Skocz do zawartości

Mam Accorda chce Outbacka


AWIK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku lat jeżdże Hondami, obecnie mam Accorda Vgen.

Mój dobry kolega kupił sobie ostatnio nowego Outbacka i się zakochałem (oczywiście w Otb nie w koledze).

Marzy mi się (urealniam marzenia z powodów finansowych) tego typu Outback: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11401109

Mam jako takie rozeznanie w Hondach, jeśli chodzi o części, serwis itd.

Czy jeśłi chodzi o koszty, bezawaryjność to można porównywać ww. do Hondy?

Czy nie ma problemów z częściami (przede wszystkich blacharka, lampy; gdzieś tu na forum czytałem, że sa problemy z zamiennikami tłumików do H6)?

Czy są jakieś takie typowe bolączki tego modelu?

Nie ukrywam, że trochę niepokoi mnie eksploatacja tego napędu 4x4 - jak wyglądają koszty i problemy z tym napędem?

Chciałbym też go od razu zeLpeGować. Nie będzie z tym problemu? Czy można go serwisować tylko w ASO czy są mechanicy, którzy potrafią te auta serwisować (oczywiście podstawowe rzeczy - wymiana tarcz, klocków, oleju, rozrządu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś z 3miasta, to znajdzie się parę miejsc ogarniających temat, lepiej lub gorzej, chociaż najlepiej zawsze w ASO (to forum Subaru Import Polska, i tylko o ASO można pisać na forum :mrgreen: ).

 

Trudno porównywać awaryjność i koszty subaru vs honda, nie mamy hond tylko subaru :mrgreen:

 

Jeśli chcesz gazować, to od razu szukaj H6 i nic więcej. A na zrobienie gazu umówiłbym się w Warszawie, forumowicz Jako cieszy się najlepszą opinią w tym zakresie. Dowiedziałbym się też dokładnie, jak to jest z regulacją zaworów w H6 -> czy przypadkiem nie trzeba wyciągać silnika i czy nie kosztuje to fortuny (na innym forum wyczytałem, że regulacja zaworów w H6 kosztuje majątek).

 

W zamienniki części mechanicznych bym nie "inwestował", bo to się może zemścić... chyba, że są to zamienniki równe oryginałom (różniące się tylko metką np Mitsuboshi zamiast Subaru :) )

 

Nie wiem, jak to jest z rozrządem w H6, ale dla wprawnego mechanika nawet jak robi to 1-szy raz, to da radę...

 

Eksploatacja napędu 4x4 - jeśli jest sprawny, to regularna wymiana olejów (skrzynia, tylny dyfer) i powinno być ok. Napęd na 4-koła to wyższe spalanie, niż "ośka" tej samej pojemności...

 

Faje auto, to z ogłoszenia, tylko 2.5 nawet na benzynie jest dla niego nieco za słaby (te 156 KM w 4x4 i przy tej masie auta wystarczy do zwykłej jazdy, ale żeby mieć frajdę, szukaj 3.0 H6 i tylko 3.0 H6, kupując 2.5 zaraz poczujesz niedosyt i rozczarowanie brakiem mocy :) )

 

Poczytaj dokładnie forum Outback'a, przeryj tematy pod kątem H6 i różnic w poszczególnych rocznikach, kwestie automatycznej skrzyni biegów, rozdziału napędu (przód/tył), zmiennych faz rozrządu itd. itp. Z tego co pamiętam, mimo tej samej "budy" cośtam się w nich różniło, w kolejnych latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz gazować, to od razu szukaj H6 i nic więcej.

yyyyyyyyy, ja wiem, że bywają problemy z zagazowanymi H6-tkami, ale może czegoś nie wiem :roll:

 

do gazowania ponoć właśnie 2.5, ale najlepiej z tym uderzać do wątku o LPG w technicznym i forumowicza Jako :wink:

 

Witam na forum :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno porównywać awaryjność i koszty subaru vs honda, nie mamy hond tylko subaru

Ale mieliśmy Hondy :razz:

 

Parę miesięcy temu przesiadłem się z Accorda do Outbacka i... nie żałuję :).

