Karambol Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Witam mam takie pytanie Jak sprawdzic czy sprzegło jeszcze jest dobre ?i te same pytanie mam na temat dyfrow i skrzyni ? Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Zaciagnij reczny i sprobuj ruszyc - powinen zgasnac samochod... jak nie to sprzeglo bedzie sie slizgac == do wymiany :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Chyba, że masz słaby ręczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 owoc666, to nic.. wtedy samochod odjedzie... samochod ma stac... jak zgasnie sprzeglo odjedzie, jak stoi a nie zgasnie == sprzeglo do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Sprzeglo mozna sprwdzic ruszajac 20Km/h i wzocic 5 i dodac gazu jak sie slizga wymiana. Co do skrzyni sa rozne sposoby przejechac sie i zobaczyc czy biegi wchodza lagodnie czy przy zmianie 4 do 3, 3 do 2 nie ma dluzszych blokad (zachamowan) na drazku zmiany biegow. W subaru przewaznie lubi sie sypac synchronizator 3 a czasem 2 biegu wowczas nastepuje male zgrzytniecie przed zmiana biegu. Dyfy - zobaczyc czy nie ma na nich oleju z blotem wowczas wiadomo ze ciekna uszczelki poza tym nie powinny dochodzi zadne pilowania czy huk z tylniego mostu. (Jak tak to lozyska) i jak skreca auto nie powinno byc sztywne (za wyjatkiem JUSTY) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 z ruszac na recznym w subaru ? :? a jak szybko mam puscic sprzegło :| to z wbiciem 5 przy 20km/h to po czym sie kapne ze sprzegło sie slizga :?: i jak skreca auto nie powinno byc sztywne i jeszcze tego nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Jak jedziesz 20 i masz 5 bieg dodaj gazu do podlogi wowczas obroty pojda w gore a samochod nie bedzie chcial jechac. Jezeli chodzi o rusznie z recznym to sprobuj ruszyc normalenie tak jak bez hamulca jak auto bedzie gasnac to znaczy ze sprzeglo trzyma i jest dobre a jak obroty beda stac w miejscu to znaczy ze zblisza sie do konca sprzegla (Sprobuj jakies 2000 - 3000 obr przy ruszaniu). Mozesz rowniez poczuc zapach spalonego smietnika czy cos w tym stylu wowczas sie pali sprzeglo wiec nie pogarszaj jego stanu Sztywne auto - masz wrazenie ze kola sa zblokowane i samochod ma problem ze skretem wowczas czujesz jakby kola chcialy sie krecic a inne by je blokowaly. To moze byc spowodowane zepsutym centralnym dyfem czyli jego sprzegla sa zapieczone (brak oleju) i nie daja popuscic roznicy w obrotami pomiedzy tylnim a przednim mostem. \ Mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni. Miarka jest umieszczony po prawej stronie skrzyni biegow pomiedzy silnikiem a firewall nie wiem jak to jest po polsku. W wersji automatycznej po lewej stronie jest druga miarka do mierzenia automatycznego plynu w skrzyni (kolor czerwony najlepiej jasny) rowniez mozna go powachac i zobaczyc czy nie pachnie spalenizna !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmi Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 ja mam pewne obawy o skrzynie ale to moze tylko obawy mianowicie wsteczny mi zgrzytnoł trzy razy przez ostatnie 1000 km .. raz jak go wybilem i potem chcialem wbic jeszcze raz zeby jeszcze troche podjechac a dwa razy to w normalnych sytuacjach :!: czy to znaczy ze sie cos konczy :roll: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 wsteczny nie jest synchronizowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Sztywne auto - masz wrazenie ze kola sa zblokowane i samochod ma problem ze skretem wowczas czujesz jakby kola chcialy sie krecic a inne by je blokowaly. To moze byc spowodowane zepsutym centralnym dyfem czyli jego sprzegla sa zapieczone (brak oleju) i nie daja popuscic roznicy w obrotami pomiedzy tylnim a przednim mostem. \ A czy podobne objawy mogą być przy problemach z blokowaniem tylnego dyfra? Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_zwolinski Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 cześć- -faktycznie-sprzęgło sprawdź najlepiej jadąc na 5 tym biegu, i najlepiej mając na obrotomierzu 3.5-4tys obrotów(wtedy silnik pracuje w zakresie pomiędzy najwyższym momentem obrotowym a mocą max.