niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam będę budował mocniejszą skrzynię biegów na podstawie skrzyni GT-ka (wytrzymałość wieksza niż wkłady RA, porównywalna z STi 6mt) w wtorek bede wszystko wiedział, jednak mam pytanie czy robić zęby proste czy ukośne jak seria ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Nie mam doświadczenia w eksploatacji ale jeździłem chwilę autem ze skrzynią na prostych zębach. Jest cholernie głośna, nie będziesz słyszał dźwięku boksera :/ Proste zęby nie powodują sił osiowych. Zależy do czego służy ci auto. Gdybym miał tak jeździć do pracy 50km dziennie to chyba bym odpuścił proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Tak myślałem auto będzie do jazdy na codzień i czasem pojeżdżawek. Wiedziałem, że są głośne ale nie wiedziałem, że aż tak :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Pojeździj sobie na wstecznym i zobaczysz jak to brzmi. A hałas jest proporcjonalny do prędkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Możesz tez zrobić zęby o mniejszym kacie jak seria. Nie muszą być głośniejsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Wszelkie uwagi się przydadzą, pierwsza wersja będzie na takich samych kątach jak seria. Jak projekt wyjdzie to będą gotowe zestawy :wink: do handu za rozsądne pieniądze (zestaw taki jak z znanej firmy, ale wytrzymalszy i sporo taniszy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Jaką obróbkę cieplną planujesz? Nawęglanie, hartowanie, azotowanie? Samo wycięcie identycznych zębów to nie wszystko, a pewnie nie wiesz jakiego materiału oni używają i jakiego procesu technologicznego... Jak już będziesz robił to przelicz wytrzymałościowe, bo może coś można zmienić w geometrii zębów.... Jak dobrze pamiętam to właśnie wkład RA ma mniejszy kąt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 W wtorek zanosze na testy koła OEM z WRX '06 (niby lepsze :???: niz GT-kowe, dla mnie to ta sama kupa co GT) i dowiem sie coś wiecej o nich (parametry). kazio jak masz dostęp do danych kółek RA to daj znać, mniej biegania będę miał bo u mnie na wsi nawet skrzynia do GT to cuda na patyku i robia takie oczy :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Kiedyś czytałem coś na temat RA i w pamięci mi zostało ze ten kat jest inny. Zęby to nie wszystko, jeszcze sztywność walków i obudowy ma znaczenie. W tych skrzyniach problemem nie jest wytrzymałość kol zębatych ale to ze rozjeżdżają się walki (zwiększa się odległość miedzy osiami walków...). Co podobno jest wina obudowy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 O obudowie wiem planuje małe wzmocnienia, albo nową obudowe na podstawie starej może byc deko cięższa, ale mam nadzieje mocniejsza. Ale na pierwszy plan idą wałki. Pamiętasz gdzie czytałes cos o RA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 PPG na skośnych też ma te skosy zębów dużo mniejsze, bardziej zbliżone do prostych ale też jest już głośniejsza od serii ale niewiele - niezły kompromis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Wszystko dobrze, tylko nie bardzo mam skąd wziąć dane o tych wałkach czy to RA czy PPG :/ ale Polak potrafi :wink: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Wszystko dobrze, tylko nie bardzo mam skąd wziąć dane o tych wałkach Wystarczy zrobić grubsze i z lepszej stali A co do kół zębatych, trzeba poczytać w jakiejś książce z PKM co na ten temat pisze. Dawno nic takiego nie projektowałem, wiec nie pamiętam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Wszystko dobrze, tylko nie bardzo mam skąd wziąć dane o tych wałkach czy to RA czy PPG Firmy które robią mocniejsze graty raczej nie publikują swoich patentów w internecie. Wg mnie dobrym pomysłem jest zrobienie masywniejszych zębatek, szerszych kosztem na przykład podwójnej synchronizacji danego biegu. Tak robi przykładowo PPG do GT-ków czyli robią szerszą zębatkę II biegu wywalając jeden synchronizator, dzięki czemu wchodzi szerszy dużo mocniejszy tryb na jednym synchronizatorze, który i tak wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Z szerszymi kołami dobry patent nie pomyślałem (w nowszych skrzyniach np 3-ki są szersze aż o 1mm to chłopaki z Fuji pojechcali). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MISIEK062006 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 daj znać jak będziesz miał te zestawy bo po zimie muszę zrobić skrzynie niby śnieg i lud a 1ka przestała wchodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Odkopuje temat zeby nie został zapomniany. Jestem juz po pierwszej wymianie skrzyni cały miesiac po kupnie Gt-czka. Nie powiem weszło mi to mocno na psyche , biegi zmieniam jak bym przestwiał fiolki z nitrogliceryną a każde przeciągnięcie na 2 i 3 odczuwam prawie jak fizyczny ból dlatego taki mocniejszy wkład dał by mi sporo ukojenia skołatanych nerwów Wiadomo coś nowego ? Prace trwają ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Prace spowolniły, robię całe auto. W ręce wpadł mi silnik EJ20G (wersja zamknieta) W trakcie robie remont mojego EJ205 i zobacze co można z wersji G zrobic. Do tego wszystkiego zawias. Jest firma która podejmie sie zrobienia wkładu do skrzyni, strzelam że dopiero za dwa miesiące będę mógł cos pokazac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się