Skocz do zawartości

Boost 1,25 cieszyć się czy martwić?


mrowa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mrowa,

no to jeżeli potwierdzasz, to moim zdaniem możesz spać spokojnie. Powiedz o tym wężyku Adamowi albo Tomkowi, oni będą wiedzieli o co chodzi. Można również zastosować wężyk Samco (ten do podciśnień, cienki). Linka nie mam ale cenowo to są naprawdę jakieś grosze.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrowa,

Czy w tym AG Boost SM wykorzystujesz ten wężyk, który był w komplecie ? Jeżeli tak, to to może być przyczyna problemu. Ten wężyk z kompletu trzeba jak najszybciej wyrzucić i zastąpić go na przykład VAGowskim w oplocie. To bardzo standardowy powód wskazywania bzdur przez AG, sam wskaźnik i elektroniczny detektor jest OK ale wężyk to kompletne nieporozumienie ;-)

 

To ze ten seryjny wezyk to kupa to nie ulega dyskusji ale nie bardzo widze jakby mial podbijac wskazania....jesli juz to obnizac albo zwiekszac zwloke jak sie padalec sklei

 

wskaznik jak wskaznik, moze sie mylic chociaz sam jezdze z takim i wbrew obiegowym opiniom nie narzekam, trza zweryfikowac pomiar chocby oryginalnym map sensorem przez kompa samochodowego.

 

na pewno nad 1.25 bara w seryjnym wrx'ie nie mozna przejsc do porzadku dziennego;)

 

 

pyzdra

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrowa,

no to jeżeli potwierdzasz, to moim zdaniem możesz spać spokojnie. Powiedz o tym wężyku Adamowi albo Tomkowi, oni będą wiedzieli o co chodzi. Można również zastosować wężyk Samco (ten do podciśnień, cienki). Linka nie mam ale cenowo to są naprawdę jakieś grosze.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Będę u nich w sobotę to obadamy temat :mrgreen: jak się okaże, że to ten :wąż" to oczywiście pomuk będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanekS,

tak, jak napisałem wcześniej, sprawdzić trzeba a co do tego czy mógłby/nie mógłby "podbić" wskazań to być może różnie - jako, że reaguje (ponadnormatywnie) na temperaturę wystarczy, że się gdzieś poszerzył. Będzie pokazywało więcej. Zasada jest taka sama, jak z restryktorem aktuatora WG (jak nie dasz wcale to selenoid błyskawicznie otworzy - bo "widzi" duże ciśnienie w układzie, jak dasz z maleńką średnicą to da mocno napompować ciśnienie - bo "widzi" relatywnie mniejsze).

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie laduje do 1.45 i to nie w peaku i jest ok...

 

Piotruś, bez mapy ? No nie wierzę. I nie pisz takich rzeczy bo tu zaraz Fan Club MBC podkręci se do 1,5 br. I łzy będą.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

No pewnie, że z mapą :) Wiesz, ze ja bez remapu to nawet nie zmienie zarówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanekS,

tak, jak napisałem wcześniej, sprawdzić trzeba a co do tego czy mógłby/nie mógłby "podbić" wskazań to być może różnie - jako, że reaguje (ponadnormatywnie) na temperaturę wystarczy, że się gdzieś poszerzył. Będzie pokazywało więcej. Zasada jest taka sama, jak z restryktorem aktuatora WG (jak nie dasz wcale to selenoid błyskawicznie otworzy - bo "widzi" duże ciśnienie w układzie, jak dasz z maleńką średnicą to da mocno napompować ciśnienie - bo "widzi" relatywnie mniejsze).

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Nie chcę podważać twojego posta ale ciśnienie to ciśnienie i się znikąd nie weźmie. Według mnie to jedyna opcja to ta że coś zegarem jest nie tak albo z jego czujnikiem zakładając że silnik jest ok.

Zadaniem restryktora jest umożliwienie działania dla solenoidu. Bez zwężki solenoid nie jest w stanie zamknąć wastegate stąd jest za za niskie doładowanie przy braku. Jak ktoś sobie życzy to mogę wytłumaczyć lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zwężki solenoid nie jest w stanie zamknąć wastegate

 

Zawsze sądziłem, że WG bez ciśnienia jest sam z siebie ZAMKNIĘTY (całość spalin kręci wirnikiem części gorącej turbawki), dopiero zbudowane doładowanie i przekroczone graniczne ciśnienie doładowania powoduje zamknięcie selenoidu i puszczenie całości ciśnienia na aktuator, który z kolei OTWORZY WG (część spalin ucieka od razu do wydechu), upuszczając nadmiar ciśnienia. Ale może błądziłem, się zapierał nie będę :wink:

To chyba poproszę o lepsze wytłumaczenia i dla siebie i dla potomnych ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kombinujesz bardzo podobnie jak ja kiedys. Jest jednak blad w tym rozumowaniu. Przy wzrocie cinienia w ukadzie wastegate sie otworzy a nie zamknie. Solenoid dzieki zwezce ogranicza wpyw cinienia na silownik wg i dzieki temu pozwala zadzialac sprezynie wbudowanej w silownik i zamknac kalpe wg. Po pracy opisze to lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chyba nie czytasz uważnie ;-)

Piszesz :

 

Przy wzrocie cinienia w ukadzie wastegate sie otworzy a nie zamknie.

