Jump to content

KERS w Subaru ?


capricorn
 Share

Recommended Posts

Wracając drogą S7 z z Olsztyna do Warszawy, doszedłem do wniosku że jedynym sensownym rozwiązaniem modyfikacji podnoszących moc samochodu nie jest ani kompresor czy turbo ... tylko KERS . Ilość dohamowań doprowadziła pasażerów do ruchów konwulsyjno wymiotnych , a przeciążenia z tym związane do różnego rodzaju problemów gastrologicznych. Więc czemu by nie wykorzystać tej marnowanej energii w samochodzie cywilnym? Audi wraz z wprowadzeniem nowego modelu A4 doposaża swoje samochody w system Start&Stop oraz system odzyskiwania części energii kinetycznej podczas hamowania, coś jak KERS w F1.

I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru?

Link to comment
Share on other sites

Do Chevroletów robią teraz zestawy adaptacyjne do tego systemu. Tylko to trzeba wiązkę wymieniać i generalnie trochę rzeźby. Ale IMO idziesz w dobrą stronę - teraz sporo inwestują w tę technologię - no i mało kto ma takie mody 8)

Link to comment
Share on other sites

I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru?

 

bez problemów można :roll: , własnie pierwsze próby są na ukończeniu, co prawda w Alexo-wym OTB, ale zawsze coś ,

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

To bardzo słuszna koncepcja się wydaje, ogólnie zamiast samochodów turbo, których już u nas nie będzie (oficjalnie oczywiście, bo import będzie walił drzwiami i oknami), możemy się pozastanawiać, czy coś takiego miałoby sens... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Całkiem spoko opcja, przecież można odzyskać sporo energii. Szczególnie z dużego hamulca.

 

Dla tego do OTB ka zamontowaliśmy hamulce AP RACING :twisted:

Link to comment
Share on other sites

I tu moje pytanie czy można zaadoptować ten system do samochodów marki Subaru?

 

bez problemów można :roll: , własnie pierwsze próby są na ukończeniu, co prawda w Alexo-wym OTB, ale zawsze coś ,

:twisted:

Myślałem że będę pionierem :roll: , mam nadzieję iż Alex zda niedługo wrażenia z pierwszych testów. Czy mógłbyś nam zdradzić jaki jest zysk energetyczny tego systemu w Alex-owym OTB?

Link to comment
Share on other sites

A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik?

Link to comment
Share on other sites

Czy mógłbyś nam zdradzić jaki jest zysk energetyczny tego systemu w Alex-owym OTB?

 

wg. moich wstępnych obliczeń w moim biurze projektowym w ogrodowej altanie , jakieś pińcet megawatów rocznie :roll: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik?

Ale przeciez nie o to chodzi w tym systemie, tylko o to ze energia jest odzyskiwana z Hamowania:) Taki Kers taki.

Link to comment
Share on other sites

A system start&stop w aucie z turbospreżarką nie jest czasem troche szkodliwy, w sensie że po ostrej jeździe zamiast dać się trochę schłodzić turbosprężarce to wyłącza automatycznie silnik?

Ale przeciez nie o to chodzi w tym systemie, tylko o to ze energia jest odzyskiwana z Hamowania:) Taki Kers taki.

No wiem że wątek jest o kersie, ale chciałem się spytać o start&stop. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie.

 

 

tylko ze masz rowniez czujnik tmp oleju i otoczenia pod to podpiety. W zimie ponizej 4 stopni nie dziala ten system, przy przegananiu tez sie nie zalacza,tj wylacza :D siakes egt pewnie jest czy cos

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Start/Stop w BMW 1 i podobno to nie szkodzi turbinie.

 

W ASO powiedzieli "Będziesz Pan zadowoloooony." ?

W ASO też ale akurat ich opinie to najmniej biore pod uwage.

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś czytałem/słyszałem, że turbiny w BMW mają elektryczne "podtrzymanie".

Dzięki temu można wyłączyć silnik bez zabawy w turbo timer.

 

Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?
Są zadowolone? :)

Nie wiem czego jeszcze poza cieczą może brakować im do szczęścia :roll:

Link to comment
Share on other sites

Audi juz od dobrych 10 lat ma elektryczna pompe cieczy chlodzacej turbo. proste i skuteczne. pytanie tylko co na to biedne lozyszka?
Są zadowolone? :)

Nie wiem czego jeszcze poza cieczą może brakować im do szczęścia :roll:

przeplywu swierzego oleju a nie takiego lekko zgrzanego? :mrgreen:

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

Ilość dohamowań doprowadziła pasażerów do ruchów konwulsyjno wymiotnych , a przeciążenia z tym związane do różnego rodzaju problemów gastrologicznych.

Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zwolnić :idea::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...