Skocz do zawartości

Objawy padającej wiskozy


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Mianowicie tak:

Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie tak:

Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje.

 

tak prawidłowy objaw, ma sie kręcić z oporem, jak by sie kręciło lekko, to byłoby źle :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie tak:

Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje.

Centralne wisko je trzyma, a że seryjne nie jest specjalnie mocne, więc i opoór nie będzie zbyt duży :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podnieść tylne koło i będzie to samo . Nie sugeruj się tym kręceniem i oporem do końca . To czy koło kręci się lekko czy z oporem może świadczyć o jakiejś awarii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podnieść tylne koło i będzie to samo . Nie sugeruj się tym kręceniem i oporem do końca . To czy koło kręci się lekko czy z oporem może świadczyć o jakiejś awarii .

 

możesz rozwinąć , bo to co napisałeś to masło maślane :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napisałem , bo nie da się tego sprawdzić w taki sposób . Nie ma się co sugerować że koło się kręci i czy kręci się lekko . Z seryjną wiskozą kręci się z lekkim oporem na postoju .

 

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 8:32 am ]

Wystarczy że jakieś łożysko będzie umierać i opory będą podobne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jeśli łożysko będzie umierać, to podczas jazdy próbnej będzie je słychać, a jego opory (jeśli będą) będzie można odczuć gdy auto lekko się tocząc zatrzyma się tak, jakby go coś trzymało. Załóżmy więc, że nie słychać żadnego łożyska i nie ma oporów toczenia. Czy to, że jedno koło obraca się lekko oznacza, że jest uszkodzona wiskoza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to, że jedno koło obraca się lekko oznacza, że jest uszkodzona wiskoza?

Tak.

Wystarczy że jakieś łożysko będzie umierać i opory będą podobne .

Jeżeli jakieś łożysko miałoby stawiać aż taki opór to hałas przez nie powodowany przy 30km/h byłby porównywalny z startującym odrzutowcem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście macie rację , ale ja pisałem o oporach . Zależy które łożysko jest umierające - różnie słychać . Może też być zbyt mocno skręcone i jeszcze nie jeżdżone .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, temat zmieniam na bardziej precyzyjny.

 

Oczywiście najlepiej przed kupnem podjechać do ASO i sprawdzić napędy, ale takie uwagi jak tutaj mogą się przydać we wstępnej diagnozie :)

 

Tak więc proponuję dopisywać objawy padającej wiskozy ku potomnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz moj temat odnośnie padajacej wiskozy i objawów :

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122461

cos do poczytania jest :wink:

pzdr

Takie objawy oczywiscie tez moga wystapic ( lozysko wiskozy lub wypiecie sie pierscienia zabezpieczajacego ) ale nie sa jednoznaczne :idea: ...podobne objawy moga wystepowac przy np. uszkodzeniach lozysk...

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...