Skocz do zawartości

17stki do S-TURBO


sasiadek_bb

Rekomendowane odpowiedzi

Wymyśliłem sobie przesiadkę na lato na 17 w moim 2001/2 S-turbo i mam w związku z tym następujące pytanie:

 

Czy zwykłe felgi z dajmy na to WRXa podejdą bez problemu? Nie będzie dobijania ani obcierania nadkoli? Czy trzeba mieć piescienie dystansowe lub centrujące?

 

Tak o na wiosę wymodziłem sobie.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sasiadek_bb,

jeżeli nie jest to modyfikacja związana z chęcią założenia lepszego/większego zacisku to IMHO bezsensu.

 

Na 17' auto będzie prowadziło się i przyśpieszało gorzej niż na seryjnej 16'.

17' z WRX powinna podejść bez problemu (bez dystansów).

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak: hamulec to kolejny etap - zaciski z WRXa. Zostało mi kilka 17stek (opon) więc mam już polowę wycieczki w kieszeni. Przy takich przyspieszeniach jakie ma forester, to chyba to nie ma większego znaczenia. Zawsze można odetkać wydech i zmapować go nieco.

 

Reasumując - zaczynam szukać felg z WRX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec to kolejny etap - zaciski z WRXa

 

i

 

Zawsze można odetkać wydech i zmapować go nieco

 

właściwy kierunek :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Sam jeżdzę na 17' , na zaciskach (przód/tył) WRX i...auto mam również zmapowane (na wolnym wydechu i WRX turbinie) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Sam jeżdzę na 17' , na zaciskach (przód/tył) WRX i...auto mam również zmapowane (na wolnym wydechu i WRX turbinie) :mrgreen:

Grzesiu trza było se kupić WRX kombi i tylko rozciągnąć spręzyny u jakiegoś kowala, a nie z Forestera robić WRXa. I na zapałki by zostało.....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu trza było se kupić WRX kombi i tylko rozciągnąć spręzyny u jakiegoś kowala, a nie z Forestera robić WRXa. I na zapałki by zostało.....

 

Cicho, szykuje się coś znacznie grubszego :wink:

Apropos sprężyn - mój obecnie siedzi niżej niż WRX - Tein SSM :cool:

 

Istreed,

coś warte są. Generalnie zaciski WRX (nawet te EU spec) do hardkorowych nie należą, oczywiście w porównaniu z Forkowymi spowalniaczami są lepiej niż dobre. Apropos tylnych zacisków - opinie są podzielone, niektórzy użytkownicy zauważają dużą różnicę (in plus) w porównaniu z jednotłoczkowymi, seryjnymi, inni w tym ja niewielką. Przedni zacisk WRX jest natomiast dużo bardziej skuteczny od forkowej serii.

 

Dużo osób jeżdzi z zestawem K-Sport/D2 zacisk przedni i WRX tylny i na balans i na efektywność nie narzekają.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tył teraz to tak z braku funduszy na koła z oponami i do tego trafił się w cenie że grzechem było nie brać

 

Na tył nie ma specjalnie alternatywy, ten od STiaja nie jest jakoś gigantycznie lepszy a wymaga sporo dodatkowej rzeżby. Rezime, montuj ten od WRX i będzie Pan zadowolony ;-)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem krótko na swoim S-turbo (seria) przez moment 225/45/17 a potem 205/50/17, w obu przypadkach było mi zdecydowanie za twardo.... :smile: starość....teraz mam 215/60/16 lato i 205/65/15 zimę i bardzo wygodnie się podróżuje... :smile: dodam, że auto jest absolutnie seryjnym dupowozem, służącym do przemieszczania się z punktu a do punktu b.... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zwykłe felgi z dajmy na to WRXa podejdą bez problemu?

 

Mam założone właśnie 17 z WRX i ppdeszły bez problemów.

Choć muszę przyznać, że z tyłu odległość między oponą a amortyzatorem jest bardzo na styk :twisted:

Za to z przodu zauważyłem delikatne obtarcia na nadkolu, ale może to bardziej wina nadkola, którego mocowanie jest już lekko naruszone :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zwykłe felgi z dajmy na to WRXa podejdą bez problemu?

