Jump to content

Kilka pytań po zakupie STI.


milek1

Recommended Posts

No i się stało Dziad Maroz do mnie przylazł i podarował SI STI 02. Co powoduje głód wiedzy.

1. Muszę natychmiast wymienić olej w silniku. Obecnie jest Motul 300V 5w40. Czy ponownie zalać taki sam, czy może zmienić na X-Clean? W Warszawie wykukałem, że najtaniej jest w Pit-Stop, czy może jeszcze gdzieś go można kupić (92zł/2 litry 300V)

2. Olej w napędach był zmieniany 13000 km temu, zgodnie z serwisówką powinien być zmieniany co 48000 km. Czy robicie to częściej/rzadziej? Samochód prawie na pewno nie będzie biegał pod obciążeniem. Może z raz w miesiącu/kwartał Ułęż.

3. W samochodzie, jeszcze w Szwajcarii, zamontowano BOV http://www.bonalume.com/catalogo_en/pop_off_noisy-18.html ? Czy w Waszych STI turbinka też wstaje prz 3,2-3,5 k rpm? Czuje, że ma doła. Czy wywalać BOV i wsadzić DV, czy zmieniać na hybrydowego, a może regulować tego? Ile kosztuje DV i gdzie go szukać?

4. Na kolumnie kierowniczej, u góry jest przycisk. Czemu on służy?

5. Czy po prawej stronie Wisły jest jakiś warsztat godny polecenia, który ogarnia SI?

 

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

4. Na kolumnie kierowniczej, u góry jest przycisk. Czemu on służy?

To katapulta :mrgreen: (włącza światła pozycyjne bez kluczyka w stacyjce)

 

-- 2 sty 2011, o 16:59 --

 

3. W samochodzie, jeszcze w Szwajcarii, zamontowano BOV http://www.bonalume.com/catalogo_en/pop ... sy-18.html ? Czy w Waszych STI turbinka też wstaje prz 3,2-3,5 k rpm? Czuje, że ma doła. Czy wywalać BOV i wsadzić DV, czy zmieniać na hybrydowego, a może regulować tego? Ile kosztuje DV i gdzie go szukać?

2.0T tak wstaje

 

-- 2 sty 2011, o 17:00 --

 

2. Olej w napędach był zmieniany 13000 km temu, zgodnie z serwisówką powinien być zmieniany co 48000 km. Czy robicie to częściej/rzadziej? Samochód prawie na pewno nie będzie biegał pod obciążeniem. Może z raz w miesiącu/kwartał Ułęż.

Wystarczy tak jak w książce.

Link to comment
Share on other sites

jest Motul 300V 5w40. Czy ponownie zalać taki sam

taki sam. x-clean jest spoko, ale do sti lał bym 300v.

Olej w napędach był zmieniany 13000

to sobie chwilowo odpuść, chyba, że bardzo chcesz zalać gear 300 czy inny :)

turbinka też wstaje prz 3,2-3,5 k rpm

chyba normalnie.

Czy wywalać BOV i wsadzić DV

jeśli nie masz ciśnienia na efekty dźwiękowe, to zdrowszy dla silnika pewnie jest dv.

Na kolumnie kierowniczej, u góry jest przycisk

viewtopic.php?p=326386#p326386

Czy po prawej stronie Wisły jest jakiś warsztat godny polecenia, który ogarnia SI

a na lewą stronę nie pojedziesz ? :)

spoko, po prawej też jest.

Link to comment
Share on other sites

motul 300V drogi jak holera, sa tansze oleje syntetyczne.

 

Syntetyczne, czy "syntetyczne"?

Na przykład?

 

Porównując ceny prawdziwych syntetycznych olejów - Motul cenowo nie wypada tak źle.

Ale inną sprawą jest, że nie znam cen w Polsce niestety.

Link to comment
Share on other sites

milek - podejrzewam, ze kupno seryjnego zaworu na jakims ebayu albo allegro nie powinno byc wielkim problemem.

Jesli nie zalezy Ci na efektach dzwiekowych, to zdecydowanie lepie zalozyc seryjny badz jakis inny recyrkulacyjny zamiennik.

 

Zapusc ogloszenie, ze szukasz takiego - na pewno sie jakis niedrogo znajdzie.

 

Co do oleju - przejrzyj watek olejowy.

Jest troche dobrych olejow. Nawet niekoniecznie syntetycznych (o prawdziwie syntetycznych nie wspominajac).

I nadajacych sie zupelnie dobrze do codziennego uzytku.

 

-- wtorek, 4 sty 2011, 17:30 --

 

W sumie jakby sie tak dobrze zastanowic, to sam mam taki chyba gdzies. I chyba nawet w Polsce juz, tylko nie pamietam, czy sie wala w Lodzi, czy w Nowym Saczu.

Sprobuje ustalic i dam znac, bo mnie raczej potrzebny nie bedzie.

 

-- wtorek, 4 sty 2011, 17:32 --

 

Zeby nie bylo watpliwosci - taki jak z tego pozyczonego obrazka:

 

http://thinkcar.org/images/impreza/tmic_kit.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sam już nie wiem jak jest z tymi zaworami. Wczoraj w MTS Rally mieli kilka i twierdzili, że właściwy to jest bez przykręcanego kolanka. Dziś w nie-ASO powiedzieli, że do wrx i sti są takie same. Kto ma racje?

Link to comment
Share on other sites

Hm, nie wiem prawde mowiac, bo chyba nie widzialem innych niz z przykrecanym kolankiem w tych rocznikach.

Ale moge sie nie znac.

Niemniej jednak to chyba nie ma kluczowego znaczenia, czy przykrecane, spawane czy jakie tam :), o ile bedzie pasowac.

Link to comment
Share on other sites

A ile tego wiatru niby masz?

Do serii, czy lekko kreconej serii seryjny zawor wystarcza.

 

ok, ale seryjny wrx może jest obliczony na mniej niż ładuje seryjny sti.

 

jezeli dopiero go kupiles to pomys nad zmiana paska

 

pasek zmieniony 13 kkm temu

Link to comment
Share on other sites

Dziś w nie-ASO powiedzieli, że do wrx i sti są takie same. Kto ma racje?

 

nie-ASO. Jeżdżę z zaworem z WRX-a, a mój wóz ma spore turbo, które sporo dmucha i parę innych nieseryjnych elementów :mrgreen:.

 

ale seryjny wrx może jest obliczony na mniej niż ładuje seryjny sti.

 

Nie.

 

Do serii, czy lekko kreconej serii seryjny zawor wystarcza.

 

Do mocno kręconej nie serii też wystarcza. I to WRX-owy. Sprawdzone i codziennie sprawdzane empirycznie :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Dziś w nie-ASO powiedzieli, że do wrx i sti są takie same. Kto ma racje?

 

nie-ASO. Jeżdżę z zaworem z WRX-a, a mój wóz ma spore turbo, które sporo dmucha i parę innych nieseryjnych elementów :mrgreen:.

 

ale seryjny wrx może jest obliczony na mniej niż ładuje seryjny sti.

 

Nie.

 

Do serii, czy lekko kreconej serii seryjny zawor wystarcza.

 

Do mocno kręconej nie serii też wystarcza. I to WRX-owy. Sprawdzone i codziennie sprawdzane empirycznie :twisted:.

 

 

Mozna wiedziec co za suszarke masz wsadzona?

Link to comment
Share on other sites

to ja mogę w takim razie spokojnie rozpocząć szukanie zaworu z wrx.

niestety po raz kolejny widać też, że nie każdy kto zajmuje się tymi samochodami profesjonalnie, ma adekwatną wiedzę do wykonywanego fachu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...