-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Wrocław
-
Auto
Subaru Forester S-Turbo 2000
Osiągnięcia Ziolek
..:: Świeżynka ::.. (1/13)
0
Reputacja
-
Cześć, Mam problem z tylną lampą w Forku - paruje, dostaje się tam woda, która powoduje przepalenie żarówki. Po dostaniu się wody nie ma ona którędy stamtąd uciec. Chciałem więc odkręcić lampę i zobaczyć co tam nie gra, czy coś nie pękło. Jednak nie radzę sobie z tym - po odkręceniu śrub, lampa trzyma się dalej. Czy ona oryginalnie jest jakoś przyklejona? Jest tam jakby jakiś czarny sylikon. Miał ktoś z tym doświadczenie? W tym roczniku są takie lampy: Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. PS Czy w lampie powinny być jakieś odpowietrzniki?
-
Z mojej strony taki mały hint, bo też jestem w trakcie szukania lusterka. Jeżeli masz cały trójkąt, możesz zamontować lusterko od wczesnych wersji Forków II generacji. Lusterko jest takie samo, a konkretnie OEW 5092. Różni się trójkątem, czyli mocowaniem do drzwi.
-
Ponieważ rozpocząłem ten wątek, pomimo, że niewiele to pomoże, opowiem jak zakończyła się moja piszcząca historia. Niedługo po tym jak zaczęło piszczeć, nadszedł czas dużego przeglądu, który zrobiłem w MTS Subaru. Wówczas Marek, zapewnił mnie, żebym się nie martwił - zrobią i to :-) Nie wnikałem więc co dokładnie zostało zrobione, a zostało zrobione oczywiście skutecznie. Teraz, po paru miesiącach, czasem pojawia się cichutkie piszczenie gdy silnik jest zimny, ale na prawdę rzadko i prawie nie słychać (być może to w ogóle co innego).
-
A gdzie tankujesz? Mi się tak działo gdy kiedyś zgrzeszyłem i zatankowałem na Tesco. Lampka zapalała się co jakiś czas, więc więcej nie próbuję Ale zdarzają się też inne sytuacje. Sporadycznie, zwykle gdy jadę autostradą, w 4 osoby, z bagażami, czy rowerami, potrafi zapalić się Check Engine. Gaśnie samo po chwili lub gdy wrzucę na luz i silnik zejdzie z obrotów. Odczytałem sobie kiedyś kod błędu i wyszło, że jest on wywołany sondą lambda. Podobno te silniki są bardzo wrażliwe na wszelkie odchylenia od normy, co w moim przypadku by się zgadzało - kiepskie paliwo, dłuższe piłowanie i komputerowi coś nie pasuje. PS Tankuję 95, najczęściej na Lukoil lub Neste, rzadziej Orlen.
-
Geniusz japoński! Przycisk Bright to świetna sprawa, konsekwentnie stosowana przez Subaru. Normalnie liczniki przebiegu, zegarki i inne wyświetlacze przygasają gdy zapalisz światła. Wszystko byłoby OK, gdyby na światłach jeździło się tylko po zmroku. Dzięki temu magicznemu guziczkowi, w dzień rozjaśniasz, a po zmroku gasisz. Ja tam z tego korzystam i sobie chwalę
-
Pisząć "kompresor" miałem na myśli to urządzenie: Ale jaki związek miałoby to z klimą? Może to łożysko tej rolki od napędzającej kompresor.
-
Czy dobrze to napisales? Bo po wylaczeniu klimatyzacji sprzeglo odlacza jej naped i kompresor nie pracuje, wiec nie powinien sie obracac. Dobrze napisałem Z wyłączoną klimą słychać pisk. Po włączęniu następuje CYK (tak jakby kompresor zaczął pompować), pisk ustaje, albo jest inny (cichy).
-
Witam, Od pewnego czasu, na zimnym silniku, przy niskich obrotach słychać pisk o bardzo wysokim tonie. Cieżko było zlokalizować dźwięk o takiej częstotliwości. Postawiłem na sprężarkę od klimatyzacji, bo po włączeniu A/C pisk ustaje, a gdy sprężarka wraca na luz pisk powraca. Szczegóły na filmiku: Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Może to coś z łożyskiem? Czy ta sprężarka jest naprawialna, czy raczej szukać nowej? Mój samochód to Forester MY2000 S-turbo. Przejechane 195000 km.
