Jump to content

Nowe koła skrzyni biegów :D


niebieski708

Recommended Posts

Witam będę budował mocniejszą skrzynię biegów na podstawie skrzyni GT-ka (wytrzymałość wieksza niż wkłady RA, porównywalna z STi 6mt) w wtorek bede wszystko wiedział, jednak mam pytanie czy robić zęby proste czy ukośne jak seria ?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam doświadczenia w eksploatacji ale jeździłem chwilę autem ze skrzynią na prostych zębach. Jest cholernie głośna, nie będziesz słyszał dźwięku boksera :/ Proste zęby nie powodują sił osiowych. Zależy do czego służy ci auto. Gdybym miał tak jeździć do pracy 50km dziennie to chyba bym odpuścił proste.

Link to comment
Share on other sites

Wszelkie uwagi się przydadzą, pierwsza wersja będzie na takich samych kątach jak seria. Jak projekt wyjdzie to będą gotowe zestawy :wink: do handu za rozsądne pieniądze :) (zestaw taki jak z znanej firmy, ale wytrzymalszy i sporo taniszy :D)

Link to comment
Share on other sites

Jaką obróbkę cieplną planujesz? Nawęglanie, hartowanie, azotowanie? Samo wycięcie identycznych zębów to nie wszystko, a pewnie nie wiesz jakiego materiału oni używają i jakiego procesu technologicznego... ;) Jak już będziesz robił to przelicz wytrzymałościowe, bo może coś można zmienić w geometrii zębów....

Jak dobrze pamiętam to właśnie wkład RA ma mniejszy kąt.

Link to comment
Share on other sites

W wtorek zanosze na testy koła OEM z WRX '06 (niby lepsze :???: niz GT-kowe, dla mnie to ta sama kupa co GT) i dowiem sie coś wiecej o nich (parametry).

kazio jak masz dostęp do danych kółek RA to daj znać, mniej biegania będę miał :) bo u mnie na wsi nawet skrzynia do GT to cuda na patyku :D i robia takie oczy :shock:

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś czytałem coś na temat RA i w pamięci mi zostało ze ten kat jest inny. Zęby to nie wszystko, jeszcze sztywność walków i obudowy ma znaczenie. W tych skrzyniach problemem nie jest wytrzymałość kol zębatych ale to ze rozjeżdżają się walki (zwiększa się odległość miedzy osiami walków...). Co podobno jest wina obudowy....

Link to comment
Share on other sites

PPG na skośnych też ma te skosy zębów dużo mniejsze, bardziej zbliżone do prostych ale też jest już głośniejsza od serii ale niewiele - niezły kompromis.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko dobrze, tylko nie bardzo mam skąd wziąć dane o tych wałkach

Wystarczy zrobić grubsze i z lepszej stali :mrgreen:

A co do kół zębatych, trzeba poczytać w jakiejś książce z PKM co na ten temat pisze. Dawno nic takiego nie projektowałem, wiec nie pamiętam....

Link to comment
Share on other sites

Wszystko dobrze, tylko nie bardzo mam skąd wziąć dane o tych wałkach :D czy to RA czy PPG

Firmy które robią mocniejsze graty raczej nie publikują swoich patentów w internecie. Wg mnie dobrym pomysłem jest zrobienie masywniejszych zębatek, szerszych kosztem na przykład podwójnej synchronizacji danego biegu. Tak robi przykładowo PPG do GT-ków czyli robią szerszą zębatkę II biegu wywalając jeden synchronizator, dzięki czemu wchodzi szerszy dużo mocniejszy tryb na jednym synchronizatorze, który i tak wystarcza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odkopuje temat zeby nie został zapomniany. Jestem juz po pierwszej wymianie skrzyni cały miesiac po kupnie Gt-czka.

Nie powiem weszło mi to mocno na psyche ;) , biegi zmieniam jak bym przestwiał fiolki z nitrogliceryną a każde przeciągnięcie na 2 i 3 odczuwam prawie jak fizyczny ból ;) dlatego taki mocniejszy wkład dał by mi sporo ukojenia skołatanych nerwów :)

Wiadomo coś nowego ? Prace trwają ??

Link to comment
Share on other sites

Prace spowolniły, robię całe auto. W ręce wpadł mi silnik EJ20G (wersja zamknieta) :D W trakcie robie remont mojego EJ205 i zobacze co można z wersji G zrobic. Do tego wszystkiego zawias. Jest firma która podejmie sie zrobienia wkładu do skrzyni, strzelam że dopiero za dwa miesiące będę mógł cos pokazac ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...