Jump to content

Sti 07 EU - układ wydechowy


Ignacy

Recommended Posts

Witam,

 

Stoję przed wyborem układu wydechowego wraz z kolektorem do Imprezy Sti 2007 (wersja europejska). Aktualnie jest dołożony układ dolotowy K&N i w planach zawór upustowy HKS SSQV 3. Z tego co się dowiedziałem, to żeby się nie ograniczać na przyszłość powinienem wybrać coś o średnicy 3 cale. Jaki kolektor i jaki wydech do takiego ustawienia (nie chciałbym bardzo głośnego rozwiązania, auto wiekszość tras jeździ po drogach publicznych) ?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz założony nieoryginalny dolot to musisz zrobić remap, a dokładniej skalibrować przepływomierz dla trybu openloop i closedloop. W innym przypadku przepływomierz będzie pokazywał niewłaściwą ilość powietrza zasysanego do silnika co może skutkować zbyt ubogą mieszanką. Rezultatem tego może być zbyt ubogi AFR, wysoka temperatura spalin ,spalanie detonacyjne = boom.

Link to comment
Share on other sites

A czy gdybym w przyszłości chciał wykręcić moc do ok 400 koni to czy ten wydech nie będzie tego ograniczał. Gdzie najlepiej zaopatrzyć się w ten zestaw ?

 

Nie. Ja mam 415 / 550 i właśnie na 2.5" H&S :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

A czy gdybym w przyszłości chciał wykręcić moc do ok 400 koni to czy ten wydech nie będzie tego ograniczał. Gdzie najlepiej zaopatrzyć się w ten zestaw ?

 

Ja tego nie napisałem :shock:

Link to comment
Share on other sites

A czy gdybym w przyszłości chciał wykręcić moc do ok 400 koni to czy ten wydech nie będzie tego ograniczał. Gdzie najlepiej zaopatrzyć się w ten zestaw ?

 

Zanim w Subaru dojdziesz do tych 400KM to i tak czeka Cie troche wiecej wydatkow niz ew. robota wydechu.

 

Co do reszty - wywal ten badziew z dolotu, zaloz seryjna puszke i olej zawor upustowy HKS

Link to comment
Share on other sites

otóż to - wywalaj hks'a i dolot k&n'a czym prędzej!!

Z ciekawostek - miałem u siebie 2,5 cala wydech od turbo do końca - z dp z wąskim kołnierzem.

Niedawno wymieniłem całość na 3 cale, dp z rozwiedzionym kanałem na wg, dorzuciłem kocyk na turbine - różnica jest odczuwalna.

Link to comment
Share on other sites

Czemu się tego pozbywać ? Zły wpływ na żywotność silnika ? Po zamontowaniu dolotu mam odczuwalną różnicę (szczególnie w niższym zakresie obrotów przy dużym obciążeniu). Mam świadomość, że wydech nie da mi 400 koni, nie chciałbym poprostu na przyszłośc blokować sobie takiej możliwości.

Link to comment
Share on other sites

Temu, ze jest zupelnie niepotrzebny.

 

Sorry, ale wydaje mi sie, ze ta "odczuwalna" roznica to raczej autosugestia :) Chcialbym zobaczyc ta roznice na wykresie :)

 

Zwlaszcza biorac pod uwage, ze seryjna puszka ze zwyklym papierowym filtrem spokojnie da rade pewnie do okolo 400KM

I przynajmiej nie zaciaga goracego powietrza spod maski, jak robi to znakomita wiekszosc stozkow pozakladanych przez domoroslych tunerow (nie to, zebym ja takim nie byl - ale od pewnych rozwiazan staram sie trzymac z daleka ;))

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...