Woszkowaty Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Witam, Biorąc pod uwagę zimny olej w skrzyni podczas rannego odpalania - mimo wszystko wydaje mi się że skrzynia pracuje "za ciężko" - nawet po 15 minutach jazdy podczas redukcji z 3 na 2 lub z 2 na 1 - daje się odczuć stosunkowo mocny opór materii - nie jest to płynne przełożenie. Olej w skrzyni fabryczny (106 tys.km), w normie - brak ubytków. Czy to urok wszystkich modeli jak mój? Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łaciat Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Nie wiem czy to urok tych skrzyń ale ja kombiwarku z 97 mam podobnie. Dopiero jak sie samochód dobrze nagrzeje to skrzynia pracuje lżej, aczkolwiek i tak specyficznie trzeba wrzucać biegi. Pozdrufka Również Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 15 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Łaciat - póki co potwierdzasz moje podejrzenia - zaczekam na więcej wypowiedzi. Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Może jakiś fachowiec się wypowie? Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Olej w skrzyni fabryczny (106 tys.km), w normie - brak ubytków. Z tego co pamietam to w Imprezie się powinno olej przekładniowy zmieniać co 60 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Myślę że to nie kwestia oleju - a np. synchronizatora. Wolę zapytać zanim się za skrzynie zabiorę. Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Czy na gorącym oleju jest dobrze? Skąd wiesz czego to kwestia. Sam mówisz że na różnych biegach występuje problem, to jak może być to problem z synchronizatorem? (jeżeli już to ze wszystkimi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 pracuje "za ciężko" Proponuje przeńscie na zasluzono emeryture. Renty nie dostaniesz, chyba ze ci leb urwie, a tako emeryture to o dupe roztrzas. Mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Czy na gorącym oleju jest dobrze? Skąd wiesz czego to kwestia. Sam mówisz że na różnych biegach występuje problem, to jak może być to problem z synchronizatorem? (jeżeli już to ze wszystkimi) Na rozgrzanym oleju pracuje ok - może nie idealnie, ale do przyjęcia. Pisząc synchronizator miałem na myśli kpl. synchronizatorów Myślisz że to kwestia oleju? Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 pracuje "za ciężko" Proponuje przeńscie na zasluzono emeryture. Renty nie dostaniesz, chyba ze ci leb urwie, a tako emeryture to o dupe roztrzas. Mamusia Jestem jednym z nielicznych w Polsce przypadków (ciężkich) lubiących swoją pracę Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Na rozgrzanym oleju pracuje ok - może nie idealnie, ale do przyjęcia. Pisząc synchronizator miałem na myśli kpl. synchronizatorów Myślisz że to kwestia oleju? Po prostu w subaru tak jest, jak jest zimno, to biegi w moim staruszku też kiepsko chodzą (w zasadzie to jedynka i wsteczny, nieco bardziej dwójka miewa problemy z płynnym wejściem), ale po kilku minutach (zależnie od temepratury) wszystki działa jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Czy na gorącym oleju jest dobrze? Skąd wiesz czego to kwestia. Sam mówisz że na różnych biegach występuje problem, to jak może być to problem z synchronizatorem? (jeżeli już to ze wszystkimi) Na rozgrzanym oleju pracuje ok - może nie idealnie, ale do przyjęcia. Pisząc synchronizator miałem na myśli kpl. synchronizatorów Myślisz że to kwestia oleju? Rzadko jest tak żeby padł kompet synchronizatorów. Na pewno powinna chociaż piątka chodzić normalnie gdyby to było to. Natomiast olej w Subaru się wymienia co 60k i leje się tylko jeden właściwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 u nas za to jest na odwrót: jak w skrzyni chłodno, to biegi idą jak po maśle a jak się zagrzeje, to już się robi trochę trudniej. z tym, że u nas się zbliża już moment na wymianę oleju w skrzyni... pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 to jest wlasnie bardziej objaw synchronizatorow. niestety u mnie 2 ma dosc . jak sie jezdzi po miescie, w miare spokojnie, to nie ma az takiego problemu. natomiast na trasie, albo nawet po kilkunastu km a4 zaczyna byc bardzo kiepsko . jeszcze chwila i antykowi stuknie 200tkm, jest okazja zeby zafundowac mu przegladzik skrzyni :wink: . pzdr, abt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 to jest wlasnie bardziej objaw synchronizatorow. niestety u mnie 2 ma dosc .jak sie jezdzi po miescie, w miare spokojnie, to nie ma az takiego problemu. natomiast na trasie, albo nawet po kilkunastu km a4 zaczyna byc bardzo kiepsko . jeszcze chwila i antykowi stuknie 200tkm, jest okazja zeby zafundowac mu przegladzik skrzyni :wink: . to było do mnie? jak tak, to poproszę o więcej szczegółów koniecznie i natychmiastowo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 tak bartek, do ciebie. ale jezeli wszystkie biegi zaczynaja gorzej chodzic, to przyczyna moze byc inna niz synchronizatory. tak jak napisal azrael, malo prawdopodobne zeby padl caly kpl rownoczesnie. przewaznie dostaje w kosc 2 i 3. proponuje udac sie do dobrego mechanika, nie zaszkodzi jak bedzie sie specjalizowal w subaru :wink: . pozdr, abt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Azrael -> fakt faktem - największe problemy są z 2 i 3 biegiem. Co do oleju - wiem że jest 80W90 prawdopodobnie Shell. Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się