Skocz do zawartości

Ręczny hamuje przednie koła


kazio

Rekomendowane odpowiedzi

Wiktor napisał/a:

javo napisał/a:

 

Jak masz otwarty dyfer to moment na kola idzie taki sam, niezaleznie czy oba kola maja taka sama przyczepnosc czy nie.

 

Nie do konca tak jest otwarty dyfer zawsze skieruje więcej mocy na koło które stawia miejszy opór

(podkreślenia moje)

 

Moc zalezy od momentu obrotowego i odpowiadającej mu prędkości obrotowej

moc= (moment obrotowy x obroty)/9550*

* 9550 nie jestem pewien czy to dokładnie ta wartość, ale teraz to nieistotne

 

Kiedys sie zastanawialem, jak do centralnego dyfra z wiskoza dolozyc permanentna blokade, zalaczana pneumatycznie.

Mysle że lepszym rozwiązaniem był by torsen poączony z wiscozą

Odpada Ci czynnośc załączania a moc kórą by taki mechanizm kierował do koła, ośi o leprzej przyczepnośi mogła by być ogromna. swetna rzecz do szybkiej jazdy po śliskim. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czytałem, że na pierwszym biegu sprzęgło wielopłytkowe zachowuje się jak "spięty dyfer".
a ja to mogę w 100% świadomie potweirdzić.

 

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 5:09 pm ]

(w wolnej chwili rozpracuję sposób podziału momentu obrotowego w DCCD i 4EAT
Trochę Ci to zajmie, bo istniało po kilka wersji powyższych :P

 

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 5:10 pm ]

moc= (moment obrotowy x obroty)/9550*
5252
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości odnośnie dyfrów itd, to na "kresce" jest fajnie zrobiony wątek-kompedium na ten temat, tak że nawet laik się połapie.

Wrzuciłbym link, ale ponoć admin założył tu blokadę na linki z "kreski".

 

Da się jednak obejść - pierwszy link z listy:

http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q ... d6cbd59487

 

 

/do wiadomości pana admina - moim zamiarem nie jest "promocja forów konkurencyjnych", a pomoc kolegom/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powracając do teamtu (w nagłówku :mrgreen: ) to zauważyłem u siebie ten sam problem. Praktycznie brak możliwości zawrócenia na ręcznym przy stosunkowo małej prędkości (2.0 N/A gwoli ścisłości). No i gdy zacząłem się zastanawiać ki czort (bo nie dawno ręczny został zrobiony na żylete)... trafiłem na ten temat (jak się jeszcze nie rozwinął do takich wywodów jak teraz :wink: ). Ogólnie zadowolony (z nowej wiedzy) wziąłem sobie do serca, że jednak "tak ma być". Ale ale, nie jest tak łatwo jak miało się okazać za chwil pare. Otóż na WOSP spróbowałem sił na małym superoesie (a co tam pochwalę sie - mały bok na początku :cool:

) no i dzięki bardziej ułańskiej fantazji i głupocie (zimówki na całe 3mm bieznika) okazało się, że na ostatnim zakręcie krawężnik jednak się nie odsunie :shock: więc ja "wsunąłem" się w niego :???: Szczęście w nieszczęściu rozwalona felga (trzymała pare) i ruszona zbieżność :roll: (tylko). Nie ważne, przechodząc do meritum mojego przydługawego wywodu - zanabyłem komplet felg i przyobułem w funkiel fresh nówencje zimóweczki...i jakież było moje zdziwienie (podczas pierwszych testów na śniegu na takiej oponie), że jednak da się zawracać na ręcznym bez większych problemów nawet przy nie za dużej prędkości na śliskiej nawierzchni :shock: fakt auto do końca nie idzie lekko jak FWD czy RWD z dobrym ręcznym, ale jednak jest nie porównywalnie lepiej niż na prawie łysych zimówkach :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę źle się wyraziłem, ale głównie chodziło mi o to

Stare opony = mala przyczepnosc, wiec reczny jest w stanie zerwac trakcje przodu. Nowe opony + wieksza przyczepnosc, wiec przod jakos daje rade.

...przód daje rade, więc i auto się obróci :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie.

 

Przyznam ze sam bylem zaskoczony pierwszymi nawrotami na lodzie. Wydawalo mi sie ze jakos tam te nawroty ogarnalem, na poprzednich pojezdzawkach calkiem zwinnie okrecalem sie wokol beczek a tu nagle kompletna porazka ;)

 

Mimo tego quadracz rzadzi. Porzyczylem kilka dni temu Impreze od Ivi, dolozona wiskoza z tylu, przedni i tylny stabilizator po 20mm, cisnienie we wszystkich kolach identyczne... wejscie w zakret z hamowaniem, na poczatku skretu mocniejszy kopniak w hamulec i gaz... i leci pieknym 4-kolowym poslizgiem :twisted: A do tego calkiem przewidywalnie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości odnośnie dyfrów itd, to na "kresce" jest fajnie zrobiony wątek-kompedium na ten temat, tak że nawet laik się połapie.

 

Tadaaaa, miałem w tym swój nieświadomy udział - filmik z YT, jak to wspomagać otwarty dyfer hamulcem :D

 

Od razu przepraszam za wulgaryzm, ale patent zrobił na mnie duże wrażenie :D

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...