Skocz do zawartości

Co moge sie spodziewac po Tribece?


gryzli

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Jeepa Grand Cherokee i chce kupic Suberu Tribeca ze Stanow rocznik 2009/2010 - czego moge sie spodziwac w porownani z posiadanym obecnie Jeepem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jeepa Grand Cherokee i chce kupic Suberu Tribeca ze Stanow rocznik 2009/2010 - czego moge sie spodziwac w porownani z posiadanym obecnie Jeepem?

najlepiej umów się na jazdę próbną... i będzie po sprawie.. pomijając to co zobaczysz w środku, usłyszysz w silniku itp... ja kilka lat temu błądziłem po różnych salonach/komisach, wsiadłem również do takiego Jeepa i nawet nie chciało mi się wykonać jazdy próbnej bo wszystko mi opadło, jednak kiedy wsiadłem do Tribeki a sprzedawca odpalił boxera - już wiedziałem, że nic innego i tak jest do dzisiaj (sprawdzałem również X5, ML, XC90 i może jeszcze coś czego nawet już nie pamiętam - pewnie wrażenie było zerowe.. :twisted: a Pacifikę na ten przykład.. :twisted: Do tego Tribeki są praktycznie bezawaryjne - czego nie można powiedzieć o żadnym z innych ww. aut.. cenowo również i w zakupie i w utrzymaniu wg mnie bardzo przyzwoicie - zwłaszcza w pełnej wersji wyposażenia (inne auta potrafią kosztować 2x więcej nawet).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz... Nie zgodze sie tylko z jednym odnosnie Jeepa. Bo Tribeci to raczej byloby szkoda topic w bagnach :mrgreen:

A moj WJ czuje sie tam jak ryba w wodzie :wink:

Nie mniej bezawaryjnosc Subaru w stosunku do Jeepa jest po prostu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz... Nie zgodze sie tylko z jednym odnosnie Jeepa. Bo Tribeci to raczej byloby szkoda topic w bagnach :mrgreen:

A moj WJ czuje sie tam jak ryba w wodzie :wink:

Nie mniej bezawaryjnosc Subaru w stosunku do Jeepa jest po prostu :shock:

Zgoda, Tribeka to auto do bardziej eleganckiej jazdy (nie wiem czy ktokolwiek ją testował w wodzie/błocie do połowy drzwi :idea: ), co jednak nie oznacza, że nawet taką zimą jak ostatnia się nią zakopiesz od razu... ja nie miałem najmniejszych problemów w mojej średnio cywilizowanej/odśnieżanej okolicy... w zeszłym roku miałem jeden poślizg ale to na pokaźnym śniegu i OEMowych oponach (wypełniły się śniegiem i tyle super GY całoroczne :| ) - tej zimy na zimowych Pirelkach nie mogłem się nadziwić jak łatwo i bezpiecznie się nią jeździ w trudnych warunkach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, jesli chodzi o wyposazenie tribeki to krotka pilka.

Jeden silnik (3.6 H6 258HP/372Nm), jedna skrzynia (5EAT), 2 wersje pasazerskie (5os/7os), bodaj 2 wersje tapicerki i ew poziomy wyposazenia (3), ale i tak wiekszosc brala pelen wypas, czyli 7os, kremowa skora, full opcja +dvd/navi

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, jesli chodzi o wyposazenie tribeki to krotka pilka.

Jeden silnik (3.6 H6 258HP/372Nm), jedna skrzynia (5EAT), 2 wersje pasazerskie (5os/7os), bodaj 2 wersje tapicerki i ew poziomy wyposazenia (3), ale i tak wiekszosc brala pelen wypas, czyli 7os, kremowa skora, full opcja +dvd/navi

Kiedyś były pewne powiązania / zależności wypasu, np.: szara skóra i ciemniejsze obicia drzwi dla niektórych kolorów nadwozia, DVD tylko w wersji 7os., brak rolety bagażnika w wersji 7os. itp. ale może to tylko w US :idea:

