motorajdy Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 witajcie GT z 96 roku , komp Z4, turbo VF12 przy normalnej jezdzie wszystko ok, ładuje 0,85 a po 5 min uplania na ostro, ładowanie do 0,5, nie zapala sie czek, błędów brak, jezdziłem z select monitorem, zastanawiaja mnie parametry: A/F correction: maksymalnie 14,8 (na wolnych -4,7) knocking korection: pod obciązeniem od +1 do -1 turbochaarging presurre: pod obciążeniem 0% po ostygnięciu i zresetowaniu zasilaniem wraca do normy czy komp wykrywa spalanie stukowe? jezeli tak to czemu? a moze jakies sugestie? pomocy bo jutro zaplanowałem upalanie na torze a tu fura pada ps. przy zdjęciu wężykaz WG ładuje grubo ponad 1 czujnik spalania stukowego nowy oryginalny subaru zalłożony miesiąc temu [ Dodano: Pią Sty 29, 2010 10:44 pm ] w takim razie co to jest za parametr: A/Fcorection ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 masz filtr sportowy zamiast seryjnej puszki ? jeśli tak to może być odpowiedzią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 motorajdy, A/F max 14,8 to wygląda na to że przy upalaniu robi się bardzo uboga mieszanka i może pojawiać się spalanie stukowe, komputer to koryguje i obcina doładowanie dla zabezpieczenia silnika - CHECK nie zawsze się zapala. Przyczyn może być bardzo wiele m.in. walnięta przepływka, problem z paliwem (wtryskiwacz, pompa) - ja bym pojechał diagnostykę bo może się to skończyć poważniejszą awarią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 filtr mam gąbkowy HKS, lepiej załozyc seryjny? parametry przepływki ok, pompa walbro max 5tys przebiegu moze wtryski, zatankowałem przez przypadek ostatnio orlenowską 95, moze cos było nie tak z waha, a jak by było za sucho to EGT by było duze, a max 600 stopni (czujnik zaraz za turbina) co to jest za parametr A/F Correction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 a max 600 stopni (czujnik zaraz za turbina) czujnik za turbiną jest kompletnie bez sensu. Kolega też miał za turbiną i pięknie pokazywało 700st. jak mu 2 tłoki popłynęły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 co to jest za parametr A/F Correction Powietrze/ paliwo korekta;) Co do EGT to tez se zgodzę ze za turbo jest bez sensu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 to w takim razie zamotnowac go w przed turbo czy w kolektorach , jesli tak to przy którym cylindrze? [ Dodano: Sob Sty 30, 2010 9:41 am ] czy jest opcja sprawdzenia wtryskiwaczy bez wyjmowania i tescie na menzurkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 motorajdy, jak najbliżej komory spalania, najlepiej na kolanku kolektora wydechowego wychodzącego z 2 cylindra (najgorętszy w Subaru). [ Dodano: Sob Sty 30, 2010 9:55 am ] czy jest opcja sprawdzenia wtryskiwaczy bez wyjmowania i tescie na menzurkach? Bez wyjmowania raczej ciężko. Po wyjęciu można sprawdzić jak rozpylają, czy nie leją, sprawdzić przepustowość. W razie potrzeby można dać do czyszczenia ultradźwiękami i/lub dać je do skalibrowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Problem chyba sie rozwiązał, zalałem 98 ultimate, i upalałem wczoraj kilka godzin i nic, zadnych zmuleń, pewnie orlenoska zupa pb95 była jakas felerna. pozdrawiam i dziekuje za sugestie [ Dodano: Nie Sty 31, 2010 10:26 am ] a co do umieszczenia termopary , to może byc obok sondy labda , w miejscu gdzie kolektory schodzą sie z dwóch stron w jedną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 a co do umieszczenia termopary , to może byc obok sondy labda , w miejscu gdzie kolektory schodzą sie z dwóch stron w jedną? To miejsce gdzie się kolektory schodzą 2 w 1 to uppipe - możesz tam umieścić termoparę. W niektórych autach EGT fabrycznie montowane jest właśnie w uppipe.zalałem 98 ultimate, i upalałem wczoraj kilka godzin i nic, zadnych zmuleń, pewnie orlenoska zupa pb95 była jakas felerna. no z tego wniosek że paliwo było słabe i pojawiały się detonacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 a jednak problem dalej występuje. Jezdzimy po zamarznietym duzym zbiorniku wodnym, przed chwilą wróciłem i znowu mnie trafiło, awaria pojawia sie podczas ostrej jazdy, 2 bieg obroty prawie na maxa, i tak pare minut bez przerwy, EGT za turbo pokazało 800 stopni Wyłaczyłem heblem zasilanie, 5 minut czekania i ok, podczas jazdy na torze ok, na ulicy ok. czy subaru boji sie utopinia w wodzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 awaria pojawia sie podczas ostrej jazdy, 2 bieg obroty prawie na maxa, i tak pare minut bez przerwy, EGT za turbo pokazało 800 stopni jak za turbo 800 to w komorach spalania możesz mieć nawet 950-1000st. - to za dużo. Koniecznie sprawdź to EGT w miejscach o których pisałem wyżej bo moim zdaniem masz przy upalaniu za ubogą mieszankę, wysokie EGT, być może pojawia się detonacja - jak tak dalej będziesz jeździł to może się skończyć dziurą w tłoku. Auto na pewno nie było remapowane ani grzebane? Całkowita seria? