Skocz do zawartości

Nowe koła skrzyni biegów :D


niebieski708

Rekomendowane odpowiedzi

Witam będę budował mocniejszą skrzynię biegów na podstawie skrzyni GT-ka (wytrzymałość wieksza niż wkłady RA, porównywalna z STi 6mt) w wtorek bede wszystko wiedział, jednak mam pytanie czy robić zęby proste czy ukośne jak seria ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w eksploatacji ale jeździłem chwilę autem ze skrzynią na prostych zębach. Jest cholernie głośna, nie będziesz słyszał dźwięku boksera :/ Proste zęby nie powodują sił osiowych. Zależy do czego służy ci auto. Gdybym miał tak jeździć do pracy 50km dziennie to chyba bym odpuścił proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie uwagi się przydadzą, pierwsza wersja będzie na takich samych kątach jak seria. Jak projekt wyjdzie to będą gotowe zestawy :wink: do handu za rozsądne pieniądze :) (zestaw taki jak z znanej firmy, ale wytrzymalszy i sporo taniszy :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką obróbkę cieplną planujesz? Nawęglanie, hartowanie, azotowanie? Samo wycięcie identycznych zębów to nie wszystko, a pewnie nie wiesz jakiego materiału oni używają i jakiego procesu technologicznego... ;) Jak już będziesz robił to przelicz wytrzymałościowe, bo może coś można zmienić w geometrii zębów....

Jak dobrze pamiętam to właśnie wkład RA ma mniejszy kąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wtorek zanosze na testy koła OEM z WRX '06 (niby lepsze :???: niz GT-kowe, dla mnie to ta sama kupa co GT) i dowiem sie coś wiecej o nich (parametry).

kazio jak masz dostęp do danych kółek RA to daj znać, mniej biegania będę miał :) bo u mnie na wsi nawet skrzynia do GT to cuda na patyku :D i robia takie oczy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach