Skocz do zawartości

Regulowana szpera w STI


Gość Luke

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich uzytkownikow forum!

 

Moje pytanie dotyczy manualnie regulowanego centralnego dyferencjalu w Imprezie STI Type RA(a takze STI na rynek amerykanski)-jakie sa jego zalety(a moze i wady?) nad "ekonomicznym"(czytaj:tanszym) dyfrem ze szpera wiskotyczna?

Na niektorych stronach znalazlem tez sprzeczne informacje:z jednych wynika,ze daje on mozliwosc regulacji rozdzialu momentu obrotowego przod-tyl,na innych znow pisza,ze dziala podobnie do szpery ciernej z mozliwoscia "spiecia" od 0 do calkowitej blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne zalety to możliwość spięcia sobie na stałe na nawierzchniach bardzo sliskich czy też rozpięcia na bardzo przyczepnym asfalcie. Poza tym zdaje się że amerykańskie STI ma z tym domyslnie rozkład momentu 35/65% więc jest szansa że auto ma możliwość tzw. power-on oversteer, normalnie dostępnego tylnonapędówkom. Jak masz jakieś pytanka to mam znajomego w USA który ma takie STI to sie dopytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne zalety to możliwość spięcia sobie na stałe na nawierzchniach bardzo sliskich czy też rozpięcia na bardzo przyczepnym asfalcie. Poza tym zdaje się że amerykańskie STI ma z tym domyslnie rozkład momentu 35/65% więc jest szansa że auto ma możliwość tzw. power-on oversteer, normalnie dostępnego tylnonapędówkom. Jak masz jakieś pytanka to mam znajomego w USA który ma takie STI to sie dopytam.

 

Azrael, a nie wiesz przypadkiem jak jest z rozłożeniem momentu w moim Legacy 2,2 GX '95 i czy można cosik podregulować albo przełączyć :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Azrael, a nie wiesz przypadkiem jak jest z rozłożeniem momentu w moim Legacy 2,2 GX '95 i czy można cosik podregulować albo przełączyć :?:

 

Możesz przełączyć między zablokowanym a nie zablokowanym odpowiednio mocnym dodaniem gazu ;-) A poza tym raczej nic. Masz szperę wiskotyczną, chyba że to automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Azrael, a nie wiesz przypadkiem jak jest z rozłożeniem momentu w moim Legacy 2,2 GX '95 i czy można cosik podregulować albo przełączyć :?:

 

Możesz przełączyć między zablokowanym a nie zablokowanym odpowiednio mocnym dodaniem gazu ;-) A poza tym raczej nic. Masz szperę wiskotyczną, chyba że to automat.

 

DzięX, mam manuala :wink: a jak wygląda u mnie rozkład momentu, może jest jakieś info w necie cobym sam poczytał na ten temat :oops: bo mi trochę wstyd, że jeżdżę a nie wiem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DzięX, mam manuala :wink: a jak wygląda u mnie rozkład momentu, może jest jakieś info w necie cobym sam poczytał na ten temat :oops: bo mi trochę wstyd, że jeżdżę a nie wiem :?

 

 

Dla Subaru zawsze charakterystyczne było rozłożenie 50/50.

 

Spróbuj na subaru-global.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich uzytkownikow forum!

 

Moje pytanie dotyczy manualnie regulowanego centralnego dyferencjalu w Imprezie STI Type RA(a takze STI na rynek amerykanski)-jakie sa jego zalety(a moze i wady?) nad "ekonomicznym"(czytaj:tanszym) dyfrem ze szpera wiskotyczna?

To tak jakbyś pytał, jakie zalety ma regulacja wysokości fotela nad fotelem nieregulowanym?

Myślę, że podstawową zaletą jest możliwość regulacji :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jakbyś pytał, jakie zalety ma regulacja wysokości fotela nad fotelem nieregulowanym?

Myślę, że podstawową zaletą jest możliwość regulacji :twisted:

 

 

Shodan, a wiesz cos może o tym czy istnieja jakies kity do STI bez DCCD-A? Strasznie ciekawym czy już wykombinowali tunerzy sposób instalacji tego cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne zalety to możliwość spięcia sobie na stałe na nawierzchniach bardzo sliskich czy też rozpięcia na bardzo przyczepnym asfalcie. Poza tym zdaje się że amerykańskie STI ma z tym domyslnie rozkład momentu 35/65% więc jest szansa że auto ma możliwość tzw. power-on oversteer, normalnie dostępnego tylnonapędówkom. Jak masz jakieś pytanka to mam znajomego w USA który ma takie STI to sie dopytam.

To znaczy nie do końca tak jest.

35/65 ma w położeniu "Auto".

Maksymalne spięcie dyfra (w położeniu "Full lock") to 50/50.

Tak więc regulacja jest fajna, ale bez przesady..

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to generalnie jest w wurcach :?: Rozumiem, że regulacja musi być zdecydowanie w większym zakresie, ale czy spinanie następuje w sposób płynny (dowolna zmiana proporcji przód-tył) czy też skokowo, w ramach ustalonych (fabrycznie ?) nastawów :?:

Nie ma "generalnie". Każdy spec wurca jest różny, co przekłada się bezpośrednio na rozwiązania technologiczne. Zazwyczaj jest możliwość płynnej regulacji z wnętrza kabiny, natomiast nie wiem w jakim zakresie.

