Skocz do zawartości

Spalanie w WRX


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Czy tamte lancerniaki mają napęd na 4 łapy, czy tylko przód?

 

Z tego, co wiem, na jedną ośkę tylko. Wydaje mi się, że nie ma w Mitsu modeli pośrednich, pomiędzy wersjami "cywilno-miejskimi", a evo tj. jest pomiędzy nimi przepaść (pakiety typu "ralli art" to pakiety polegające głównie na tuningu optycznym). Nie tak jak w subaru gdzie jest np. WRX. Ale oczywiście mogę się mylić - nie jestem ekspertem od evo... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Arno OGS Przemeq i inni :D mam pytanie jesli mowa o dynamicznej jezdzie.do jakich obrotow ciagniecie na poszczegolnych biegach ?mowie tu i pytam o jezdzie po miescie czy trasie.

wdzieczen bede za odpowiedzi :lol:

 

Ja chyba podobnie jak Arno... ale wytlumacze dlaczego...

 

Staram sie caly czas trzymac wskazowke powyzej 2500 obr/min aby samochod

szybko reagowal na pedal gazu - podstawa dynamicznej jazdy... natomiast

krece przewaznie do 5500-6000 a to dlatego, ze wtedy najlepiej czuje, ze ciagnie

(duzy moment) - pozniej moment slabnie, ale moc nadal rosnie wiec odczucie

jest negatywne... Inna sprawa jak wyprzedzam i ktos jedzie z przeciwka

lub poprostu zalezy mi na jak najlepszych osiagach... wtedy krece do red-zone.

Reasumujac... dla przyjemnosci jezdze 2500-5500, dla efektow (osiagow) 3500-7200 :twisted:

 

W trasie jak sie rozbujam to zapinam 5 i trzymam ok 1500-2000 obr/min, ale

jak tylko mam zamiar przyspieszac to nie dlawie gazu tylko redukcja i z 3000...

 

Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tamte lancerniaki mają napęd na 4 łapy, czy tylko przód?

 

Z tego, co wiem, na jedną ośkę tylko. Wydaje mi się, że nie ma w Mitsu modeli pośrednich, pomiędzy wersjami "cywilno-miejskimi", a evo tj. jest pomiędzy nimi przepaść (pakiety typu "ralli art" to pakiety polegające głównie na tuningu optycznym). Nie tak jak w subaru gdzie jest np. WRX. Ale oczywiście mogę się mylić - nie jestem ekspertem od evo... :roll:

 

Generalnie cywilny Lancer ma malo wspolnego z EVO... w Subaru jest inaczej...

w "cywilnym" wolnym ssaku - Imprezie masz ten AWD i boxera, buda ta sama,

nawet fotele chyba teraz jak w WRXie... nie wiem jak z reszta (skrzynia, zawias)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arno OGS Przemeq i inni :D mam pytanie jesli mowa o dynamicznej jezdzie.do jakich obrotow ciagniecie na poszczegolnych biegach ?mowie tu i pytam o jezdzie po miescie czy trasie.

wdzieczen bede za odpowiedzi :lol:

 

Ja chyba podobnie jak Arno... ale wytlumacze dlaczego...

 

Staram sie caly czas trzymac wskazowke powyzej 2500 obr/min aby samochod

szybko reagowal na pedal gazu - podstawa dynamicznej jazdy... natomiast

krece przewaznie do 5500-6000 a to dlatego, ze wtedy najlepiej czuje, ze ciagnie

(duzy moment) - pozniej moment slabnie, ale moc nadal rosnie wiec odczucie

jest negatywne... Inna sprawa jak wyprzedzam i ktos jedzie z przeciwka

lub poprostu zalezy mi na jak najlepszych osiagach... wtedy krece do red-zone.

Reasumujac... dla przyjemnosci jezdze 2500-5500, dla efektow (osiagow) 3500-7200 :twisted:

 

W trasie jak sie rozbujam to zapinam 5 i trzymam ok 1500-2000 obr/min, ale

jak tylko mam zamiar przyspieszac to nie dlawie gazu tylko redukcja i z 3000...

 

Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach...

 

super dzieki ! ... mam nadzieje ze juz nie dlugo pokosimy trawke razem :!: :!: :!: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach...

Dokładnie!A zobaczysz to dokładniej,jak zamontujesz zegar od turbo :D

 

A moge prosic o dokladniejsze wyjasnienie :oops: ?

Tzn. jak odczytywac konkretne wskazania "zegara od turbo"?

Chcialem/chce zakupic take cos, wiec prosze o porade przy okazji: jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, najlepiej Defi...

 

Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania...

Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy

najmniej spalasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, najlepiej Deffi...

 

Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania...

Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy

najmniej spalasz...

A najbardziej się wskazóweczka podnosi na wyższych biegach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania...

Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy

najmniej spalasz

 

Dzieki, ale ja wiem :lol: do czego sluzy ten wskaznik!

Tak sie sklada, ze zawodowo mam do czynienia z silnikami od 500kW do 66000kW (tak,tak :))

Jestem nauczony, ze im wieksze doladowanie, tym lepsze spalanie, moc i efektywnosc...

Ma to oczywiscie swoje granice, bo diesle sa specyficzne, jesli chodzi o wykres: predkosc (moc)/ zuzycie paliwa, ale...

Po co kupowac TURBO i utrzymywac cisnienie doladowania na poziomie 0 (zero) :?: :!:

 

"Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0)"

 

To dla mnie tez cos nowego...

Wybaczcie mi, bo mam do czynienia z w/w silnikami i tam jest inaczej...ale dlaczego ma byc podcisnienie? Sprobuje sam zrozumiec: bo zapotrzebowanie na powietrze jest wieksze niz dostarczane? A co wtedy ze skladem mieszanki? Bo na moj rozum, jest zbyt bogata w paliwo, czyli nie spala sie do konca, czyli paliwo idzie w kat, czyli kat sie uszkadza?

 

Douczcie mnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania...

Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy

najmniej spalasz

 

Dzieki, ale ja wiem :lol: do czego sluzy ten wskaznik!

Tak sie sklada, ze zawodowo mam do czynienia z silnikami od 500kW do 66000kW (tak,tak :))

Jestem nauczony, ze im wieksze doladowanie, tym lepsze spalanie, moc i efektywnosc...

Ma to oczywiscie swoje granice, bo diesle sa specyficzne, jesli chodzi o wykres: predkosc (moc)/ zuzycie paliwa, ale...

Po co kupowac TURBO i utrzymywac cisnienie doladowania na poziomie 0 (zero) :?:

Turbo zwieksza mase powietrza w cylindrach przez co wzrasta zapotrzebowanie na paliwo. Tutaj koledzy rozmawiaja jak zmniejszyc spalanie. Turbo jak jest to je zawsze mozna wykorzystac, ale nie trzeba tego robic nonstop.

 

"Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0)"

 

To dla mnie tez cos nowego...

Wybaczcie mi, bo mam do czynienia z w/w silnikami i tam jest inaczej...ale dlaczego ma byc podcisnienie? Sprobuje sam zrozumiec: bo zapotrzebowanie na powietrze jest wieksze niz dostarczane? A co wtedy ze skladem mieszanki? Bo na moj rozum, jest zbyt bogata w paliwo, czyli nie spala sie do konca, czyli paliwo idzie w kat, czyli kat sie uszkadza?

 

Douczcie mnie :wink:

Chodzi o cisnienie w dolocie. Silnik 4 sowowy jest w uproszczeniu pompa powietrza. Z jednej strony zasysa powietrze (i z tego robi sie podcisnienie w dolocie) a z drugiej strony wypycha powietrze do wydechu. O odpowiedni sklad mieszanki dba przeplywka, mierzy ilosc (mase) wpadajacego do silnika powietrza i na tej podstawie komputer podaje tyle paliwa ile potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie sklada, ze zawodowo mam do czynienia z silnikami od 500kW do 66000kW (tak,tak :))

Silniki okrętowe?

 

Jestem nauczony, ze im wieksze doladowanie, tym lepsze spalanie, moc i efektywnosc...

Ma to oczywiscie swoje granice, bo diesle sa specyficzne, jesli chodzi o wykres: predkosc (moc)/ zuzycie paliwa, ale...

 

Tym razem ja chętnie posłucham coś więcej na temat tej specyfiki, zawsze jak leci fajny program na Discovery o tym to nie zagłębiają się w szczegóły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może teraz ja się wypowiem na temat spalania, bo właśnie wróciłem z Jastrzębiej Góry.

Trasa Warszawa-Jastrzębia, pogoda ładna i upalna, temp powietrza na zewnątrz ponad 35st, jechałem cały czas pod wiatr i z włączoną klimą, prędkość utrzymywałem w okolicach 90-120km/h i wyszło mi zużycie 10,3l/100km

Trasa powrotna, większość trasy padał deszcz, chłodno około 17-18st na zewnątrz, jazda bez klimy i prędkość trakcyjna 90-140km/h zużycie 11,2l/100km

Nie wchodziłem wogóle na wyższe obroty, jechałem cały czas w zakresie od 2,5 tak do 4tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek_WAWA, od kiedy tam byles? :shock:

Od 30 Lipca do 6 Sierpnia siedziałem w Jastrzębiej. Zresztą poznałem okoliczne drogi dość dobrze, bo jakoś nie chciało mi się stać w korku czy do władka, czy spowrotem do Redy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...