Skocz do zawartości

Demontaż konsoli środkowej i tunelu w MY99.


Szczęka

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, potrzebuje zdemontować tunel między fotelami. Jedno z tylnych mocowań jest pęknięte, przez co tunel jest luźny. Odkręciłem już dwie śruby pod klapką schowka i zdjąłem plastikowy panel, na którym jest sterowanie lusterkami. Pod przednią częścią tego panela była jeszcze jedna śrubka, którą odkręciłem. Gałkę drążka zmiany biegów również. Niestety nadal nie mogę ściągnąć tunelu, gdyż nadal coś go trzyma pod konsolą środkową. Konsolę też muszę zdemontować w celu wymiany wszystkich żarówek. Póki co odkręciłem jedynie dwie śrubki z uchwytu do kubka, co i tak nic nie dało, bo ten nadal sztywno siedzi. Ściągnąłem też gałki i suwaki pokręteł nawiewu. Co dalej? Aha, podświetlenie awaryjnych i ogrzewania szyby również muszę naprawić. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co ? Pewnie została jeszcze śrubka pod dżwignią hamulca i trzyma ?

Zapomniałem o niej wspomnieć. Oczywiście ją też odkręciłem, bo trudno było przeoczyć.

 

Kombinowałem dalej i jakoś sobie poradziłem w końcu. Zaraz pod konsolą środkową są jeszcze dwie śruby trzymające tunel. Aby się do nich dobrać trzeba energicznie ściągnąć panel mieszka skrzyni biegów poczynając od tyłu - tutaj zadziałałem techniką ryzyk - fizyk, nie mogąc się doszukać żadnych śrub. Przy okazji zaintrygował mnie pewien element. Mniej więcej pod końcem opuszczonej dźwigni hamulca ręcznego jest przypięty do blaszanej wypustki jakiś plastikowy element w kształcie cylindra o średnicy ok 3 cm i grubości niecałego 1 cm. Wychodzi z niego gniazdko, do którego wpięte jest kilka kabli. Ciekaw jestem co to takiego?

Z dobraniem się do żarówek konsoli środkowej też sobie poradziłem. Ramka konsoli trzyma się na zatrzaskach, a dalej nie trzeba się niczego domyślać. Zastanowiła mnie za to niekonsekwencja w montażu podświetlenia. Przycisk spryskiwacza reflektorów, mimo iż jest półprzezroczysty i wnękę na żarówkę posiada, w ogóle nie miał podciągniętego podświetlenia.

Zastanawiam się też co za geniusz wpadł na pomysł przycisku Bright?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też co za geniusz wpadł na pomysł przycisku Bright?

 

Geniusz japoński! Przycisk Bright to świetna sprawa, konsekwentnie stosowana przez Subaru. Normalnie liczniki przebiegu, zegarki i inne wyświetlacze przygasają gdy zapalisz światła. Wszystko byłoby OK, gdyby na światłach jeździło się tylko po zmroku.

Dzięki temu magicznemu guziczkowi, w dzień rozjaśniasz, a po zmroku gasisz. Ja tam z tego korzystam i sobie chwalę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podłączyłem sobie jeszcze zegary Defi do tego przycisku. Wkurzało mnie że gdy włączę światła w dzień to defi się przyciemniały i musiałem ręcznie rozjaśniać. Potem gdy jechałem w nocy musiałem je znowu ściemniać i tak w kółko :( Po podłączeniu do przycisku bright jednym przyciśnięciem zaciemniam sobie razem z zegarkiem. Poza tym przycisk nie działa przy wyłączonych światłach więc defi świecą jaśniej niezależnie od jego pozycji :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem nad nadaniem temu bright'owi dodatkowej funkcjonalności. Myślałem o podciągnięciu podświetlenia do schowka podłokietnika póki jest zdemontowany.

 

Tak przy okazji wśród wiązki kabli odpowiedzialnej za sterowanie lusterkami znalazłem dodatkową dwu pinową wtyczkę. Podłączyłem woltomierz, pomanipulowałem tu i ówdzie, ale żadne napięcie się na niej nie pojawiło. Zwierać wolę nie próbować. Orientujecie się co to takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji wśród wiązki kabli odpowiedzialnej za sterowanie lusterkami znalazłem dodatkową dwu pinową wtyczkę. Podłączyłem woltomierz, pomanipulowałem tu i ówdzie, ale żadne napięcie się na niej nie pojawiło. Zwierać wolę nie próbować. Orientujecie się co to takiego?