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 niby seria, komp Z4, tyrbo VF12, max ładuje do 0,85 zastanawiam sie czy moze regulator ciśnienia paliwa na listwie sie nie podwiesza, musze kupic sobie miernik afr, tylko zastanawiam sie jaki, bo Innovate LM2 to fajna zabawka ale troche droga, a może wystarczy sam wskaźnik z sondą, wyjdzie taniej, a do kontroli powinno wystarczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Nie musisz kupować AFR, wystarczy znaleźć kogoś kto ma, wpiąć się i pojeździć zobaczyć jak jest. Pytałem czy auto nie jest grzebane bo mało prawdopodobne aby w seryjnej i sprawnej Imprezie było wysokie AFR, bo seryjnie Impreza jest dolana z zapasem. Posprawdzaj dobrze ten EGT, AFR, ciśnienie paliwa na listwie. Jak na przykład filtr paliwa stary i brudny to też może przy maksymalnym obciążeniu brakować paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 ok , poprawie dzisiaj sonde egt, mozesz mi podpowiedziec jaki miernik afr, kupic, w warsztacie dobrze jest miec cos takiego, moze byc jeszcze potrzebne, tak czy siak afr chce sobie sprezentowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 ok , poprawie dzisiaj sonde egt, mozesz mi podpowiedziec jaki miernik afr, kupic, w warsztacie dobrze jest miec cos takiego, moze byc jeszcze potrzebne, tak czy siak afr chce sobie sprezentowac. Tak jak pisałem wyżej, jeśli chcesz mieć na wyposażeniu warsztatu dobrą sondę AFR do testów i strojenia to warto wydać kasę na Innovate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 termopare zamontwałem w uppipe, jazda na obwodnicy pełnym dnem i maksymalniepokazało 800 stopni, jest ok ??? bo sondy afr jeszcze nie kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 termopare zamontwałem w uppipe, jazda na obwodnicy pełnym dnem i maksymalniepokazało 800 stopni, jest ok ??? bo sondy afr jeszcze nie kupiłem Jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 termopare zamontwałem w uppipe, jazda na obwodnicy pełnym dnem i maksymalniepokazało 800 stopni, jest ok ??? bo sondy afr jeszcze nie kupiłem Jest ok. Moim zdaniem moze nie byc ok, bo skoro za turbo mial 800 i przed turbo 800 to albo zle sonda zamontowana, albo cos sie zmienilo w samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Nie brałbym pod uwagę pomiaru temperatury za turbo. Jeśli w uppipe pokazuje w maksie 800st. i biorąc pod uwagę że miernik pokazuje prawdę wartość 800st. jest jak najbardziej w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Chodzilo mi o to, ze dziwnym jest podobny odczyt temperatury przed i za turbo. Roznica powinna byc zauwazalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Chodzilo mi o to, ze dziwnym jest podobny odczyt temperatury przed i za turbo. Roznica powinna byc zauwazalna. i tak i nie, róznica bedzie zauważalna w momencie kiedy silnik , kolektory, turbo uppipe , nie bedzie dość rozgrzane ( początek np. upalania) potem jak sie wszystko zagrzeje , praktycznie nie ma różnicy czy sonda jest w upipe czy zaraz w DP za turbiną , moze być max 50 st. różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 a sonda do mierzenia EGT nie powinna byc w kolektorze, przy wylocie z 4 cylindra bo tam ponoc najcieplej jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 a sonda do mierzenia EGT nie powinna byc w kolektorze, przy wylocie z 4 cylindra bo tam ponoc najcieplej jest Powinna być jak najbliżej komory spalania. W niektórych autach wyczynowych montuje się osobne termopary na każdy cylinder i montuje się je bezpośrednio w komorach spalania lub w kanałach wydechowych głowicy na granicy z kolektorem. Większość z nas stać na 1 termoparę umieszczoną w miarę blisko komory spalania ale wiercenie w kolektorze nie każdemu się podoba więc najbliżej i najwygodniej w uppipie. Takie rozwiązanie niestety i tak bardzo ogólny pogląd na to co się dzieje w komorach spalania bo jak EGT wzrośnie nieznacznie na jednym z cylindrów to pomiar i tak jest średnią ze wszystkich 4 i możemy nie wyłapać różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 na 4 sondy chyba nikt sie nie zdecyduje, wiec ta jedna sonde naleze wkrecic w kolekor tuz przy wysjciu z glowicy. Prawda to że 4 cylinder jest potencjalnie najbardziej gorący ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się