 

a ja

 

dopiero zbudowane doładowanie i przekroczone graniczne ciśnienie doładowania powoduje zamknięcie selenoidu i puszczenie całości ciśnienia na aktuator, który z kolei OTWORZY WG

 

 

czyli dokładnie to samo - wzrost ciśnienia w układzie OTWORZY WG. Nawet w poprzednim poście specjalnie użyłem kapitalików :-)

 

Solenoid dzieki zwezce ogranicza wpyw cinienia na silownik wg i dzieki temu pozwala zadzialac sprezynie wbudowanej w silownik i zamknac kalpe wg

 

I tu już zgody nie ma. Brak zwężki powoduje NIEMOŻNOŚĆ nadmuchania, nagromadzenia ciśnienia, bo WG jest właśnie wcześniej OTWIERANY (czyli selenoid relatywnie szybciej zamknie ucieczkę ciśnienia z układu). Im węższa zwężka tym większa możliwość zbudowania doładowania, czyli WG jest relatywnie później otwierany (bo selenoid upuszcza ciśnienie, przez co pozostałe w układzie ciśnienie nie ma siły poprzez aktuator (sprężynę się w nim znajdującą) OTWORZYĆ WG).

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jestem :)

Na piszę jak według mnie działa układ a każdy wyciągnie sobie wnioski.

sterowanieturbo.gif

Rysunek powyżej przedstawia system sterownia turbosprężarki w subaru impreza'99. W innych modelach jest na 95% tak samo. Na początek trzeba spojrzeć na wastegate i budowę jego siłownika. Wynika z niej że, aby otworzyć klapę potrzebne jest ciśnienie - niema doładowania nie da się otworzyć WG. Elementem zamykającym WG jest zawsze sprężyna a nie ciśnienie jak myślicie. Teraz zwężka, jej zadaniem jest obniżenie przepływu powietrza za nią. Teraz opiszę kilka stanów działania układu:

 

1 - samochód przyspiesza przy pełnym otwarciu przepustnicy od obrotów biegu jałowego. Wastegate jest zmoknięty ponieważ w układzie dolotowym jest podciśnienie (niema nadciśnienia które przeciwstawiło się sile wywołanej przez sprężynę w siłowniku WG), Solenoid jest otwarty

 

2 - samochód dalej przyspiesza osiągając ciśnienie gazów wylotowych wystarczające do wytwarzania przez turbo nadciśnienie po stronie zimnej. Powietrze które ma już nadciśnienie zaczyna płynąć przez zwężkę. Za nią jest trójnik a za nim WG i solenoid. Solenoid jest otwarty więc całe powietrze które przeleciało przez zwężkę trafia przez solenoid od dolotu przed turbo. Dzięki temu niema ciśnienia za zwężką więc siłownik WG nie działa i klapa jest zamknieta.

 

3 - silnik osiąga maksymalne doładowanie zaprogramowane w ECU. Komputer to widzi przez MAP sensor i zamyka solenoid. W tym momencie odpływ powietrza za zwężką jest zamknięty. Ciśnienie za zwężką w wyniku przepływu przez nią dążącego do zera wyrównuje się z tym przed zwężką. Te ciśnienie działa na membranę w siłowniku WG powodując siłę przeciwstawną do generowanej przez sprężynę i otwiera klapę WG. Nie jestem pewny jaki jest system regulacji w ECU ale w momencie gdy ECU uzna że trzeba znowu napompować to po prostu otwiera solenoid. Powietrze zaczyna płynąć ponieważ ma ujście przez solenoid to powoduje spadek ciśnienia za zwężką. Maleje też ciśnienie w siłowniku WG więc sprężyna bierze gorę i zamyka klapę WG. To jak ECU steruje samym doładowaniem nie jest mi do końca jasne ale element wykonawczy działa tak jak opisałem wyżej. Nie wiem czy to jest do końca przejrzyste, jak coś to proszę o pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe,

napisałeś dokładnie to samo co ja wyżej. Nie ma sprzeczności, dlatego bardzo mnie dziwiło, jak pisałeś, że jest dokładnie odwrotnie :wink:

 

Jak wyjmiesz zwężkę, to nie wiem jakbyś mocno cisnął gaz nie nadmuchasz za wiele. A dlaczego ? Ano dlatego, że selenoid "widzi" relatywnie wysokie ciśnienie w układzie i cały czas przymyka upuszczenie ciśnienia, przez co na aktuator WG działa siła na tyle duże, że go (WG) cały czas uchyla.

 

I teraz wracając do początku wątku - dla detekcji (prawidłowej) boost konieczne jest aby wężyk trzymał parametry co do prześwitu a nie pod wpływem zmian temperatury a to się rozszerzał a to zwężał ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, jakieś nie wyspany jestem i błędnie założyłem że nie masz racji i czytałem co chciałem :) Muszę więcej spać ale jak to zrobić jak dziś impreza a jutro na 4 rano muszę wylecieć :/

 

Luzik 8) Baw się dziś dobrze a odeśpimy to wiesz kiedy i gdzie :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tego tez nie wiem :P tylko dlaczego w jednym jest boost cut a w innym nie ? poza tym jak by ecu lapalo cisnienie to by nie pozwolilo wbic sie na 1,4 bara lub wyzej, a takie jaja widzialem.

 

 

 

bardziej mialem na mysli prace silnika, mieszkanka, zaplon etc. Tu idzie odczyt z obciazenia silnika..... takie przedpotopowe rozwiazanie ktore ma miejsce rowniez w Evo. :) (jak by to mial byc lepszy samochod :mrgreen: )

 

pewnie odpowiedzi na to pytanie nie uzyskamy bo to chyba know how i siakis maper powinien odpowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...