 

Może elektrycznie składane lusterka? Chyba w JDM występowało.

 

Może mnie ktoś oświecić :) jak jest z żarówkami? Połowa żarówek od liczników o z konsoli już mi się spaliła. Chciałbym za jednym zamachem wymienić wszystkie. I tera może mi ktoś powiedzieć

a) ile i jakich żarówek jest w Gt'99 w zegarach i konsoli (łącznie z przyciskami)

B) czy żarówki z zegarów są zielone czy białe? (nie ukrywam, że podoba mi się białe podświetlenie zegarów).

c) czy ktoś próbował zamontować diody LED do podświetlania zegarów? Jak dla mnie to za słabo zegary świecą teraz. Jeśli tak, to jakie.

 

Wiem, mogę to ściągnąć i policzyć, ale nie chce mi się tego 2 razy wykręcać no i jest FORUM :)

 

Aha, oczywiście na też na początku myślałem, ze jakiś idiota pomieszał coś w elektryce bo przycisk BRIGHT powinien rozjaśniać całe podświetlenie deski :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mnie ktoś oświecić :) jak jest z żarówkami? Połowa żarówek od liczników o z konsoli już mi się spaliła. Chciałbym za jednym zamachem wymienić wszystkie. I tera może mi ktoś powiedzieć

a) ile i jakich żarówek jest w Gt'99 w zegarach i konsoli (łącznie z przyciskami)

B) czy żarówki z zegarów są zielone czy białe? (nie ukrywam, że podoba mi się białe podświetlenie zegarów).

c) czy ktoś próbował zamontować diody LED do podświetlania zegarów? Jak dla mnie to za słabo zegary świecą teraz. Jeśli tak, to jakie.

 

Ad. a.

Wskaźnik paliwa i temperatury podświetlane są jedną W5W, natomiast obrotomierz i prędkościomierz trzema T5. Koniecznie zastosuj niebarwione, ewentualnie zielone, o czym niżej.

Jeśli chodzi o konsole to barwione T5 (kolor dowolny) po jednej do zapalniczki i popielniczki, a także dwie sztuki do nawiewów.

W przyciskach siedzą 0,6W. Nie znam ich symbolu, ale to są te najmniejsze dostępne. Siedzą w gumowych oprawkach, z których będziesz musiał je delikatnie wydłubać i analogicznie nawinąć nowe. Polecam posłużyć się ostrą pęsetą.

Ad. b.

Niebarwione (bo białe to to nie jest). Blaty zaopatrzone są w zielony filtr, więc i tak będzie świeciło na zielono, albo na "kupowato" jeśli użyłbyś czerwonych żarówek :-P Podobnie jest ze wszystkimi przyciskami konsoli. Możesz sobie jedynie zmienić kolor podświetlenia pokręteł/suwaków nawiewu, popielniczki i zapalniczki.

Ad. c.

Nowe żarówki na pewno poprawią jakość podświetlenia, szczególnie niebarwione. Diód nie polecam, gdyż słabo emitują światło na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem.

 

Wymiana podświetlenia zegarów impreza GT

 

W zasadzie jest tak jak piszesz. Prawie tak. Nie do końca tak. W zasadzie to nie tak :D. Żartuję trochę. O ile wymiary podstawek żarówek się zgadzają, o tyle to nie jest żarówka W5W tylko W3W i wygląda ona dokładnie tak samo, ale ma 3W. Po wstawieniu W5W temperatura i paliwo świecą się zauważalnie jaśniej (dlatego jutro kupuję W3W i rozkręcam ponownie). Żarówka T5 nazywa się też W1,2W:

 

zegary1.jpg

 

Żarówka W3W wygląda tak.

 

A teraz sama wymiana, niech będzie dla potomności.