 

Mam założone właśnie 17 z WRX i ppdeszły bez problemów.

Choć muszę przyznać, że z tyłu odległość między oponą a amortyzatorem jest bardzo na styk :twisted:

Za to z przodu zauważyłem delikatne obtarcia na nadkolu, ale może to bardziej wina nadkola, którego mocowanie jest już lekko naruszone :wink:

 

A powiedz jaki profil opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szukamy 17'' do Forysia S-Turbo to sprawa wygląda tak wg.mnie, właśnie jestem na tym samym etapie- zmiana na 17'' :

chcę kupić felgi z STi (5x100) (sti do 2005-6 roku) i na to nie opony jakie mają STi czy WRX'y, bo Forester ma inne przełożenia :idea: Na felge 17'' potrzebujemy oponę 225/50 R17 (jest różnica 1 cala między całym kołem z takiego WRX czy STi a Foresterem i pod takie koło ma przełożenia). Oczywiście można sobie na rozmiarówce z WRX'a jeździć ale i to nie wygląda za dobrze (większa odległość między kołem a nadkolem) no i mamy przekłamania w prędkości a co za tym idzie w przebiegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedniki OEMowych 16

 

215/60R16 664,4 mm 0 mm 0 %

 

na 17 calach / dopuszczalne 2 % różnicy średnicy koła/ to:

 

205/55R17 657,3 mm +7,1 mm 1,1 %

215/55R17 668,3 mm -3,9 mm -0,6 %

225/50R17 656,8 mm +7,6 mm 1,1 %

235/50R17 666,8 mm -2,4 mm -0,4 %

245/45R17 652,3 mm +12,1 mm 1,8 %

245/50R17 676,8 mm -12,4 mm -1,9 %

255/45R17 661,3 mm +3,1 mm 0,5 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jaki profil opony?

 

u siebie mam taki rozmiar:

215/55R17 668,3 mm -3,9 mm -0,6 %

 

na zimę mam seryjne felgi 16".

 

A tak przy okazji:

Przymierzam się do wymiany foresterowych spowalniaczy na jakieś hamulce :wink: i zastanawiam się czy jest jakiś ciekawy zestaw, który podpasuje pod 16 i pod 17, czy raczej trzeba na zimę też 17 szukać :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX owy zestaw pasuje pod 16 z WRX lub stalowki i pod 17 tym bardziej. Jest to rozsądna propozycja bez wielkich kosztów. Możesz ją wzbogacic o lepsze tarcze i klocki potem.

 

Trzeba by przymierzyc czy standardowa 16 Forka Twojego tez podpasuje bo juz masz inne felgi 16 niz ja mialem - te moje nie pasowaly i musialem dokupic fele z gtka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX owy zestaw pasuje pod 16 z WRX lub stalowki i pod 17 tym bardziej. Jest to rozsądna propozycja bez wielkich kosztów. Możesz ją wzbogacic o lepsze tarcze i klocki potem.

 

 

A jakie są hamulce w Forku 2,5XT :?: to jest ten sam zestaw co WRX :?:

bo coś słyszałem, że te z Forka powinny mi się zmieścić i pasują plug&play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest ta sama ale zaciski są dwutłoczkowe. Jest to ten sam zestaw co WRX US. Natomiast WRX EU posiada zaciski czterotłoczkowe.

 

Dzięki za info, pewnie przez te inne zaciski jest szansa, że się mieszczą pod seryjne Forkowe felgi 16".

Teraz tylko kwestia czy warto zakładać zestaw dwutłoczkowy z większą tarczą czy od razu pójść w WRX EU :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja wczoraj zmieniłem 215/60/16 na 215/55/17 felgi mają et45 i są 7 calowe polecam wygląda to super i jeżdzi się też fajnie, jeśli założysz opony 50 lub niższe to stracisz cały komfort jazdy po nierównych nawierzchniach a to duża zaleta forestera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...