tzd Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Witam, dotknęła mnie niemiła stłuczka z tyłu, i mam przez ubezpieczalnię zakwalifikowany do wymiany: -zderzak -klapę bagażnika -tylną ścianę. Po kontakcie z ASO Zdanowicz muszę zadać pytanie: dlaczego nie ma w Polsce żadnych z ww. części do GT? przecież kilka/naście/dziesiąt/set egzemplarzy jeździ po naszych drogach. Podczas gdy na zderzak czy ścianę - ściąganą z Niemiec - jestem w stanie poczekać 2 tyg., to klapę bagażnika trzeba by ściągać z Japonii (do 3 miesięcy oczekiwania).? Serwis (nie ASO) proponuje mi naprawę na "używkach", tylko dlaczego "muszę" się na to zgadzać tylko dlatego, że nowe nie są dostępne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 nowe nie są dostępne? Auto w wersji GT przestało byc produkowane prawie 10 lat temu. Trzymanie części , wiedząc , że 90% takich przywożonych do Polski aut naprawiana jest z części ze szrotu , byłoby ze strony finansującego taki magazyn sporym ryzykiem.... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 nowe nie są dostępne? Trzymanie części (...) byłoby ze strony finansującego taki magazyn sporym ryzykiem.... :wink: AK Jak widać - czego jestem przykładem - może zdarzyć się naprawa z OC sprawcy / AC właściciela. W takim przypadku bardzo miłoby mi było wymienić część na nową, dać zarobić SIP-owi i dealerowi, zawsze to jakaś marża Aż nie chce mi się wierzyć, że jestem jedynym przypadkiem w Polsce. Poza tym sam Pan pisze o 90%... a co z pozostałymi 10%? Gdzie mają kupić części, jak ich nie ma? mają czekać 3 miesiące, aż statek przypłynie? Zdaję sobie sprawę, że utrzymywanie mało płynnych stanów magazynowych jest zamrożeniem gotówki, ryzykiem i potencjalną stratą (akurat na ekonomii się znam), ale mówimy o 1 lub kilku sztukach dostępnych na "już", a nie o całym magazynie... marka i jakość (w tym obsługi) wydawało mi się, że do czegoś zobowiązuje. W tym przypadku nie mam wyboru, i wbrew sobie jestem zmuszony szukać szrotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 W tym przypadku nie mam wyboru, i wbrew sobie jestem zmuszony szukać szrotu... W poniedzialek dam znac na PW......czy szukac szrotu :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Z tego co jest mi wiadomo koncerny samochodowe mają obowiązek trzymania w swoich magazynach wszystkich części zapasowych do wyprodukowanych modeli aut i jezeli dobrze pamietam to czas trwania tego obowiazku to dekada od daty zakończenia produkcji modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Koncern Fuji Heavy Industries trzyma części do swoich modeli, ale w Japonii czas oczekiwania na ściągnięcie- do 3 miesięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Producent ma obowiazek produkowania czesci zapasowych przez okres 10 lat po zakonczeniu produkcji danego modelu. W wersjach limitowanych niema takiego obowiazku. Z tego co mi wiadomo. Rozumiem bol tzd bo ja ostatnio czekalem na wezyk od smarowania turbiny i na uszczelke 2 tygodnie i poniewaz serwis niemial ich na magazynie :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Producent ma obowiazek produkowania czesci zapasowych przez okres 10 lat po zakonczeniu produkcji danego modelu. W wersjach limitowanych niema takiego obowiazku. Z tego co mi wiadomo. Rozumiem bol tzd bo ja ostatnio czekalem na wezyk od smarowania turbiny i na uszczelke 2 tygodnie i poniewaz serwis niemial ich na magazynie :???: Spoko, ja na nowe części - tylny zderzak, tylną ścianę i klape bagażnika czekałem tylko 6 tygodni i nie były ściągane z Japonii, a tylko skądś z Europy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 w czekaniu to my tu jesteśmy mistrzami :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Przepraszam, że tak się troszkę wtrącę, ale mam podobne pytanko tylko o blachy do WRX'a (2002). Czy istnieje możliwość zakupienia