sasiadek_bb Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Wymyśliłem sobie przesiadkę na lato na 17 w moim 2001/2 S-turbo i mam w związku z tym następujące pytanie: Czy zwykłe felgi z dajmy na to WRXa podejdą bez problemu? Nie będzie dobijania ani obcierania nadkoli? Czy trzeba mieć piescienie dystansowe lub centrujące? Tak o na wiosę wymodziłem sobie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 sasiadek_bb, jeżeli nie jest to modyfikacja związana z chęcią założenia lepszego/większego zacisku to IMHO bezsensu. Na 17' auto będzie prowadziło się i przyśpieszało gorzej niż na seryjnej 16'. 17' z WRX powinna podejść bez problemu (bez dystansów). Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasiadek_bb Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 No więc tak: hamulec to kolejny etap - zaciski z WRXa. Zostało mi kilka 17stek (opon) więc mam już polowę wycieczki w kieszeni. Przy takich przyspieszeniach jakie ma forester, to chyba to nie ma większego znaczenia. Zawsze można odetkać wydech i zmapować go nieco. Reasumując - zaczynam szukać felg z WRX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 hamulec to kolejny etap - zaciski z WRXa i Zawsze można odetkać wydech i zmapować go nieco właściwy kierunek :wink: Pozdrawiam Grzegorz PS. Sam jeżdzę na 17' , na zaciskach (przód/tył) WRX i...auto mam również zmapowane (na wolnym wydechu i WRX turbinie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 PS. Sam jeżdzę na 17' , na zaciskach (przód/tył) WRX i...auto mam również zmapowane (na wolnym wydechu i WRX turbinie) Grzesiu trza było se kupić WRX kombi i tylko rozciągnąć spręzyny u jakiegoś kowala, a nie z Forestera robić WRXa. I na zapałki by zostało..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Zaciski od WRX to coś warte są :?: Bo ja tyły wrxowe niebawem będę zakładać, ale na przednie chciałem coś większego. WRXowe na starcie olałem jako za małe... błąd :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Grzesiu trza było se kupić WRX kombi i tylko rozciągnąć spręzyny u jakiegoś kowala, a nie z Forestera robić WRXa. I na zapałki by zostało..... Cicho, szykuje się coś znacznie grubszego :wink: Apropos sprężyn - mój obecnie siedzi niżej niż WRX - Tein SSM :cool: Istreed, coś warte są. Generalnie zaciski WRX (nawet te EU spec) do hardkorowych nie należą, oczywiście w porównaniu z Forkowymi spowalniaczami są lepiej niż dobre. Apropos tylnych zacisków - opinie są podzielone, niektórzy użytkownicy zauważają dużą różnicę (in plus) w porównaniu z jednotłoczkowymi, seryjnymi, inni w tym ja niewielką. Przedni zacisk WRX jest natomiast dużo bardziej skuteczny od forkowej serii. Dużo osób jeżdzi z zestawem K-Sport/D2 zacisk przedni i WRX tylny i na balans i na efektywność nie narzekają. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Właśnie takie coś chciałem sobie sprawić. Ten tył teraz to tak z braku funduszy na koła z oponami i do tego trafił się w cenie że grzechem było nie brać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Ten tył teraz to tak z braku funduszy na koła z oponami i do tego trafił się w cenie że grzechem było nie brać Na tył nie ma specjalnie alternatywy, ten od STiaja nie jest jakoś gigantycznie lepszy a wymaga sporo dodatkowej rzeżby. Rezime, montuj ten od WRX i będzie Pan zadowolony ;-) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Ja miałem krótko na swoim S-turbo (seria) przez moment 225/45/17 a potem 205/50/17, w obu przypadkach było mi zdecydowanie za twardo.... :smile: starość....teraz mam 215/60/16 lato i 205/65/15 zimę i bardzo wygodnie się podróżuje... :smile: dodam, że auto jest absolutnie seryjnym dupowozem, służącym do przemieszczania się z punktu a do punktu b.... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ter-19106/ było już gdzieś na forum, może to się przyda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasiadek_bb Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Dzięki za posty, temat się przed chwilą rozwiązał bo spojrzałem na opony i rozmiar jest 225/45 r17 więc to juz bedzie nieco nieodpowiednia guma. Coż musze się zastanowić co dalej. tak czy siak dziękuję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Czy zwykłe felgi z dajmy na to WRXa podejdą bez problemu? Mam założone właśnie 17 z WRX i ppdeszły bez problemów. Choć muszę przyznać, że z tyłu odległość między oponą a amortyzatorem jest bardzo na styk Za to z przodu zauważyłem delikatne obtarcia na nadkolu, ale może