michal 75 Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję). Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. Ale wystarczy na sekundę przełączyć zasilanie na benzynę i kontrolka gaśnie. Potem włączam z powrotem gaz i wszystko jest ok. Do następnego razu oczywiście. Instalatorzy oraz elektronicy twierdzą, że jest to normalne :?: i nic złego silnikowi się nie dzieje. Ale czy na pewno?? Może któryś z Szanownych Forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demol Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 (nie sekwencję) - masz odpowiedź na pytanie "dlaczego" .... tak to jest jak się chce szkłem tyłek otrzeć .... później niestety czasem boli Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. Ale wystarczy na sekundę przełączyć zasilanie na benzynę i kontrolka gaśnie. Potem włączam z powrotem gaz i wszystko jest ok. Do następnego razu oczywiście. Instalatorzy oraz elektronicy twierdzą, że jest to normalne :?: i nic złego silnikowi się nie dzieje. Ale czy na pewno?? Może któryś z Szanownych Forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. A czy mixer (mieszalnik) również landirenzo? Pozdrawiam, Jako Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal 75 Posted September 12, 2005 Author Share Posted September 12, 2005 tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 tak Jesteś z Warszawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Jak w sygnaturce widać - z Jaworzna Link to comment Share on other sites More sharing options...
demol Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 jako, wysłałem Ci PW ... doszło ? bo miałem jakis bład przy wysyłaniu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Jak w sygnaturce widać - z Jaworzna Nie spojrzałem, przepraszam. Po pierwsze trzeba zczytać z jakiego powodu zapala się check Jeżeli to błąd sondy (tak jest najczęściej) trzeba podłączyć tester lub komputer i zobaczyć co się dzieje. Może jest jakiś problem z odpowiednią mieszanką. Ale tego na odległość nie da się zobaczyć. Pojedź do warsztatu niech się podepną i przejedź się z mechanikiem i komputerem w sposób, który wywołuje zapalanie kontrolki check. Obserwując sondę lambda a przede wszystkim średnią i chwilową pozycję silnika krokowego będzie widać czy system pracuje na stałych parametrach, czy wprowadza duże korekcje i w którą stronę czy na ubogo czy bogato. Trzeba się trochę pobawić, najczęściej tego typu systemy są regulowane na postoju a resztę załatwia autoadaptacja. Demol wysłałem u mnie też pojawił się błąd przy wysyłaniu. Pozdrawiam, Jako Link to comment Share on other sites More sharing options...
demol Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Demol wysłałem u mnie też pojawił się błąd przy wysyłaniu. Odebrałem message ... dzięki pozdro ps. w czwartek mój staruszek bedzie .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal 75 Posted September 12, 2005 Author Share Posted September 12, 2005 Jak w sygnaturce widać - z Jaworzna Nie spojrzałem, przepraszam. Po pierwsze trzeba zczytać z jakiego powodu zapala się check Jeżeli to błąd sondy (tak jest najczęściej) trzeba podłączyć tester lub komputer i zobaczyć co się dzieje. Może jest jakiś problem z odpowiednią mieszanką. Ale tego na odległość nie da się zobaczyć. Pojedź do warsztatu niech się podepną i przejedź się z mechanikiem i komputerem w sposób, który wywołuje zapalanie kontrolki check. Obserwując sondę lambda a przede wszystkim średnią i chwilową pozycję silnika krokowego będzie widać czy system pracuje na stałych parametrach, czy wprowadza duże korekcje i w którą stronę czy na ubogo czy bogato. Trzeba się trochę pobawić, najczęściej tego typu systemy są regulowane na postoju a resztę załatwia autoadaptacja. Demol wysłałem u mnie też pojawił się błąd przy wysyłaniu. Pozdrawiam, Jako Wielkie dzięki. Na pewno spróbuję. Mile widziane są wszelkie inne sugestie oczywiście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golfstrom Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 A tyle było pisane, że jeżeli już ktoś musi zakładać instalację, to tylko sekwencyjną :? Przy normalnej instalacji dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia przepływomierza (Jako, jeżeli, to tylko opowieści instalatorów, to proszę o skorygowanie), a wtedy jego koszt to właśnie różnica między zwykłą a sekwencją. No i następny przepływomierz też może się uszkodzić. Sugestia? Dopłać i przerób tą instalację na sekwencyjną. Poważnie. pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Sugestia? Dopłać i przerób tą instalację na sekwencyjną. Poważnie. Ciekawe jak, i u kogo :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Jaki jest powód zakładania gazu do SI ? toż to profanacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Jaki jest powód zakładania gazu do SI ?toż to profanacja W moim przekonaniu do wolnossącego to nie profanacja a mądre i ekonomiczne rozwiązanie :!: Ten burzliwy temat pojawiał sie wielokrotnie na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