Jeśli masz konkretne pytania - wal śmiało.

 

Czy jeśłi chodzi o koszty, bezawaryjność to można porównywać ww. do Hondy?

Mogę porównać Accorda VI gen z OBK MY05, choć jak wspomniałem, Subaru jeżdżę niecałe 5 miesięcy (~12 kkm). Bezawaryjność zatem co najmniej taka jak w Hondzie. Koszty obsługi i utrzymania też na podobnym poziomie (np. usługi w ASO Subaru są tańsze niż w Hondzie, ale np. za ubezpieczenie i opony zapłaciłem więcej ;)

Czy nie ma problemów z częściami (przede wszystkich blacharka, lampy; gdzieś tu na forum czytałem, że są problemy z zamiennikami tłumików do H6)?

Nie miałem na razie potrzeby więc w tym nie pomogę

Czy są jakieś takie typowe bolączki tego modelu?

W tym wypadku sięgnij głębiej na Forum, bo nie sposób wyjaśnić tego w jednym poście. Ja mogę tylko zgłosić typowe dla tego modelu ćwierkanie koła dwumasowego. Przyzwyczaiłem się już, a ponieważ oprócz tego sprzęgło działa bez zarzutu, to nie zwracam uwagi.

Nie ukrywam, że trochę niepokoi mnie eksploatacja tego napędu 4x4 - jak wyglądają koszty i problemy z tym napędem?

Nie sądzę, żeby S-AWD w OBK sprawiał jakieś kłopoty. Wręcz przeciwnie :grin: To jest właśnie jedna z lepszych rzeczy w Subaru. Tego bać się nie musisz.

Chciałbym też go od razu zeLpeGować. Nie będzie z tym problemu? Czy można go serwisować tylko w ASO czy są mechanicy, którzy potrafią te auta serwisować (oczywiście podstawowe rzeczy - wymiana tarcz, klocków, oleju, rozrządu)?

Co do LPG to nie pomogę. Tarcze, klocki, olej nie są w Subaru z kosmosu więc dobry mechanik da radę bez problemu. Z poważniejszymi problemami pewnie lepiej do ASO lub doświadczonego w Subarakach mechaniora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Coby nie zaśmiecać forum podepnę się pod wątek.

Również poszukuję legacy/outback, z tym że chciałbym zasięgnąć informacji u źródła, jak sprawują się te auta, chodzi o tą przedostania wersję do 2003roku.

 

Co najczęściej w tych autach sprawia problemy, jakie są przybliżone koszta wymiany kpl hamulców, amortyzatorów, przeguby i inne często zużywające się elementy(same części, wymiany się nie boje, robię sam).

Wyszukiwarka widocznie mnie nie lubi bo w żaden sposób nie chce mi wypluć żadnego wyniku na zadane zapytanie.

Zastanawiam się nad silnikiem H6 ~210KM, z tego co się zdążyłem pobieżnie zorientować to ciężko z jakimikolwiek częściami do wersji z tym silnikiem.

Wcześniej miałem audi A6 C4 2.8ACK 193KM z automatyczną skrzynią, stałym 4x4 i spalanie rzędu 18l/100km w mieście mnie nie przeraża.

Nie ukrywam że będę je molestował instalacją LPG bo taki jest zamiar, miałem w audi i sobie chwaliłem, no chyba ze subaru nie toleruje czegoś takiego w żaden sposób. Nigdy nie miałem żadnego auta z rodziny subaru ale od zawsze mi się podobały, miałem okazję kilka razy "potaczać" się imprezą STI no i banan od ucha do ucha.

Ogólnie mam 4 podstawowe założenia: stałe AWD, wolnossące circa 200KM, automat, kombi, no i jeszcze 5 założenie: pełne wyposażenie ale naprawdę pełne a nie polska interpretacja tego znaczenia w stylu "bez skóry i automatu".

