Skocz do zawartości

Kilka pytań po zakupie STI.


milek1

Rekomendowane odpowiedzi

No i się stało Dziad Maroz do mnie przylazł i podarował SI STI 02. Co powoduje głód wiedzy.

1. Muszę natychmiast wymienić olej w silniku. Obecnie jest Motul 300V 5w40. Czy ponownie zalać taki sam, czy może zmienić na X-Clean? W Warszawie wykukałem, że najtaniej jest w Pit-Stop, czy może jeszcze gdzieś go można kupić (92zł/2 litry 300V)

2. Olej w napędach był zmieniany 13000 km temu, zgodnie z serwisówką powinien być zmieniany co 48000 km. Czy robicie to częściej/rzadziej? Samochód prawie na pewno nie będzie biegał pod obciążeniem. Może z raz w miesiącu/kwartał Ułęż.

3. W samochodzie, jeszcze w Szwajcarii, zamontowano BOV http://www.bonalume.com/catalogo_en/pop_off_noisy-18.html ? Czy w Waszych STI turbinka też wstaje prz 3,2-3,5 k rpm? Czuje, że ma doła. Czy wywalać BOV i wsadzić DV, czy zmieniać na hybrydowego, a może regulować tego? Ile kosztuje DV i gdzie go szukać?

4. Na kolumnie kierowniczej, u góry jest przycisk. Czemu on służy?

5. Czy po prawej stronie Wisły jest jakiś warsztat godny polecenia, który ogarnia SI?

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Na kolumnie kierowniczej, u góry jest przycisk. Czemu on służy?

To katapulta :mrgreen: (włącza światła pozycyjne bez kluczyka w stacyjce)

 

-- 2 sty 2011, o 16:59 --

 

3. W samochodzie, jeszcze w Szwajcarii, zamontowano BOV http://www.bonalume.com/catalogo_en/pop ... sy-18.html ? Czy w Waszych STI turbinka też wstaje prz 3,2-3,5 k rpm? Czuje, że ma doła. Czy wywalać BOV i wsadzić DV, czy zmieniać na hybrydowego, a może regulować tego? Ile kosztuje DV i gdzie go szukać?

2.0T tak wstaje

 

-- 2 sty 2011, o 17:00 --

 

2. Olej w napędach był zmieniany 13000 km temu, zgodnie z serwisówką powinien być zmieniany co 48000 km. Czy robicie to częściej/rzadziej? Samochód prawie na pewno nie będzie biegał pod obciążeniem. Może z raz w miesiącu/kwartał Ułęż.

Wystarczy tak jak w książce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest Motul 300V 5w40. Czy ponownie zalać taki sam

taki sam. x-clean jest spoko, ale do sti lał bym 300v.

Olej w napędach był zmieniany 13000

to sobie chwilowo odpuść, chyba, że bardzo chcesz zalać gear 300 czy inny :)

turbinka też wstaje prz 3,2-3,5 k rpm

chyba normalnie.

Czy wywalać BOV i wsadzić DV

jeśli nie masz ciśnienia na efekty dźwiękowe, to zdrowszy dla silnika pewnie jest dv.

Na kolumnie kierowniczej, u góry jest przycisk

viewtopic.php?p=326386#p326386

Czy po prawej stronie Wisły jest jakiś warsztat godny polecenia, który ogarnia SI

a na lewą stronę nie pojedziesz ? :)

spoko, po prawej też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motul 300V drogi jak holera, sa tansze oleje syntetyczne.

 

Syntetyczne, czy "syntetyczne"?

Na przykład?

 

Porównując ceny prawdziwych syntetycznych olejów - Motul cenowo nie wypada tak źle.

Ale inną sprawą jest, że nie znam cen w Polsce niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milek - podejrzewam, ze kupno seryjnego zaworu na jakims ebayu albo allegro nie powinno byc wielkim problemem.

Jesli nie zalezy Ci na efektach dzwiekowych, to zdecydowanie lepie zalozyc seryjny badz jakis inny recyrkulacyjny zamiennik.

 

Zapusc ogloszenie, ze szukasz takiego - na pewno sie jakis niedrogo znajdzie.

 

Co do oleju - przejrzyj watek olejowy.

Jest troche dobrych olejow. Nawet niekoniecznie syntetycznych (o prawdziwie syntetycznych nie wspominajac).

I nadajacych sie zupelnie dobrze do codziennego uzytku.

 

-- wtorek, 4 sty 2011, 17:30 --

 

W sumie jakby sie tak dobrze zastanowic, to sam mam taki chyba gdzies. I chyba nawet w Polsce juz, tylko nie pamietam, czy sie wala w Lodzi, czy w Nowym Saczu.

Sprobuje ustalic i dam znac, bo mnie raczej potrzebny nie bedzie.

 

-- wtorek, 4 sty 2011, 17:32 --

 

Zeby nie bylo watpliwosci - taki jak z tego pozyczonego obrazka:

 

http://thinkcar.org/images/impreza/tmic_kit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile tego wiatru niby masz?

Do serii, czy lekko kreconej serii seryjny zawor wystarcza.

 

ok, ale seryjny wrx może jest obliczony na mniej niż ładuje seryjny sti.

 

jezeli dopiero go kupiles to pomys nad zmiana paska

 

pasek zmieniony 13 kkm temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w nie-ASO powiedzieli, że do wrx i sti są takie same. Kto ma racje?

 

nie-ASO. Jeżdżę z zaworem z WRX-a, a mój wóz ma spore turbo, które sporo dmucha i parę innych nieseryjnych elementów :mrgreen:.

 

ale seryjny wrx może jest obliczony na mniej niż ładuje seryjny sti.

 

Nie.

 

Do serii, czy lekko kreconej serii seryjny zawor wystarcza.

 

Do mocno kręconej nie serii też wystarcza. I to WRX-owy. Sprawdzone i codziennie sprawdzane empirycznie :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w nie-ASO powiedzieli, że do wrx i sti są takie same. Kto ma racje?

 

nie-ASO. Jeżdżę z zaworem z WRX-a, a mój wóz ma spore turbo, które sporo dmucha i parę innych nieseryjnych elementów :mrgreen:.

 

ale seryjny wrx może jest obliczony na mniej niż ładuje seryjny sti.

 

Nie.

 

Do serii, czy lekko kreconej serii seryjny zawor wystarcza.

 

Do mocno kręconej nie serii też wystarcza. I to WRX-owy. Sprawdzone i codziennie sprawdzane empirycznie :twisted:.

 

 

Mozna wiedziec co za suszarke masz wsadzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...