Jump to content

ŚWIECI SIĘ "CHECK ENGINE" PRZY JEŹDZIE NA GAZIE


michal 75
 Share

Recommended Posts

Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).

Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. Ale wystarczy na sekundę przełączyć zasilanie na benzynę i kontrolka gaśnie. Potem włączam z powrotem gaz i wszystko jest ok. Do następnego razu oczywiście.

Instalatorzy oraz elektronicy twierdzą, że jest to normalne :?: i nic złego silnikowi się nie dzieje.

Ale czy na pewno?? Może któryś z Szanownych Forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. :( Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).

Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. Ale wystarczy na sekundę przełączyć zasilanie na benzynę i kontrolka gaśnie. Potem włączam z powrotem gaz i wszystko jest ok. Do następnego razu oczywiście.

Instalatorzy oraz elektronicy twierdzą, że jest to normalne :?: i nic złego silnikowi się nie dzieje.

Ale czy na pewno?? Może któryś z Szanownych Forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. :( Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

A czy mixer (mieszalnik) również landirenzo?

 

Pozdrawiam,

Jako

Link to comment
Share on other sites

Jak w sygnaturce widać - z Jaworzna :)

 

Nie spojrzałem, przepraszam.

 

Po pierwsze trzeba zczytać z jakiego powodu zapala się check

Jeżeli to błąd sondy (tak jest najczęściej) trzeba podłączyć tester lub komputer i zobaczyć co się dzieje.

Może jest jakiś problem z odpowiednią mieszanką.

Ale tego na odległość nie da się zobaczyć.

Pojedź do warsztatu niech się podepną i przejedź się z mechanikiem i komputerem w sposób, który wywołuje zapalanie kontrolki check.

Obserwując sondę lambda a przede wszystkim średnią i chwilową pozycję silnika krokowego będzie widać czy system pracuje na stałych parametrach, czy wprowadza duże korekcje i w którą stronę czy na ubogo czy bogato.

Trzeba się trochę pobawić, najczęściej tego typu systemy są regulowane na postoju a resztę załatwia autoadaptacja.

 

Demol wysłałem u mnie też pojawił się błąd przy wysyłaniu.

 

Pozdrawiam,

Jako

Link to comment
Share on other sites

Jak w sygnaturce widać - z Jaworzna :)

 

Nie spojrzałem, przepraszam.

 

Po pierwsze trzeba zczytać z jakiego powodu zapala się check

Jeżeli to błąd sondy (tak jest najczęściej) trzeba podłączyć tester lub komputer i zobaczyć co się dzieje.

Może jest jakiś problem z odpowiednią mieszanką.

Ale tego na odległość nie da się zobaczyć.

Pojedź do warsztatu niech się podepną i przejedź się z mechanikiem i komputerem w sposób, który wywołuje zapalanie kontrolki check.

Obserwując sondę lambda a przede wszystkim średnią i chwilową pozycję silnika krokowego będzie widać czy system pracuje na stałych parametrach, czy wprowadza duże korekcje i w którą stronę czy na ubogo czy bogato.

Trzeba się trochę pobawić, najczęściej tego typu systemy są regulowane na postoju a resztę załatwia autoadaptacja.

 

Demol wysłałem u mnie też pojawił się błąd przy wysyłaniu.

 

Pozdrawiam,

Jako

 

Wielkie dzięki. Na pewno spróbuję. :D

Mile widziane są wszelkie inne sugestie oczywiście.

Link to comment
Share on other sites

A tyle było pisane, że jeżeli już ktoś musi zakładać instalację, to tylko sekwencyjną :?

Przy normalnej instalacji dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia przepływomierza (Jako, jeżeli, to tylko opowieści instalatorów, to proszę o skorygowanie), a wtedy jego koszt to właśnie różnica między zwykłą a sekwencją. No i następny przepływomierz też może się uszkodzić.

 

Sugestia? Dopłać i przerób tą instalację na sekwencyjną. Poważnie.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest powód zakładania gazu do SI ?

toż to profanacja :evil:

W moim przekonaniu do wolnossącego to nie profanacja a mądre i ekonomiczne rozwiązanie :!: Ten burzliwy temat pojawiał sie wielokrotnie na forum :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).

Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. ...

Jak nie masz sekwencji to zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE może być spowodowane również brakiem emulatorów wtryskiwaczy. Jeśli magicy od gazu odłączyli wtryskiwacze podczas pracy na gazie bez podłączania emulatora to komputer "nie widzi" określonej rezystancji w obwodzie (bo wtryskiwacze to dla obwodu elektrycznego zwykłe oporniki), więc po pewnym czasie stwierdza że coś jest nie halo i wywala "check engine". To tylko moje przypuszczenia, ale sprawdź czy masz jakieś "ciało obce" (dodatkowe kabelki, normalnie bez gazu są po dwa kabelki na jeden wtryskiwacz) najczęściej są wpięte bezpośrednio w złącza (we wtyczki) wtrysków lub bezpośrednio w przewody elektryczne od wtrysków. Jeśli ich nie ma - to raczej nie masz emulatora i podczas pracy na gazie Twoje wtryski są odcięte z obwodu elektrycznego i mogą powodować błąd komputera.

