Przemeq Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Czy tamte lancerniaki mają napęd na 4 łapy, czy tylko przód? Z tego, co wiem, na jedną ośkę tylko. Wydaje mi się, że nie ma w Mitsu modeli pośrednich, pomiędzy wersjami "cywilno-miejskimi", a evo tj. jest pomiędzy nimi przepaść (pakiety typu "ralli art" to pakiety polegające głównie na tuningu optycznym). Nie tak jak w subaru gdzie jest np. WRX. Ale oczywiście mogę się mylić - nie jestem ekspertem od evo... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Arno OGS Przemeq i inni mam pytanie jesli mowa o dynamicznej jezdzie.do jakich obrotow ciagniecie na poszczegolnych biegach ?mowie tu i pytam o jezdzie po miescie czy trasie.wdzieczen bede za odpowiedzi Ja chyba podobnie jak Arno... ale wytlumacze dlaczego... Staram sie caly czas trzymac wskazowke powyzej 2500 obr/min aby samochod szybko reagowal na pedal gazu - podstawa dynamicznej jazdy... natomiast krece przewaznie do 5500-6000 a to dlatego, ze wtedy najlepiej czuje, ze ciagnie (duzy moment) - pozniej moment slabnie, ale moc nadal rosnie wiec odczucie jest negatywne... Inna sprawa jak wyprzedzam i ktos jedzie z przeciwka lub poprostu zalezy mi na jak najlepszych osiagach... wtedy krece do red-zone. Reasumujac... dla przyjemnosci jezdze 2500-5500, dla efektow (osiagow) 3500-7200 W trasie jak sie rozbujam to zapinam 5 i trzymam ok 1500-2000 obr/min, ale jak tylko mam zamiar przyspieszac to nie dlawie gazu tylko redukcja i z 3000... Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Czy tamte lancerniaki mają napęd na 4 łapy, czy tylko przód? Z tego, co wiem, na jedną ośkę tylko. Wydaje mi się, że nie ma w Mitsu modeli pośrednich, pomiędzy wersjami "cywilno-miejskimi", a evo tj. jest pomiędzy nimi przepaść (pakiety typu "ralli art" to pakiety polegające głównie na tuningu optycznym). Nie tak jak w subaru gdzie jest np. WRX. Ale oczywiście mogę się mylić - nie jestem ekspertem od evo... :roll: Generalnie cywilny Lancer ma malo wspolnego z EVO... w Subaru jest inaczej... w "cywilnym" wolnym ssaku - Imprezie masz ten AWD i boxera, buda ta sama, nawet fotele chyba teraz jak w WRXie... nie wiem jak z reszta (skrzynia, zawias)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach... Dokładnie!A zobaczysz to dokładniej,jak zamontujesz zegar od turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 w compacie mialem ekonomizer ;-) to juz sie nauczylem tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Arno OGS Przemeq i inni mam pytanie jesli mowa o dynamicznej jezdzie.do jakich obrotow ciagniecie na poszczegolnych biegach ?mowie tu i pytam o jezdzie po miescie czy trasie.wdzieczen bede za odpowiedzi Ja chyba podobnie jak Arno... ale wytlumacze dlaczego... Staram sie caly czas trzymac wskazowke powyzej 2500 obr/min aby samochod szybko reagowal na pedal gazu - podstawa dynamicznej jazdy... natomiast krece przewaznie do 5500-6000 a to dlatego, ze wtedy najlepiej czuje, ze ciagnie (duzy moment) - pozniej moment slabnie, ale moc nadal rosnie wiec odczucie jest negatywne... Inna sprawa jak wyprzedzam i ktos jedzie z przeciwka lub poprostu zalezy mi na jak najlepszych osiagach... wtedy krece do red-zone. Reasumujac... dla przyjemnosci jezdze 2500-5500, dla efektow (osiagow) 3500-7200 W trasie jak sie rozbujam to zapinam 5 i trzymam ok 1500-2000 obr/min, ale jak tylko mam zamiar przyspieszac to nie dlawie gazu tylko redukcja i z 3000... Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach... super dzieki ! ... mam nadzieje ze juz nie dlugo pokosimy trawke razem :!: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 vert, pewnie sie spotkamy na ktoryms z SJS lub na Plejadach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Nie ma nic gorszego (dla spalania) niz duze obciazenie na niskich obrotach... Dokładnie!A zobaczysz to dokładniej,jak zamontujesz zegar od turbo A moge prosic o dokladniejsze wyjasnienie ? Tzn. jak odczytywac konkretne wskazania "zegara od turbo"? Chcialem/chce zakupic take cos, wiec prosze o porade przy okazji: jakiej firmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 JED, najlepiej Defi... Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania... Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy najmniej spalasz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 JED, najlepiej Deffi... Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania... Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy najmniej spalasz... A najbardziej się wskazóweczka podnosi na wyższych biegach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monika Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 GDANSK rzadzi, a JED pozdrawia Chciałam zauważyć, że pisze się "rzondzi". Jak już... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 :roll: Chciałam zauważyć, że pisze się "rzondzi". Jak już... :roll: Geez :!: :!: :!: R U serious :?: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania... Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy najmniej spalasz Dzieki, ale ja wiem do czego sluzy ten wskaznik! Tak sie sklada, ze zawodowo mam do czynienia z silnikami od 500kW do 66000kW (tak,tak ) Jestem nauczony, ze im wieksze doladowanie, tym lepsze spalanie, moc i efektywnosc... Ma to oczywiscie swoje granice, bo diesle sa specyficzne, jesli chodzi o wykres: predkosc (moc)/ zuzycie paliwa, ale... Po co kupowac TURBO i utrzymywac cisnienie doladowania na poziomie 0 (zero) :?: :!: "Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0)" To dla mnie tez cos nowego... Wybaczcie mi, bo mam do czynienia z w/w silnikami i tam jest inaczej...ale dlaczego ma byc podcisnienie? Sprobuje sam zrozumiec: bo zapotrzebowanie na powietrze jest wieksze niz dostarczane? A co wtedy ze skladem mieszanki? Bo na moj rozum, jest zbyt bogata w paliwo, czyli nie spala sie do konca, czyli paliwo idzie w kat, czyli kat sie uszkadza? Douczcie mnie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Zegar doladowania (boost) pokazuje jakie jest aktualne cisnienie doladowania... Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0) i wtedy najmniej spalasz Dzieki, ale ja wiem do czego sluzy ten wskaznik! Tak sie sklada, ze zawodowo mam do czynienia z silnikami od 500kW do 66000kW (tak,tak ) Jestem nauczony, ze im wieksze doladowanie, tym lepsze spalanie, moc i efektywnosc... Ma to oczywiscie swoje granice, bo diesle sa specyficzne, jesli chodzi o wykres: predkosc (moc)/ zuzycie paliwa, ale... Po co kupowac TURBO i utrzymywac cisnienie doladowania na poziomie 0 (zero) :?: Turbo zwieksza mase powietrza w cylindrach przez co wzrasta zapotrzebowanie na paliwo. Tutaj koledzy rozmawiaja jak zmniejszyc spalanie. Turbo jak jest to je zawsze mozna wykorzystac, ale nie trzeba tego robic nonstop. "Jezeli nie ma duzego obciazenia to jedziesz na podcisnieniu (ponizej 0)" To dla mnie tez cos nowego... Wybaczcie mi, bo mam do czynienia z w/w silnikami i tam jest inaczej...ale dlaczego ma byc podcisnienie? Sprobuje sam zrozumiec: bo zapotrzebowanie na powietrze jest wieksze niz dostarczane? A co wtedy ze skladem mieszanki? Bo na moj rozum, jest zbyt bogata w paliwo, czyli nie spala sie do konca, czyli paliwo idzie w kat, czyli kat sie uszkadza? Douczcie mnie :wink: Chodzi o cisnienie w dolocie. Silnik 4 sowowy jest w uproszczeniu pompa powietrza. Z jednej strony zasysa powietrze (i z tego robi sie podcisnienie w dolocie) a z drugiej strony wypycha powietrze do wydechu. O odpowiedni sklad mieszanki dba przeplywka, mierzy ilosc (mase) wpadajacego do silnika powietrza i na tej podstawie komputer podaje tyle paliwa ile potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Tak sie sklada, ze zawodowo mam do czynienia z silnikami od 500kW do 66000kW (tak,tak ) Silniki okrętowe? Jestem nauczony, ze im wieksze doladowanie, tym lepsze spalanie, moc i efektywnosc... Ma to oczywiscie swoje granice, bo diesle sa specyficzne, jesli chodzi o wykres: predkosc (moc)/ zuzycie paliwa, ale... Tym razem ja chętnie posłucham coś więcej na temat tej specyfiki, zawsze jak leci fajny program na Discovery o tym to nie zagłębiają się w szczegóły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monika Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Geez :!: :!: :!: R U serious :?: :!: To dowcip taki był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Braklo odpowiednich emotionkow ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Silniki okrętowe? A no... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 To dowcip taki był. No jasne ! Z tym (stym?), ze nie na pewno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Ja myślę, że jednak dowcip, bo w samym nazwisku owej koleżanki można zrobić tyle błędów, że zapewne ze słownikiem jest za pan brat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 No to może teraz ja się wypowiem na temat spalania, bo właśnie wróciłem z Jastrzębiej Góry. Trasa Warszawa-Jastrzębia, pogoda ładna i upalna, temp powietrza na zewnątrz ponad 35st, jechałem cały czas pod wiatr i z włączoną klimą, prędkość utrzymywałem w okolicach 90-120km/h i wyszło mi zużycie 10,3l/100km Trasa powrotna, większość trasy padał deszcz, chłodno około 17-18st na zewnątrz, jazda bez klimy i prędkość trakcyjna 90-140km/h zużycie 11,2l/100km Nie wchodziłem wogóle na wyższe obroty, jechałem cały czas w zakresie od 2,5 tak do 4tys obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Krzysiek_WAWA, od kiedy tam byles? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Krzysiek_WAWA, od kiedy tam byles? :shock: Od 30 Lipca do 6 Sierpnia siedziałem w Jastrzębiej. Zresztą poznałem okoliczne drogi dość dobrze, bo jakoś nie chciało mi się stać w korku czy do władka, czy spowrotem do Redy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Krzysiek_WAWA, minelismy sie w takim razie... wyjechalem z tamtad 29... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Krzysiek_WAWA, minelismy sie w takim razie... wyjechalem z tamtad 29... :roll: Ale myśle że będziemy mieli okazje jeszcze się spotkać, czy na plejadach, czy na SJS.... Pozdro 600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się