Jump to content

Montaż nieorginalnego haka holowniczego


Recommended Posts

Witam.

 

 

Proszę o zajęcie stanowiska w sprawie montażu nieorginalnego haka holowniczego do forka M09 D.

 

Cena takowego w porównaniu z orginałem ok. 50% niższa ( to powód dlaczego rozważam tą kwestię ).

 

Czy utracę gwarancję na auto montując go poza ASO ?

 

Jeśli tak, to czy jest jakaś propozycja ( montaż nieorginału w ASO, znaczące, silnie promocyjnie obniżenie ceny ).

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co montują w ASO ale Subaru jako marka haków oryginalnych chyba nie produkuje, znając życie zamontują Ci Brinka albo Westfalię z dedykowaną wiązką do tego samochodu. Z Polskich producentów np. AutoHak Słupsk do żadnego Subaru haków nie mają więc pojęcie oryginału w tym wypadku nie występuje. Większość producentów godzi się na montaż haka w innym warsztacie niż ASO

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązanie wydaje się rozsądne.

 

Co na to ASO ( SIP ? ) aby zakupić pasujący a montażu dokonać w autoryzowanym serwisie Subaru ?

To się raczej nie opłaca , z tymi nieoryginalnymi różnie bywa , jedne pasuja a przy innych trzeba cos rzeżbić dodatkowo i są problemy ( również finansowe) . Albo nich sprzedawca poleci jakis zakład albo kupic w aso i dyskutować o cenie montażu.... :wink:

AK

ps.nowe Subaru OBK i FOR. i LEG. wymagają demontażu zderzaka i lamp przy zakładaniu haka :!: ..więc może lepiej w ASO :?:

O gwarancji się nie wypowiadam bo nie jestem uprawniony.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

nowy hak chyba jakos 390 do forka >08, zalozenie siakies max 300 pln, badanie techniczne 35, wpis w wydziale komunikacji 0

 

 

kupowanie i montaz w aso - jesli nie masz gdzie zakopac kasy w ogrodku- to rzecz oczywista ze mozesz przeplacic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

O ile się orientuję sam fakt zabudowania do pojazdu akcesoriów z poza oferty ASO i Importera, oraz fakt zabudowania tegoż urządzenia przez stację bez autoryzacji nie powoduje a priori utraty praw wynikających z umowy gwarancyjnej. Przenosi natomiast odpowiedzialność cywilno prawną ( w tym również ew, karną) wynikającą z ewentualnych przyszłych zdażeń na osobę cywilną lub prawną, która; wydała stosowne dokumenty dopuszczające (homologacje, oświadczenia zgodności, etc) na zabudowywane urządzenie, a także na właścieciela/osobę decydującą o zabudowaniu nieoryginalnego wyposażenia przez osoby nie mające autoryzacji Importera/Producenta. W praktyce może to oznaczać, że jeżeli urządzenie, lub sposób jego montażu spowodują straty/szkody w przemiocie gwarancji - fakt jego zabudowania może zostać uznany przez gwaranta, za nieautoryzowaną i niedozwoloną modyfikację, a tym samym w części, lub w całości wykluczyć przedmiot gwarancji z praw wynikających z umowy gwarancyjnej. Trzeba mieć również świadomość, że jeżeli w wyniku kolizji drogowej, lub innego zdarzenia z powodu zabudowanego do pojazdu nieautoryzowanego wyposażenia, lub z powodu sposobu/trybu jego montażu dojdzie do wyrządzenia strat/szkód osobom trzecim ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania wynikającego z ubezpieczenia AC, a co ważniejsze z ubezpieczenia od OC.

Reasumując - w mojej opinii - chcąc mieć święty spokój i nie ryzykować pytania prokuratora w Niemczech; dlaczego zabudowaliśmy niehomologowany hak, który zmienił charakterystykę stref zgniotu naszego pojazdu czym spowodował trwałe uszkodzenia ciała kierującego pojazdem w który uderzyliśmy po utracie panowania nad pojazdem etc., oraz nie chcąc widzieć pisma od naszego Ubaezpieczyciela, że z powodu jw. odmawia wypłaty odszkodowania zdecydował bym się na oryginalną część i autoryzowany montaż.

