Roland Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Witam, czy ktoś może orientuje się jak wygląda sprawa wydajności klimy w GT'99 ?? (dokładnie w tym modelu - nie interesują mnie teorie jak to powinno wyglądać w np. Meśku czy innym aucie bo jak wiadomo każde autko może mieć różną wydajność układu). Konkretnie to chodzi mi o to ile stopni powinno dmuchać z nawiewu (i jak ustawionego - czy obieg wewn. czy zewn., strumień skierowany na kabinę czy też np. na kabinę i nogi, itp.) w trakcie postoju ? Dodatkowo - czy w trakcie jazdy mogą wystąpić różnice w temp. nawiewu względem postoju ? (jeśli tak to w jakich granicach). No i co pewnie jest dosyć ważne - o ile stopni względem temp. zewnętrznej klima jest w stanie schłodzić powietrze ?? pozdrawiam, Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Dodatkowo - czy w trakcie jazdy mogą wystąpić różnice w temp. nawiewu względem postoju ? (jeśli tak to w jakich granicach). Wydaje mi się, że tak: 1. Inna prędkość obrotowa silnika a o ile dobrze mi wiadomo, to sprężarka jest napędzana z koła pasowego wału korbowego - ale mogę się mylić, bo nigdy nie zgłębiałęm tematu 2. Zależy od temp silnika. Jak autko jest zaparkowane, obieg powietrza w komorze silnika będzie znikomy - powietrze z klimy może się jeszcze nagrzewać. Inna kwestia, że jak upalasz to prawdopodobnie wymiana powietrza na nic się nie zda przy możliwościach grzewczych turbiny Dużo w tym wszystkim zależności - trzeba by było robić dużo badań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 1 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 no tak - ale mi chodzi o konkretne wartości dla tego modelu domyślam się, że pewnie w trakcie jazdy temp. spadnie bardziej - ale o ile mniej więcej ?? czy będzie to różnica 2-3 stopni - czy też 6-8 ?? no i jaka może być max. dopuszczalna temp. z nawiewu w trakcie postoju ?? pozdrawiam, Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 no i jaka może być max. dopuszczalna temp. z nawiewu w trakcie postoju ?? O ile pamiętam, to temperatura powietrza na wylocie nawiewu, przy postoju, silnik na wolnych obrotach, maksymalne chłodzenie wnętrza, powinna wynosić 6-7 stopni. Ale głowy nie daję. Zadzwoń do jakiegokowiek serwisu klimatyzacji - powiedzą Ci. Takie parametry nie są specyficzne dla danego modelu samochodu/klimy, ale są to ogólne wymagania wobec klimatyzacji samochodowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 2 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 O ile pamiętam, to temperatura powietrza na wylocie nawiewu, przy postoju, silnik na wolnych obrotach, maksymalne chłodzenie wnętrza, powinna wynosić 6-7 stopni. Ale głowy nie daję. Zadzwoń do jakiegokowiek serwisu klimatyzacji - powiedzą Ci. Takie parametry nie są specyficzne dla danego modelu samochodu/klimy, ale są to ogólne wymagania wobec klimatyzacji samochodowych. no wlasnie dla mnie to jest teoria, ktora chce skonfrontowac z praktyka (a niestety zaklady zajmujace sie klima maja bardzo znikome doswiadczenie z SI) z tego co slyszalem (moze blednie) klima w GT niestety nie jest zbyt wydajna i ciekawi mnie jak to w praktyce wyglada no i pewnie temp. zewnetrzna tez ma znaczenie - bo nie chce mi sie wierzyc, ze klima bedzie zawsze schladzala do 6-7 stopni (nawet jak na zewnatrz jest powiedzmy sporo ponad 30 st w sloncu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Widze Roland że masz standartowy problem z klimą w Subaru. Juz nie pamietam w ktorym temacie to wałkowaliśmu ale "ten typ tak ma" Na bardzo