Jump to content

Wymiana tarcz i klocków na nieseryjne w Forku na gwarancji


Recommended Posts

Witam, zamierzam wymienić tarcze i klocki z seryjnych na nieseryjne - bardziej efektywniejsze.

Forek 2.0 N/A (158PS) MY'07 (produkcja-grudzień), przebieg 44000km, jeszcze na gwarancji. Seryjne hamulce w tym aucie to jak narazie najsłabsze ogniwo według mnie... piszczą, bardzo słabo hamują przy dluższym hamowaniu, nie czuje sie pewnie podczas jazdy z dużymi prędkościami. Planuje podczas przeglądu wymienić przednie tarcze i klocki. Znajomy polecił mi nawiercane tarcze Otto Zimmermann + klocki ( na allego są one również dedykowane do forestera).

Czy mogę taki komplet załozyć podczas przeglądu w ASO bez problemu, bez utraty gwarancji ?

A może ktoś poleca jakąś inną alternatywę dla seryjnych hebli ?

Dzięki , pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dołączam się do pytania i chciałbym dodatkowo wiedzieć, czy tylne hamulce bębnowe można byłoby wymienić na tarcze np. z XT :?: Chodzi mi oczywiście, tak jak koledze Machoniowi, o rozwiązanie homologowane nie powodujące utraty gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

A może ktoś poleca jakąś inną alternatywę dla seryjnych hebli?

 

15 czerwca montuję w ASO tarcze BREMBO 09.5674.24 + klocki FERODO FDB1639. O Zimmermanach nie ma zbyt dobrych opinii - podobno potrafią się pogiąć po ostrym hamowaniu. Poszukaj tutaj -> viewtopic.php?f=26&t=106779

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Dobra, przekonaliście mnie zeby nie brać Zimmermannów. Narazie stanęło na EBC Ultimax (przednie tarcze nacinane)+ klocki EBC Greenstuff: przód.

To chyba dobra kombinacja, jak myślicie ? Ktoś zna parametry seryjnych tarcz w moim forku , 2.0 N/A produkcja XII 2007 r. ?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Dobra, przekonaliście mnie zeby nie brać Zimmermannów. Narazie stanęło na EBC Ultimax (przednie tarcze nacinane)+ klocki EBC Greenstuff: przód.

To chyba dobra kombinacja, jak myślicie ?

 

Średnio słaby wybór

Link to comment
Share on other sites

Lakoniczna ta Twoja odpowiedź, jeśli możesz się podzielić jakimiś informacjami na temat EBC to chętnie poczytam, a może coś innego doradzisz ???

Link to comment
Share on other sites

Lakoniczna ta Twoja odpowiedź, jeśli możesz się podzielić jakimiś informacjami na temat EBC to chętnie poczytam, a może coś innego doradzisz ???

 

Jak dla mnie taki zestaw to bezsensowne wywalanie kasy.

No chyba, że masz "ażurowe" felgi :arrow: +50 pkt lansu na dzielni.

 

 

Bez urazy, ale jeśli to ma hamować, to można by lepiej kaskę wydać.

Link to comment
Share on other sites

Tzn. jak można lepiej wydać kase ??? Dalej nie wiem co zamiast EBC kolega radzi zamontować , zeby hamowało ? Narazie dowiedziałem się ze EBC sa lanserskie i słabe. Wydaje mi sie , ze w stosunku do serii nie może być już gorzej :twisted: Tylko prosze o jakiś rozsądny cenowo zestaw, bo domyślam się ze topowe Brembo czy Taroxy będą świetne, mnie nie chodzi o zawodnicze heble tylko o solidne hamulce na których będę mógł polegać a nie jak dotychczas się telepać czy ze 160 km się w miarę szybko zwolnię czy tylko bedę powolutku wytracał prędkość ...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o zestaw EBC (tarcze Ulimax/ przód + kompet klocków - EBC Greenstuff) cena 1230 zł.

Zimmermany wychodziły ok. 750 zł (tarcze + klocki)

Natomiast zwykłe tarcze Brembo + klocki seria, takiej opcji nie brałem pod uwagę :?: Trzeba jakąś decyzję podjąć w końcu, przegląd już tuż tuż.

Link to comment
Share on other sites

Natomiast zwykłe tarcze Brembo + klocki seria, takiej opcji nie brałem pod uwagę :?: Trzeba jakąś decyzję podjąć w końcu, przegląd już tuż tuż.

 

Załóż i tarcze i klocki seryjne . Masz gwarancje w miejscu montażu i zakupu :idea: ( aso ) To o tyle ważne , że w przypadku jakiś problemów ,nie będziesz płacił za zdjęcie tarcz woził ich do sklepu ( tam gdzie kupiłeś ) reklamował z różnym skutkiem :?: dowiesz się np. że żle zamontowali albo nie przestrzegałeś procedury docierania :mrgreen: itd. Nie słyszałem by same klocki i tarcze pomogły zdecydowanie zwiększyć skuteczność hamowania.( normalne użytkowanie ) Albo decyzja kosztowna i radykalna ( Brembo lub podobny zestaw ) albo daj sobie spokój bo zamieszania dużo a efekt prawie żaden. Płyn hamulcowy niech wymienia to odczujesz różnicę....

AK

Link to comment
Share on other sites

Tu się całkowicie zgadzam z p. Andrzejem - i to mimo tego, że jak piszę wcześniej, w najbliższy wtorek montuję wraz z wymianą rozrządu (zresztą u p. Andrzeja w ASO) - właśnie tarcze Brembo i klocki Ferodo. Uważam, że zestaw montowany w ASO jako OEM jest bardzo przyzwoity do cywilnych zastosowań. Ten "inny" zestaw montuję tylko dlatego bo kupiłem go tak tanio, że w zasadzie dostałem w prezencie :-). Dodatkowo opiszę uzyskany efekt na forum czyli w tym przypadku będzie to też miało wartość poznawczą.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...