 

Jasna sprawa, ze takie sytuacje nie zdażają się codziennie. Niemniej jednak; strzeżonego...

 

PS

Jestem przedstawicielem ASO :-) i dlatego tekst jest tendencyjny

Link to comment
Share on other sites

O ile się nie mylę, każdy hak musi mieć homologację inaczej samochód nie może dostać odpowiedniego wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli takiego wpisu nie będzie, to policjant przy kontroli zatrzyma dowód rejestracyjny. Jeśli taki wpis jest (pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy) to hak jest homologowany, co jest potwierdzone odpowiednim oznakowaniem, a tym samym nikt się nie może przyczepić, że samochód jest niezgodny z homologacją (niedozwolone przeróbki). Pomijam oczywiście przypadek, że samochód miał hak homologowany, a potem ktoś założył samoróbkę, bo Polakowi do głowy mogą różne rzeczy przyjść.

Z tego co się orientuję, polskie prawo dostosowane do prawa EU mówi, że podstaw do cofnięcia gwarancji nie ma, poza przypadkiem, że niewłaściwy montaż przyczynił się do uszkodzenia - np. błędne podpięcie instalacji elektrycznej haka spowodowało awarię układu elektrycznego samochodu. To samo dotyczy np. alarmu, dodatkowego immobilizera czy nawet zwykłego radia poza stacją ASO. Teoretycznie można nawet dokonać przeglądów eksploatacyjnych poza siecią ASO, pod warunkiem że zostaną przeprowadzone zgodnie z wytycznymi producenta, ale tu już ASO może przyjąć, że nie wiadomo czy przegląd został zgodnie z takimi wymaganiami wykonany, bo nie wiadomo czy wykonujący miał odpowiednią wiedzę i sprzęt.

 

P.

Link to comment
Share on other sites

bo Polakowi do głowy mogą różne rzeczy przyjść.

A no właśnie a i homologacje u nas dziwne jakieś, np "bankowozy" :-)

 

bo nie wiadomo czy wykonujący miał odpowiednią wiedzę i sprzęt

 

To akurat wiadomo, bo ktoś, kto chce wykonywać takie przeglądy musi mieć zakupione stosowne wyposażenie, oporogramowanie i procedury diagnostyczno naprawcze - zatem jest FV sprzedaży, oraz dysponować stosownie przeszkolonym personelem - zatem jest FV za szkolenie. A w niektórych markach wniesioną opłatę za dostęp do e portalu, gdzie znajduję się niezbędne informacje. A jak już wyda tyle kasy, to niewiele dołoży w image i już jest ASO :-)

 

polskie prawo dostosowane do prawa EU mówi, że podstaw do cofnięcia gwarancji nie ma,

 

Spójność wewnętrzna polskiego prawodawstwa, oraz jego kompatybilność z UE może być tematem skeczu kabaretowego :-)

 

A dyrektywa GVO to ionna para kaloszy :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Dobry polski hak, oryginalna wiązka Subaru Forester (produkcja Brink), montaż w warsztacie do którego pojazdy przywozi na montaż haków pobliskie ASO Subaru.

 

Całość 3x taniej niż w ASO.

.............no cztery razy!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam, mam pytanko, czy w Foresterze MY09 są kostki przygotowane do podpięcia haka? A jeśli tak to w którym miejscu?? Co polecacie kupić? Polski hak plus osobno wiązka czy jakiś lepszy(droższy) firmowy zestaw? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
 

 

Witam, mam pytanko, czy w Foresterze MY09 są kostki przygotowane do podpięcia haka? A jeśli tak to w którym miejscu?? Co polecacie kupić? Polski hak plus osobno wiązka czy jakiś lepszy(droższy) firmowy zestaw? Pozdrawiam

 

 

Jest kostka w bagażniku, nie trzeba się wpinać. Dla mnie niezawodne marki to Westfalia, Thule... I poszukałbym czegoś od nich. Generalnie podjedź do jakiegoś punktu dystrybucji i daj się tym zająć ludziom, którzy to ogarniają ;)

Edited by andrzej_79
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...