długo zamyka obieg, wali mrozem full dmuchawą po uszach, zmienia temperaturę w zależności od prędkości jazdy i nasłonecznienia itp itd. Po prostu Subaru ma automatyczna klimę w której cały czas trzeba dłubać i cos przestawiać. A jeżeli usłyszysz od kogoś konkretną odpowiedż na Twoje pytania to mi kopara o klawiaturę się rozstrzaska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Widze Roland że masz standartowy problem z klimą w Subaru.Juz nie pamietam w ktorym temacie to wałkowaliśmu ale "ten typ tak ma" Na bardzo długo zamyka obieg, wali mrozem full dmuchawą po uszach, zmienia temperaturę w zależności od prędkości jazdy i nasłonecznienia itp itd. Po prostu Subaru ma automatyczna klimę w której cały czas trzeba dłubać i cos przestawiać. A jeżeli usłyszysz od kogoś konkretną odpowiedż na Twoje pytania to mi kopara o klawiaturę się rozstrzaska. Krzysiom zastanowiłbyś sie co piszesz zanim napiszesz. Roland ma GT MY'99 ze zwykłą ręczną klimą a nie nowiutkie Legacy z autoklimą! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Krzysiom zastanowiłbyś sie co piszesz zanim napiszesz. Roland ma GT MY'99 ze zwykłą ręczną klimą a nie nowiutkie Legacy z autoklimą! A to przepraszam. Teraz dla odmiany nie rozumiem jego pytań. Przy manualnej klimie zawsze miałem lepsze chłodzenie w czasie jazdy niż na postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Na bardzo długo zamyka obieg, wali mrozem full dmuchawą po uszach, zmienia temperaturę w zależności od prędkości jazdy i nasłonecznienia itp itd. Po prostu Subaru ma automatyczna klimę w której cały czas trzeba dłubać i cos przestawiać. krzysiom - z przykrością, ale potwierdzam twoje słowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 różnica temperaturowa podczas postoju w upale i jazdą będzie napewno... jak stoimy nic (oprócz wentylatora) nie chłodzi skraplacza znajdującego się przed chłodnicą, co znacznie zmniejsza wydajność układu... pozatym nawet podczas jazdy układ działa okresowo... kiedyś miałem w ręce książkę WKŁ "klimatyzacje samochodowe" kosztowała chyba 15zł, były tam dane które Cię interesują tyle że nie pamiętam czy SI GT znajdowało się w zestawieniach bo jakieś Subaru było napewno.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 różnica temperaturowa podczas postoju w upale i jazdą będzie napewno...jak stoimy nic (oprócz wentylatora) nie chłodzi skraplacza znajdującego się przed chłodnicą, co znacznie zmniejsza wydajność układu... pozatym nawet podczas jazdy układ działa okresowo... kiedyś miałem w ręce książkę WKŁ "klimatyzacje samochodowe" kosztowała chyba 15zł, były tam dane które Cię interesują tyle że nie pamiętam czy SI GT znajdowało się w zestawieniach bo jakieś Subaru było napewno.... W samochodach które znam(musze zobaczyc jak jest w Legasiu) chłodnica od klimy nie miała dodatkowego wentylatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 Krzysiom - w każdym aucie wentylatory chłodnic sa mocnijesze w wersji z klima, albo mają dodatkowe szybkości pracy, na pewno chlodzą skraplacz przez cały czas. Temperatura powietrza wychodzącego z chłodnicy klimatyzacji potrafi sięgać nawet 160 stopni więc bez tego silnik po prostu nie miałby chlodzenia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 Krzysiom - w każdym aucie wentylatory chłodnic sa mocnijesze w wersji z klima, albo mają dodatkowe szybkości pracy, na pewno chlodzą skraplacz przez cały czas. Temperatura powietrza wychodzącego z chłodnicy klimatyzacji potrafi sięgać nawet 160 stopni więc bez tego