Skocz do zawartości

Rozporki zawieszenia


michal

Rekomendowane odpowiedzi

W Subaraku nie mam, ale posiadam dwie sztuki w Golfie, który do rajdowania służy. Zawias w nim jest bardzo twardy i dzięi rozpórce przedniej, kielichy się nie oparły o silnik, albo przez maske nie wyszły po jednej imprezie :D

Na pewno sztywniejszy jest, buda się tak nie gnie.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ma moze zamontowana przednia i tylna rozporke zawieszenia. Sam sie przymierzam i ciekaw jestem wrazen po montazu.

 

 

Wiele osób ówi że mniej im zaczeło auto trzeszczeć na dziurach. W sedanie WRX chyba tylna nie jest aż tak koniecnza ze względu na poprzeczne wzmocnienia z akanapą, ale przednia jak najbardizej, chociaż na twoim miejscu dałbym to jako jedną z pierwszych modyfikacji - koniecnzie z regulacją naprężenia -> ograncza demlkę nadwozia na naszych bezdrożach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my też mamy rozpórkę na przednim zawieszeniu ale niestety kupiliśmy prawie zaraz po przesiadce na Imprezę i nie mam porównania z tym jak było przed :( wiem natomiast, że nic nie trzeszczy i specjalnie twardszy też się nie stał (tzn. ja nic nie zauważyłem).

 

p.s. samochód jest używany w sporcie - tata jeździ nim nad rzeki łowić ryby :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX.

 

Pozdrawiam

tzn: tylną i przednią?? czy z przodu: dolną i górną???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX.

 

Pozdrawiam

tzn: tylną i przednią?? czy z przodu: dolną i górną???

 

Rany boskie!! Michał pytał o przednią i tylną rozpórkę kielichów. Masz pod spodem jakieś kielichy :?: :twisted:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX.

 

Pozdrawiam

tzn: tylną i przednią?? czy z przodu: dolną i górną???

 

Rany boskie!! Michał pytał o przednią i tylną rozpórkę kielichów. Masz pod spodem jakieś kielichy :?: :twisted:

 

Pozdrawiam

 

a i tu niestety muszę cię rozczarować bo przynajmniej tak mnie uświadomiono że najlepiej spiąć i górę i dół - na dole się spina ramiona sanek CFANIAKU :wink: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX.

 

Pozdrawiam

 

Zamowilem obie dzisiaj. Dam znac jak zamontuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i tu niestety muszę cię rozczarować bo przynajmniej tak mnie uświadomiono że najlepiej spiąć i górę i dół - na dole się spina ramiona sanek CFANIAKU

 

Taa i jeszcze rozpórki wahaczy, zestaw anti-lift oraz całkiem nowy zawias np. taki http://img.photobucket.com/albums/0603/ ... 3dd0b1.jpg i wtedy będzie najlepiej :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

P.S. Zapomniałem wspomnieć o wymianie wszystkich poduszek i tulei na poliuretanowe :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA się nieznam ok - ale Chojnacki:

 

o tuningu zawieszenia:

 

"Obie podłużnice a zatem cała część karoserii z przodu samochodu jest niezwykle solidnie wzmocniona poprzez takie rozwiązanie (płyta pod silnik z 10mm aluminium), umożliwiając wieloletnią eksploatację samochodu bez żadnych problemów z geometrią czy "rozłażeniem" się karoserii. Trzeba tu wspomnieć o popularnych wzmocnieniach zakładanych w komorze silnikowej a usztywniających górne gniazda kolumn zawieszenia. Montowanie tego rodzaju wsporników bez zastosowania osłony dolnej zespołu napędowego nie ma właściwie sensu. Można zamiast osłony dolnej wykonać wspornik mocujący i usztywniający podłużnice samochodu. Wtedy zamontowany górny wspornik zaczyna działać tak jak powinien. Przy samym zamontowanym górnym wsporniku skrzynka, jaką jest nadwozie nie będzie po prostu od dołu "zamknięta" a właśnie od dołu zawieszenia działają największe siły, które oddziałują na cały obszar przodu samochodu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa i jeszcze rozpórki wahaczy, zestaw anti-lift oraz całkiem nowy zawias np. taki http://img.photobucket.com/albums/0603/ ... 3dd0b1.jpg

 

Ten jest akurat do Forda ;-)

 

Do Subaru lepiej taki:

 

scooby_kit_small.jpg

 

P.S. Zapomniałem wspomnieć o wymianie wszystkich poduszek i tulei na poliuretanowe :twisted:

 

 

Eeee tam - "fully rose-jointed" :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tylko dodam ze zalozylem przednia rozporke, nota bene Whiteline i zrobilem to z premedytacja dla lansu i zaspokojenia wlasnego ego, bo dzialnie(tak zreszta myslalem) jest znikome. SI ma tak porzadne "kielichy" trzymajace amortyzatory, ze przy jezdzie lajtowo-szutrowej taka rozporka nie ma wplywu na mniejsze psucie samochodu :mrgreen:

 

Ale w nastepnej Imprezie pewnie taka rozporka znowu zanieszka :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki Azrael, że posłużyłem się twoim linkiem

 

 

Nie ma problemu. Tylko mówię. Poza tym AVO uchodzi za bardziej torowe/lansowe, lepiej pokazać coś baridzej hardcorowego ;-)

 

 

Oświeć mnie co to są te fully rose jointy, to się pali czy jak

 

Pozwolę się znowu dać photo z Forda bo z Subaru nie mam.

 

DSC00416.jpg

 

Zobacz co tutaj jest zamiast poliuretanów. Tzw przeguby kuliste albo uni-balle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem swojego czasu zamontowane rozpórki (przód i tył) w Civic'u '90, którym dwa lata startowałem w KJS'ach. Moje odczucia to zdecydowane usztywnienie karoserii (zwłaszcza tylna rozpórka) pozwalające np. na nawroty na rękawie na suchym asfalcie :-)

Nie maiałem niestety spiętego dołu i po tych dwóch sezonach dół się rozszedł.

Zawiasy były twarde (Koni) i prawie się zdecydowałem na uni-ball'e (wymiana normalnych co 2-3 tyś. km) ale autko już nie dało rady :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki Azrael, że posłużyłem się twoim linkiem

 

 

Nie ma problemu. Tylko mówię. Poza tym AVO uchodzi za bardziej torowe/lansowe, lepiej pokazać coś baridzej hardcorowego ;-)

 

 

Oświeć mnie co to są te fully rose jointy, to się pali czy jak

 

Pozwolę się znowu dać photo z Forda bo z Subaru nie mam.

 

Obrazek

 

Zobacz co tutaj jest zamiast poliuretanów. Tzw przeguby kuliste albo uni-balle :)

 

Aaa to było tak od razu, że chodzi o uniballe czy też łożyska ślizgowe a nie wyjeżdzać mie tu z jointami :twisted:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorna rozporka w WRX to bardzo kontrowersyjny temat, wiele osob twierdzi ze nie czuje roznicy, inni sie zarzekaja ze jest spora (przewaznie ci, ktorzy kupili je). Na tym forum jest nawet kolega, ktory czuje wielka roznice z rozporki a nie czuje zadnej z dodatkowego pol stopnia konta "castor".

W WRX, kielichy amortyzatorow sa przyspawane do karoseri z dwuch stron, od strony blotnikow i od strony przegrody silnika, co daje bardzo solidna i sztywna konstrukcje, w tym przypadku przednia rozporka niewiele moze juz poprawic.

 

sti_front_strut_bar_installed.jpg

 

Sa jednak takie samochody jak np BMW 3 czy Ford Escort, gdzie kielichy sa przyspawane tylko od strony blotnikow i w tym przypadku rozporka rzeczywiscie daje odczowalne usztywnienie nadwozia.

 

IMG_0251.JPG

 

motor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszą torchę o historii marki Ford-Cosworth.

 

 

Generalnie Escort ma potwornie sztywne nadwozie jak na tą epokę -> najsztywniejsze przed Lancerem chyba Evo V czy VI. Przednia rozpórka jest mniej ważna w tym aucie niż tylna. Sierra natomiast lubi się łamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest wiecej zdjec ladnego Coswortha http://photobucket.com/albums/v92/Snickers_other/Car%20Pictures/

 

 

O tak, to autko z Norwegii to najpotężniejszy Escort na świecie. 779KM, turbina z forumuły 1 i ogólnie cuda.... To jest oryginalnie Escort WRC którym Caros Sainz jechał bodajże Monte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...