 

1. Potrzebne narzędzia: krótki i długi śrubokręt krzyżak (PH2)

 

zegary2.jpg

 

2. Odkręcamy 2 śruby u góry trzymające plastik

 

zegary3.jpg

 

3. Wyciągamy plastik, pamiętając że trzyma się on na 2 spinkach na dole, trzeba lekko szarpnąć.

 

zegary4.jpg

 

4. Odkręcamy zegary, 2 śrubki na dole, jedna na górze. Jak nam wpadną nic się nie stanie, od razu wypadają pod nogi :)

 

zegary5.jpg

 

zegary6.jpg

 

5. Odwracamy na plecki, wypinamy kostki i wyciągamy bokiem.

 

zegary7.jpg

 

zegary8.jpg

 

6. Wymieniamy żarówki (te plastiki się przekręcają o 1/2 obrotu)

 

zegary9.jpg

 

7. Składamy w odwrotnej kolejności. Najtrudniej włożyć z powrotem zegary. Wkładamy bokiem, kładziemy na plecki, wpinamy kostki i stawiamy do pionu. One mają taki punkt, w który wpadną i możemy wkręcać śrubki (zaczynamy od dolnych). Voila :)

 

zegary10.jpg

 

Na następnej lekcji zajmiemy się podświetleniem reszty dechy :)

  • Dzięki! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, demontaż konsoli środkowej GT 99/00. Niestety, musiałem oszczędzać aparat a i tak nie wytrzymał do końca, ale mam nadzieję, że pomogę.

 

Zaczynamy od tego, gdzie jest ile żarówek.

 

a0.jpg

 

Zacznijmy demontaż. Otwieramy podłokietnik, wykręcamy 4 śruby

 

a1.jpg

 

Ściągamy plastikową osłonę ręcznego i odkręcamy jeszcze jedną śrubkę.

 

a2.jpg

 

Odkręcamy gałkę zmiany biegów i mocno aczkolwiek z wyczuciem wyciągamy plastik z mieszkiem. Trzyma on się tylko na zatrzaskach. Wykręcamy jeszcze 2 śruby...

 

a3.jpg

 

I wyciągamy tunel środkowy

 

a4.jpg

 

Następnie ściągamy panel środkowy (trzeba wcześniej wyjąć radio, jak kto ma). Trzyma on się na 4 spinki, 2 góra, 2 dół. Wykręcamy popielniczkę. Wymieniamy żaróweczki oznaczone strzałkami. Na szczęście przycisku nie trzeba rozbierać. Przycisk od spryskiwaczy reflektorów i © Bright nie są podświetlone w ogóle.

 

a6.jpg

 

Panel od nawiewów jest podświetlony 2 żaróweczkami T5, które wykręca się pół obrotu i wyciąga razem z oprawką. My tego nie wiedzieliśmy, poza tym chcieliśmy uporządkować kable od radia, więc wyciągnęliśmy całą konsolę. Nie musisz tego robić. Wystarczy umiejętnie wsadzić tam łapę. Można posłużyć się niewiastą o smukłych i giętkich dłoniach (jak kto ma)

 

a5.jpg

 

Żaróweczki w przyciskach (tych od przeciwmgielnych też) montuje się na takie podstawki, na które nawija się wąsate żaróweczki.

 

a7.jpg

 

Co do przeciwmgielnych - trzeba zdjąć plastik pod kierownicą. Odkręcamy spinkę z boku, 2 śrubki od spodu (jedna na łączeniu z prawej strony, jedna przy dźwigni otwierania maski). Reszta to spinki. Wyciągamy przyciski, wymiana podświetlenia prosta bo nie trzeba ich rozkręcać. (niestety nie mam zdjęcia).

 

Generalnie w konsoli są same zielone żarówki, nie wiedziałem tego wcześniej, więc wszędzie są u mnie białe. Ale wygląda chyba nieźle?

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

 

Na koniec BONUS. Jak w 3/4 GT tunel środkowy jest rozklekotany, bo nie wytrzymuje przeciążeń i pęka. Ciężko nawet na szrocie o cały. Kolega stwierdził, ze i tak jest rozwalony, to spróbuje go naprawić. Najpierw zlutować pęknięcie, chociaż jeszcze nie było ono "na wylot"

 

p1.jpg

 

Potem wyciął ze sklejki 3mm drugą podłogę, pomalował na czarno, wkleił na gluta z pistoletu, przytwierdził śrubą - zamontowaliśmy.

