Skocz do zawartości

Ile można zyskać dzieki czipowi


Sheriff

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że nie można zakładać (chociaz niektórzy i tak to robią) bo można stracić gwarancję ale chciałbym wiedzieć z ciekawości ile można zyskać dzieki instalacji czipa w Legacy 2.0 (2004)?

Pozdrawiam

Praktycznie nic. Szkoda czasu i pieniędzy.

Zaraz znajdą się namawiacze na magnetyzery i inne wynalazki ale to bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Temat ten był już omawiany - "czipowanie" silników wolnossących jest praktycznie bez sensu; w celu efektywnego zwiększania mocy takich jednostek potrzebne są metody klasyczne.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby tak wyrzucić katalizator? :twisted:

to wtedy +2KM, troszkę lepiej ciągnie z dołu (w przedziale 2000-3000), jak puścisz gaz z zapiętym biegiem to fajnie buczy (ale bardziej czujesz jak słyszysz, z podwórka też niespecjalnie można poznać) i pali mniej o 1 litr (przy 2.0l/116KM).

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze to coś, w wersji 138KM być może byłby większy przyrost ale skoro jest odczuwalnie elastyczniejszy i mniej pali to myślę, że trzeba będzie coś pokombinować z tym katalizatorem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiąc "extra kopa" miałem na myśli też jakieś 2, no, 3 koniki i nic więcej - proszę więc źle tego nie odczytywać. o optymalny przekrój wydechu do auta bez respiratora pytałem Sub-Fana, a o rurze zamiast kata (czyli tzw. strumienicy) mówię z własnych doświadczeń.

 

tak więc nie czepiamy się :D.

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

pytanie do uzytkownikow legacy 2.0 138KM w kombi, tez Wam tak się wolno rozpędza na 5 biegu? czy tylko mój jest taki zmulony, najwyższa predkosc na prostej to 205km/h i to potrzeba chyba z 8km. Poza tym sprawdzalem licznik niezle przeklamuje przy 120 o jakies 10km/h takze podejzewam ze pojechalem co najwyzej 190, lipa :(

generalnie poza tym autko jest bez zarzutu ale wydawało mi sie ze bedzie troszke lepiej jezdziło

podzielcie się wrażeniami

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do uzytkownikow legacy 2.0 138KM w kombi, tez Wam tak się wolno rozpędza na 5 biegu? czy tylko mój jest taki zmulony, najwyższa predkosc na prostej to 205km/h i to potrzeba chyba z 8km. Poza tym sprawdzalem licznik niezle przeklamuje przy 120 o jakies 10km/h takze podejzewam ze pojechalem co najwyzej 190, lipa :(

generalnie poza tym autko jest bez zarzutu ale wydawało mi sie ze bedzie troszke lepiej jezdziło

podzielcie się wrażeniami

 

pozdrawiam!

 

Ile przejechałeś kilometrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie można zakładać (chociaz niektórzy i tak to robią) bo można stracić gwarancję ale chciałbym wiedzieć z ciekawości ile można zyskać dzieki instalacji czipa w Legacy 2.0 (2004)?

Pozdrawiam

 

w wyniku chiptuningu za jakieś 2000zł dostajesz przeważnie kilkanaście koni (benzynowe wolnossące, powyzej 2,0) co przekąłda się w przyblizeniu na jakieś 0,2-0,4 sekundy w prześpieszeniu do setki, ale zależności od modelu, mozna uzyskać nawet ponad sekunde lepszy od standartowego czas 60-100 na "4" i 80-120km/h na 5tym biegu

spalanie spada o jakieś 0,3 litra

 

Reasumując nieopłąca się, za mało sie dostaje w zamian

tu jest przykłąd tuningu

http://www.blackpriest.de/chipdatenbank ... eugID=1321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przejechane jakieś 12500km

 

Tak naprawdę to ten samochód przestaje być anemiczny właśnie gdzieś w okolicy 10 tys km. Więc Twój już też powinien przestać.

 

U mnie podobnie jak u owoca od 140 całkiem fajnie przyspiesza na piątym biegu. Wcześniej też się da, ale to nie jest optymalne w sensie przyspieszania. Z kolei jak potrzebuję to zrobić jeszcze bardziej dynamicznie, to ciągnę go na czwórce do 160 i potem dopiero przerzucam na piątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 biegu przyspiesza owszem jako tako, ale też od pewnych obrotow 3,5-4tys, a jak sie zapnie 5 przestaje ciagnac. Chyba troche za długa jest ta piątka bo przy predkosci 200km/h jest niecałe 5tys obrotów a juz szybciej nie ma checi jechac.

Poza tymi drobnymi uwagami, no moze jeszcze beznadziejnie wchadzacy wsteczny bieg, to brak zastrzezen:)

pozdrawiam!

 

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak, ale od 180 do 200 to trzeba anielskiej cierpliwosci

 

Zapomniałem już, ale jadąc A4 utrzymywałem właśnie prędkość między 180 a 200... Z drugiej strony.. Czego wymagać od małego, wolnossącego silnika w aucie z napędem na 4 koła...

 

I pomyśleć, że pod koniec roku wchodzi 2.0... Ale 165-konny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...