Jump to content

Bagażnik dachowy Legacy '08 sedan...?


Zed
 Share

Recommended Posts

Witam Szanownych,

Moje pytanie jest następujące: czy miał ktoś do czynienia z bagażnikiem na dach w Legacy sedanie? Oryginalny z katalogu Subaru kosztuje 900,- zł, a Thule z aluminiowymi belkami jakieś 750,- zł. Czy jest sens dokładać 150,- zł do dobrego samopoczucia i radości z posiadania "oryginału", czy nie? I czy ewentualny Thule nie przeszkadza w otwieraniu drzwi? Tam jest dość ciasno przy uszczelkach...

Dzięki za wszelakie info...

Link to comment
Share on other sites

Czy jest sens dokładać 150,- zł do dobrego samopoczucia i radości z posiadania "oryginału", czy nie?

Wydaje mi się, że ten oryginalny też jest robiony przez Thule. Subaru chyba nie robi bagażników. :wink:

 

Ale fakt, że kupując u dealera, na bagażniku będzie chyba napis "Subaru".

Link to comment
Share on other sites

Czy jest sens dokładać 150,- zł do dobrego samopoczucia i radości z posiadania "oryginału", czy nie? I czy ewentualny Thule nie przeszkadza w otwieraniu drzwi? Tam jest dość ciasno przy uszczelkach...

 

jak chcesz dopłacic 150 zł za naklejke 'subaru' i uwazasz, ze warto, to dopłać :wink: bo jak napisał romek_l, subaru nie produkuje bagaznikow tylko naklejki do nich... ja mysle ze Thule ma w bagaznikach lepsza renome niz subaru i bym nie doplacal (nie ze wzgledu na kwote, ale dla zasady)

 

jak masz wątpliwosci czy Thule bedzie pasowac, podjedz do dealera, dopasuj i sie przekonasz... ja kupowalem thule w styczniu, podjechalem, wszystko bylo wpierw sprawdzone, przypasowane, potem mi od razu poskładali belki i stopy w całość, a zapłacilem sporo mniej niz cenniki w necie wiec warto bylo tak kupić :smile:

Link to comment
Share on other sites

Witam Szanownych,

Moje pytanie jest następujące: czy miał ktoś do czynienia z bagażnikiem na dach w Legacy sedanie? Oryginalny z katalogu Subaru kosztuje 900,- zł, a Thule z aluminiowymi belkami jakieś 750,- zł. Czy jest sens dokładać 150,- zł do dobrego samopoczucia i radości z posiadania "oryginału", czy nie? I czy ewentualny Thule nie przeszkadza w otwieraniu drzwi? Tam jest dość ciasno przy uszczelkach...

Dzięki za wszelakie info...

 

Mam Thule, działa choć mocowanie do idealnych nei należy. Raz na jakiś czas trzeba sprawdzić siłę docisku bo w czasie jazdy z rowerami lubi się lekko poluzować a wedy szyba haczy przy zamykaniu i można ją niechcący zbić. Poza tym mocowanie odciska swoje piętno na tej plastikowej listwie wokół okien do której dociskasz bagażnik. No i tradycyjnie rysuje się karoseria pod gumowymi uszczelkami, żeby nie wiem co dostanie się tam jakiś piasek.

Kombi z relingami jest zdecydowanie lepsze! :)

Link to comment
Share on other sites

Kombi z relingami jest zdecydowanie lepsze! :)

 

Pomijając fakt, że przy przykręcaniu stóp bagażnika, trzeba bardzo uważać aby śruby były ustawione osiowo z nagwintowanymi otworami w relingach, to się zdadzam :razz: :wink:

 

Jeśli się do tego nie przyłożymy, to łatwo zniszczyć gwint w otworach (śruby Thule są z dużo lepszego materiału niż blaszki w relingach).