-
Ja z kolei niedawno kupiłem żarówki w Halfords - Super Brilliance, które podobno dają 50% więcej światła. Mają tam promocję - 2 w cenie jednej, czyli za komplet zapłaciłem 49,99(9) zł. Poprzednio miałem jakieś zwykłe żarówki, więc różnica bardzo na plus. Światła jest rzeczywiście więcej i jest bardziej białe. Zobaczymy ile poświecą... jeden ze sprzedawców w Halfords powiedział, że jemu wypaliły się po 5 miesiącach.
-
Niestety gdy szkoda jest likwidowana z OC sprawcy, nie masz wpływu na to z jaką ubezpieczalnią i na jakich warunkach została zawarta umowa.
-
Pytasz o spryskiwacz reflektorów? Do zbiornika z płynem podłączone są trzy pompki ("silniczki"). Dwa małe to pompki odpowiednio do pryskania przedniej i tylnej szyby. Trzeci, większy, umiejscowiony na dole to spryskiwacz reflektorów. Róźni się, poniewaź musi wygenerować spore ciśnienie. Węźyki teź mają inną średnicę - ~10mm. Otwór w zbiorniku takźe jest większy i ma 16mm. To tak, w razie gdybyś próbował coś dopasowywać
-
Oto foto: Rzecz w tym, że belki aluminiowe są inaczej montowane do uchwytów relingowych. Nie ma tam obejm, jak w przypadku stalowych, więc cała górna powierzchnia jest dostępna na montaż uchwytów rowerowych. Tak więc myślę, że zmieściłoby się nawet 5 uchwytów, ale pewnie trzeba byłoby kombinować z ułożeniem rowerów tak, aby mijały się kierownice, siodełka i pedały.
-
Jako, że założyłem ten wątek, dziękuję wszystkim za podpowiedzi! Ostatecznie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Wybór padł na Mont Blanc RF 20 z aluminiowymi belkami. To taki dość uniwersalny bagażnik, ale świetnie trzyma się na Forku i szybko montuje. Cztery rowery mieszczą się bez problemu. Jakby dobrze pokombinować, myślę że można by spróbować nawet z pięcioma!
-
U mnie sytuacja wyglądała tak - spryskiwacz nie działał, było słychać CYK, a potem rzężenie przekaźnika pod kasetką. Zgodnie z opisem powyżej, dostałem się do pompki, uprzednio spuszczając płyn wężykiem przy trójniku z zaworkiem (za atrapą). Rzeczywiście wyciągnięcie akumulatora jest pomocne. W dodatku u mnie przygniatał on wężyk idący od pompki do trójnika! Po wyciągnięciu zbiornika, odkręciłem i wyciągnąłem właściwą pompkę - największą, na dole, przy dnie. Teraz można było odłączyć silnik od części pompującej. Okazało się, że zatarł się, przyrdzewiał i nie można było ruszyć ośką. Użyłem rozwiązania siłowego i chwytając kombinerkami obróciłem ją To wystarczyło, żeby silnik, a co za tym idzie pompka zaczęła działać. Silniczek raczej ciężko byłoby rozebrać, wpuściłem tylko trochę oleju w szczelinę przy osi, do ewentualnego łożyska. Teraz spryskiwacz tryska jak szalony! Zobaczymy ile pochodzi. Przydatne linki w tym temacie: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=127868 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586371.html
-
Hej, Zepsuł mi się szyberdach. Z jednej strony nie chce się domknąć w pionie do góry (jak na załączonym obrazku). Szyberdach otwiera się bez problemu. Czy komuś przytrafiło się coś takiego? Łatwo jest dostać się do tego mechanizmu? [ Dodano: Sob Cze 27, 2009 5:40 pm ] Już wiem w czym problem. Połamały się te teflonowe mocowania wózka. Można te elementy gdzieś dokupić? Z drugiej strony wymiana tego wydaje się nietrywialna i pewnie trzeba pół samochodu rozebrać, żeby się tam dostać [ Dodano: Sob Cze 27, 2009 6:23 pm ] Olleo, to chyba to samo co u Ciebie.