W roczniku 2009-10 jest tylko 3.6 H6 boxer oczywiście.. i 5EAT i jest cool 8) a od 18 lutego 2009 seryjnie montowane są wzmocnione konwertery (od nr-u skrzyni 317369 - widać go chyba na skrzyni patrząc od silnika po stronie kierowcy - okolice bagnetu ATFu) - warto zwrócić uwagę przy zakupie używanego albo "okazji" z rocznika 2009 jeszcze... :wink:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

 

Ile moze uciagnac Tribeca po owej zmianie z 18 lutego 2009? Chodzi mi o przyczepe oczywiscie :wink:

 

Wyczytalem na forum ze olej zmienia sie co 7500 mil? Nasunelo mi sie pytanie dlaczego tak czesto?

 

I, wybaczcie jeszcze pytanie laika :roll: Czy ten H6 to jest turbo czy N/A :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I, wybaczcie jeszcze pytanie laika :roll: Czy ten H6 to jest turbo czy N/A :?:

 

Wybaczamy :wink:. Subaru nie ma w ofercie w standardowych modelach sześciocylindrowych silników turbo*, choć byli cwaniacy, którzy dorzucali twin-turbo do H6.

 

 

* a szkoda :twisted::mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

 

Ile moze uciagnac Tribeca po owej zmianie z 18 lutego 2009? Chodzi mi o przyczepe oczywiscie :wink:

 

Wyczytalem na forum ze olej zmienia sie co 7500 mil? Nasunelo mi sie pytanie dlaczego tak czesto?

 

I, wybaczcie jeszcze pytanie laika :roll: Czy ten H6 to jest turbo czy N/A :?:

z dodatkową chłodnicą ATFu max 3500lbs przyczepa.. to nie traktor :mrgreen: a z ATFem to zależy od jego kondycji a ta od stylu jazdy - można go spalić pewnie nawet wczesniej np. holując łódkę bez chłodnicy ATFu :mrgreen:

Z konwerterem chodzi głównie o lock-up a nie siłę ciągu.. jest wątek o tym: viewtopic.php?f=25&t=130979

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche malo :shock: Ale nic, od tego mam Jeepa :mrgreen:

 

Kolejne pytanie :P

Jakie napedy stosuje Subaru w tym wozie? Uklad otwartych dyfrow, wiskoza czy gyrodisk, a moze jeszcze cos innego :?:

 

Z ta chlodniczka do skrzynki to jest ona dostepna w subaru czy to jakas zmota :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze zle zadalem pytanie :idea:

 

Z tymi napedami to wiem ze jest to system napędu Symmetrical AWD, ale jak to sie przeklada na jazde :?: Jesli np. w systemie QT I (system otwartych dyfrow) jedno kolo jest na sliskim to tylko ono bedzie sie krecic, gdyz bedzie mialo najmniejszy opor. W systemie QT II juz jest gerodisk w reduktorze i on rozdziela moc na poszczegolne mosty - czyli - gdy np. jednym tylnym kolem bede stal na sliskim to ow gerodisk dopnie mi os przednia i wyjade :arrow: w najgorszym wypadku jesli jedno kolo przednie i jedno tylne bedzie stalo na sliskim to tez nie rusze bo dwa kola beda sie krecic, gdyz beda mialy najmniejszy opor. W systemie QD oprocz gerodisku w reduktorze zastosowano sprzegla wiskotyczne w obu mostach co powoduje, ze jest to prawdziwy system AWD, gdyz nie wystepuje juz sytuacja opisana w powyzszych systemach :arrow: moc mam dostepna na wszystkich kolach :wink:

 

A jak to jest w SUBARU Tribeca :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wszystko rozpisane:

 

tył:

http://www.ej207.com/files/Subaru%20Fac ... iption.pdf

 

przód + AT i centralny:

http://www.ej207.com/files/Subaru%20Fac ... iption.pdf

 

strach pomyśleć co czeka tę Tribekę skoro pytania o ładowność i dyfry padają.. :idea::mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
strach pomyśleć co czeka tę Tribekę skoro pytania o ładowność i dyfry padają.. :idea::mrgreen:

 

:lol::lol::lol:

Mam do przewiezienia 30 ton piaskowca z Garwolina do Warszawy :mrgreen:

 

 

 

Ale bez obaw, ta robota juz jest zalatwiona dla Jeepa :wink:

 

Lubie wiedziec co mam dostepne a mnie nie tylko kreci silnik :P

Dla Tribeci przewiduje jakies laytowe rajdy typu turystyk :twisted:

 

Tak ze, bardzo dziekuje za cenne info.

