Skocz do zawartości

GT słabe ładowanie, bład kompa


motorajdy

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

 

GT z 96 roku , komp Z4, turbo VF12

 

przy normalnej jezdzie wszystko ok, ładuje 0,85

 

a po 5 min uplania na ostro, ładowanie do 0,5, nie zapala sie czek, błędów brak,

 

jezdziłem z select monitorem, zastanawiaja mnie parametry:

A/F correction: maksymalnie 14,8 (na wolnych -4,7)

knocking korection: pod obciązeniem od +1 do -1

turbochaarging presurre: pod obciążeniem 0%

 

po ostygnięciu i zresetowaniu zasilaniem wraca do normy

 

 

czy komp wykrywa spalanie stukowe? jezeli tak to czemu?

 

a moze jakies sugestie?

 

pomocy bo jutro zaplanowałem upalanie na torze a tu fura pada

 

 

ps. przy zdjęciu wężykaz WG ładuje grubo ponad 1

czujnik spalania stukowego nowy oryginalny subaru zalłożony miesiąc temu

 

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 10:44 pm ]

w takim razie co to jest za parametr: A/Fcorection ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorajdy, A/F max 14,8 to wygląda na to że przy upalaniu robi się bardzo uboga mieszanka i może pojawiać się spalanie stukowe, komputer to koryguje i obcina doładowanie dla zabezpieczenia silnika - CHECK nie zawsze się zapala. Przyczyn może być bardzo wiele m.in. walnięta przepływka, problem z paliwem (wtryskiwacz, pompa) - ja bym pojechał diagnostykę bo może się to skończyć poważniejszą awarią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr mam gąbkowy HKS, lepiej załozyc seryjny?

 

parametry przepływki ok,

 

pompa walbro max 5tys przebiegu

 

moze wtryski, zatankowałem przez przypadek ostatnio orlenowską 95, moze cos było nie tak z waha,

a jak by było za sucho to EGT by było duze, a max 600 stopni (czujnik zaraz za turbina)

 

co to jest za parametr A/F Correction.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a max 600 stopni (czujnik zaraz za turbina)
czujnik za turbiną jest kompletnie bez sensu. Kolega też miał za turbiną i pięknie pokazywało 700st. jak mu 2 tłoki popłynęły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorajdy, jak najbliżej komory spalania, najlepiej na kolanku kolektora wydechowego wychodzącego z 2 cylindra (najgorętszy w Subaru).

 

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 9:55 am ]

czy jest opcja sprawdzenia wtryskiwaczy bez wyjmowania i tescie na menzurkach?
Bez wyjmowania raczej ciężko. Po wyjęciu można sprawdzić jak rozpylają, czy nie leją, sprawdzić przepustowość. W razie potrzeby można dać do czyszczenia ultradźwiękami i/lub dać je do skalibrowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem chyba sie rozwiązał, zalałem 98 ultimate, i upalałem wczoraj kilka godzin i nic, zadnych zmuleń, pewnie orlenoska zupa pb95 była jakas felerna.

 

 

pozdrawiam i dziekuje za sugestie

 

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 10:26 am ]

a co do umieszczenia termopary , to może byc obok sondy labda , w miejscu gdzie kolektory schodzą sie z dwóch stron w jedną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do umieszczenia termopary , to może byc obok sondy labda , w miejscu gdzie kolektory schodzą sie z dwóch stron w jedną?
To miejsce gdzie się kolektory schodzą 2 w 1 to uppipe - możesz tam umieścić termoparę. W niektórych autach EGT fabrycznie montowane jest właśnie w uppipe.
zalałem 98 ultimate, i upalałem wczoraj kilka godzin i nic, zadnych zmuleń, pewnie orlenoska zupa pb95 była jakas felerna.

no z tego wniosek że paliwo było słabe i pojawiały się detonacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednak problem dalej występuje.

 

Jezdzimy po zamarznietym duzym zbiorniku wodnym, przed chwilą wróciłem i znowu mnie trafiło, awaria pojawia sie podczas ostrej jazdy, 2 bieg obroty prawie na maxa, i tak pare minut bez przerwy, EGT za turbo pokazało 800 stopni

Wyłaczyłem heblem zasilanie, 5 minut czekania i ok, podczas jazdy na torze ok, na ulicy ok.

