marcin Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Mianowicie tak: Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Mianowicie tak:Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje. tak prawidłowy objaw, ma sie kręcić z oporem, jak by sie kręciło lekko, to byłoby źle :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Mianowicie tak:Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje. Centralne wisko je trzyma, a że seryjne nie jest specjalnie mocne, więc i opoór nie będzie zbyt duży :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 gracje, chociaż jednego nie zepsułem dzisiaj no więc pytanie pomocnicze do wątku - czy tak można sprawdzać wisko przed kupnem auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Można podnieść tylne koło i będzie to samo . Nie sugeruj się tym kręceniem i oporem do końca . To czy koło kręci się lekko czy z oporem może świadczyć o jakiejś awarii . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Można podnieść tylne koło i będzie to samo . Nie sugeruj się tym kręceniem i oporem do końca . To czy koło kręci się lekko czy z oporem może świadczyć o jakiejś awarii . możesz rozwinąć , bo to co napisałeś to masło maślane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Tak napisałem , bo nie da się tego sprawdzić w taki sposób . Nie ma się co sugerować że koło się kręci i czy kręci się lekko . Z seryjną wiskozą kręci się z lekkim oporem na postoju . [ Dodano: Nie Lis 15, 2009 8:32 am ] Wystarczy że jakieś łożysko będzie umierać i opory będą podobne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Wydaje mi się, że jeśli łożysko będzie umierać, to podczas jazdy próbnej będzie je słychać, a jego opory (jeśli będą) będzie można odczuć gdy auto lekko się tocząc zatrzyma się tak, jakby go coś trzymało. Załóżmy więc, że nie słychać żadnego łożyska i nie ma oporów toczenia. Czy to, że jedno koło obraca się lekko oznacza, że jest uszkodzona wiskoza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Czy to, że jedno koło obraca się lekko oznacza, że jest uszkodzona wiskoza? Tak. Wystarczy że jakieś łożysko będzie umierać i opory będą podobne . Jeżeli jakieś łożysko miałoby stawiać aż taki opór to hałas przez nie powodowany przy 30km/h byłby porównywalny z startującym odrzutowcem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Oczywiście macie rację , ale ja pisałem o oporach . Zależy które łożysko jest umierające - różnie słychać . Może też być zbyt mocno skręcone i jeszcze nie jeżdżone . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedzi, temat zmieniam na bardziej precyzyjny. Oczywiście najlepiej przed kupnem podjechać do ASO i sprawdzić napędy, ale takie uwagi jak tutaj mogą się przydać we wstępnej diagnozie Tak więc proponuję dopisywać objawy padającej wiskozy ku potomnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 objawy padającej wiskozy Najczesciej przy pelnym skrecie , auto jedzie z oporami , cos je blokuje , trzeszczy. Utrudnione manewry parkingowe ( nie dotyczy STI ) AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Właśnie o to mi chodziło , że niektóre usterki lepiej wychwycić w czasie jazdy niż na podnośniku . Nie widziałem zmiany tematu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Utrudnione manewry parkingowe ( nie dotyczy STI ) Tutaj mamy to w standardzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 tu masz moj temat odnośnie padajacej wiskozy i objawów : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122461 cos do poczytania jest :wink: pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 tu masz moj temat odnośnie padajacej wiskozy i objawów :http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122461 cos do poczytania jest :wink: pzdr Takie objawy oczywiscie tez moga wystapic ( lozysko wiskozy lub wypiecie sie pierscienia zabezpieczajacego ) ale nie sa jednoznaczne ...podobne objawy moga wystepowac przy np. uszkodzeniach lozysk... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się