesz kupic i zagazowac 2.5 N/A ma 165KM jest wprawdzie wolniejsze od H6 ale znosi gaz bezproblemowo :mrgreen:

 

albo kupic 2005/2006 2.0 N/A ma tez 165KM co do gazu nie wiem bo jezdze na Pb95

 

w tym modelu akurat do regulacji (na lpg co 40tys km) silnik trzeba wyjąć więc mało komfortowo

 

P.S.Regulację robiłem przy 100 000 km - ale tak na wszelki wypadek :mrgreen: Gazu nie mam :!:

 

bo na Pb co 100 tys km jest regulacja więc trochę rzadziej...

Link to comment
Share on other sites

basstream, mozesz kupic i zagazowac 2.5 N/A ma 165KM jest wprawdzie wolniejsze od H6 ale znosi gaz bezproblemowo :mrgreen:

 

albo kupic 2005/2006 2.0 N/A ma tez 165KM co do gazu nie wiem bo jezdze na Pb95

 

w tym modelu akurat do regulacji (na lpg co 40tys km) silnik trzeba wyjąć więc mało komfortowo

 

P.S.Regulację robiłem przy 100 000 km - ale tak na wszelki wypadek :mrgreen: Gazu nie mam :!:

 

bo na Pb co 100 tys km jest regulacja więc trochę rzadziej...

 

czyli jak ja teraz bede robil rozrzad to musze tez regulowac zawory? jakie sa koszty?

Link to comment
Share on other sites

P.S.Regulację robiłem przy 100 000 km - ale tak na wszelki wypadek :mrgreen: Gazu nie mam :!:

 

bo na Pb co 100 tys km jest regulacja więc trochę rzadziej...

 

czyli jak ja teraz bede robil rozrzad to musze tez regulowac zawory? jakie sa koszty?

 

 

a jakiego masz silnika i przebiega?

Link to comment
Share on other sites

jak bedziesz robil rozrzad to trzeba sprawdzic czy potrzebna jest regulacja zaworow, bo moze sie okazac ze zalewales jaka super benzyne i regulacji nie potrzeba :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Koniu0739, hmm no to chyba przy 105 przy rozrządzie, warto do zaworów zaglądnąć...

 

tylko że do tego silnik trzeba wyjąć, więc koszty spore.

 

mi tata robił więc ceny usługi nie znam :)

 

-- 6 sty 2011, o 23:15 --

 

jak bedziesz robil rozrzad to trzeba sprawdzic czy potrzebna jest regulacja zaworow, bo moze sie okazac ze zalewales jaka super benzyne i regulacji nie potrzeba :mrgreen:

 

 

tu kolega ma w sumie rację, a do samego sprawdzenia luzów silnika wyjmować nie trzeba!

 

tylko że w jakichś subarowych papierach czytałem że 100000km jest przebiegiem przy którym nawet na Pb luzik powinno się regulować... no ale może ze względu na koszty warto spróbować pomierzyć...

 

ale z drugiej jak już rozbebeszać auto to lepiej zrobić regulacjie niż za kilkanaście tys km wyjmować silnika ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...