 

czy subaru boji sie utopinia w wodzie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awaria pojawia sie podczas ostrej jazdy, 2 bieg obroty prawie na maxa, i tak pare minut bez przerwy, EGT za turbo pokazało 800 stopni
jak za turbo 800 to w komorach spalania możesz mieć nawet 950-1000st. - to za dużo. Koniecznie sprawdź to EGT w miejscach o których pisałem wyżej bo moim zdaniem masz przy upalaniu za ubogą mieszankę, wysokie EGT, być może pojawia się detonacja - jak tak dalej będziesz jeździł to może się skończyć dziurą w tłoku. Auto na pewno nie było remapowane ani grzebane? Całkowita seria?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby seria, komp Z4, tyrbo VF12, max ładuje do 0,85

 

zastanawiam sie czy moze regulator ciśnienia paliwa na listwie sie nie podwiesza, musze kupic sobie miernik afr, tylko zastanawiam sie jaki, bo Innovate LM2 to fajna zabawka ale troche droga, a może wystarczy sam wskaźnik z sondą, wyjdzie taniej, a do kontroli powinno wystarczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować AFR, wystarczy znaleźć kogoś kto ma, wpiąć się i pojeździć zobaczyć jak jest. Pytałem czy auto nie jest grzebane bo mało prawdopodobne aby w seryjnej i sprawnej Imprezie było wysokie AFR, bo seryjnie Impreza jest dolana z zapasem. Posprawdzaj dobrze ten EGT, AFR, ciśnienie paliwa na listwie. Jak na przykład filtr paliwa stary i brudny to też może przy maksymalnym obciążeniu brakować paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , poprawie dzisiaj sonde egt, mozesz mi podpowiedziec jaki miernik afr, kupic, w warsztacie dobrze jest miec cos takiego, moze byc jeszcze potrzebne, tak czy siak afr chce sobie sprezentowac.
Tak jak pisałem wyżej, jeśli chcesz mieć na wyposażeniu warsztatu dobrą sondę AFR do testów i strojenia to warto wydać kasę na Innovate.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
termopare zamontwałem w uppipe, jazda na obwodnicy pełnym dnem i maksymalniepokazało 800 stopni, jest ok ???

 

bo sondy afr jeszcze nie kupiłem

Jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termopare zamontwałem w uppipe, jazda na obwodnicy pełnym dnem i maksymalniepokazało 800 stopni, jest ok ???

 

bo sondy afr jeszcze nie kupiłem

Jest ok.

 

Moim zdaniem moze nie byc ok, bo skoro za turbo mial 800 i przed turbo 800 to albo zle sonda zamontowana, albo cos sie zmienilo w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brałbym pod uwagę pomiaru temperatury za turbo. Jeśli w uppipe pokazuje w maksie 800st. i biorąc pod uwagę że miernik pokazuje prawdę wartość 800st. jest jak najbardziej w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o to, ze dziwnym jest podobny odczyt temperatury przed i za turbo. Roznica powinna byc zauwazalna.

i tak i nie, róznica bedzie zauważalna w momencie kiedy silnik , kolektory, turbo uppipe , nie bedzie dość rozgrzane ( początek np. upalania) potem jak sie wszystko zagrzeje , praktycznie nie ma różnicy czy sonda jest w upipe czy zaraz w DP za turbiną , moze być max 50 st. różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sonda do mierzenia EGT nie powinna byc w kolektorze, przy wylocie z 4 cylindra bo tam ponoc najcieplej jest
Powinna być jak najbliżej komory spalania. W niektórych autach wyczynowych montuje się osobne termopary na każdy cylinder i montuje się je bezpośrednio w komorach spalania lub w kanałach wydechowych głowicy na granicy z kolektorem. Większość z nas stać na 1 termoparę umieszczoną w miarę blisko komory spalania ale wiercenie w kolektorze nie każdemu się podoba więc najbliżej i najwygodniej w uppipie. Takie rozwiązanie niestety i tak bardzo ogólny pogląd na to co się dzieje w komorach spalania bo jak EGT wzrośnie nieznacznie na jednym z cylindrów to pomiar i tak jest średnią ze wszystkich 4 i możemy nie wyłapać różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...