-czyli prościej-oddaje ci do dyspozycji największy potencjał), jak w powyzszych poradach-gaz do dechy. wtedy opór na kołach największy względem silnika(bo przy ruszeniu-20km/h, i wbiciu 5tki silnik jest jeszcze w zbyt dolnym zakresie obrotow zeby miał dobry power). wówczas powinno(niepowinno) się ślizgać-zobaczysz po obrotomierzu(i odgłosie)-będzie wchodził w obroty nieadekwatnie do wzrosty prędkości. natomiast ze wstecznym- sprawdź regulację sprzęgła- wstek jest niesynchronizowany, włączany tzw.systemem crasch- proste zęby wchodzą bezpośrednio w też proste zęby drugiego koła-stąd tez odgłos wycia skrzyni jadąc do tyłu(auta rajdowe ze skrzyniami na prostych zębach wyją tak non stop jadąc też do przodu.albo bokiem.)-i teraz-jeśli sprzęgło jest źle wyregulowane,tzn. nie wysprzęgla do końca,czyli minimalnie nawet obraca silnik wałkiem sprzęgłowym skrzynki, to wsteczny będzie zgrzytał przy załączaniu bo nie posiada synchronizatorów i różnica prędkości kół zębatych będzie zbyt duża.tak jest w motocyklach gdzie skrzynie biegów mają proste zęby i brak im synchronizatorów, jeśli jedynka wchodzi jak wsyek u ciebie to głównym winowajcą jest za słabo podciągnięte sprzęgło(albo za duże wolne obroty). tyle nudów technicznych. pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_zwolinski Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 OGS, aaaa....to wszystko zależy jak wysoką trawkę. nie za wysoka -jest dobra na Impreze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 faktycznie-sprzęgło sprawdź najlepiej jadąc na 5 tym biegu, i najlepiej mając na obrotomierzu 3.5-4tystoz to "troche" ponad 200km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 faktycznie-sprzęgło sprawdź najlepiej jadąc na 5 tym biegu, i najlepiej mając na obrotomierzu 3.5-4tystoz to "troche" ponad 200km/h Nie wiem w jakim aucie, ale w moim to na 5 biegu 3,5-4 tys to ok 130-140 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 ale dowaliłem z tą prędkością ja słysze dziwne odgłosy z przedniego dyfra jak jae np. po małym asfaltowym rądzie i przyśpiesze na II puszcze gaz i wtedy oprocz wycia dyfra ( co chyba jest normą ? ) sysze jakies takie "strzelanie" ale takie bardzo cichutkie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 ale dowaliłem z tą prędkością ja słysze dziwne odgłosy z przedniego dyfra jak jae np. po małym asfaltowym rądzie i przyśpiesze na II puszcze gaz i wtedy oprocz wycia dyfra ( co chyba jest normą ? ) sysze jakies takie "strzelanie" ale takie bardzo cichutkie ? Nie wiem jakim autem jezdzisz ale sprawdz wiskoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 1 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 autko to SI MY02 a jak to sie sprawdza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 autko to SI MY02 a jak to sie sprawdza ? Uszkodzona wiskoza przeskakuje przy mocnych skretach np. na parkingu, im mocniej skrecasz tym bardziej strzela. Sprawdz czy zauwazony przez Ciebie obiaw wystepuje tez gdy auto dluzej stalo np. po nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 1 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 szybko mam jechac ? na pierwszym biegu wystarczy ? jezdząc po rondzie słysze to jak dodam gazu na II i nagle puszcze .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 ja słysze dziwne odgłosy z przedniego dyfra jak jae np. po małym asfaltowym rądzie i przyśpiesze na II puszcze gaz i wtedy oprocz wycia dyfra ( co chyba jest normą ? ) sysze jakies takie "strzelanie" ale takie bardzo cichutkie ? Zdecydowanie cos nie tak. Albo masz szpere płytkowa (nie podejrzewam) albo coś zepsute. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karambol Opublikowano 2 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 to co z tym dalej zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 Zgłosić się do dobrego warsztatu zajmującego się Subaru. :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 ehh sprawdzalem sie dzisiaj z kolega " z pod swiatel "i za drugim razem jak ruszylem to z i biegu spoko ale jak wbilem II i puscilem sprzegło to ewidentnie mi sie zaczeło ślizgac (obroty rosły a auto nie przyspieszlo tak jak trzeba) . Potem sprawdzilismy jeszcze raz ale bylo wszystko spoko . W drodze do domu pomęczylem je jeszcze kilka razy i w sumie nie wiem czy jest ok czy histeryzuje. Sprawdze jutro z tym 5 biegiem i 3.5-4 tys.obr. Chyba ze macie jakies inne pomysły :roll: Tak przy okazji ile takie sprzęgielko kosztuje i zakladac seryjne czy cos kombinować ( gdyby sie okazało najgorsze 8) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 mam dostęp do oryginału za ok.1300zł kpl. w razie potrzeby pomoge.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi