Jump to content

Skrzynia IMPREZA GT MY98


Tomir
 Share

Recommended Posts

I mnie problem dopadł. Przy spokojnej jeździe, wrzuciłem 2 bieg (redukcja z 3 na 2) i usłyszałem metaliczny dzwięk. tej chwili na tym właśnie biegu słychać metaliczny stukot ze skrzyni (tak mi się wydaje) Może to już schiz, ale następnego dnia poszedłem do samochodu i usłyszałem go też na wstecznym. Bieg "wchodzi" bez problemu tak jak poprzednio, ale jak odpuszcze sprzęgło to zaczyna stukotać na dwójce. pozostałe biegi normalnie. Czego się spodziewać ? Czy da się naprawić na seryjnych gratach i jaki to mniej więcej koszt od .... do.... (same części) ? Dostępność na PW poproszę :smile:

 

PS. Wiem że lepiej wstawić mocniejszą skrzynie z modeli 2005 , ale to w moim przypadku nie wchodzi w grę.

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Rozebranie i ponowne wsadzenie skrzyni to z 600zł + części, nowy olej. Z własnego doświadczenia wiem że to się nie opłaca. Lepiej poszukaj dobrej używki a starą zostaw na części :)

Link to comment
Share on other sites

Na razie szukam informacji gdzie można dostać części do tej skrzyni. elementy 2-giego biegu, mogą być używane.

dziękuje

 

I pytanie do forumowych mechaników, którzy już zjedli zęby :twisted: na tych skrzyniach. Po tym opisie można coś powiedzieć o usterce ? Czy to synchronizator ? Zębatki jakieś ?

Link to comment
Share on other sites

Nie lepiej poszukac skrzyni 5mt z STi GC8?

Oczywiscie najlatwiej bedzie pewnie w UK - ale transport nie powinien az tak bardzo zabic cena - a wytrzymalosc powinna byc nieco inna jednak.

 

Ew. idz na calosc i poszukaj sobie zestawu z DCCD jesli mozesz sobie na to pozwolic.

Link to comment
Share on other sites

Rozebranie i ponowne wsadzenie skrzyni to z 600zł + części, nowy olej. Z własnego doświadczenia wiem że to się nie opłaca. Lepiej poszukaj dobrej używki a starą

 

 

w takim razie to mega tanio! no chyba ze liczysz naprawe za 300-400 to ok.

 

 

 

jesli dziwiek to takie stukanie, to pewnie ząbek poleciał :)

Link to comment
Share on other sites

Nie lepiej poszukac skrzyni 5mt z STi GC8?

Oczywiscie najlatwiej bedzie pewnie w UK - ale transport nie powinien az tak bardzo zabic cena - a wytrzymalosc powinna byc nieco inna jednak.

 

AMI, wszystko fajnie, ale

a) te skrzynie mają też co najmniej 10 lat i raczej nie były jeżdżone delikatnie...

B) pewne problemy logistyczne (brak czasu i możliwości wyjazdu do UK po taką skrzynię, i/lub brak kogokolwiek w UK, kto mógłby to załatwić za mnie),

 

zdecydowanie utrudniają taką operację :(

 

Myślę, że nawet pkt. B) jest bardziej upierdliwy...

Link to comment
Share on other sites

tzd - ja to wszystko doskonale rozumiem - ale mimo wszystko te skrzynie nawet po 10 latach wydaja sie znosic duzo wiecej niz GT-kowa.

 

Oczywiscie mozna GT-kowa odbudowywac, mozna tez w sumie mocniejsze zeby wstawic. Ale mocniejsze wklady tez tanie w sumie nie sa.

Ogolnie jakby nie patrzec - lipa z padnieta skrzynia.

 

Co do punktu B) - mysle, ze przy pewnej liczbie forumowiczow z UK jakas pomoc by sie znalazla.

Oczywiscie ryzyko wtopy nadal istnieje i trzeba miec tego swiadomosc, zeby potem nie miec pretensji nieslusznych/niepotrzebnych do nikogo.

 

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 3:43 pm ]

No ok - zreszta mozna tez probowac szukach tych nowszych 5mt z WRX czy tam z Forka, ktore zdaje sie tez sa calkiem fajne juz.

Link to comment
Share on other sites

jesli dziwiek to takie stukanie

 

Tak dokładnie to stukanie. Co jest w takim wypadku do wymiany ?

 

pewnie do wymiany 2 bieg. Niestety nie wiem czy nie trzeba robic jeszcze czegos...

Link to comment
Share on other sites

Możliwości jest kilka, posypała się żębatka dwójki na głównym wałku lub chrupnęłą dwójka na wałku sprzegłówym, bez resekcji nie ma opcji powiedzieć coś więcej.Jezeli wałek ok a chrupnęło na głównym koszty mniejsze, jak wałek to jaż koszty..Resekcja i dopiero diagnoza, to tak po krótce. :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Co do punktu B) - mysle, ze przy pewnej liczbie forumowiczow z UK jakas pomoc by sie znalazla.

 

Znalazłem ja sobie takie coś:

Subaru Impreza STi VERSION 5 / 6 Gearbox TY754VBAAA.

 

Co trzeba by dokupić, żeby zaaplikować to do GT-ka? tylny dyfer, to raz. Wał, jakieś półosie?

Bo cena nie jest jakaś kosmiczna, gorzej z transportem i w ogóle transakcją...

 

Jest jeszcze taki komplecik impreza type R gear box,diff,4 shafts,2 hubs,prop shaft.

 

Też wygląda ciekawie, a funciak nisko stoi... :mrgreen:

 

Tylko... jak to kupić... i przywieźć?

Link to comment
Share on other sites

Tomir, jeżeli biegi wchodzą normalnie to raczej nie synchronizator tylko zębatka tak jak koledzy pisali. Co do ceny to uważam, że naprawa to minimum 1500zł (robota+zębatka lub dwie i olej - naprawa w warsztacie, a nie u Cześka). Po wyjęciu skrzyni może się z dużym prawdopodobieństwem okazać, że sprzęgło również do wymiany, więc + 1200zł za exedy oem. Jeżeli chodzi o używane części do skrzyni to mogę pomóc. Oczywiście samochód do garażu, żeby nie narobić więcej szkód.

Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem temat :D napewno poszedł któryś ząb, nie synchronizator. Proponuje nie jeździc bo jak sie reszta tego koła posypie to może wpaśc w inne tryby i będzie nie tylko 2-ka do wymiany. Nowe częsci w ASO to około 1500zł (sam 2-gi bieg). Jak poprzednicy mówią lepiej wsadzic skrzynię z 06r. normalna jazdę spokojnie wytrzyma :grin:

Link to comment
Share on other sites

Co do punktu B) - mysle, ze przy pewnej liczbie forumowiczow z UK jakas pomoc by sie znalazla.

 

Znalazłem ja sobie takie coś:

Subaru Impreza STi VERSION 5 / 6 Gearbox TY754VBAAA.

 

Co trzeba by dokupić, żeby zaaplikować to do GT-ka? tylny dyfer, to raz. Wał, jakieś półosie?

Bo cena nie jest jakaś kosmiczna, gorzej z transportem i w ogóle transakcją...

 

Jest jeszcze taki komplecik impreza type R gear box,diff,4 shafts,2 hubs,prop shaft.

 

Też wygląda ciekawie, a funciak nisko stoi... :mrgreen:

 

Tylko... jak to kupić... i przywieźć?

 

Do tych z type r/ra v5/6 - czyli ty754 - bedziesz potrzebowal najprawdopodobniej inne polosie na tyl, bo dyfer R180 chyba ma inne wyjscia nieco niz R160.

Z tego moze wyniknac kwestia roznych piast/zwrotnic z tylu?

 

Z tymi od starszych nie powinno byc chyba problemu. A reszta chyba nie jest problemem.

Wal nie wiem czy nie podchodzi spokojnie od zwyklej 5mt - nie mierzylem nigdy :)

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 8:20 am ]

A co do transportu - moze na palete - jak sie dobrze poszuka, to moze bedzie bez tragedii.

Ew. zadzwonic do www.tdx.com.pl i zapytac, czy takie rzeczy tez przewoza i za ile - tak dla przykladu.

Link to comment
Share on other sites

Do tych z type r/ra v5/6 - czyli ty754 - bedziesz potrzebowal najprawdopodobniej inne polosie na tyl, bo dyfer R180 chyba ma inne wyjscia nieco niz R160

czyli nie ma znaczenia, że moja obecna skrzynia też ma początek oznaczenia TY754?

 

A co do transportu - moze na palete - jak sie dobrze poszuka, to moze bedzie bez tragedii.

Transport to jedno, jeszcze tylko organizacja samej transakcji ;)

Link to comment
Share on other sites

czyli nie ma znaczenia, że moja obecna skrzynia też ma początek oznaczenia TY754?

 

Nie, to tylko tak orientacyjnie, zebys wiedzial, ktore z STi GC8 mialy juz nowy dyfer.

GT jak mniemam ma R160 nadal - poza tym dyfer i tak musisz przelozyc, bo przelozenia sa inne.

 

Co do transakcji - w dobie bankowosci, zwlaszcza tej elektronicznej, to nie powinno byc problemem ;)

Natomiast warto miec kogos faktycznie, kto przynajmiej obejrzy towar, ale od samego ogladania wyjetej skrzyni to i tak sie pewnie za wiele nie dowiesz - ryzyko i tak pozostaje.

Link to comment
Share on other sites

dyfer i tak musisz przelozyc, bo przelozenia sa inne

dzięki za info :)

czyli z nowym dyfrem muszą przyjść nowe półosie. czyli znowu komplet napędu się kłania. czyli jeśli do sprzedaży jest sama skrzynia, to marny deal.

 

Co do transakcji - w dobie bankowosci, zwlaszcza tej elektronicznej, to nie powinno byc problemem

Szczerze? może jestem dziwny, ale mam problem z zaufaniem, czy osoba otrzymawszy pieniążki nagle nie zniknie / przestanie odbierać telefony , i jedynym rozwiązaniem będzie jechać tam osobiście :evil:

 

Tyle osób wyjechało do IRL i ENG, ale żadnych moich znajomych :roll:

 

Dlatego pomysł wymiany skrzyni jakoś wciąż pozostaje w sferze rozważań teoretycznych, ale może jakby była okazja i budżet... :]

Link to comment
Share on other sites

Szczerze? może jestem dziwny, ale mam problem z zaufaniem, czy osoba otrzymawszy pieniążki nagle nie zniknie / przestanie odbierać telefony , i jedynym rozwiązaniem będzie jechać tam osobiście :evil:

 

Pewna opcja wydaje sie w tej sytuacji paypal - ale tez sie mozna przejechac.

Przede wszystkim nie robic interesow z niesprawdzonymi sprzedawcami.

Ew. jakakolwiek dziwnosc widzisz w postepowaniu sprzedajacego - odpusc, bo po co potem sie denerwowac i klopotac.

Ja z tego powodu jednak odpuscilem vf36, bo sie sprzedajacy jakis malo "responsywny" zrobil w pewnym momencie.

 

Wyspiarze bywaja nerwowi i nie chce im sie czesto odpowiadac za wiele, bo to, bo tamto, bo tylko "klient dupe truje" - ale trudno, jak sie sprzedaje cos, to trzeba miec tez cierpliwosc do odpowiadania na pytania, jak sie jej nie ma, to sprzedaz idzie gorzej i tyle, albo wcale.

Link to comment
Share on other sites

Pewna opcja wydaje sie w tej sytuacji paypal - ale tez sie mozna przejechac.

to już trochę offtopic, ale nie jestem w temacie tak do końca, czy paypal oferuje coś takiego jak escrow? bo nie wiem, co masz na myśli pisząc "pewna opcja"...

Link to comment
Share on other sites

Mam na mysli to, ze w razie problemow miedzy stronami interesu paypal wkracza do akcji i rozwiazuje sprawe, w razie czego zwracajac pieniadze.

Aczkolwiek tutaj tez moze byc problem, bo jesli na koncie skojarzonym z paypalem nie ma z czego pobrac, to jest chyba tez j uz lipa.

 

Zapytaj uzytkownika Szuster jak to dokladnie dziala - pewnie bedzie w stanie lepiej wyjasnic mozliwosci w razie problemow.

Link to comment
Share on other sites

PayPal to zawracanie dupy... jak nie ma kasy na koncie/karcie powiazanej z kontem to zwrotu pieniedzy nie bedzie..... jednak ludzie na swiecie boja sie podawac nr konta wiec pozostaje zazwyczaj paypal

 

 

tzd, jak bedziesz mial spakowana skrzynie na palecie, i bedzie gdzies w okolicach trasy polnoc-poludnie to moge ewentulanie pomoc z przytarganiem :)

Link to comment
Share on other sites

the.wolf - zawsze jakas namiastka bezpieczenstwa chociaz ;)

 

Nie kazdy tez chce wplacac na konto - zapytaj Adamusa - ostatnio sie kotlowal na scoobynecie, bo gosc chcial chyba kase na konto , czy jakos tak :)

 

Tak czy inaczej ryzyko jakies zawsze jest, ale temat jest do ogarniecia.

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

w takim razie to mega tanio! no chyba ze liczysz naprawe za 300-400 to ok.

Nie czaje o co Ci chodzi napisałem minimum 600zł + cześci a Ty piszesz 0 400zł ??? :) Kiedyś sprawdzałem koszt takiej naprawy min w zakazanym sklepie i tyle mi krzykneli bo miałem ten sam problem tylko z pierwszym biegiem.

Co do samej skrzyni to wolałbym kupić np. z WRX z przebiegiem 20k za 2500zł (są takie na forum). Montaż skrzyni z STI 06 wiąże się z wymianą dyfra wtedy 10k nie Twoje ale jakie efekty :) Zapytaj Waszki bo robił takiego Swapa tylko nie pamiętam z którego STI.

Nie od dziś wiadomo że skrzynie w GT są papierowe ;)

Link to comment
Share on other sites

ariel, wiem że są papierowe, ale jestem bardzo delikatnym kierowcą i po remoncie mam zamiar zrobić kolejne tysiące km bez awarii :razz: Dzisiaj skrzynia idzie do rozbiórki mam nadzieje :roll:

 

cały czas liczę na to że remont będzie bardziej opłacalny, a nawet jeżeli nie, to przynajmniej wiem co mam. Chyba że stara to będzie masakra i jedna wielka kupa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...