W tym celu musiałbyś się zapytać kogoś kto serwisował w Polsce wurca w dobrym spec'u, np. ostatniego Puga z Kronosa, albo obecne Subaru S8 Kuzaja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Moje pytanie dotyczy manualnie regulowanego centralnego dyferencjalu w Imprezie STI Type RA(a takze STI na rynek amerykanski)-jakie sa jego zalety(a moze i wady?) nad "ekonomicznym"(czytaj:tanszym) dyfrem ze szpera wiskotyczna?

Na niektorych stronach znalazlem tez sprzeczne informacje:z jednych wynika,ze daje on mozliwosc regulacji rozdzialu momentu obrotowego przod-tyl,na innych znow pisza,ze dziala podobnie do szpery ciernej z mozliwoscia "spiecia" od 0 do calkowitej blokady.

Uklad ma standardowe ustawienie 35:65 i mozna recznie regulowac "ilosc poslizgu" przod/tyl. Oznacza to, ze jak jest otwarty to ma zawsze te 35:65 i mozna np. krecic baczki na parkingu a na full lock przenosi w zaleznosci od obciazenia osi czyli potrafi wyslac do prawie 100% na jeden z koncow jesli tam jest przyczepnosc. W ustawieniu automagicznym komputer po przeanalizowaniu danych z wielu czujnikow decyduje co bedzie najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shodan, a wiesz cos może o tym czy istnieja jakies kity do STI bez DCCD-A? Strasznie ciekawym czy już wykombinowali tunerzy sposób instalacji tego cuda.

DCCD jest w jednej czesci z szesciobiegowa skrzynia biegow.

Tu masz je na srzedaz:

http://www.fourstarmotorsports.com/Cata ... ns_108.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy nie do końca tak jest.

35/65 ma w położeniu "Auto".

Maksymalne spięcie dyfra (w położeniu "Full lock") to 50/50.

Tak więc regulacja jest fajna, ale bez przesady..

Nieprawda.

W Full Lock masz przeniesienie momentu tam gdzie jest przyczepnosc. Subaru to sprytnie okresla "according to load" ale efekt jest dokladnie taki jaka przyczepnosc na danym koncu auta. Tylko jak masz identyczna przyczepnosc z przodu i z tylu to daje 50:50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy to będzie działać z autem które tego nie miało seryjnie.... Jakie są róznice w wiazkach elektrycznych i czunikach..

Co do czujnikow to STi oprocz tego co WRX ma bodajze dodatkowo czujniki G i kata skrecenia kierownicy. Niestety nie mam pojecia z ktorych czujnikow DCCD-A korzysta i czy te na sprzedaz to sa wlasnie DCCD-A czy poprzednia generacja (bez trybu automagicznego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
To znaczy nie do końca tak jest.

35/65 ma w położeniu "Auto".

Maksymalne spięcie dyfra (w położeniu "Full lock") to 50/50.

Tak więc regulacja jest fajna, ale bez przesady..

Nieprawda.

W Full Lock masz przeniesienie momentu tam gdzie jest przyczepnosc. Subaru to sprytnie okresla "according to load" ale efekt jest dokladnie taki jaka przyczepnosc na danym koncu auta. Tylko jak masz identyczna przyczepnosc z przodu i z tylu to daje 50:50.

Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja mówię o proporcjach, a ty o zasadzie działania. W każdym ustawieniu masz "przeniesienie momentu tam gdzie jest przyczepnosc". Tylko przy różnych ustawieniach inna "ilość" momentu jest dostępna na danej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja mówię o proporcjach, a ty o zasadzie działania. W każdym ustawieniu masz "przeniesienie momentu tam gdzie jest przyczepnosc". Tylko przy różnych ustawieniach inna "ilość" momentu jest dostępna na danej osi.

Alez skad. To tylko ty nie zrozumiales. :)

50:50 wyjdzie tylko w sytuacji gdy masz spiety dyferek i identyczna przyczepnosc na obu osiach. Przy otwartym bedzie zawsze 35:65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy nie do końca tak jest.

35/65 ma w położeniu "Auto".

Maksymalne spięcie dyfra (w położeniu "Full lock") to 50/50.

Tak więc regulacja jest fajna, ale bez przesady..

Nieprawda.

W Full Lock masz przeniesienie momentu tam gdzie jest przyczepnosc. Subaru to sprytnie okresla "according to load" ale efekt jest dokladnie taki jaka przyczepnosc na danym koncu auta. Tylko jak masz identyczna przyczepnosc z przodu i z tylu to daje 50:50.

Rafał, przeniesienie momentu jest zawsze tam, gdzie jest przyczepność. Taka jest idea działania sprzęgła wiskotycznego. 50/50 lub 35/65 określa tylko proporcje ilości przenoszonego momentu na daną oś. Oczywiście w momencie równomiernego obciązenia (tarcia) osi, przy ustawieniu 50/50 moment przenoszony jest równomiernie. Z którą częscią mojej wypowiedzi się nie zgadzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...