marcin Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Mianowicie tak: Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Mianowicie tak:Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje. tak prawidłowy objaw, ma sie kręcić z oporem, jak by sie kręciło lekko, to byłoby źle :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Mianowicie tak:Pacjent - GT. Jedno przednie koło w górze, skrzynia "na luzie", reszta kół zablokowana. Przy próbie kręcenia kołem porusza się ono ale ze średnim oporem, czyli trzeba troszkę siły użyć aby je obrócić. Czy to prawidłowy objaw? Auto stacza się przy najmniejszym wzniesieniu, więc raczej żaden hamulec/łożysko go nie blokuje. Centralne wisko je trzyma, a że seryjne nie jest specjalnie mocne, więc i opoór nie będzie zbyt duży :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 gracje, chociaż jednego nie zepsułem dzisiaj no więc pytanie pomocnicze do wątku - czy tak można sprawdzać wisko przed kupnem auta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Można podnieść tylne koło i będzie to samo . Nie sugeruj się tym kręceniem i oporem do końca . To czy koło kręci się lekko czy z oporem może świadczyć o jakiejś awarii . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Można podnieść tylne koło i będzie to samo . Nie sugeruj się tym kręceniem i oporem do końca . To czy koło kręci się lekko czy z oporem może świadczyć o jakiejś awarii . możesz rozwinąć , bo to co napisałeś to masło maślane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Tak napisałem , bo nie da się tego sprawdzić w taki sposób . Nie ma się co sugerować że koło się kręci i czy kręci się lekko . Z seryjną wiskozą kręci się z lekkim oporem na postoju . [ Dodano: Nie Lis 15, 2009 8:32 am ] Wystarczy że jakieś łożysko będzie umierać i opory będą podobne . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 Wydaje mi się, że jeśli łożysko będzie umierać, to podczas jazdy próbnej będzie je słychać, a jego opory (jeśli będą) będzie można odczuć gdy auto lekko się tocząc zatrzyma się tak, jakby go coś trzymało. Załóżmy więc, że nie słychać żadnego łożyska i nie ma oporów toczenia. Czy to, że jedno koło obraca się lekko oznacza, że jest uszkodzona wiskoza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Czy to, że jedno koło obraca się lekko oznacza, że jest uszkodzona wiskoza? Tak. Wystarczy że jakieś łożysko będzie umierać i opory będą podobne . Jeżeli jakieś łożysko miałoby stawiać aż taki opór to hałas przez nie powodowany przy 30km/h byłby porównywalny z startującym odrzutowcem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Oczywiście macie rację , ale ja pisałem o oporach . Zależy które łożysko jest umierające - różnie słychać . Może też być zbyt mocno skręcone i jeszcze nie jeżdżone . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 Dzięki za odpowiedzi, temat zmieniam na bardziej precyzyjny. Oczywiście najlepiej przed kupnem podjechać do ASO i sprawdzić napędy, ale takie uwagi jak tutaj mogą się przydać we wstępnej diagnozie Tak więc proponuję dopisywać objawy padającej wiskozy ku potomnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 objawy padającej wiskozy Najczesciej przy pelnym skrecie , auto jedzie z oporami , cos je blokuje , trzeszczy. Utrudnione manewry parkingowe ( nie dotyczy STI ) AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Właśnie o to mi chodziło , że niektóre usterki lepiej wychwycić w czasie jazdy niż na podnośniku . Nie widziałem zmiany tematu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Utrudnione manewry parkingowe ( nie dotyczy STI ) Tutaj mamy to w standardzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
amateus Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 tu masz moj temat odnośnie padajacej wiskozy i objawów : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122461 cos do poczytania jest :wink: pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 tu masz moj temat odnośnie padajacej wiskozy i objawów :http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122461 cos do poczytania jest :wink: pzdr Takie objawy oczywiscie tez moga wystapic ( lozysko wiskozy lub wypiecie sie pierscienia zabezpieczajacego ) ale nie sa jednoznaczne ...podobne objawy moga wystepowac przy np. uszkodzeniach lozysk... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now