 

p2.jpg

 

Był pan zrobienia tego z blachy, ale... zostało z deski. Wygląda... nie zwraca uwagi, nikt tam nie zagląda, a cały tunel trzyma się jak cholera, nawet nie drgnie. Nie wiem czy fabrycznie tak się trzymał.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xionc spryskiwacz reflektorów możesz sobie podświetlić jeszcze, żeby było do kompletu. Ja przylutowałem żarówkę bezpośrednio do płytki, bo dorwanie pasujących oprawek jest w zasadzie niemożliwe.

 

Na koniec BONUS. Jak w 3/4 GT tunel środkowy jest rozklekotany, bo nie wytrzymuje przeciążeń i pęka. Ciężko nawet na szrocie o cały. Kolega stwierdził, ze i tak jest rozwalony, to spróbuje go naprawić. Najpierw zlutować pęknięcie, chociaż jeszcze nie było ono "na wylot"

Toś mnie zaskoczył. U mnie też było to rozklekotane, ale nie sądziłem, że ten typ tak ma. W dodatku brakowało części spodu schowka. Naprawiłem to za pomocą maty do naprawy zderzaków i żywicy. Na koniec wyłożyłem wnętrze szarą wykładziną. Wygląda to teraz lepiej niż ori i z pewnością jest o wiele wytrzymalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Dobra odkopię po raz drugi :) od razu dzięki również za instruktaż (walnie przyczynił się do rozpoczęcia ogarniania bryki bo mnie trochę przerażała (zawsze suba była dla mnie nieosiągalnym skomplikowanym technicznie marzeniem a tu niespodzianka)), a po drugie ten nieszczęsny bright ? u mnie (gf8 z 1998) zmienia jedynie poziom podświetlenia zegarka więc jak to z nim jest ?

 

A i dla potomnych w mojej desce (oznaczenie modelu chwilowo nie mam ale później postaram się dopisać) wacha i temp są podświetlone też w3w ale zegary są podświetlone 3 w3w a nie T5 + do tego są jeszcze 2 x w3w w rogach chyba do podświetlenie całej dechy (smieszne bo 1 była zielona wymieniłem na białą i dalej decha jest zielona więc u mnie panel też jest barwiony). Do tego jest jeszcze dioda czerwona jako migadło przy kontrolce immobilisera (w lewym rogu panela z kontrolkami pod temp i paliwem) w reszcie kontrolek są w1.2w (albo t5).

 

A i pytanie seryjne jakie kontrolki są w naszych autach ? pasy np. bo auto było wcześniej u 2 właścicieli i nie wiem czy coś wymontowali czy nie choć patrząc na ślady na ścieżkach to raczej od serii jest tak jak jest.

 

A i skoro już panel do szyb elektr u mnie przycisk kierowcy (AUTO) jest podświetlany diodą SMD i to chyba podwójną (ma 4 wyprowadznie) więc tam lampka nie potrzebna jak widać.

 

Konsoli jeszcze nie rozgrzebałem do reszty więc więcej napisać nie mogę, ale jak rozgrzebię to wrzuce listę dla potomnych :D

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie powiem w mojej kategorii jest tuż za przyciskiem do włączania pozycyjnych :D

 

A już myślałem ze można zmieniać poziom podświetlenia wszystkich świecidełek na desce i w okolic... szkoda (ktoś takie coś tu pisał)

 

Kurcze trzeba poczytać instrukcje do auta :D (gorzej że tylko z internet mam a nie z autem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli komuś kiepsko świeci pokrętło od regulacji świateł w klasyku polecam dać tam przezroczystą żarówkę. Nie wiem czy jest tam jakiś filtr wbudowany, raczej nie ma, ale z przezroczystą robi się wtedy taki fajny amber kolor tej kreseczki na pokrętle i fajnie kontrastuje z zielenią cyferek (oczywiście jeśli jest na tej od cyferek kapturek-filtr). Ostatnio wymieniałem żaróweczki w całej konsoli i gdzie się da i w przycisku są dwie przezroczyste z założonym zielonym kapturkiem-filtrem, jak się da nowe z kapturkiem wtedy pokrętło świeci strasznie słabo.

 

Efekt kolorystyczny b. podobny do p.mgłowego tylnego o ile dobrze pamiętam.

 

W ogole katastrofa z tymi przyciskami i resztą, część z filtrami część bez, w ogóle żadnej konsekwencji :| ale jak to jedzie i brzmi :D

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...