Mont Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Co możecie polecić by już mieć święty spokój i przygotować auto pod remap do ok.300KM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Seria lub seria z dociskiem N grupowym. Chyba najlepiej cenowo się kształtuje i do tego sprawdza bezbłędnie, a mocy wytrzyma sporo więcej. U siebie nie miałem jeszcze okazji tego przetestować, lecz temat wiele razy powielany na forum i powtarzam po mądrzejszych kolegach :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 gadaj z carfitem, ja mam od niego fajne sprzęgło, i chyba carfit ogarnia te tematy bezproblemowo... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Seria lub seria z dociskiem N grupowym. Chyba najlepiej cenowo się kształtuje i do tego sprawdza bezbłędnie, a mocy wytrzyma sporo więcej. U siebie nie miałem jeszcze okazji tego przetestować, lecz temat wiele razy powielany na forum i powtarzam po mądrzejszych kolegach :razz: mocy nie musi wytrzymywac, to moment obrotowy jest istotny przy wybieraniu sprzegla ja polecam seryjne, nie trzeba docisku n grupowego bo skoro auto ma 300km to nie ma tez jakiegos poteznego momentu, zeby trzeba bylo zakladac cos mocniejszego. no chyba ze to jest nka to sie zgodze, ze warto mocniejsze. w przypadku auta na codzien nkowy docisk nie jest komfortowym rozwiazaniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted April 3, 2010 Author Share Posted April 3, 2010 ja polecam seryjne coraz więcej głosów przemawia za takim rozwiązaniem W moim przypadku nie warto przepłacać. A warto lżejsze koło zamachowe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 nie potrzebne jest Ci lzejsze kolo zamachowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted April 3, 2010 Author Share Posted April 3, 2010 (edit) Czy mniejsza masa nie zmniejszy opóźnienia reakcji na naciśnięcie gazu ?? Czy też zwiększy wibracje silnika na niskich obrotach ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 W STi i tak masz juz dosc lekkie kolo zamachowe - bodaj jakies 8kg Ew. jak bedzie potrzeba przy wymianie sprzegla daj gdzies na wyrownanie i zebranie odrobiny materialu i bedzie cacy. Pewnie nieco szybsza reakcja na gaz jest, bo sie mniej energii akumuluje w kole zamachowym jak sadze - ale nie podejrzewam, zeby to byla istotna roznica i w przypadku new age STI uzasadniala poniesione koszta - zwlaszcza, ze mowimy raczej chyba o samochodzie uzywanym dosc codziennie? Co do wibracji to pewnie raczej kwestia wywazenia calego ukladu korbowodowego z kolem zamachowym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted April 3, 2010 Author Share Posted April 3, 2010 ze mowimy raczej chyba o samochodzie uzywanym dosc codziennie? tak jest, więc również będzie OEM fajnie, więcej zostanie na wydech. tak w zasadzie to go jeszcze nikt nie oglądał ale diagnozę jego wymiany postawili "wiadomo gdzie" w K-cach. Słychac tarcie o nity. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 mocy nie musi wytrzymywac, to moment obrotowy jest istotny przy wybieraniu sprzegla To był taki skrót myślowy :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Co możecie polecić by już mieć święty spokój i przygotować auto pod remap do ok.300KM ? załóż sobie sprzegło z 2.5 STI , w tarczy tej sa mocniejsze tłumiki drgań, cena taka sama jak do 2.0. Nkowy docisk jak już wspominał ADAM. do dobre rozwiązanie ale dla ciut mocniejszych aut, ewentualnie dla tych co upalaja, docisk jest mocniejszy a przez to szybszy w działaniu, szczególnie odczuwalne przy startach jak trzeba szybko wrzucić dwójkę . O lekkim kole zamach. zapomnij, szkoda kasy. [ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 7:59 pm ] tak w zasadzie to go jeszcze nikt nie oglądał ale diagnozę jego wymiany postawili "wiadomo gdzie" w K-cach. Słychac tarcie o nity. Jesli słuchać nity, to powinno już sprzegło ślizgać, i pewnie sie okaże że trzeba koło zamochowe wymienić lub co najmniej zplanowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 carfit na priw ps. pomyszkowałem trochę po necie i zrozumiałem, że dla codziennej jazdy samochodem lżejsze koło zamachowe to obniżenie kultury pracy na niskich obrotach i zwiększenie zużycia sprzęgła i skrzyni biegów. Jakiej masy jest seryjne koło w STI MY'03 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Jakiej masy jest seryjne koło w STI MY'03 ?? O ile mnie pamiec nie myli jakies 8kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 "Niektórzy" twierdzą, że sprzęgło z STI 2,0 jest takie samo jako do STI 2,5. Prawda czy fałsz ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 "Niektórzy" twierdzą, że sprzęgło z STI 2,0 jest takie samo jako do STI 2,5. Prawda czy fałsz ?? "Ci niektórzy " mają racje , ale prawie .... Założysz sprzegło z 2.0 do 2.5 i na odwrót, bo ogólna budowa i średnica taka sama 240mm, ale pisałem Ci już, tarcza z 2.5STI ma większy element tłumiący o dobry 1cm na średnicy w porównaniu z 2.0. Jak nie wierzysz moge zrobić zdjecie jednej i drugiej i wkleić. I właśnie dlatego jak kupisz docisk N-grupowy, nie założysz do niego tarczy z 2.5 tylko z 2.0 , bo zwyczajnie nie wejdzie. Koniec kropka ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 Koniec kropka ..... ...będzie jak mi prześlesz dane o które Cię prosiłem i sfinalizujemy transakcje Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Koniec kropka ..... ...będzie jak mi prześlesz dane o które Cię prosiłem i sfinalizujemy transakcje Oki , ale to rano :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Założysz sprzegło z 2.0 do 2.5 i na odwrót, bo ogólna budowa i średnica taka sama 240mm, ale pisałem Ci już, tarcza z 2.5STI ma większy element tłumiący o dobry 1cm na średnicy w porównaniu z 2.0. Jak nie wierzysz moge zrobić zdjecie jednej i drugiej i wkleić. I właśnie dlatego jak kupisz docisk N-grupowy, nie założysz do niego tarczy z 2.5 tylko z 2.0 , bo zwyczajnie nie wejdzie. Ale przy założeniu wszystkiego seryjnego to do 2.0 lepiej założyć od 2.5 czy zostawić z 2.0 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 ja bym załozył od 2.5t tym bardziej że cenowo jest praktycznie to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now