Mnie niestety "udało się" już dwa otwory "przegwintować" :evil:

Link to comment
Share on other sites

Pomijając fakt, że przy przykręcaniu stóp bagażnika, trzeba bardzo uważać aby śruby były ustawione osiowo z nagwintowanymi otworami w relingach, to się zdadzam

 

rozumiem ze tak jest z bagaznikiem ori? bo w thule nic nie trzeba dopasowywac, po prostu imadło sie zaciska na relingach (z tym ze ja zakladam bagaznik nie na subaru ale na vw, ale mysle ze thule ma na wszystkie relingi podobny system). jezeli tak, to tym bardziej nie ma sensu kupowac ori...

Link to comment
Share on other sites

rozumiem ze tak jest z bagaznikiem ori? bo w thule nic nie trzeba dopasowywac, po prostu imadło sie zaciska na relingach (z tym ze ja zakladam bagaznik nie na subaru ale na vw, ale mysle ze thule ma na wszystkie relingi podobny system). jezeli tak, to tym bardziej nie ma sensu kupowac ori...

 

3xnie :razz: :wink:

 

Piszę o Thule, ale problem nie leży w bagażniku :wink:

 

W Legacy nie ma "klasycznych" relingów, to znaczy takich na których coś się zaciska.

Są takie "leżące" na dachu (bez prześwitu), z których "wydłubuje" się zaślepki, a tam są ukryte blaszki z nagwintowanymi otworami, na które dopasowuje się otwory w łapach i wkręca śruby.

Thule ma różne zestawy montażowe pasujące do różnych marek/modeli.

 

Problem w tym, że te blaszki (oryginalnie, przykręcone w relingach przez FHI) wykonane są z dużo bardziej miękkiej stali od śrub z zestawu montażowego Thule.

Jak się człowiek spieszy i nie postara spozycjonować dobrze elementów (nie jest to łatwe :evil: ), to może sobie gwint w otworach tych blaszek uszkodzić :cry:

Link to comment
Share on other sites

ok już kumam... w takim razie bardziej wygodne są relingi 'z prześwitem', ale coż, wyboru nie ma... (ew. wybór typu forek zamiast legaca - nowy ma odstające relingi :smile: )

Link to comment
Share on other sites

(może być przydatne w komunikacji ze sklepem ;) )

 

No faktycznie, jak ja pytałem się o uchwyty dla siebie to był to niemały problem:

 

...

- Sklep: A, już wiem takie jak w Foresterze :idea: :cool:

- Ja: Nieee :!: :evil:

- Sklep: To może pan podjedzie, obejrzymy... :oops:

...

 

No i bez wizji lokalnej się nie obyło :twisted:

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

(może być przydatne w komunikacji ze sklepem ;) )

 

No faktycznie, jak ja pytałem się o uchwyty dla siebie to był to niemały problem:

 

...

- Sklep: A, już wiem takie jak w Foresterze :idea: :cool:

- Ja: Nieee :!: :evil:

- Sklep: To może pan podjedzie, obejrzymy... :oops:

...

 

No i bez wizji lokalnej się nie obyło :twisted:

:mrgreen:

 

W moim wypadku zakup przebieg bezproblemowo.

Pan zapytał o model i rocznik, sprawdził w katalogu i zaprosił na dzień następny.

Dzień później zamontował i tak od półtora roku się trzyma.

Bezproblemowo.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobry temat. Przymierzam się również do kupna.

Czy możecie potwierdzić, że do sedana pasuje następujący model:

Thule Rapid System

- Stopy 750

- Belki 769 lub 869

- Zestaw dopasowujący (kit) 1340

- Zamek 544

Link to comment
Share on other sites

Ja zakupiłem oryginał i jestem bardzo zadowolony. Szybki montaż, drzwi otwierają się i zamykają bezproblemo, nie zauważyłem żadnych śladów/odgnieceń na listwach. Sprawdzę wszystkie świstki dołączone do opakowania, może dzieś będzie info o producencie. Markowania Thule nie zauważyłem.

 

Pozdro,

 

"Witam Szanownych,

Moje pytanie jest następujące: czy miał ktoś do czynienia z bagażnikiem na dach w Legacy sedanie? Oryginalny z katalogu Subaru kosztuje 900,- zł, a Thule z aluminiowymi belkami jakieś 750,- zł."

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...