silnik po prostu nie miałby chlodzenia.... Tylko że ja pisałem o wentylatorze na chłodnicy klimy który by niwelował róznice w chłodzeniu jazda/postój. Wiadomo że chłodnica od klimy przesłania najczęściej chłodnicę silnika więc na tej drugiej pojawia się najczęściej dodatkowy wentylator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 4 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Teraz dla odmiany nie rozumiem jego pytań. Przy manualnej klimie zawsze miałem lepsze chłodzenie w czasie jazdy niż na postoju. hmmm - wydawało mi się, że pytanie jest proste - to postaram się jeszcze raz: czy i jaka różnica (w st. C) jest dopuszczalna w temp. schładzanego powietrza przez klimę w trakcie jazdy i postoju ?? czy są to 2-3 stopnie, czy może 6-8 a może i więcej ?? pozdrawiam, Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lacky Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Bylem napelniac klime w GT99 i wymianie czynnika chlodzacego pomiar temperatury z kratki wylotowej byl 5-6 stopni. Na pewno pomoze taki zabieg, w klimatyzacjach zaleca sie wymiane czynnika co 2 lata. Nastepna sprawa jest taka, ze z nawiewu faktycznie dmucha powietrze 6 st., ale kabiny w zyciu nie schlodzisz do tej temperatury (chyba ze w zime, badz w nocy:)). W samochodzi nagrzewa sie deska rozdzielcza, blacha itd. Wiadoma rzecza jest, ze na postoju klima znacznie slabjej chlodzi, z tego co pamietam przy 1500-2000 tys. obr. sprezarka ma swoja pelna moc. Jak gdzies sie pomylilem, to sorki, ale z tego co pamietam tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lacky Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Zapomnialem napisac pomiar temperatury mmialem robiony na wolnych obrotach, wiec na wyzszych pewnie by bylo jeszcze mniej stopni, ale tego nie mierzylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 6 Lipca 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Nie wchodząc w temat stopni (nie przypuszczam nota bene aby dokładne informacje były dostępne) pozwalam sobie zauważyć: 1. Różnica temperatur pomiędzy powietrzem zasysanym a nawiewem zależy także od wilgotności powietrza, temperatury bezwzględnej, predkości przepływu powietrza przez system (prędkość samochodu, ustawienie dmuchawy). 2. Zmniejszona skuteczność klimatyzacji może być też wynikiem zużycia czynnika chłodzącego, jego zbyt niskim stanem (ciśnienie w systemie) i ew. (jezeli zainstalowany) filtrem p.pyłkowym 3. W przypadku pełnego otwarcia przepustnicy kompresor zostanie wyłaczony. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 6 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Nie wchodząc w temat stopni (nie przypuszczam nota bene aby dokładne informacje były dostępne) pozwalam sobie zauważyć: 1. Różnica temperatur pomiędzy powietrzem zasysanym a nawiewem zależy także od wilgotności powietrza, temperatury bezwzględnej, predkości przepływu powietrza przez system (prędkość samochodu, ustawienie dmuchawy). 2. Zmniejszona skuteczność klimatyzacji może być też wynikiem zużycia czynnika chłodzącego, jego zbyt niskim stanem (ciśnienie w systemie) i ew. (jezeli zainstalowany) filtrem p.pyłkowym No właśnie - u mnie czynnik chłodzący został wymieniony, instalacja jest szczelna a niestety w trakcie postoju temp. z nawiewu względem jazdy potrafi wzrosnąć o nawet ponad 8 st. :-( (mowa cały czas o pomiarach w tych samych warunkach). Mam zamontowany filtr ppyłkowy (niedawno wymieniony) - ale żeby aż taką różnicę powodował ?? Jak na razie podejrzenie padło na chłodnicę klimy - prosty test polegający na polaniu jej zimną wodą pod małym ciśnieniem spowodował radykalne obniżenie temp. z nawiewu. Tak jakby chłodnica nie dawała rady odprowadzić ciepła z układu (w trakcie jazdy jak jest większy przepływ powietrza spokojnie sobie radzi z odprowadzaniem ciepła). Czy takie coś jest wyłącznie kwestią zabrudzenia tejże chłodnicy ?? (była specjalnie już myta pod ciśnieniem - trochę pomogło ale tak nie za wiele) czy jest to może coś innego ?? (a jeśli to faktycznie kwestia zabrudzenia chłodnicy od klimy to czym można by ją porządnie wyczyścić bo jak widać sama woda to tak średnio pomogła) Aha - obydwa wiatraki pracują (wiem, że jest to dosyć istotne) pozdrawiam, Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Krzysiom Mam wrażenie że automatyczna klima ma taka przypadłośc że jej automatyczność polega na tym że automatycznie coś zmienia...bez udziału kierowcy :-) Mam służbową Vectrę z dwustrefową klimą. W słoneczny dzień przestawiam temp. co dwie minuty bo nigdy nie udaje jej się ustawić na stałe. Generalnie zyje swoim życiem. Wczoraj np. miałem ustawione 19 stopni na siebie i 19 na pasażera. U mnie waliła lodówka a u pasażera full grzanie. Może na środku auta było 19 ? chyba wiele zależy od czujnika pod przednia szybą.. Ale mojej klimy nie rozgryzłem.... i koledzy jeżdżący Vectrami też nie Za to w forysiu jest klima manualna . Wciskam i jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 KrzysiomMam wrażenie że automatyczna klima ma taka przypadłośc że jej automatyczność polega na tym że automatycznie coś zmienia...bez udziału kierowcy :-) Mam służbową Vectrę z dwustrefową klimą. W słoneczny dzień przestawiam temp. co dwie minuty bo nigdy nie udaje jej się ustawić na stałe. Generalnie zyje swoim życiem. Wczoraj np. miałem ustawione 19 stopni na siebie i 19 na pasażera. U mnie waliła lodówka a u pasażera full grzanie. Może na środku auta było 19 ? chyba wiele zależy od czujnika pod przednia szybą.. Ale mojej klimy nie rozgryzłem.... i koledzy jeżdżący Vectrami też nie Za to w forysiu jest klima manualna . Wciskam i jest OK Ja z Opli mam wręcz odwrotne doświadzczenia. Zarówno w starej Vectrze i teraz w Signum jak ustawię 19 to mam 19. Wentylacja działa normalnie tzn nie cały czas na zamkniętym obiegu i dmuchawą walącą w twarz na full. Reakcja klimy na slońce/chmury też jest prawie niezauważalna a nie jak Legacy irracjonalna nienormalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Ale żeby cię pocieszyć... W pracy w moim pokoju mmy z kumplami łacznie 9 Vectr. Nówki Największy przebieg 9200 km. Wszystkie były min. 2 razy w serwisie W mojej pomimo dwóch napraw kierownica tak skrzypi ze radio zagłusza. A komputer pokładowy.....ze wszystkich funkcji działa tylko stoper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Ale żeby cię pocieszyć...W pracy w moim pokoju mmy z kumplami łacznie 9 Vectr. Nówki Największy przebieg 9200 km. Wszystkie były min. 2 razy w serwisie W mojej pomimo dwóch napraw kierownica tak skrzypi ze radio zagłusza. A komputer pokładowy.....ze wszystkich funkcji działa tylko stoper Jezu! Jak mnie wpienia taki sposób myślenia! Toż to absurd! Jakie pocieszenie? Jak jeżdżę Fiatem to chcee aby był dobry i jak jeżdzę Subaru też chcę aby był dobry. Wszystkim innym też życzę sprawnych fajnych samochodów! A to że inni mają gorzej nie jest żadna pociechą. Skąd wy taki sposób myslenia bierzecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 oj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się