michal Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Czy ktos ma moze zamontowana przednia i tylna rozporke zawieszenia. Sam sie przymierzam i ciekaw jestem wrazen po montazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łaciat Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 W Subaraku nie mam, ale posiadam dwie sztuki w Golfie, który do rajdowania służy. Zawias w nim jest bardzo twardy i dzięi rozpórce przedniej, kielichy się nie oparły o silnik, albo przez maske nie wyszły po jednej imprezie Na pewno sztywniejszy jest, buda się tak nie gnie. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Czy ktos ma moze zamontowana przednia i tylna rozporke zawieszenia. Sam sie przymierzam i ciekaw jestem wrazen po montazu. Wiele osób ówi że mniej im zaczeło auto trzeszczeć na dziurach. W sedanie WRX chyba tylna nie jest aż tak koniecnza ze względu na poprzeczne wzmocnienia z akanapą, ale przednia jak najbardizej, chociaż na twoim miejscu dałbym to jako jedną z pierwszych modyfikacji - koniecnzie z regulacją naprężenia -> ograncza demlkę nadwozia na naszych bezdrożach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Rozpórka przy twardym zawiasie chroni też przednią szybę - buda jednak nieco się usztywnia. Co do jazdy - napewno w zakrętach pomaga. Minusów w zasadzie nie znam. Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 23 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Poki co montowalem przednia rozporke w kazdym aucie jakie posiadalem i zawsze byle pozytywnie zaskakiwany. No, ale czy nikt nie montowal rozporek w STi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 my też mamy rozpórkę na przednim zawieszeniu ale niestety kupiliśmy prawie zaraz po przesiadce na Imprezę i nie mam porównania z tym jak było przed wiem natomiast, że nic nie trzeszczy i specjalnie twardszy też się nie stał (tzn. ja nic nie zauważyłem). p.s. samochód jest używany w sporcie - tata jeździ nim nad rzeki łowić ryby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX. Pozdrawiam tzn: tylną i przednią?? czy z przodu: dolną i górną??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX. Pozdrawiam tzn: tylną i przednią?? czy z przodu: dolną i górną??? Rany boskie!! Michał pytał o przednią i tylną rozpórkę kielichów. Masz pod spodem jakieś kielichy :?: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX. Pozdrawiam tzn: tylną i przednią?? czy z przodu: dolną i górną??? Rany boskie!! Michał pytał o przednią i tylną rozpórkę kielichów. Masz pod spodem jakieś kielichy :?: Pozdrawiam a i tu niestety muszę cię rozczarować bo przynajmniej tak mnie uświadomiono że najlepiej spiąć i górę i dół - na dole się spina ramiona sanek CFANIAKU :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 23 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja założyłem obie rozpórki do mojego WRX'a kombi i różnica nie powaliła mnie na kolana (może dlatego, że nie są regulowane?) ale troche lepiej jest. Jak będzie w STi - nie wiem, bo STi ma nadwozie sztywniejsze od WRX. Pozdrawiam Zamowilem obie dzisiaj. Dam znac jak zamontuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 a i tu niestety muszę cię rozczarować bo przynajmniej tak mnie uświadomiono że najlepiej spiąć i górę i dół - na dole się spina ramiona sanek CFANIAKU Taa i jeszcze rozpórki wahaczy, zestaw anti-lift oraz całkiem nowy zawias np. taki http://img.photobucket.com/albums/0603/ ... 3dd0b1.jpg i wtedy będzie najlepiej Pozdrawiam P.S. Zapomniałem wspomnieć o wymianie wszystkich poduszek i tulei na poliuretanowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 JA się nieznam ok - ale Chojnacki: o tuningu zawieszenia: "Obie podłużnice a zatem cała część karoserii z przodu samochodu jest niezwykle solidnie wzmocniona poprzez takie rozwiązanie (płyta pod silnik z 10mm aluminium), umożliwiając wieloletnią eksploatację samochodu bez żadnych problemów z geometrią czy "rozłażeniem" się karoserii. Trzeba tu wspomnieć o popularnych wzmocnieniach zakładanych w komorze silnikowej a usztywniających górne gniazda kolumn zawieszenia. Montowanie tego rodzaju wsporników bez zastosowania osłony dolnej zespołu napędowego nie ma właściwie sensu. Można zamiast osłony dolnej wykonać wspornik mocujący i usztywniający podłużnice samochodu. Wtedy zamontowany górny wspornik zaczyna działać tak jak powinien. Przy samym zamontowanym górnym wsporniku skrzynka, jaką jest nadwozie nie będzie po prostu od dołu "zamknięta" a właśnie od dołu zawieszenia działają największe siły, które oddziałują na cały obszar przodu samochodu." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Taa i jeszcze rozpórki wahaczy, zestaw anti-lift oraz całkiem nowy zawias np. taki http://img.photobucket.com/albums/0603/ ... 3dd0b1.jpg Ten jest akurat do Forda ;-) Do Subaru lepiej taki: P.S. Zapomniałem wspomnieć o wymianie wszystkich poduszek i tulei na poliuretanowe Eeee tam - "fully rose-jointed" :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 To ja tylko dodam ze zalozylem przednia rozporke, nota bene Whiteline i zrobilem to z premedytacja dla lansu i zaspokojenia wlasnego ego, bo dzialnie(tak zreszta myslalem) jest znikome. SI ma tak porzadne "kielichy" trzymajace amortyzatory, ze przy jezdzie lajtowo-szutrowej taka rozporka nie ma wplywu na mniejsze psucie samochodu Ale w nastepnej Imprezie pewnie taka rozporka znowu zanieszka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Sorki Azrael, że posłużyłem się twoim linkiem . Oświeć mnie co to są te fully rose jointy, to się pali czy jak :?: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Sorki Azrael, że posłużyłem się twoim linkiem Nie ma problemu. Tylko mówię. Poza tym AVO uchodzi za bardziej torowe/lansowe, lepiej pokazać coś baridzej hardcorowego ;-) Oświeć mnie co to są te fully rose jointy, to się pali czy jak Pozwolę się znowu dać photo z Forda bo z Subaru nie mam. Zobacz co tutaj jest zamiast poliuretanów. Tzw przeguby kuliste albo uni-balle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Miałem swojego czasu zamontowane rozpórki (przód i tył) w Civic'u '90, którym dwa lata startowałem w KJS'ach. Moje odczucia to zdecydowane usztywnienie karoserii (zwłaszcza tylna rozpórka) pozwalające np. na nawroty na rękawie na suchym asfalcie :-) Nie maiałem niestety spiętego dołu i po tych dwóch sezonach dół się rozszedł. Zawiasy były twarde (Koni) i prawie się zdecydowałem na uni-ball'e (wymiana normalnych co 2-3 tyś. km) ale autko już nie dało rady :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Sorki Azrael, że posłużyłem się twoim linkiem Nie ma problemu. Tylko mówię. Poza tym AVO uchodzi za bardziej torowe/lansowe, lepiej pokazać coś baridzej hardcorowego ;-) Oświeć mnie co to są te fully rose jointy, to się pali czy jak Pozwolę się znowu dać photo z Forda bo z Subaru nie mam. Obrazek Zobacz co tutaj jest zamiast poliuretanów. Tzw przeguby kuliste albo uni-balle Aaa to było tak od razu, że chodzi o uniballe czy też łożyska ślizgowe a nie wyjeżdzać mie tu z jointami Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Gorna rozporka w WRX to bardzo kontrowersyjny temat, wiele osob twierdzi ze nie czuje roznicy, inni sie zarzekaja ze jest spora (przewaznie ci, ktorzy kupili je). Na tym forum jest nawet kolega, ktory czuje wielka roznice z rozporki a nie czuje zadnej z dodatkowego pol stopnia konta "castor". W WRX, kielichy amortyzatorow sa przyspawane do karoseri z dwuch stron, od strony blotnikow i od strony przegrody silnika, co daje bardzo solidna i sztywna konstrukcje, w tym przypadku przednia rozporka niewiele moze juz poprawic. Sa jednak takie samochody jak np BMW 3 czy Ford Escort, gdzie kielichy sa przyspawane tylko od strony blotnikow i w tym przypadku rozporka rzeczywiscie daje odczowalne usztywnienie nadwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Na zdjęciu jest Ford Sierra RS Cosworth z deklem zaworów od Escorta RS Cosworth .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Mozliwe, zdjecie znalazlem przez google jedynie dla zobrazowania tego co napisalem. Pochodzi z tej strony http://www.motorsport-richter.de/seiten/fahrzeuge/cossi.html , nie znam niemieckiego wiec nie wiem co tam pisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Piszą torchę o historii marki Ford-Cosworth. Generalnie Escort ma potwornie sztywne nadwozie jak na tą epokę -> najsztywniejsze przed Lancerem chyba Evo V czy VI. Przednia rozpórka jest mniej ważna w tym aucie niż tylna. Sierra natomiast lubi się łamać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Tutaj jest wiecej zdjec ladnego Coswortha http://photobucket.com/albums/v92/Snickers_other/Car%20Pictures/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Tutaj jest wiecej zdjec ladnego Coswortha http://photobucket.com/albums/v92/Snickers_other/Car%20Pictures/ O tak, to autko z Norwegii to najpotężniejszy Escort na świecie. 779KM, turbina z forumuły 1 i ogólnie cuda.... To jest oryginalnie Escort WRC którym Caros Sainz jechał bodajże Monte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.