to bardziej wina nadkola, którego mocowanie jest już lekko naruszone :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Czy zwykłe felgi z dajmy na to WRXa podejdą bez problemu? Mam założone właśnie 17 z WRX i ppdeszły bez problemów. Choć muszę przyznać, że z tyłu odległość między oponą a amortyzatorem jest bardzo na styk Za to z przodu zauważyłem delikatne obtarcia na nadkolu, ale może to bardziej wina nadkola, którego mocowanie jest już lekko naruszone :wink: A powiedz jaki profil opony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamsolberg Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Jeżeli szukamy 17'' do Forysia S-Turbo to sprawa wygląda tak wg.mnie, właśnie jestem na tym samym etapie- zmiana na 17'' : chcę kupić felgi z STi (5x100) (sti do 2005-6 roku) i na to nie opony jakie mają STi czy WRX'y, bo Forester ma inne przełożenia Na felge 17'' potrzebujemy oponę 225/50 R17 (jest różnica 1 cala między całym kołem z takiego WRX czy STi a Foresterem i pod takie koło ma przełożenia). Oczywiście można sobie na rozmiarówce z WRX'a jeździć ale i to nie wygląda za dobrze (większa odległość między kołem a nadkolem) no i mamy przekłamania w prędkości a co za tym idzie w przebiegu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Powiem Ci że mam takie teraz założone i lipa...zamulony strasznie, szukam raczej coś 215 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Odpowiedniki OEMowych 16 215/60R16 664,4 mm 0 mm 0 % na 17 calach / dopuszczalne 2 % różnicy średnicy koła/ to: 205/55R17 657,3 mm +7,1 mm 1,1 % 215/55R17 668,3 mm -3,9 mm -0,6 % 225/50R17 656,8 mm +7,6 mm 1,1 % 235/50R17 666,8 mm -2,4 mm -0,4 % 245/45R17 652,3 mm +12,1 mm 1,8 % 245/50R17 676,8 mm -12,4 mm -1,9 % 255/45R17 661,3 mm +3,1 mm 0,5 % Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 A powiedz jaki profil opony? u siebie mam taki rozmiar: 215/55R17 668,3 mm -3,9 mm -0,6 % na zimę mam seryjne felgi 16". A tak przy okazji: Przymierzam się do wymiany foresterowych spowalniaczy na jakieś hamulce :wink: i zastanawiam się czy jest jakiś ciekawy zestaw, który podpasuje pod 16 i pod 17, czy raczej trzeba na zimę też 17 szukać :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 WRX owy zestaw pasuje pod 16 z WRX lub stalowki i pod 17 tym bardziej. Jest to rozsądna propozycja bez wielkich kosztów. Możesz ją wzbogacic o lepsze tarcze i klocki potem. Trzeba by przymierzyc czy standardowa 16 Forka Twojego tez podpasuje bo juz masz inne felgi 16 niz ja mialem - te moje nie pasowaly i musialem dokupic fele z gtka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 WRX owy zestaw pasuje pod 16 z WRX lub stalowki i pod 17 tym bardziej. Jest to rozsądna propozycja bez wielkich kosztów. Możesz ją wzbogacic o lepsze tarcze i klocki potem. A jakie są hamulce w Forku 2,5XT :?: to jest ten sam zestaw co WRX :?: bo coś słyszałem, że te z Forka powinny mi się zmieścić i pasują plug&play. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 A jakie są hamulce w Forku 2,5XT :?: to jest ten sam zestaw co WRX :?: Chyba raczej nie. Na pewno zaciski są inne/mniejsze - nie czterotłoczkowe. Tarcza hamulcowa jest ta sama. Inne też są klocki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spokojny Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 A jakie są hamulce w Forku 2,5XT :?: to jest ten sam zestaw co WRX :?: Tarcza jest ta sama ale zaciski są dwutłoczkowe. Jest to ten sam zestaw co WRX US. Natomiast WRX EU posiada zaciski czterotłoczkowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Tarcza jest ta sama ale zaciski są dwutłoczkowe. Jest to ten sam zestaw co WRX US. Natomiast WRX EU posiada zaciski czterotłoczkowe. Dzięki za info, pewnie przez te inne zaciski jest szansa, że się mieszczą pod seryjne Forkowe felgi 16". Teraz tylko kwestia czy warto zakładać zestaw dwutłoczkowy z większą tarczą czy od razu pójść w WRX EU :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Jezeli sa 2 tloczki to sie zmieszcza na bank. 2 tloczki masz wtedy od wewnetrznej strony wiec nic o felge nie zawadzi. IMO - jka juz zmieniac to lepiej uderzaj w 4 tloczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 Witam ja wczoraj zmieniłem 215/60/16 na 215/55/17 felgi mają et45 i są 7 calowe polecam wygląda to super i jeżdzi się też fajnie, jeśli założysz opony 50 lub niższe to stracisz cały komfort jazdy po nierównych nawierzchniach a to duża zaleta forestera . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now