Skocz do zawartości

Jak sprawdzic sprzęgło, dyfry i skrzynie


Karambol

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzeglo mozna sprwdzic ruszajac 20Km/h i wzocic 5 i dodac gazu jak sie slizga wymiana.

 

 

Co do skrzyni sa rozne sposoby przejechac sie i zobaczyc czy biegi wchodza lagodnie czy przy zmianie 4 do 3, 3 do 2 nie ma dluzszych blokad (zachamowan) na drazku zmiany biegow. W subaru przewaznie lubi sie sypac synchronizator 3 a czasem 2 biegu wowczas nastepuje male zgrzytniecie przed zmiana biegu.

 

Dyfy - zobaczyc czy nie ma na nich oleju z blotem wowczas wiadomo ze ciekna uszczelki poza tym nie powinny dochodzi zadne pilowania czy huk z tylniego mostu. (Jak tak to lozyska) i jak skreca auto nie powinno byc sztywne (za wyjatkiem JUSTY)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jedziesz 20 i masz 5 bieg dodaj gazu do podlogi wowczas obroty pojda w gore a samochod nie bedzie chcial jechac.

 

Jezeli chodzi o rusznie z recznym to sprobuj ruszyc normalenie tak jak bez hamulca jak auto bedzie gasnac to znaczy ze sprzeglo trzyma i jest dobre a jak obroty beda stac w miejscu to znaczy ze zblisza sie do konca sprzegla (Sprobuj jakies 2000 - 3000 obr przy ruszaniu). Mozesz rowniez poczuc zapach spalonego smietnika czy cos w tym stylu wowczas sie pali sprzeglo wiec nie pogarszaj jego stanu ;)

 

Sztywne auto - masz wrazenie ze kola sa zblokowane i samochod ma problem ze skretem wowczas czujesz jakby kola chcialy sie krecic a inne by je blokowaly. To moze byc spowodowane zepsutym centralnym dyfem czyli jego sprzegla sa zapieczone (brak oleju) i nie daja popuscic roznicy w obrotami pomiedzy tylnim a przednim mostem. \

 

Mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni. Miarka jest umieszczony po prawej stronie skrzyni biegow pomiedzy silnikiem a firewall nie wiem jak to jest po polsku. W wersji automatycznej po lewej stronie jest druga miarka do mierzenia automatycznego plynu w skrzyni (kolor czerwony najlepiej jasny) rowniez mozna go powachac i zobaczyc czy nie pachnie spalenizna !!!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pewne obawy o skrzynie ale to moze tylko obawy :P

mianowicie wsteczny mi zgrzytnoł trzy razy przez ostatnie 1000 km .. raz jak go wybilem i potem chcialem wbic jeszcze raz zeby jeszcze troche podjechac a dwa razy to w normalnych sytuacjach :!: czy to znaczy ze sie cos konczy :roll: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywne auto - masz wrazenie ze kola sa zblokowane i samochod ma problem ze skretem wowczas czujesz jakby kola chcialy sie krecic a inne by je blokowaly. To moze byc spowodowane zepsutym centralnym dyfem czyli jego sprzegla sa zapieczone (brak oleju) i nie daja popuscic roznicy w obrotami pomiedzy tylnim a przednim mostem. \

 

A czy podobne objawy mogą być przy problemach z blokowaniem tylnego dyfra?

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć-

-faktycznie-sprzęgło sprawdź najlepiej jadąc na 5 tym biegu, i najlepiej mając na obrotomierzu 3.5-4tys obrotów(wtedy silnik pracuje w zakresie pomiędzy najwyższym momentem obrotowym a mocą max.-czyli prościej-oddaje ci do dyspozycji największy potencjał), jak w powyzszych poradach-gaz do dechy. wtedy opór na kołach największy względem silnika(bo przy ruszeniu-20km/h, i wbiciu 5tki silnik jest jeszcze w zbyt dolnym zakresie obrotow zeby miał dobry power). wówczas powinno(niepowinno) się ślizgać-zobaczysz po obrotomierzu(i odgłosie)-będzie wchodził w obroty nieadekwatnie do wzrosty prędkości.

natomiast ze wstecznym- sprawdź regulację sprzęgła- wstek jest niesynchronizowany, włączany tzw.systemem crasch- proste zęby wchodzą bezpośrednio w też proste zęby drugiego koła-stąd tez odgłos wycia skrzyni jadąc do tyłu(auta rajdowe ze skrzyniami na prostych zębach wyją tak non stop jadąc też do przodu.albo bokiem.)-i teraz-jeśli sprzęgło jest źle wyregulowane,tzn. nie wysprzęgla do końca,czyli minimalnie nawet obraca silnik wałkiem sprzęgłowym skrzynki, to wsteczny będzie zgrzytał przy załączaniu bo nie posiada synchronizatorów i różnica prędkości kół zębatych będzie zbyt duża.tak jest w motocyklach gdzie skrzynie biegów mają proste zęby i brak im synchronizatorów, jeśli jedynka wchodzi jak wsyek u ciebie to głównym winowajcą jest za słabo podciągnięte sprzęgło(albo za duże wolne obroty).

tyle nudów technicznych.

pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: ale dowaliłem :lol: z tą prędkością

 

ja słysze dziwne odgłosy z przedniego dyfra jak jae np. po małym asfaltowym rądzie i przyśpiesze na II puszcze gaz i wtedy oprocz wycia dyfra ( co chyba jest normą ? ) sysze jakies takie "strzelanie" ale takie bardzo cichutkie ?

 

Nie wiem jakim autem jezdzisz ale sprawdz wiskoze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja słysze dziwne odgłosy z przedniego dyfra jak jae np. po małym asfaltowym rądzie i przyśpiesze na II puszcze gaz i wtedy oprocz wycia dyfra ( co chyba jest normą ? ) sysze jakies takie "strzelanie" ale takie bardzo cichutkie ?

 

 

Zdecydowanie cos nie tak. Albo masz szpere płytkowa (nie podejrzewam) albo coś zepsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ehh sprawdzalem sie dzisiaj z kolega " z pod swiatel "i za drugim razem jak ruszylem to z i biegu spoko ale jak wbilem II i puscilem sprzegło to ewidentnie mi sie zaczeło ślizgac (obroty rosły a auto nie przyspieszlo tak jak trzeba) . Potem sprawdzilismy jeszcze raz ale bylo wszystko spoko . W drodze do domu pomęczylem je jeszcze kilka razy i w sumie nie wiem czy jest ok czy histeryzuje. Sprawdze jutro z tym 5 biegiem i 3.5-4 tys.obr.

Chyba ze macie jakies inne pomysły :roll:

 

Tak przy okazji ile takie sprzęgielko kosztuje i zakladac seryjne czy cos kombinować ( gdyby sie okazało najgorsze 8) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...