Jump to content

Montaż spojlera -lotki górnej w STi 06 odległości


Doktorek

Recommended Posts

Mam prośbę czy któryś posiadacz STI 06-07 mógłby zmierzyć na jakiej wysokości zamontowany jest spojler nad szybą(np odległość od górnej uszczelki i dolnej albo odległość od błotnika) bo mam wersje spec d i będę cósik takiego montował.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm... tak poprostu zrobic dziury? To nie jest jakos w oryginale wpuszczone w slupek?

pewnie jest 'oryginalnie' przykręcone i wszystko... kurnik też tylko przykręcają na dziurę i gra 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Oświeżę temat, bo dziś udało mi się nabyć oryginalną lotkę nad szybę.

Niestety jak widzę w powyższych linkach powygasały zdjęcia a one zapewne były kluczem do sukcesu.

Montaż jest dość prosty, wywiercić 4 otwory i przekręcić :). Tylko problem gdzie te otwory dokładnie powinny być?

Czy jest ktoś kto ma oryginalnie zamontowaną taką lotkę i mógłby podać jakieś wymiary i punkty odniesienia?

Link to comment
Share on other sites

Noe wierc zadnych dziur! Wystarczy Ci klej do szyb i kleisz lotke. Nawazniejsze w procesie klejenia jest dobrze rozmieszczenie lotki wzgledem szyby a klej jest na tyle mocny ze lotka nie odpadnie :)

Link to comment
Share on other sites

Też się nad tym zastanawiałem, ale czy na pewno przy większej prędkości lotka nie odpadnie? Fabrycznie były przykręcane na 4 śruby.

No i właśnie chodzi o dobre umiejscowienie spoilera. Pomoże ktoś?

Link to comment
Share on other sites

Też się nad tym zastanawiałem, ale czy na pewno przy większej prędkości lotka nie odpadnie? Fabrycznie były przykręcane na 4 śruby.

No i właśnie chodzi o dobre umiejscowienie spoilera. Pomoże ktoś?

Tylko,że te śruby wkręcane są do nakrętek, które znajdują się pod poszyciem błotnika.

Link to comment
Share on other sites

na pewno przy większej prędkości lotka nie odpadnie?

 

Nie odpadnie, ja mam na kleju do szyb i podłożu dobrze zagruntowanym. Różne prędkości już były i nie zgubiłem :)

Wymiarów nie znam, kleiłem "na czuja" :P

 

post-13545-0-06381900-1403374717_thumb.jpgpost-13545-0-46664400-1403374724_thumb.jpgpost-13545-0-27765700-1403374737_thumb.jpg

 

... i moja to laminat - ale wszystko z nią ok  ;)

Link to comment
Share on other sites

 

na pewno przy większej prędkości lotka nie odpadnie?

Nie odpadnie, ja mam na kleju do szyb i podłożu dobrze zagruntowanym. Różne prędkości już były i nie zgubiłem :)

Wymiarów nie znam, kleiłem "na czuja" :P

 

attachicon.gif905y.jpgattachicon.gif6ogz.jpgattachicon.gifd63s.jpg

 

... i moja to laminat - ale wszystko z nią ok ;)

Dzięki Panowie!

Ja bym jednak wolał przykręcić, choć oryginał na pewno miał wspawane tulejki w słupek, widać to po śrubach. a nie wkrętach.

Nie chcę niszczyć nadwozia. Przymierzę i zobaczę co da się zrobić.

 

PS. A ta metrówka na zdjęciach to chyba w calach :).

Stick, gdyby jednak udało Ci się zmierzyć tą wartość w mm byłoby świetnie.

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz bardzo to wierć dziury ale to nie jest konieczne. Moja lota też jest z laminatu przykleiłem ją na klej do szyb, odmierzyłem dystans miedzy szybą i lotą przykleiłem i już nie raz budzik zamknąłem a lotka nie odleciała.

Link to comment
Share on other sites

Matsil jestem do Twojej dyspozycji , miarkę w ręku mam więc czekam na Twoje dyspozycje , który wymiar Cię interesuje ?? :D

Wystarczy mi jeden wymiar, ten który jest na poniższym zdjęciu - od krawędzi szyby do końca lotki. Mając to, reszta już wyjdzie. Dzięki z góry!

Przeliczając z cali, powinno być ok. 130mm.

 

7s9vmn67b712_t.jpg

 

 

 

Mariost, wydaje mi się, że masz delikatnie niżej niż w oryginale. To tak po tym jak obejrzałem kilka zdjęć ;).

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No więc spoiler zamontowany. Kilka uwag dla tych co chcą się tego podjąć, bo nie wygląda to tak różowo jak opisane w linku przez Amerykańców ;).

 

Problem dotyczy przewiercenia się przez dwie blachy - poszycie i wewnętrzna w tylnym słupku. Niestety nie są do siebie równoległe, więc próba przewiercenia tej w środku od zewnątrz kończy się złamaniem wiertła - poświęciłem 2, które skończyły we wnętrzu nadwozia ;).

Można próbować od środka, ale górna śruba spoilera wypada pod podsufitką, więc moim zdaniem bez sensu. Ja przewierciłem jedynie poszycie wiertłem 5mm i przymocowałem spoiler na 4 nity zrywalne 5x16mm. Po zastosowaniu szerokiej podkładki mocowanie jest bardzo solidne i nie wiem jakiej siły trzeba byłoby użyć, żeby go zerwać.

Należy także pamiętać o dobrym zabezpieczeniu przewierconych otworów i podklejeniu stopki spoilera amortyzującą taśmą. Ja użyłem taśmy dwustronnej na jaką klei się emblematy do nadwozia. Już sama taśma na tej powierzchni trzyma bardzo solidnie.

Cała operacja przy dwóch osobach nie zajmuje więcej jak pół godziny.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Odgrzeję kotleta ;)

 

Jutro zabieram się za montaż, także szybkie pytanko,

 

sam klej wystarczy ?

( szkoda mi rozwiercać karoserie jednak jeśli to konieczne to nie ma problemu) czytałem wiele opinii jednak co "lotkarz" to inna opinia,

 

Jeśli wystarczy to jaki klej ? ( to, że do szyb to już wiem ;) )

Edited by virek1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...