capricorn Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Wracając drogą S7 z z Olsztyna do Warszawy, doszedłem do wniosku że jedynym sensownym rozwiązaniem modyfikacji podnoszących moc samochodu nie jest ani kompresor czy turbo ... tylko KERS . Ilość dohamowań doprowadziła pasażerów do ruchów konwulsyjno wymiotnych , a przeciążenia z tym związane do różnego rodzaju problemów gastrologicznych. Więc czemu by nie wykorzystać tej marnowanej energii w samochodzie cywilnym? Audi wraz z wprowadzeniem nowego modelu A4 doposaża swoje samochody w system Start&Stop oraz system odzyskiwania części energii kinetycznej podczas hamowania, coś jak KERS w F1. I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Do Chevroletów robią teraz zestawy adaptacyjne do tego systemu. Tylko to trzeba wiązkę wymieniać i generalnie trochę rzeźby. Ale IMO idziesz w dobrą stronę - teraz sporo inwestują w tę technologię - no i mało kto ma takie mody 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru? bez problemów można :roll: , własnie pierwsze próby są na ukończeniu, co prawda w Alexo-wym OTB, ale zawsze coś , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 To bardzo słuszna koncepcja się wydaje, ogólnie zamiast samochodów turbo, których już u nas nie będzie (oficjalnie oczywiście, bo import będzie walił drzwiami i oknami), możemy się pozastanawiać, czy coś takiego miałoby sens... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Hmm.. Całkiem spoko opcja, przecież można odzyskać sporo energii. Szczególnie z dużego hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Hmm.. Całkiem spoko opcja, przecież można odzyskać sporo energii. Szczególnie z dużego hamulca. Dla tego do OTB ka zamontowaliśmy hamulce AP RACING Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru? bez problemów można :roll: , własnie pierwsze próby są na ukończeniu, co prawda w Alexo-wym OTB, ale zawsze coś , Myślałem że będę pionierem :roll: , mam nadzieję iż Alex zda niedługo wrażenia z pierwszych testów. Czy mógłbyś nam zdradzić jaki jest zysk energetyczny tego systemu w Alex-owym OTB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Czy mógłbyś nam zdradzić jaki jest zysk energetyczny tego systemu w Alex-owym OTB? wg. moich wstępnych obliczeń w moim biurze projektowym w ogrodowej altanie , jakieś pińcet megawatów rocznie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik? Ale przeciez nie o to chodzi w tym systemie, tylko o to ze energia jest odzyskiwana z Hamowania:) Taki Kers taki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik? Ale przeciez nie o to chodzi w tym systemie, tylko o to ze energia jest odzyskiwana z Hamowania:) Taki Kers taki. No wiem że wątek jest o kersie, ale chciałem się spytać o start&stop. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie. O i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dziękuję. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie. tylko ze masz rowniez czujnik tmp oleju i otoczenia pod to podpiety. W zimie ponizej 4 stopni nie dziala ten system, przy przegananiu tez sie nie zalacza,tj wylacza siakes egt pewnie jest czy cos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie. W ASO powiedzieli "Będziesz Pan zadowoloooony." ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Gdzieś czytałem/słyszałem, że turbiny w BMW mają elektryczne "podtrzymanie". Dzięki temu można wyłączyć silnik bez zabawy w turbo timer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie. W ASO powiedzieli "Będziesz Pan zadowoloooony." ? W ASO też ale akurat ich opinie to najmniej biore pod uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Gdzieś czytałem/słyszałem, że turbiny w BMW mają elektryczne "podtrzymanie".Dzięki temu można wyłączyć silnik bez zabawy w turbo timer. Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?Są zadowolone? Nie wiem czego jeszcze poza cieczą może brakować im do szczęścia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?Są zadowolone? Nie wiem czego jeszcze poza cieczą może brakować im do szczęścia :roll: przeplywu swierzego oleju a nie takiego lekko zgrzanego? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Ilość dohamowań doprowadziła pasażerów do ruchów konwulsyjno wymiotnych , a przeciążenia z tym związane do różnego rodzaju problemów gastrologicznych. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zwolnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Tomek, znalazłem samochód dla ciebie Ma KERS - aktualnie drugi wpis -> http://www.re-volt.com.pl/blog.aspx Ewentualnie wymontujesz z niego i władujesz do Legaca :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się