Jump to content

Prawidłowy AFR - zmierzyłem. Dobry czy zły?


Smoq
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem świeżo po mierzeniu AFR-a. Mam wannę z 95 roku (skośny IC) do tego TD05 i doładowanie w peaku ok 1.1 bara.

Wydech H&S, bez żadnych katów. Marchew praktycznie nie mam, bardzo sporadycznie, jak się nagrzeje, na wysokich obrotach, albo przy odcięciu. Seryjny zawór DV, żadnego BOV-a nie ma.

 

Sprawa wygląda tak że na wolnych to sobie lata jak chce, ale to standard, trzyma się koło 15, natomiast w średnim zakresie obrotów jest od 13 do 12 (średni zakres rozumiem od 3000 rpm do 5500), przy 5500 obrotach AFR ma ok. 11, natomiast powyżej 5500 obrotów AFR stopniowo mi spada aż do odcięcia które mam na 7500 obrotach. AFR przy odcinie (powyżej 6500 obr) ma ok. 8.

 

Jest przelany, czy jest ok? Tak powinno być, nic nie ruszać? Co poprawić jeśli jest zły (poza remapem)?

Może być tak, że filtr powietrza jest zasyfiony i ma za mało powietrza?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem świeżo po mierzeniu AFR-a. Mam wannę z 95 roku (skośny IC) do tego TD05 i doładowanie w peaku ok 1.1 bara.

Wydech H&S, bez żadnych katów. Marchew praktycznie nie mam, bardzo sporadycznie, jak się nagrzeje, na wysokich obrotach, albo przy odcięciu. Seryjny zawór DV, żadnego BOV-a nie ma.

 

Sprawa wygląda tak że na wolnych to sobie lata jak chce, ale to standard, trzyma się koło 15, natomiast w średnim zakresie obrotów jest od 13 do 12 (średni zakres rozumiem od 3000 rpm do 5500), przy 5500 obrotach AFR ma ok. 11, natomiast powyżej 5500 obrotów AFR stopniowo mi spada aż do odcięcia które mam na 7500 obrotach. AFR przy odcinie (powyżej 6500 obr) ma ok. 8.

 

Jest przelany, czy jest ok? Tak powinno być, nic nie ruszać? Co poprawić jeśli jest zły (poza remapem)?

Może być tak, że filtr powietrza jest zasyfiony i ma za mało powietrza?

 

a gdzie wkrecona sonda afr?

Link to comment
Share on other sites

ogólnie nie jest źle ,jaka sonda mierzone UEGO? sama góra spada do 10- 9,9 AFR w serii , 8 afr sonda Boscha nie pokaże:) to przekłamanie

 

ważniejsze jest to co się dzieje z zapłonem

Link to comment
Share on other sites

Innovate LC1.

 

Z ori exhaust clamp, czy dorabianym?

 

Przebieg afr w moim antyku z silnikiem zbudowanym na bazie gt96 z kompem od gt-ka jest zgodny z twoim opisem do okolic 3000rpm.

Powyżej 3000 buduje się doładowanie i wraz ze wzrostem ciśnienia afr spada od 13,60 do okolic 11. Przy 5500 osiąga wartość 10,80-10,50 która utrzymuje się do odcinki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...