 

Może podpowiecie na co uważać mając zamiar kupić takie auto? A może w ogóle sobie darować taki pomysł? Zdaję sobie z tego sprawę że materiały eksploatacyjne nie będą kosztować tyle co do Fabii czy golfa MK3 ale domyślam się ze wszystko w granicy rozsądku a nie tak jak np do Legnum-a VR4 :) chyba ze źle się domyślam...

 

Rozważałem przez pewien czas Lexusa IS300 ale brak stałego AWD całkowicie zniechęca mnie do takiego wyboru.

 

A może poszukać o wiele bardziej popularnego silnika 2.5? Ma ktoś porównanie jazdy takim sprzętem do czegoś podobnego do mojego byłego A6? będzie odczuwalnie brakować tych około 30KM? A właśnie, jaka jest różnica w pochłanianiu paliwa między 2.5 a 3.0? Lekko traktując te auta potrafią osiągnąć spalanie w granicy rozsądku a nie w stylu "ile wlejesz"? :)

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszukiwarka widocznie mnie nie lubi bo w żaden sposób nie chce mi wypluć żadnego wyniku na zadane zapytanie.

Nikogo ostatnio nie lubi :evil:

Szukajka została ostatnio wyłączona, żeby forum mogło jako tako funkcjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levis,

Witam,

Ciężko mi porównać model samochodu, który ostatnio użytkowałeś do outbacka 2,5 lub 3,0, ponieważ takim audi nigdy nie podróżowałem.Posiadam outbacka 2,5, 2001r od dwóch lat (ze skórą i automatem:)) i do tej pory omijają mnie jakieś poważniejsze problemy. Z hamulcami, rozrządem nie ma problemu, ceny są ok, jeśli wymieniasz sam - jeszcze lepiej. Ostatnio wymieniałem wszystki łączniki stabilizatorów i gumy (na polskich drogach tylko poduszkowiec daje dłuższy czas radę), wstawiłem oryginały. Dokucza ostatnio poduszka silnika lewa strona, ale poczekam na coś jeszcze, wtedy pojadę i wymienię. Najbardziej kosztowny problem, to wymiana tylnych amortyzatorów samopoziomujących(3500-4000zł komplet- nie ma zamienników)), które u mnie się jeszcze żwawo uginają, ale ich kres pozostaje tajemnicą.

Jeśli chodzi o LPG, przejechałem do tej pory 30kkm, spalanie w granicach 11,5-14 L max z dość ciężkim butem. W przypadku gazu wypada co jakiś czas wyregulować zawory koszt w ASO ok 700zł,( mam zamiar na wiosnę tego dokonać ) i częściej wymieniać kable - miałeś gaz to wiesz. Generalnie to wdzięczne, komfortowe auto nie jest demonem prędkości ani przyspieszenia, ale ma inne atuty. Na temat H6 się nie wypowiadam bo nie miałem, może jakiś posiadacz znajdzie czas...pozdr

jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levis,

Najbardziej kosztowny problem, to wymiana tylnych amortyzatorów samopoziomujących(3500-4000zł komplet- nie ma zamienników)), które u mnie się jeszcze żwawo uginają, ale ich kres pozostaje tajemnicą.

Kolega znajomego słyszał że inny kolega ma wujka, który ściągnął takie z jułesej za circa about 300 USD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z regulacją zaworów w H6 -> czy przypadkiem nie trzeba wyciągać silnika i czy nie kosztuje to fortuny (na innym forum wyczytałem, że regulacja zaworów w H6 kosztuje majątek).

 

W tym modelu (209 ps) do regulacji trzeba wyciągać silnik. Koszt to nie majątek. Regulacja jest taka sama jak w WRX, tylko zaworów x1,5.

Kosztowna jest w nowszym modelu (245 ps).

 

tzd napisał/a:

Jeśli chcesz gazować, to od razu szukaj H6 i nic więcej.

 

yyyyyyyyy, ja wiem, że bywają problemy z zagazowanymi H6-tkami, ale może czegoś nie wiem :roll:

 

Problemem może być właśnie regulacja zaworów i jej koszt, ale to bardziej dotyczy nowszego modelu.

