sk7 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Czy podczas hamowania silnikiem samochód spala jakąś dawkę paliwa? Według komputera pokładowego samochód "pali" 0,0 l/100km. Jak jest różnica pomiędzy hamowaniem silnikiem a jazdą na "luzie" biorąc pod uwagę spalanie? Pozdrawiam sk7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Teoretycznie przy hamowaniu silnikiem komputer odcina dopływ paliwa, natomiast przy jeździe na luzie silnik dostaje tyle paliwa by mógł się kręcić na jałowych obrotach - czyli coś około 800rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Teoretycznie przy hamowaniu silnikiem komputer odcina dopływ paliwa Teoretycznie? Hmm... Czyli w takim wypadku, nie ma zapłonu w cylindrach? I tłoki są napędzane przez koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Ostatnie 3 posty w tym wątku: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100591 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 A pozostała część mojego pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Z tego wynika, ze tak, jak sobie inaczej wyobrażasz wytracanie energii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk7 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 A co z silnikami gaźnikowymi??? Tam przecież nie ma komputera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 A co z silnikami gaźnikowymi??? Tam przecież nie ma komputera? A kto pisał, ze dzieje się to w silnikach gaźnikowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk7 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Czyli według Ciebie samochody z komputerem nie spalają paliwa podczas hamowania silnikiem a samochody z silnikeim gaźnikowym spalają??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Czyli według Ciebie samochody z komputerem nie spalają paliwa podczas hamowania silnikiem a samochody z silnikeim gaźnikowym spalają??? Oczywiście. Bo silniki z komputerem i wtryskiem potrafią dozować paliwo dowolnie. A gaźniku odbywa się to "mechanicznie". Jaki subaru pokazuje Ci spalanie 0.0? Bo u mnie komputer pokazuje ponad 2l/100. W poprzednich autach zawsze było 0.0, a teraz jest inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk7 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Zauważyłem to w Toyotach. Podczas hamowania silnikem komputery pokazyją 0,0 l/100km zarówno w najnowszych silnikach VVT-i jak i w dieslach D4D!!! Nie wiem jak jest w Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Nie wiem jak jest w Subaru? 2.2 - 2.4. Tyle samo, co na luzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 W samochodach z przyzwoitym komputerem w czasie pracy na luzie, hamowania lub postoju itp spalenie jest pokazywane jak w motopompach czyli litrach na godz. Kiepskie oprogramowanie niemogąc poradzic sobie z wyliczenim l/1ookm pokazują 0/100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Nie nalezy sie sugerowac w skazaniem ekonomizera podczas hamowania silnikiem. Wiadome jednak jest, ze samochod spala duzo mniej podczas hamowania a nizeli na luzie... poza tym mamy zapiety bieg i w kazdej chwili mozemy z powrotem przyspieszyc (dodatkowa zaleta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Wiadome jednak jest, ze samochod spala duzo mniej podczas hamowania a nizeli na luzie... No właśnie, jak to wytłumaczyć komuś, kto się z tym nie zgadza? Pomijam kwestię siłową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 owoc666, bardzo prosto ... sila napedowa jest masa rozpedzonego samochodu dzialajaca na uklad, jadac na luzie - silnik napedzany jest "zwyczajnie" przez mieszanke... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 owoc666, bardzo prosto ... sila napedowa jest masa rozpedzonego samochodu dzialajaca na uklad, jadac na luzie - silnik napedzany jest "zwyczajnie" przez mieszanke... OGS - ja to rozumiem dokładnie tak samo... Tłumacząc to sobie na prosty język - jadąc rowerem, potrzebujesz paliwa (=siły mięśni nóg), aby go napędzać. Gdy przestaniesz kręcić, rower nadal jedzie mimo tego, że nie zużywasz "paliwa". Jazdę na luzie porównałbym w tym przykładzie do kręcenia pedałami wolniej, niż kręcą się koła, np. tak jak to się dzieje przy jeździe z górki - zużywasz "paliwo" do kręcenia, ale to niczego nie daje pod względem prędkości. Nie jestem przekonany, czy ten przykład jest dobry, ale jak już go wymyśliłem, to go wpisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Przemeq, moglbys pracowac jako przdszkolanka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Przemeq, moglbys pracowac jako przdszkolanka OGS - jak Ci nie wstyd wydawać moje sekrety? Czemu wszyscy muszą wiedzieć, że bycie przedszkolanką było zawsze moim marzeniem? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk7 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Niektórzy twierdzą że podczas hamowania silnikiem samochód nic nie pali. W związku z tym mam pytanie: Dlaczego gdy podczas hamowania silnikiem wyłączymy zapłon, a tym samym nie spalamy paliwa, samochód bardzo gwałtownie wyhamuje? Normalnie podczas hamowania silnikiem wytracanie prędkości jest wiele bardziej powolne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 sk7, zycie Ci nie mile? po wylaczeniu zaplonu - kierownica sie zablokuje, a uklad hamulcowy przestaje byc wspomagany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 podczas hamowania silnikiem komputer odcina wtryskiwacze powyżej zadanej prędkości obrotowej ( u mnie odcina dod 1800obr/min jeśli kręci się wolniej wtryski pracują podają paliwo jak szybciej to niepracują ) oczywiście aby komp wyłączył wtryski silnik musi być nagrzany na zimnym chyba cały czas tłoczy paliwko, Moment w którym wtryski zzaczynają pracować słychać jeśli niema się wydechu strzela ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk7 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 A co do spalania paliwa ma blokada kierownicy i wspomaganie hamulców????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 ogs układ nie przestanie być wspomagany dopóki tłoki pracują a blokada się włączy jeśli kluczyk dopiero wyjmiesz ze stacyjki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 sk7, nie do paliwa tylko do Twojej proby wylaczenia zaplonu podczas jazdy i mojego "zycie Ci nie mile" :wink: panklex, z blokada faktycznie, ale hamulce na 100% przestaja byc wspomagane po wylaczeniu zaplonu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.