Skocz do zawartości

Czujnik spalania stukowego


MACKAM

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę się pochwalić , że ostatnio pozbyłem się spalania stukowego ... A zrobiłem ok 50 tyś km ze świecącym się CHECK ENGINE z powodu owego spalania . Podczas przykręcania nie używałem żadnego klucza dynamometrycznego . Po prostu "nie za mocno" . To wystarczy . Wszystko gra i w końcu nie stuka :mrgreen: Aż dziwnie się jeździ teraz bez CHECK ENGINE'u . Chyba się za bardzo przyzwyczaiłem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z tym czujnikiem. Stuków raczej niema bo CEL zapala się czasem podczas odpuszczania gazu przy zmianie biegów albo ostatnio zapalił się podczas bardzo spokojnej jazdy. Nie są to raczej warunki sprzyjające spalaniu stukowemu. Musze kupić nowy czujnik bo dokręcony raczej jest poprawnie przez fabrykę 10 lat temu. Problem z tym że jest bardzo niedostępnym miejscu. Ma ktoś może pomysł jak się do niego dobrać najłatwiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie czujnik nissanowy z silnika SR20 i lata jak ta lala :D, wcześniejsze zabawy z orginalnym czujnikiem wychodziły podobnie (po jakimś czasie wracał cell). Druga z przyczyn może być kabel przy Twoim czujniku czasem potrafi nie łączyć (przypadkiem taką możliwość zauwazyłem u siebie, bo włączał sie jak chciał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z tym że jest bardzo niedostępnym miejscu. Ma ktoś może pomysł jak się do niego dobrać najłatwiej?

Zdjąć IC.

 

Ale i tak łatwo nie będzie. Dodatkowo jeśli masz klimatyzację to już masakra na całej linii. U mnie kompresora nie ma i dzięki temu mogę dojść do czujnika drugą ręką żeby go przytrzymać przy celowaniu śrubką od góry :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za poradą innego forumowicza przekręciłem czujnik w inne miejsce i jest spoko :!:
Jurku daj znać co to za patent bo mnie też to męczy, na szczęście po 15 minutach się wyłącza :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ten czujnik jest tam bo musi być tam. W innym miejscu po prostu nie 'słyszy' stuków

Wolę jak on nie słyszy i nie zamula mi silnika niż jak świeci i zamula :mrgreen:

Jurku daj znać co to za patent bo mnie też to męczy,

Przekręciłem go na obudowę sprzęgła :!: może dam fotkę gdzie go przykręciłem :?:

Przykręć go wartością podaną wyżej :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

pawel_20vt, Jeżeli czujnik wywala błąd "bez powodu" to go wymień po prostu bo się zepsuł (zdarza się). On naprawdę jest ważny bo reaguje na np marne paliwo, a wbrew pozorom jest bardzo ważny również przy delikatnej jeździe (nie wiem czy nie nawet ważniejszy przy spokojnej jeździe niż przy pełnym bucie).

 

Jeśli chcesz go "ogłuszyć" to po prostu przykręć go albo do któregoś z gwintowanych otworów na skrzyni biegów albo w ogóle zostaw go "w powietrzu" tylko musisz go wtedy zmasować (podłączyć do masy silnika/minusa akumulatora). Ale ja tego NIE POLECAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...