 

Nie wiem, jak to jest z rozrządem w H6, ale dla wprawnego mechanika nawet jak robi to 1-szy raz, to da radę...

 

Gdybyś wiedział, to pewnie byś napisał....co innego. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zgrozo! wyciągać silnik żeby wyregulować zawory?! A gdzie hydrauliczne popychacze?

No do ciężkiej choroby czy nie da się opracować auta które nie będzie miało czegoś spierdolonego w swojej konstrukcji?! Ktoś z praktyki wie ile taka impreza kosztuje i jak często się powinno te regulacje przeprowadzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się opracować auta które nie będzie miało czegoś spier* w swojej konstrukcji?!

 

kup sobie rower ;) tam wszystko jest proste i mało skomplikowane :cool:

 

a swoją drogą pokaż mi samochód bez wad... W moim Civicu EP1 nic się nie psuło...tylko przekładnia kierownicza była źle zaprojektowana i klepała na wybojach, jakby ją Bóg opuścił :) na civicklubie rezali chłopaki ślizgi z brazu, żeby działało dobrze. Subaru ma swoje wady, ale zalety zdecydowanie przysłaniają te wady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko tylko że po tym jak już opatrzyłem chyba wszystkie możliwe auta i stwierdziłem ze OBT H6 może być strzałem w 10, informacja o wyjmowaniu silnika tylko po to by wyregulować zawory przyprawia mnie o drgawki... BTW w żadnym silniku ze stajni Subaru nie ma hydraulicznych popychaczy??

Chociaż swoją drogą jak co 100kkm ma się regulować zawory to jednocześnie robi się rozrząd itd...

A jeszcze jedno, żeby wymienić świece zapłonowe też trzeba wyciągać silnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, a coś Ty taki spięty?

 

sie Spiętego nasłuchałem w Alibi, to się spinam...a tak serio, sie nie spinam, tylko bluzganie na spie...rniczone konstrukcje Subarowe, jest troszkę na wyrost :)

 

Loooooooooozuj.

ta jeeeeee, już kręce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś wiedział, to pewnie byś napisał....co innego.

 

hihihi hahaha hohoho :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest z gazem to też co tyle, czy połowe mniej?

Regulacja zaworów wg książki powinna być robiona (na benzynie) co 100 kkm. Na gazie oczywiście zaleca się częściej, np. co 50 kkm

 

informacja o wyjmowaniu silnika tylko po to by wyregulować zawory przyprawia mnie o drgawki...

w silnikach turbo (w autach GT/Forester/WRX/STi) trzeba wyjmować silnik, więc H6 nie jest tu wyjątkiem, mimo, że nie ma turbo.

 

jak co 100kkm ma się regulować zawory to jednocześnie robi się rozrząd

Ale do wymiany rozrządu nie trzeba akurat wyciągać silnika, wystarczy zdjąć chłodnicę cieczy (przynajmniej u mnie).

 

żeby wymienić świece zapłonowe też trzeba wyciągać silnik??

Nie (tzn w H4 turbo - nie, w H6 - nie wiem), ale łatwo nie jest :)

 

Nie wiem, jak to jest z rozrządem w H6, ale dla wprawnego mechanika nawet jak robi to 1-szy raz, to da radę...

 

Gdybyś wiedział, to pewnie byś napisał....co innego. :razz:

Ok, skoro tak mówisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy 25k zł to Twój cały budżet, czy chcesz 25k zł przeznaczyć na auto (które oczywiście przed zakupem prześwietlisz w ASO lub z wprawnym kolegą mechanikiem), a na różne "popierdółki" masz/możesz mieć/jesteś gotowy przeznaczyć jeszcze z 5-10k zł luzem, "gdyby coś wyszło" (rozrząd, zawias, hamulce) - w końcu auto za tą cenę miałoby z 7-8 lat, więc "cośtam" może z czasem wyjść. I liczysz się, że nawet jeśli nie zrobisz tego teraz, to np w przyszłym roku trzeba by zrobić luzy zaworowe, bo pewnie poprzedni właściciel tego nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...