przednich błotników i przedniego zderzaka? Jeśli tak to prosiłbym o, przynajmniej orientacyjną, cenę za w/w elementy na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajzer Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 nowe nie są dostępne? Auto w wersji GT przestało byc produkowane prawie 10 lat temu. Trzymanie części , wiedząc , że 90% takich przywożonych do Polski aut naprawiana jest z części ze szrotu , byłoby ze strony finansującego taki magazyn sporym ryzykiem.... :wink: AK Panie Andrzeju - zapraszam do przetestowania systemu logistycznego Toyoty Poprzednio jeździłem Celicą starszą od mojego obecnego GTka - i po identycznej przygodzie jak autor tematu na wszystkie części czekałem 3 dni. Nie mówiąc o tym, że przy okazji wymieniłem tylne lampy na JDMowe, których bynajmniej nie trzeba było sciągać z Japonii. Mając numery katalogowe wystarczyło uświadomić miłego Pana w serwisie, żeby skorzystał z innego katalogu i przyszły razem ze wszystkim I tym sposobem Toyota tylko na mojej szkodzie zarobiła kilka tysięcy - a gdybym miał czekać 3 miesiące napewno zarobiłby szrot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Tylko Toyota to ogromny koncern, a nie mała firma jaką jest FHI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 owoc666, to chyba nie zależy od wielkości bo z tego co wiem to ford sobie tez nie radzi z częściami do staruchów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Bo Ford to inna bajka, tam jest chora polityka części zamiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 owoc666, tak z ciekawości skąd o tym wiesz? Z pozycji klienta czy kogoś "w środku"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 tzd, Tylko rób w nissanie na przeciwko. Na północy polski są tylko 2 warsztaty które zrobią to dobrze. To jest kmj w gdańsku i ford w gdyni. Kmj kupuje części od zdanowicza, składa i jesteś zadowolony. Oni mają najlepszą technologię. W razie czego znam tam ludzi. Kilka nissanów w końcu od nich kupiłem i wszystke były u nich naprawiane znam opinie rzeczoznawców opropos lakierni w których zleca zdanowicz. wrazie czego łap mnie na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomir Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 AdaSch, tzd już ma pupkę w GT od dłuższej chwili zrobioną. robił w pruszczu chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 fakt, nie widziałem daty. lol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 tzd, Tylko rób w nissanie na przeciwko. Dzięki, tak jak Tomir napisał, od jakiegoś czasu GT-ek już zrobiony, na ori częściach ale w Pruszczu - tam dostałem auto zastępcze. Dzięki jednak za namiar, być może będę chciał jeszcze robić blacharkę-lakierkę, ale to dopiero w przyszłym roku, to się zwrócę o konkretny namiar na ludzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 mialem do czynienia z aso bmw i mercedesa i w obu przypadkach czesci byly sciagane z niemiec trwalo to 3dni po czym mialem tel czy odbiore osobiscie czy podesłać do domu...w przypadku bmw bylo to auto z poczatku lat 80, i z 99r jak widac do blisko 30letniego auta dało sie...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 mialem do czynienia z aso bmw i mercedesa i w obu przypadkach czesci byly sciagane z niemiec trwalo to 3dni po czym mialem tel czy odbiore osobiscie czy podesłać do domu...w przypadku bmw bylo to auto z poczatku lat 80, i z 99r jak widac do blisko 30letniego auta dało sie...... Mi za każdym razem mówiono, że sprowadzenie czegoś z magazynu w Niemczech lub Belgii (???) trwa 5 do 10 dni roboczych, a z Japonii "do 3 miesięcy" :shock: W rzeczywistości ściąganięcie z Niemiec - trwało około tygodnia, a znalezienie blach wg gdańskiego ASO "niedostępnych w PL i w DE" przez "zakazany sklep" zdaje się 4 czy 5 tygodni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi