AdaSch Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Część, przewaliłem internet i manual i nie znalazłem mapy z informacją które elementy są ocynkowane w moim forku my06. Czy one w ogóle są ocynkowane? pytam bo po ściągnięciu tylnej tablicy rejestracyjnej zauważyłem purchle. Sam to naprawię bo są małe purchle, zeskrobie farbę usunę rdzę zabezpieczę magicznym środkiem, potem czarny lakier i bezbarwny. Korozja wyszła na lewym słupku kierowcy, tam gdzie odprysł lakier po uderzeniu kamieniem i na krawędzi szyby czołowej i dachu. zaprawki sam zrobiłem i wygląda to bardzo ładnie czyli z daleka nie widać. Dało mi to jednak trochę do myślenia po tym co odkryłem na tylnej klapie. Tłumik końcowy też nie lepszy, na kołnierzach jest trochę rudej i się zastanawiam co z tym zrobić. To samo na niektórych elementach zawieszenia a właściwie na elementach karoseryjnuch zawieszenia, jak "uszy" wahaczy itp. Kupiłem magiczne środki do usuwania niewielkiej rdzy i zabezpieczania przeciwko dalszemu postępowaniu korozji ale czy tak powinno być w aucie 4 letnim za ponad 160k? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Kupiłem magiczne środki podpowiesz co kupiłeś - też muszę kilka rzeczy "machnąć" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 nadwozie powinno być ocynkowane, a jeżeli gdzieś wyłazi korozja, świadczy to o tym, że musi być uszkodzona powłoka ocynku, pod którą jest zwykła blacha, a ta gnije jak nie jest polakierowana albo ocynkowana. może to być następstwem niedokładnie zrobionej naprawy blacharskiej. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Poczytaj posty jarmaja, on jest "w branży". http://theforum.pl/viewtopic.php?p=107311#p107311 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 owoc666, link nie bangla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 łoł, fajny materiał, czyli mogę zakładać, że są ocynkowane. Korozja musiała wynikać, z tego, że golizna była długo odsłonięta i dlatego dostała się ruda. co do dołu pewnie to od jeżdżenia po głębokich błotach, piaskach i itp. podpowiesz co kupiłeś - też muszę kilka rzeczy "machnąć" sprawdzę nazwy i dam dokładnie to co kupiłem, sam jestem bardzo zadowolony. wskrócie żel do korozji - szok jak to działa coś żywicznego na goła blachę, antykorozyjnego bo reaguje z tlenkami i co dodatkowo wzmacnia strukturę, lakier zestaw zaprawkowy kupiony od profesjonalnej firmy lakierniczej w zestawie, czarna plus bezbarwna. Efekty są rewelacyjne, Naprawdę trudno coś dojrzeć z normalnej odległości. Z bliska widać pod bezbarwnym inną strukturę lakieru. pozdrawam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 odwolam sie do tablic, a raczej ramek do nich, czy forum ma jakies swoje ramki napisy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 żel do korozji - szok jak to działa Też chętnie kiedyś przetestuję. Czekam również na nazwę. coś żywicznego na goła blachę, antykorozyjnego bo reaguje z tlenkami i co dodatkowo wzmacnia strukturę, Epoxyd? Reaktywny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 odwolam sie do tablic, a raczej ramek do nich, czy forum ma jakies swoje ramki napisy??? Tutaj masz wszsytko Forumowe ramki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 do usuwania tylko rdzy a nie całej reszty antirust gel - genialne reaguje tylko z rdzą, na youtube są filmy z prezentacją działania przed - rdza pod tylną klapą przez uchwyt od anteny cb po idealnie wyżarta rdza, widać jak się pieni na rdzy a metalu nie rusza do zabezpieczania Brunox na rdzę i jako podkład pod farbę ja kupiłem http://www.allegro.pl/item704517687_bru ... 30_ml.html świetnie przyjmuje lakier, jest mocny i do dzisiaj na progach drzwi nie odpadło pomimo dziecka któremu można 100 razy przypominać by nie walił drzwiami we wszystko co popadnie, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Ja naprawdę starałem się, żeby moja maska zardzewiała. Dopiero kwas pomógł. Wniosek: musiała być ocynkowana i konkretnie zabezpieczona :cool: Reszta blach trzyma się rewelacyjnie w porównaniu do Toyoty, Opla, Merca i wielu innych z młodszych lat. Co ciekawe STI nie ma ocynkowanych masek :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Co ciekawe STI nie ma ocynkowanych masek :wink: Od kiedy aluminium się cynkuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 A czy ja pisałem coś o cynkowaniu aluminium? :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 w forku też nie jest ocynkowana, a ma sporo odprysków btw, to była jedna z najbardziej szokujących różnic w stosunku do poprzednich aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Podobnie jak u AdaSch 'a na moim aucie dostrzegałem od pewnego czasu coraz więcej rdzawych ognisk: błotnik, pierwszy prawy słupek, styk progów i tylnych nadkoli. Oddałem auto do zawodowców. To co zobaczyłem po zdjęciu paru elementów jest lekko niepokojące. Progi pokryte rdzą na całej długości. Po zdjęciu z klapy elementu na którym jest napis subaru, wyszedł taki rudzielec, że szczęka opada. Gdy był on zamontowany to było widać tylko lekko rdzawą linię. Każdy otwór otoczony jest rudzielcem. Tylna klapa jak i progi nigdy nie były ruszane. Auto z 2003 i 220.000. Polecam wszystkim forkowiczom przyjrzenie się tylnej klapie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Polecam wszystkim forkowiczom przyjrzenie się tylnej klapie! fakt, szczególnie pod rejestracja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Każdy otwór otoczony jest rudzielcem. Tylna klapa jak i progi nigdy nie były ruszane. Auto z 2003 i 220.000. To chyba powód do zadowolenia ? A już na pewno nie do biadolenia Po 9 latach eksploatacji w polskim klimacie trudno oczekiwać, że karoseria zachowa fabryczne parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raceready Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Zdziwiłbyś się widząc Nissana Sunny z 1986roku używanego tylko w PL na okrągło jak wygląda blacha... nikt nie wierzy, że samochód ma 26 lat. Niestety od jakiegoś czasu oszczędności robią swoje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 raceready, mam fiata stilo w manualu jest napisane, że wszystkie blachy narażone mają 4 warstwy ocynku razem 32 um reszta 8um. Ocyn obustronny itd auto 10 lat i 0 korozji. wydech wygląda jak nówka sztuka. Oczywiście, nie ma 20 lat ale zapowiada się nieźle pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Zdziwiłbyś się widząc Nissana Sunny Mówisz o innej epoce motoryzacji, chyba najlepszej. W latach 92-94 miałem służbowego Nissana Sunny (diesel, chyba 1.6). To było niesamowite: bezawaryjny, wygodny, ekonomiczny, fajny ! Potem Nissan zrobił alians z Renault, a do Japonii pojechał francuski nadęty v-ce prezesik pokazać "gupim żółtkom" jak się tnie koszty. No i po kilku latach z niekwestionowanego symbolu jakości, jakim była marka NISSAN, zrobił symbol tandety, jakim "szczyciła" się marka RENAULT. Z resztą zjawisko cięcia kosztów i obniżania niezawodności opanowało wtedy cały świat motoryzacyjny. Doszło jeszcze przenoszenie fabryk do innych krajów, produkcja komponentów w Chinach itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Każdy otwór otoczony jest rudzielcem. Tylna klapa jak i progi nigdy nie były ruszane. Auto z 2003 i 220.000. To chyba powód do zadowolenia ? A już na pewno nie do biadolenia Po 9 latach eksploatacji w polskim klimacie trudno oczekiwać, że karoseria zachowa fabryczne parametry. Ciągle wierzyłem, że Subaru z początku XXI nie czyniło takich oszczędności jak inne marki. Niestety pod tym względem auto wypada nawet gorzej niż europejskie "commodity cars". Swoją drogą uważam, że jeśli ktoś kupuje teraz nowe auto z salonu ta najlepiej chyba od razu udać się do warsztatu blacharsko-lakierniczego, żeby obejrzeli auto i poprawili fabrykę. W przypadku forka nakładki, które są zamontowane powodują ciągłe obcieranie blachy która jest pod nimi. A wystarczyło, żeby FHI dało jakiś elastyczny materiał na ich styku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się