 

-- N lip 25, 2010 1:42 am --

 

No i chyba jednak bedzie Tribeca... 2010 nowka z tasmy tylko jeszcze zalatwiam sobie mienie przesiedlencze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no, a no... ale... co sie odwlecze to nie uciecze :P

 

Jeszcze zastanawiam sie nad kolorem wnetrza - najchetniej wzial bym wszystko jasne a same fotele czarne :wink: Ale tak to cholera, chyba nie da rady :x

 

-- Pn lip 26, 2010 11:47 pm --

 

No i jeszcze mam plana co by se poleciec tam i pojezdzic - chociaz ze 3 dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich,

 

Przymierzam sie do zmiany samochodu zony i powaznie rozwazamy Tribece po liftingu

Zona w tej chwili jezdzi Legacy 2.0 w automacie a potrzebujemy 7 miejsc.

Wczesniej jezdzila Outbackiem H6 2007 i byla bardzo zadowolona a ze przebiegi roczne nie przekraczaja 10000km wiec nie przeraza nas paliwo ani nie zamierzamy "zagazowac" samochodu.

 

Wspominajac jednak koszty zwiazane z utrzymaniem OBK w perfekcyjnym stanie chcialem zapytac Was o koszty zwiazane z serwisem.

 

1. Jak czesto wymieniacie tarcze/klocki (pytanie do ludzi ktorzy nie maja zbyt "ciezkiej nogi" )

2. Czy Tribeca 3,6 ma samopoziomujace zawieszenie z tylu (czy ktos wymienial? ile kosztowalo)

3. Jakie jest spalanie 3,6 w miescie (w OBK na dystansie 100000km mielismy 13,2L/100) w koncu Tribeca jest sporo wieksza i ciezsza od OBK

4. Jak wyglada wsiadanie do trzeciego rzedu siedzen? Potrzebujemy tam zamontowac w zasadzie na stale 2 foteliki i zastanawiam sie na ile to jest rozwiazanie "na stale" a nie jako awaryjne gdy trzeba kogos podrzucic kawalek

 

Na co szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie Tribeki? (w OBK bylo to tylne zawieszenie, 5EAT oraz stan nadmiernie zuzywajace sie tarcze/klocki) jak jest w Tribece?

 

Z gory dzieki za pomoc i wszelkie podpowiedzi

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeca 2008 samochod bezawaryjny jedyna bolaczka jaka posiada moja to tarcze z przodu.Srednio co 3000-4000 mil (mieszkam w New York) trzeba przetoczyc (w ramach gwarancji) bo strasznie kopie w pedal podczas hamowania.Jak narazie orginalne klocki(przebieg 17000).Spalanie srednie w granicach 15 mil/galon (to co pokazuje komputer).Nie posiada 3 rzedu wiec nie wiem jak sie wsiada i jak wysiada ale ztego co sie orjetuje nie jest zle.Warto wziasc chlodnica ATFu jak bedziesz ciagac przyczepe.Ja mam ja 2 lata i nie moge powiedziec zlego slowa na te auto warte polecenia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za pomoc

 

Musialem posilkowac sie stronami Subaru innych krajow bo SIP w ogole udaje, ze Tribeca nie istnieje. Zadnych materialow a stronie www.

Z tego co zauwazylem zawieszenie nie jest samopoziomujace albo sie myle?

Wyczytalem na forum ze chlodnica ATF byla montowana standardowo od 2009 roku.

Poniewaz na ten rocznik mnie nie stac stad pytanie czy da sie domontowac i ewentualnie ile to kosztuje to rocznika 2008, moze ktos wie?