smiechu Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. ... Jak nie masz sekwencji to zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE może być spowodowane również brakiem emulatorów wtryskiwaczy. Jeśli magicy od gazu odłączyli wtryskiwacze podczas pracy na gazie bez podłączania emulatora to komputer "nie widzi" określonej rezystancji w obwodzie (bo wtryskiwacze to dla obwodu elektrycznego zwykłe oporniki), więc po pewnym czasie stwierdza że coś jest nie halo i wywala "check engine". To tylko moje przypuszczenia, ale sprawdź czy masz jakieś "ciało obce" (dodatkowe kabelki, normalnie bez gazu są po dwa kabelki na jeden wtryskiwacz) najczęściej są wpięte bezpośrednio w złącza (we wtyczki) wtrysków lub bezpośrednio w przewody elektryczne od wtrysków. Jeśli ich nie ma - to raczej nie masz emulatora i podczas pracy na gazie Twoje wtryski są odcięte z obwodu elektrycznego i mogą powodować błąd komputera. Śmiech'u Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ALEX, W moim przekonaniu do wolnossącego to nie profanacja a mądre i ekonomiczne rozwiązanie Ten burzliwy temat pojawiał sie wielokrotnie na forum może i masz rację, lecz ja jestem ortodoksyjny i nie popieram takich rozwiązań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Każdy ma swoje zdanie!!!JA mam odmienne :!: Na temat Subaru+LPG były naprawdę gorące dyskusje i nie ma co tego tematu znowu rozgrzebywać :!: Moje zdanie i innych znajdziesz np. w tym wątku (nie pamiętam dokładnie przebiegu dyskusji,ale napewno było cos na ten temat) http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... outback+h6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ALEX, Każdy ma swoje zdanie!!!JA mam odmienne i za to Cię lubię Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ALEX, Każdy ma swoje zdanie!!!JA mam odmienne i za to Cię lubię Alan!!!Jak napisałem w podobny sposób do Gal'a to odpisał mi w skrócie,że ma już żonę i nie jest zainteresowany W każdym razie milo mi (na wszelki wypadek dodam,że mam żonę i dziecko) POzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ALEX, no trudno - żart stawiam browca przy okazji Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ALEX, no trudno - żart stawiam browca przy okazji Z przyjemnością skorzystam!Tak przy okazji, możesz mi napisać na PW KTO (to znaczy TY) buja się kolejnym SE po Kraku?Jesli to nie tajemnica :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
smiechu Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ALEX, W moim przekonaniu do wolnossącego to nie profanacja a mądre i ekonomiczne rozwiązanie Ten burzliwy temat pojawiał sie wielokrotnie na forum może i masz rację, lecz ja jestem ortodoksyjny i nie popieram takich rozwiązań. Niestety są ludzie z kupą pieniędzy lub tacy z samą kupą (bez pieniędzy). Są też tacy co auto traktują jak kapliczkę i jeżdżą wyłącznie raz w tygodniu do kościoła lub 50 metrów po fajki do kiosku, a są również tacy, którzy przejeżdżają codziennie setki kilometrów ... Ci przejeżdżający więcej kilometrów i posiadający samą kupę bez pieniędzy na pewno bardzo chwalą instalacje gazowe w swoich Subarynkach. Ja w swoim poprzednim wolnossącym Subaru przejechałem na gazie ponad 110tys km (robiąc codziennie minimum 140km), auto jest w doskonałej formie, nic nie było w nim wymieniane poza eksploatacją, a nowy właściciel jest zadowolony Zresztą jest na tym Forum, więc niech się sam wypowie. Śmiech'u Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Śmiechu!!!Dobry tekst NApisz na PW, kto jest szczęśliwym nabywcą Twojego Legacy:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal 75 Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. ... Jak nie masz sekwencji to zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE może być spowodowane również brakiem emulatorów wtryskiwaczy. Jeśli magicy od gazu odłączyli wtryskiwacze podczas pracy na gazie bez podłączania emulatora to komputer "nie widzi" określonej rezystancji w obwodzie (bo wtryskiwacze to dla obwodu elektrycznego zwykłe oporniki), więc po pewnym czasie stwierdza że coś jest nie halo i wywala "check engine". To tylko moje przypuszczenia, ale sprawdź czy masz jakieś "ciało obce" (dodatkowe kabelki, normalnie bez gazu są po dwa kabelki na jeden wtryskiwacz) najczęściej są wpięte bezpośrednio w złącza (we wtyczki) wtrysków lub bezpośrednio w przewody elektryczne od wtrysków. Jeśli ich nie ma - to raczej nie masz emulatora i podczas pracy na gazie Twoje wtryski są odcięte z obwodu elektrycznego i mogą powodować błąd komputera. Witaj Smiechu. A powiedz mi proszę, czy to świecenie oprócz oczywistegi denerwowania może coś jeszcze nabroić. Pozdr. Śmichu Śmiech'u Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawo Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Jakis czas temu meczylem ten temat w watku check engine 32, ale niestety nic konkretnego nie wymeczylem do tej pory. Zdesperowany gazownik, ktory zakladal w moim legacu instalacje, chcial wlaczyc emulacje sondy lambda (jest taka opcja w mojej elektronice). Pojechalem do goscia, ktory podobno zagazowal sporo subaru i pierwsze, co powiedzial to, ze w instalacji bez sekwencji musi byc emulacja, bo komputer samochodu zawsze wylapie nieco opoznione reakcje instalacji LPG na sklad spalin. Pozostaje pytanie, czy da sie "niesekwencje" ustawic tak, zeby bez emulacji sondy nie wyskakiwal blad? Pozdr, Slawo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts