Skocz do zawartości

Sti 07 EU - układ wydechowy


Ignacy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Stoję przed wyborem układu wydechowego wraz z kolektorem do Imprezy Sti 2007 (wersja europejska). Aktualnie jest dołożony układ dolotowy K&N i w planach zawór upustowy HKS SSQV 3. Z tego co się dowiedziałem, to żeby się nie ograniczać na przyszłość powinienem wybrać coś o średnicy 3 cale. Jaki kolektor i jaki wydech do takiego ustawienia (nie chciałbym bardzo głośnego rozwiązania, auto wiekszość tras jeździ po drogach publicznych) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz założony nieoryginalny dolot to musisz zrobić remap, a dokładniej skalibrować przepływomierz dla trybu openloop i closedloop. W innym przypadku przepływomierz będzie pokazywał niewłaściwą ilość powietrza zasysanego do silnika co może skutkować zbyt ubogą mieszanką. Rezultatem tego może być zbyt ubogi AFR, wysoka temperatura spalin ,spalanie detonacyjne = boom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gdybym w przyszłości chciał wykręcić moc do ok 400 koni to czy ten wydech nie będzie tego ograniczał. Gdzie najlepiej zaopatrzyć się w ten zestaw ?

 

Zanim w Subaru dojdziesz do tych 400KM to i tak czeka Cie troche wiecej wydatkow niz ew. robota wydechu.

 

Co do reszty - wywal ten badziew z dolotu, zaloz seryjna puszke i olej zawor upustowy HKS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to - wywalaj hks'a i dolot k&n'a czym prędzej!!

Z ciekawostek - miałem u siebie 2,5 cala wydech od turbo do końca - z dp z wąskim kołnierzem.

Niedawno wymieniłem całość na 3 cale, dp z rozwiedzionym kanałem na wg, dorzuciłem kocyk na turbine - różnica jest odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu się tego pozbywać ? Zły wpływ na żywotność silnika ? Po zamontowaniu dolotu mam odczuwalną różnicę (szczególnie w niższym zakresie obrotów przy dużym obciążeniu). Mam świadomość, że wydech nie da mi 400 koni, nie chciałbym poprostu na przyszłośc blokować sobie takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temu, ze jest zupelnie niepotrzebny.

 

Sorry, ale wydaje mi sie, ze ta "odczuwalna" roznica to raczej autosugestia :) Chcialbym zobaczyc ta roznice na wykresie :)

 

Zwlaszcza biorac pod uwage, ze seryjna puszka ze zwyklym papierowym filtrem spokojnie da rade pewnie do okolo 400KM

I przynajmiej nie zaciaga goracego powietrza spod maski, jak robi to znakomita wiekszosc stozkow pozakladanych przez domoroslych tunerow (nie to, zebym ja takim nie byl - ale od pewnych rozwiazan staram sie trzymac z daleka ;))

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...