Z tymi tarczami to troche kicha, co pare tysiecy przetaczanie to dosc klopotliwa sprawa.

Moze mozna jakies Brembo zalozyc co by byly trwalsze?

 

 

Pozdrawiam serdecznie Ameryke :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wien czy te tarcze to bolaczka wszystkich tribec czy ja mam taki styl jazdy.Kolega ma 07 i nic nie robl wymienil tylko klocki(okolo 45000 mil) ale na EBAYu za jakies 150$ mozna dostac ciekawe tarcze (wymiana w acura MDX i bardzo zadowolony).Tez do tego sie przymiezam po skonczeniu gwarancji.Jezeli zamierzasz zciagnac tribece z za wielkiej wody to polecam www.bkcars.com .Tam ja kupilem i jeste zadowolony.Ceny rocznika 09 to okolo 23000 i wiecej to zalezy od przebiegu.Sa to samochody po lisingu.Jest to najwiekszy dealer subaru w NEW YORK i okolicy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeca MY08. Raz w gorach zasniedzial czujnik ABS i wywalilo checka. Robota zrobiona w godzine.

Do tego tuleje wahaczy raz byly robione i mozliwe, ze w najblizszym czasie po raz kolejny (9 mies wytrzymuja). Zastanawiam sie nad poliuretanem w ich miejsce.

 

1) Jeszcze nie wymienialem

2) Nie ma

3) od 16 do 22l/100km zaleznie od korkow. Trasa od 9 do 14 (9 na tempomacie 80km/h na autostradzie ciagnac pare metrow za tirem)

4) Przesuwasz dzwignie kolo dzwigni przesuwania srodkowego rzedu siedzen (na dwie rece robota) i srodkowy rzad przesuwasz prawie pod fotel kierowcy. Lapiesz za wichajster na oparciu fotela i kladziesz go na plasko. Ludzie wsiadaja. Ponownie stawiasz oparcie i cofasz fotele na swoje miejsce.

Jezeli przy cofaniu nie przesuniesz pomaranczowej dzwigni to fotele sie cofna na tyle, ze zostanie troche na nogi. Jak z dzwignia to do konca - zgniata tylny rzad siedzen

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.bkcars.com

również ich polecam.. :wink: nawet sporo polskich nazwisk.. a jak już będziesz kupować to niech ATF cooler założą na miejscu - niecałe 200usd pewnie z montażem. Resztą się nie ma co martwić a spalanie w 3.6 można lepsze zrobić niż w 3.0 - kiedy wymienisz wszystkie oleje na porządne to przy 80kmh można zejść nawet do 7,2 choć jeździć tak tym autem to grzech.. :wink:

Moje przednie klocki wytrzymały 35k mil, tarcze nadal OEM i w super stanie bez przetaczania. Tył jak nowy. Koszty serwisu są niewielkie - mi gumy stabilizatora przód padają na naszych drogach co 15-20kkm a tył po ok. 50kkm ale to niewielkie koszty.

Reszta to olej i ATF...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY08. Bezawaryjny. Tylko te gumki w zawieszeniu (kosztują grosze). Tarcze bez zmian.

Nasz spala w mieście 18-22 a na trasie 11-12 (z górki) do 13-14 (normalnie). I nasz bierze sporo oleju (0.3 na 1000km), ale np. mojego przedmówcy podobno prawie wcale.

 

Z 3 rzędu czasem korzystamy z 2 fotelikami (dzieci przedszkolne), ale rzadko. Dla dzieci to jest super frajda :) "my chcemy jechać w bagażniku!!" ale np. zapiąć je tam to już nie jest takie proste, ale da radę, nawet codziennie. Z wsiadaniem i wysiadaniem też da radę. Na dłuższe trasy (kilka godzin) raczej nie polecam (wysoko podłoga), ale po mieście spoko. Jak masz możliwość, odwiedź kogoś z Tribeką, wsadź tam fotelik i dziecko i sam zobaczysz :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...