Jump to content

Blachy do GT - dostępność


Recommended Posts

Witam,

dotknęła mnie niemiła stłuczka z tyłu, i mam przez ubezpieczalnię zakwalifikowany do wymiany:

-zderzak

-klapę bagażnika

-tylną ścianę.

 

Po kontakcie z ASO Zdanowicz muszę zadać pytanie:

dlaczego nie ma w Polsce żadnych z ww. części do GT? przecież kilka/naście/dziesiąt/set egzemplarzy jeździ po naszych drogach.

 

Podczas gdy na zderzak czy ścianę - ściąganą z Niemiec - jestem w stanie poczekać 2 tyg., to klapę bagażnika trzeba by ściągać z Japonii (do 3 miesięcy oczekiwania).?

 

Serwis (nie ASO) proponuje mi naprawę na "używkach", tylko dlaczego "muszę" się na to zgadzać tylko dlatego, że nowe nie są dostępne?

Link to comment
Share on other sites

nowe nie są dostępne?

Auto w wersji GT przestało byc produkowane prawie 10 lat temu. Trzymanie części , wiedząc , że 90% takich przywożonych do Polski aut naprawiana jest z części ze szrotu , byłoby ze strony finansującego taki magazyn sporym ryzykiem.... :wink:

AK

Link to comment
Share on other sites

nowe nie są dostępne?

Trzymanie części (...) byłoby ze strony finansującego taki magazyn sporym ryzykiem.... :wink:

AK

 

Jak widać - czego jestem przykładem - może zdarzyć się naprawa z OC sprawcy / AC właściciela. W takim przypadku bardzo miłoby mi było wymienić część na nową, dać zarobić SIP-owi i dealerowi, zawsze to jakaś marża ;)

Aż nie chce mi się wierzyć, że jestem jedynym przypadkiem w Polsce.

Poza tym sam Pan pisze o 90%... a co z pozostałymi 10%? Gdzie mają kupić części, jak ich nie ma? mają czekać 3 miesiące, aż statek przypłynie?

 

Zdaję sobie sprawę, że utrzymywanie mało płynnych stanów magazynowych jest zamrożeniem gotówki, ryzykiem i potencjalną stratą (akurat na ekonomii się znam), ale mówimy o 1 lub kilku sztukach dostępnych na "już", a nie o całym magazynie... marka i jakość (w tym obsługi) wydawało mi się, że do czegoś zobowiązuje.

 

W tym przypadku nie mam wyboru, i wbrew sobie jestem zmuszony szukać szrotu...

Link to comment
Share on other sites

Z tego co jest mi wiadomo koncerny samochodowe mają obowiązek trzymania w swoich magazynach wszystkich części zapasowych do wyprodukowanych modeli aut i jezeli dobrze pamietam to czas trwania tego obowiazku to dekada od daty zakończenia produkcji modelu.

Link to comment
Share on other sites

Koncern Fuji Heavy Industries trzyma części do swoich modeli, ale w Japonii :) czas oczekiwania na ściągnięcie- do 3 miesięcy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Producent ma obowiazek produkowania czesci zapasowych przez okres 10 lat po zakonczeniu produkcji danego modelu. W wersjach limitowanych niema takiego obowiazku. Z tego co mi wiadomo.

 

Rozumiem bol tzd bo ja ostatnio czekalem na wezyk od smarowania turbiny i na uszczelke 2 tygodnie i poniewaz serwis niemial ich na magazynie :???:

Link to comment
Share on other sites

Producent ma obowiazek produkowania czesci zapasowych przez okres 10 lat po zakonczeniu produkcji danego modelu. W wersjach limitowanych niema takiego obowiazku. Z tego co mi wiadomo.

 

Rozumiem bol tzd bo ja ostatnio czekalem na wezyk od smarowania turbiny i na uszczelke 2 tygodnie i poniewaz serwis niemial ich na magazynie :???:

 

Spoko, ja na nowe części - tylny zderzak, tylną ścianę i klape bagażnika czekałem tylko 6 tygodni ;) i nie były ściągane z Japonii, a tylko skądś z Europy...

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, że tak się troszkę wtrącę, ale mam podobne pytanko tylko o blachy do WRX'a (2002). Czy istnieje możliwość zakupienia przednich błotników i przedniego zderzaka? Jeśli tak to prosiłbym o, przynajmniej orientacyjną, cenę za w/w elementy na PW.

Link to comment
Share on other sites

nowe nie są dostępne?

Auto w wersji GT przestało byc produkowane prawie 10 lat temu. Trzymanie części , wiedząc , że 90% takich przywożonych do Polski aut naprawiana jest z części ze szrotu , byłoby ze strony finansującego taki magazyn sporym ryzykiem.... :wink:

AK

 

Panie Andrzeju - zapraszam do przetestowania systemu logistycznego Toyoty :) Poprzednio jeździłem Celicą starszą od mojego obecnego GTka - i po identycznej przygodzie jak autor tematu na wszystkie części czekałem 3 dni.

 

Nie mówiąc o tym, że przy okazji wymieniłem tylne lampy na JDMowe, których bynajmniej nie trzeba było sciągać z Japonii. Mając numery katalogowe wystarczyło uświadomić miłego Pana w serwisie, żeby skorzystał z innego katalogu i przyszły razem ze wszystkim :)

 

I tym sposobem Toyota tylko na mojej szkodzie zarobiła kilka tysięcy - a gdybym miał czekać 3 miesiące napewno zarobiłby szrot.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

tzd,

 

Tylko rób w nissanie na przeciwko. Na północy polski są tylko 2 warsztaty które zrobią to dobrze. To jest kmj w gdańsku i ford w gdyni. Kmj kupuje części od zdanowicza, składa i jesteś zadowolony. Oni mają najlepszą technologię. W razie czego znam tam ludzi. Kilka nissanów w końcu od nich kupiłem i wszystke były u nich naprawiane :evil:

 

znam opinie rzeczoznawców opropos lakierni w których zleca zdanowicz.

 

wrazie czego łap mnie na pw

Link to comment
Share on other sites

tzd,

 

Tylko rób w nissanie na przeciwko.

 

Dzięki, tak jak Tomir napisał, od jakiegoś czasu GT-ek już zrobiony, na ori częściach ale w Pruszczu - tam dostałem auto zastępcze. Dzięki jednak za namiar, być może będę chciał jeszcze robić blacharkę-lakierkę, ale to dopiero w przyszłym roku, to się zwrócę o konkretny namiar na ludzi ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

mialem do czynienia z aso bmw i mercedesa i w obu przypadkach czesci byly sciagane z niemiec trwalo to 3dni po czym mialem tel czy odbiore osobiscie czy podesłać do domu...w przypadku bmw bylo to auto z poczatku lat 80, i z 99r jak widac do blisko 30letniego auta dało sie......

Link to comment
Share on other sites

mialem do czynienia z aso bmw i mercedesa i w obu przypadkach czesci byly sciagane z niemiec trwalo to 3dni po czym mialem tel czy odbiore osobiscie czy podesłać do domu...w przypadku bmw bylo to auto z poczatku lat 80, i z 99r jak widac do blisko 30letniego auta dało sie......

Mi za każdym razem mówiono, że sprowadzenie czegoś z magazynu w Niemczech lub Belgii (???) trwa 5 do 10 dni roboczych, a z Japonii "do 3 miesięcy" :shock:

W rzeczywistości ściąganięcie z Niemiec - trwało około tygodnia, a znalezienie blach wg gdańskiego ASO "niedostępnych w PL i w DE" przez "zakazany sklep" zdaje się 4 czy 5 tygodni.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...