 

Śmiech'u

Link to comment
Share on other sites

ALEX,

W moim przekonaniu do wolnossącego to nie profanacja a mądre i ekonomiczne rozwiązanie Ten burzliwy temat pojawiał sie wielokrotnie na forum

może i masz rację, lecz ja jestem ortodoksyjny i nie popieram takich rozwiązań.

Link to comment
Share on other sites

Każdy ma swoje zdanie!!!JA mam odmienne :!: :D Na temat Subaru+LPG były naprawdę gorące dyskusje i nie ma co tego tematu znowu rozgrzebywać :!: :D

Moje zdanie i innych znajdziesz np. w tym wątku (nie pamiętam dokładnie przebiegu dyskusji,ale napewno było cos na ten temat) :)

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... outback+h6

Link to comment
Share on other sites

ALEX,
Każdy ma swoje zdanie!!!JA mam odmienne

i za to Cię lubię :lol:

Alan!!!Jak napisałem w podobny sposób do Gal'a to odpisał mi w skrócie,że ma już żonę i nie jest zainteresowany :mrgreen: W każdym razie milo mi (na wszelki wypadek dodam,że mam żonę i dziecko) :mrgreen:

POzdr

Link to comment
Share on other sites

ALEX,

no trudno :mrgreen: - żart

 

stawiam browca przy okazji :idea:

Z przyjemnością skorzystam!Tak przy okazji, możesz mi napisać na PW KTO (to znaczy TY) buja się kolejnym SE po Kraku?Jesli to nie tajemnica :roll:

Link to comment
Share on other sites

ALEX,
W moim przekonaniu do wolnossącego to nie profanacja a mądre i ekonomiczne rozwiązanie Ten burzliwy temat pojawiał sie wielokrotnie na forum

może i masz rację, lecz ja jestem ortodoksyjny i nie popieram takich rozwiązań.

Niestety są ludzie z kupą pieniędzy lub tacy z samą kupą (bez pieniędzy). Są też tacy co auto traktują jak kapliczkę i jeżdżą wyłącznie raz w tygodniu do kościoła lub 50 metrów po fajki do kiosku, a są również tacy, którzy przejeżdżają codziennie setki kilometrów ...

 

Ci przejeżdżający więcej kilometrów i posiadający samą kupę bez pieniędzy na pewno bardzo chwalą instalacje gazowe w swoich Subarynkach. Ja w swoim poprzednim wolnossącym Subaru przejechałem na gazie ponad 110tys km (robiąc codziennie minimum 140km), auto jest w doskonałej formie, nic nie było w nim wymieniane poza eksploatacją, a nowy właściciel jest zadowolony ;) Zresztą jest na tym Forum, więc niech się sam wypowie.

 

Śmiech'u

Link to comment
Share on other sites

Pomocy. Zainstalowałem gazówkę Landi Renzo w SI wolny ssak 2,0 1997 r (nie sekwencję).

Od czasu do czasu załącza się kontrolka "check engine" przy jeździe na gazie. ...

Jak nie masz sekwencji to zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE może być spowodowane również brakiem emulatorów wtryskiwaczy. Jeśli magicy od gazu odłączyli wtryskiwacze podczas pracy na gazie bez podłączania emulatora to komputer "nie widzi" określonej rezystancji w obwodzie (bo wtryskiwacze to dla obwodu elektrycznego zwykłe oporniki), więc po pewnym czasie stwierdza że coś jest nie halo i wywala "check engine". To tylko moje przypuszczenia, ale sprawdź czy masz jakieś "ciało obce" (dodatkowe kabelki, normalnie bez gazu są po dwa kabelki na jeden wtryskiwacz) najczęściej są wpięte bezpośrednio w złącza (we wtyczki) wtrysków lub bezpośrednio w przewody elektryczne od wtrysków. Jeśli ich nie ma - to raczej nie masz emulatora i podczas pracy na gazie Twoje wtryski są odcięte z obwodu elektrycznego i mogą powodować błąd komputera.

 

Witaj Smiechu. A powiedz mi proszę, czy to świecenie oprócz oczywistegi denerwowania może coś jeszcze nabroić. Pozdr. Śmichu :D

 

Śmiech'u

Link to comment
Share on other sites

Jakis czas temu meczylem ten temat w watku check engine 32, ale niestety nic konkretnego nie wymeczylem do tej pory.

Zdesperowany gazownik, ktory zakladal w moim legacu instalacje, chcial wlaczyc emulacje sondy lambda (jest taka opcja w mojej elektronice).

Pojechalem do goscia, ktory podobno zagazowal sporo subaru i pierwsze, co powiedzial to, ze w instalacji bez sekwencji musi byc emulacja, bo komputer samochodu zawsze wylapie nieco opoznione reakcje instalacji LPG na sklad spalin.

Pozostaje pytanie, czy da sie "niesekwencje" ustawic tak, zeby bez emulacji sondy nie wyskakiwal blad?

Pozdr,

Slawo.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...