Skocz do zawartości

Tuning elektroniczny Forestera 2.0XT


malutki

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia? Z informacji zawartych na strone VTECH wynika, że można osiągnąć 30KM (+17%) i 50Nm (20%) więcej. Ciekaw jestem, po jakim przebiegu jest sens to robić, jak wzrost osiagów silnika sie przekłada na praktykę na szocie (przyspieszenie, elastyczność) i jak wytrzymuje podniesione osiągi automatyczna skrzynia biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki lekki chip czyi tzw. tuning pradem to można zawsze zrobić, najlepiej z wydechem bo duża szansa że coś takiego i tak zdestruuje katalizatory. Nie wem konkretnie co potrafi turbo w Forysiu ale na pewno różnica powinna być spora. Ale V-techa nie polecam, jeżeli już coś hcesz w tym stylu robić to jakiś remap w stylu Ecuteca, ewentualnei jakiś piggyback jak znasz zaufanego tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"eska" na Trasie Toruńskiej Foresterem 2.0XT jak na razie 140km/h... ale to dopiero poczatki...

 

Ja bym uważał to miejsce jest cholernie zdradliwe, szczególnie w dół mozna się zdziwić bo drugi zakręt to zacisk i to po 3 krzywiznach łamany. Jakby iść na granicy przyczepności to chyba by trzeba tam hamować leciutko w tym łuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia? Z informacji zawartych na strone VTECH wynika, że można osiągnąć 30KM (+17%) i 50Nm (20%) więcej. Ciekaw jestem, po jakim przebiegu jest sens to robić, jak wzrost osiagów silnika sie przekłada na praktykę na szocie (przyspieszenie, elastyczność) i jak wytrzymuje podniesione osiągi automatyczna skrzynia biegów.

 

No co do przebiegu to im mnijszy przebieg tym lepiej.

Co do wzrostu mocy to:

http://www.blackpriest.de/chipdatenbank ... eugID=1324

lub:

http://www.prodrive.com/uploads/03MY%20 ... %20PPP.pdf

w tym drugim tez masz wpływ na elastyczność

 

jest to tlyko chip tuning ktory nie zwiększa na tyle obiążżeń silnika,a by coś sie szybciej psuło, zalezności od firmy na chip tuning dają 100tys km gwarancji, więc jeśli tyle dają to to muszi być nieszkodliwe dla smaochdou, tylko pamiętaj, ze istnieje tkaie coś jak chip tuning standardowy i sportowy a w sportowym można jeszcze wiecej mieć, ale już wtedy gwarancji nie dają, to tez o czymś świadczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest tak:

 

VTECH mówi o 20 KM i 30-35 Nm przy cenie 1800 PLN

B&S 41 KM i 70 Nm przy cenie 800 EUR -> 3200 PLN

PPP to 35 KM i 70 Nm przy cenie 1600 GBP z tym że jest to cena całego pakietu

 

Próbowałem pogrzebać trochę w archiwum forum i wygląda na to, że Szanowna Dyrekcja zaopatrzyła się w jakieś narzędzia które podobno umożliwiają wykrycie modyfikacji ECU. Przeglądając dalej forum dotarłem do informacji o AccessECU. Z instrukcji obsługi tego ostatniego wynika, że można przywrócić fabryczne mapy (np. przed przeglądem) co powinno rozwiązać problem możliwości anulowania gwarancji. Wydaje mi się jednak, że urządzenie to działa tylko z silnikami 2.5XT czyli do europejskiego 2.0XT się nie nadaje...

 

Czy ktoś wie może coś więcej w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego poleca Unichipa?

napisał, że widział u Czopera WRX 300KM, który miał tylko zmodyfikowaną elektronikę (Unichip) i ciśnienie 1bar, podczas, gdy jego WRX po Ecutec'u ma 1.3 Bar. Zresztą najlepiej gdy On sam wyjaśni dokładnie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał, że widział u Czopera WRX 300KM, który miał tylko zmodyfikowaną elektronikę (Unichip) i ciśnienie 1bar, podczas, gdy jego WRX po Ecutec'u ma 1.3 Bar.

 

Czy czasem on nie ma innego Turbo i IC?

 

Jest masa powodów dlaczego można mieć przy różnych doładowaniach tą samą moc. Wystarczy bardizej agresywna mapa zapłonu i można mniej ladować, może tunerzy mają inne koncepcje akruat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnym turbo nie da sie zrobic 300KM.

Z tego co wiem to swinki sa kiepskim rozwiazaniem w Subaru poniewaz sa problemy przy przejsciu CL/OL (closed/open loop). Przy swinkach w zakresie obrotow gdzie nastepuje przejscie, silnik pracuje na bardzo ubogiej mieszance. Objawia sie to tez wyczowalnym szarpaniem. Nawet Utec ma ten problem, podobno zostal on zminimalicowany dopiero przez ostatnia wercje firmware (V5?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego poleca Unichipa?

napisał, że widział u Czopera WRX 300KM, który miał tylko zmodyfikowaną elektronikę (Unichip) i ciśnienie 1bar, podczas, gdy jego WRX po Ecutec'u ma 1.3 Bar. Zresztą najlepiej gdy On sam wyjaśni dokładnie problem

 

Tomokingowi ktoś bajki naopowiadał, a on uwierzył :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...