Skocz do zawartości

KERS w Subaru ?


capricorn

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając drogą S7 z z Olsztyna do Warszawy, doszedłem do wniosku że jedynym sensownym rozwiązaniem modyfikacji podnoszących moc samochodu nie jest ani kompresor czy turbo ... tylko KERS . Ilość dohamowań doprowadziła pasażerów do ruchów konwulsyjno wymiotnych , a przeciążenia z tym związane do różnego rodzaju problemów gastrologicznych. Więc czemu by nie wykorzystać tej marnowanej energii w samochodzie cywilnym? Audi wraz z wprowadzeniem nowego modelu A4 doposaża swoje samochody w system Start&Stop oraz system odzyskiwania części energii kinetycznej podczas hamowania, coś jak KERS w F1.

I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru?

 

bez problemów można :roll: , własnie pierwsze próby są na ukończeniu, co prawda w Alexo-wym OTB, ale zawsze coś ,

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Całkiem spoko opcja, przecież można odzyskać sporo energii. Szczególnie z dużego hamulca.

 

Dla tego do OTB ka zamontowaliśmy hamulce AP RACING :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru?

 

bez problemów można :roll: , własnie pierwsze próby są na ukończeniu, co prawda w Alexo-wym OTB, ale zawsze coś ,

:twisted:

Myślałem że będę pionierem :roll: , mam nadzieję iż Alex zda niedługo wrażenia z pierwszych testów. Czy mógłbyś nam zdradzić jaki jest zysk energetyczny tego systemu w Alex-owym OTB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś nam zdradzić jaki jest zysk energetyczny tego systemu w Alex-owym OTB?

 

wg. moich wstępnych obliczeń w moim biurze projektowym w ogrodowej altanie , jakieś pińcet megawatów rocznie :roll: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik?

Ale przeciez nie o to chodzi w tym systemie, tylko o to ze energia jest odzyskiwana z Hamowania:) Taki Kers taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik?

Ale przeciez nie o to chodzi w tym systemie, tylko o to ze energia jest odzyskiwana z Hamowania:) Taki Kers taki.

No wiem że wątek jest o kersie, ale chciałem się spytać o start&stop. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie.

 

 

tylko ze masz rowniez czujnik tmp oleju i otoczenia pod to podpiety. W zimie ponizej 4 stopni nie dziala ten system, przy przegananiu tez sie nie zalacza,tj wylacza :D siakes egt pewnie jest czy cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem/słyszałem, że turbiny w BMW mają elektryczne "podtrzymanie".

Dzięki temu można wyłączyć silnik bez zabawy w turbo timer.

 

Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?
Są zadowolone? :)

Nie wiem czego jeszcze poza cieczą może brakować im do szczęścia :roll:

przeplywu swierzego oleju a nie takiego lekko zgrzanego? :mrgreen:

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...