iTryton Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Witam jako nowy użytkownik, wylał mi się przedni prawy amorek i czuć ze stracił tłumienie. Moja imprezka ma już przejechane 215 tys. km i zastanawiam się do jakiego stopnia wyremontować w jej zawieszenie... dlatego zwracam się do z pytaniami: 1. Czy wystarczy zmienić dwa przednie amorki, czy może lepiej od razu wszystkie cztery? 2. Czy jest sens żebym przy okazji wymiany amorków zainwestował w nowe sprężyny (kwestia sklepania się starych), a może wymienić jeszcze inne elementy? 3. Czy opłaca się kupować amorki NIPPARTS? ( KYB - 370zł NIPPARTS - 290zł). Zaznaczam, że jeżdżę spokojnie i niezbyt wiele. Jeżeli ma ktoś inne propozycję jak wyremontować zawieszenie w mojej imprezce to proszę o rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 1. Czy wystarczy zmienić dwa przednie amorki, czy może lepiej od razu wszystkie cztery? Wystarczy 2, ale lepiej 4, bo pewnie dawno nie były wymieniane. Czy jest sens żebym przy okazji wymiany amorków zainwestował w nowe sprężyny (kwestia sklepania się starych), a może wymienić jeszcze inne elementy? Możesz kupić sprężyny, bo są tanie. Nie jest to konieczne. Inne elementy wymieniaj w miarę zużycia, luzy sprawdzi mechanik. 3. Czy opłaca się kupować amorki NIPPARTS? ( KYB - 370zł NIPPARTS - 290zł). Weź KYB. ZTCW wiem NIPPARTS tylko dystrybutor części różnych marek, m.in. chińskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iTryton Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Możesz kupić sprężyny, bo są tanie. Znalazłem sprężyny KYB po 232 zł za sztukę. A w sprawie amorków podzwoniłem po różnych sklepach z częściami do japończyków i znalazłem amorki KYB Excel-Gas po 321 zł/szt. przód i 286 zł/szt. tył. Tanio, normalnie czy drogo? Podobno mam luzy na tulejach wahacza podłużnego z tyłu i na łącznikach stabilizatorów z przodu (co już słychać). A macie może jakieś dojście do tanich części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Podobno mam luzy na tulejach wahacza podłużnego z tyłu i na łącznikach stabilizatorów z przodu (co już słychać). To jest częsta usterka. A w sprawie amorków podzwoniłem po różnych sklepach z częściami do japończyków i znalazłem amorki KYB Excel-Gas po 321 zł/szt. przód i 286 zł/szt. tył. Normalna cena wg mnie. A macie może jakieś dojście do tanich części? Na tym forum tylko ASO, czasami zdarzają się promocje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snt Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Ja kupiłem ostatnio KYB AGX regulowane nowe po 315 zł / szt. a z tego co wiem to Excel-Gas chyba powinny byc tansze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Snt, bardzo tanio kupiłeś AGX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iTryton Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Snt, a można by wiedzieć gdzie kupowałeś? Albo czy masz dojścia do jakiś innych tanich amorków? z góry thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Snt, a można by wiedzieć gdzie kupowałeś? Podłączam się do pytania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Snt, a można by wiedzieć gdzie kupowałeś? Podłączam się do pytania... ja także jestem zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snt Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Widze ze zainteresowanie się zrobiło ceną ;] Kupowałem w BHMD, tyle że skorzystałem ze zniżek biorąc na firme znajomego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 może jakiś grupowy zakup AGXów zrobimy? bo zainteresowanych jest naprawdę sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 W takiej cenie to i ja bym kupił AGXy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snt Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 No dobra moge się zorientowac jak wygląda sprawa .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iTryton Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Snt, super by było jak byś dal rade cosik zalatwić Ale, przede wszystkim mam pytanie odnośnie tych amorków KYB AGX: 1. Czy będą bez żadnych przeróbek pasowały do wolnossaka Impreza RX MY99? Rozumiem, że pozwalają one regulować tłumienie powrotu, jednak męczy mnie następujące pytanie: 2. Czy jest sens, żebym do normalnego samochodu rodzinnego zakładał te amorki? 3. Czy nie obniżają one komfortu podróżowania? 4. Czy będę umiał ustawić odpowiednią prędkość powrotu do jazdy na co dzień? 5. Czy nie mają one niższej żywotności od zwykłych KYB Excel-Gasów? z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Do RX-a pasują :-) Regulacja jest banalna - z przodu dołączonym do kompletu wkrętakiem, po podniesieniu maski. Z tyłu ręczna (tylko wymaga zajrzenia pod samochód). Większość (chyba) jeździ na 2/4 (czyli środkowych ustawieniach), w tym ja. Choć chwilami mam wrażenie, że seryjna sprężyna jest na to nieco za słaba (amor za mocno tłumi powrót). Co do komfortu, to jak na razie nikt nie narzekał, łącznie z rodziną. A regulacja jest "ogólna", czyli wpływa zarówno na tłumienie kompresji i powrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 może jakiś grupowy zakup AGXów zrobimy? bo zainteresowanych jest naprawdę sporo. Jak macie kogoś znajomego w USA to polecam zakupić je właśnie tam :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 ja też chętnie mógłbym się podpiąć pod zorganizowany zakup :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateoos Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Od stycznia jeżdżę na amorach firmy NipParts (numery katalogowe J5507000G/J5517000G). Problemów nie ma, ale ja jeżdzę jak dziadek i w dodatku wolnossakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się