Jump to content

Boost 1,25 cieszyć się czy martwić?


mrowa

Recommended Posts

Auto kupowane jako seryjny bug, jeździ też podobno jak seryjny bug - jeżdżony przez Bryka i Romka Urbana - obaj powiedzieli tak samo "fajny, jeździ jak seryjny WRX". Wtedy jeszcze nie było zegarków...

 

Teraz zegar boost wskazuje w peak'u 1,25 (wiem wiem sporo osób powie, że AG to słaba rzecz i wskazania niedokładne, ale od 0,9 do 1,25 to spora była by różnica błędu - zegary serii SM Peak)

 

Podobne wskazania miał plasma555 na takich samych zegarach i okazało się, że auto ma jakiś program...

 

I teraz nasuwa się pytanie: cieszyć się że, turbo tyle pompuje czy martwić?

 

Jakieś pomysły, opinie, rady?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

to jest jeszcze bezpiecznie.

 

Pamietaj zeby tylko skrzynie traktowac lagodnie.

roblemy moga pojawiac sie w okolicach 1,4,

wlasnie ze wzgledu na papierowa przekladnie.

Jedynie co to mozesz czesciej sprzeglo wymieniac

Link to comment
Share on other sites

to jest jeszcze bezpiecznie.

 

Trochę nadmiarowy optymizm. O ile seria jest zdrowa przelana (czyli o ubogość mieszanki można być trochę mniej zaniepokojonym, choć i tu EGT warto by pomonitorować) o tyle korekty zapłonów ECU już samo nie dokona. Różnica pomiędzy serią (0,9 br) a tym co odnotowujesz (1,25 br) jest baaaaaaaardzo duża. I o ile nie masz zrobionej mapy (może masz ? :mrgreen: ) to ja bym się podłączył pod jakiegoś RR albo EE i bym posłuchał, czy aby nie stuka (tak z -7 najmarniej) 8)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. No i na razie lataj koniecznie na NoPb 98 (minimum) !

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczne czy niebezpieczne - ja bym go wrzucił na kompa i zobaczył co powoduje wzrost doładowania.

 

Może masz mapę w gratisie, a może coś się zwaliło?

 

Warto taki teścik przeprowadzić dla świętego spokoju 8)

Link to comment
Share on other sites

Tepikus ma racje, takie doładowanie to spadek żywotności Turbo. jest seria czy coś mocniejszego ?

jaką masz temp oleju ? bo przy takim doładowaniu zakładając że nie ma modów w ECU, silnik może się trochę grzać.

Karolwa miał podobny problem - oil temp 150 stopni po rozgrzaniu i zwykłej jeździe, tam TD04 pompowała 1.5 bara.

Link to comment
Share on other sites

temp przy normalnej jeździe waha się między 95 - 98 st. W Ułężu maks zapamiętało 101 czy jakoś tak. Auto się nie grzeje. Co prawda ostatnio uzupełniałem płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym ale temp. płynu była ok.

 

Czy to jest seria... miała być seria.

Link to comment
Share on other sites

Castrol, ale ty chyba masz GT... a w czym ci wybuchł? ale mój się nie grzeje i innych oznak nie ma, że coś nie tak...

 

jesli rzeczywiście z niewiadomych przyczyn (np. usuniety restrictor pill przy turbo) pompuje Ci 1,25 a mapa nie jest dostrojona to bedziesz mial spalanie stukowe przez zbyt agresywne katy zaplonu, ktore ECU bedzie próbowało cofnąc. Tak czy owak łatwo to sprawdzic podpinajac sie kablem do ECU. Jazda w ten sposob na dluzsza mete to gwarantowany kaboom. Dopóki nie ustalisz przyczyny radze nie pałować.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak chcesz Jacool bez restryktora napompowac 1,2 bara. bez pilla bedzie 0,6 bo taki ma aktuator td04l. Jesli aktuator bedzie odlaczony to napompuje wiecej niz 1.25 ale nie sugeruje sie tak bawic. 8)

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak chcesz Jacool bez restryktora napompowac 1,2 bara. bez pilla bedzie 0,6 bo taki ma aktuator td04l. Jesli aktuator bedzie odlaczony to napompuje wiecej niz 1.25 ale nie sugeruje sie tak bawic. 8)

 

Tak będzie. Gdyby dać węższy restryktor, wtedy może tak nadmuchać (1,25 br). I bardzo możliwe, że tak jest.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

przy zmianie restryktora pewnie dmuchnie okolice 1.2 przy niskiej tmp jednak tylko w peaku. i nie bedzie trzymalo za dlugo, a na koniec obrotów będzie fabryka... czyt. kiszka 8)

 

 

 

nie bardzo sie rozeznaje w ecu wrxowym, ale ktos sie wypowiadal ze takie podnoszenie boostu odznacza sie intenywymi boostcut'atami, o ile nie ma zrobionego programu.

 

 

BTW Brykowi się najwyrazniej dupohamownia zepsuła... to pewnie przez te pączki :D

Link to comment
Share on other sites

już się z Brykiem umówiłem i będziemy sprawdzać jak tylko będę miał chwilę po pracy, wieć raczej nic mu się nie popsuło a pączki...... pączki to ma naprawdę wyśmienite :P

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak chcesz Jacool bez restryktora napompowac 1,2 bara. bez pilla bedzie 0,6 bo taki ma aktuator td04l. Jesli aktuator bedzie odlaczony to napompuje wiecej niz 1.25 ale nie sugeruje sie tak bawic. 8)

 

sluszna uwaga :wink:

Link to comment
Share on other sites

mrowa, dawaj znać co się dowiesz. U mnie auto dostało nowe weżę podciśnienia i problem zniknął na biegach 2 i 3 ale jak wbijam 4 i 5 to mam przesrane doładowani.... odcina go czasami i przerywa dostęp boosta czasami. Muszę jechać na korektę i zmniejszyć dawkę paliwa. U mnie już jest remap na 1.27bara.

Link to comment
Share on other sites

mrowa,

może Cię niepotrzebnie zestresowałem ;-) Czy w tym AG Boost SM wykorzystujesz ten wężyk, który był w komplecie ? Jeżeli tak, to to może być przyczyna problemu. Ten wężyk z kompletu trzeba jak najszybciej wyrzucić i zastąpić go na przykład VAGowskim w oplocie. To bardzo standardowy powód wskazywania bzdur przez AG, sam wskaźnik i elektroniczny detektor jest OK ale wężyk to kompletne nieporozumienie ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...