Skocz do zawartości

Koszty użytkowania OBK


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przyznam sie że do tej pory byłem wielkim przeciwnikiem gazowni ale...technika idzie do przodu i jesli ktoś przekonał by mnie że zaoszczędze i że nie będzie to miało większego wpływu na auto no i że nie będzie śmierdziało to mógłbym rozważyć zagazowanie turbinki :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Z tego czo czytam (nie mowie o koszcie spalania Pb/LPG - wiadomo im wieksze auto o wiekszej mocy tym wiecej pali) to wynika, ze Outback jest dosc bezawaryjny, nie ma klopotu z czesciami oryginalnymi czy zamiennikami i obsluga auta nie kosztuje wiecej niz Forda Mondeo, A6 czy C5 - dobrze Was rozumiem?

 

Drugie pyt. czy w Outbacku z lat 01-03 (II generacja) w przypadku klopotow z amortyzatorami z tylu da sie to przerobic na zwykle, bez samopoziomowania? Nie planuje wozic cegiel z tylu tylko 3 latka wiec za duzo to tam nie wrzuce. W "teren" tez nie planuje jezdzic ale gory, w zimie, pod wyciag, itp owszem.

Teraz Previa 2.4 z LPG pali mi ok. 12-15l/LPG na trasie i ok 16-17 w miescie wiec w Outbacku chyba gorzej nie bedzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od modelu My99 tak. wcześniej to trzeba sprawdzić. W stanach były od MY96.

Zamienników P&P brak więc tylko zakup przez ASO lub prywatny import ze stanów ale tylko do wersji US.

Generalnie amory wyglądają jak każde inne z tym, że mają większy/dłuższy skok w stosunku do np. Legacy + tylne mają zmienną charakterystykę twardości i "podnoszą" tył w zakresie kilku centymetrów. Całość jest hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od modelu My99 tak. wcześniej to trzeba sprawdzić. W stanach były od MY96.

Zamienników P&P brak więc tylko zakup przez ASO lub prywatny import ze stanów ale tylko do wersji US.

Generalnie amory wyglądają jak każde inne z tym, że mają większy/dłuższy skok w stosunku do np. Legacy + tylne mają zmienną charakterystykę twardości i "podnoszą" tył w zakresie kilku centymetrów. Całość jest hydrauliczne.

 

W moich planach jest zakup OBK (wersja Europa) z lat 01-03.

Czy jestes wstanie sie odniesc do tego... bo z Twojej wypowiedzi niestety nie wszystko skumalem :-(

OBK ma sterownaie wysokoscia zawieszenia???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje MY01 -03 na pewno mają samopoziomowanie tzn. jak wrzucisz 150kg prosiaczka do bagażnika to tył siądzie ale po kilku kilometrach hydraulika "podpompuje" amortyzatory i wypoziomuje auto. Patent fajny ale niestety amortyzatory tylne są kosztowne ze względu na wspomniany układ hydrauliczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dotyczy ta informacja OBK a nie Legacy kombi (bo chyba sa roznice w zawieszeniu i o ile wiem to jakaś forma pneumatycznego zawieszenia jest w Legacy)?

Takie aktywne amory sa i w wersji US i Europa? Czy w ktorejs sa zwykle?

Czy ten system jest przerabialny na zwykly amortyzator (robi to mechanik czy tylko specjalista od OBK?)

Jesli nie - to gdzie sie takie amory kupuje - tylko ASO czy sa w hurtowniach czesci do zamówienia?

Jeszcze pytanie: czy to samo jest w wersji 2.5 i w 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna... Chlopaki - bo sie zalamie :cry:

To jak to w koncu jest??? Bo jestem w tym temacie powaznie zagubiony????

 

szczur u Ciebie nie ma bo przerobiles czy nie ma fabrycznie?

Masz OBK z USA czy Europy???

Rozumiem, ze patrzysz przy potrzebie wymiany na amory na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?category=19064&sg=0&string=outback&price_from=&price_to=&postcode_enabled=0&state=0&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&a_enum%5B11323%5D=1&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E - takie "cosie"? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna... Chlopaki - bo sie zalamie :cry:

To jak to w koncu jest??? Bo jestem w tym temacie powaznie zagubiony????

 

szczur u Ciebie nie ma bo przerobiles czy nie ma fabrycznie?

Masz OBK z USA czy Europy???

Rozumiem, ze patrzysz przy potrzebie wymiany na amory na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?category=19064&sg=0&string=outback&price_from=&price_to=&postcode_enabled=0&state=0&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&a_enum%5B11323%5D=1&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E - takie "cosie"? :-)

 

 

uwagi:

 

Pasują do wersji 4WD, z wyjątkiem pojazdów z regulacją wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... to komplikuje sprawe bo liczylem na to, ze europejskie wlasnie sa mniej udziwnione :-)

 

A czy ktos moze mi powiedziec po czym sie rozpoznaje czy OBK ma samopoziom czy nie???

Ewentualnie czy wiecie czy wersje na europe tez byly takie i takie (tym bardziej wtedy wazna jest informacja jak je rozroznic).

 

@szczur: ile Twoje cudo pali? LPG oczywiscie nie masz? :-)

Gdzies moge zobaczyc foty Twojego cuda? Długo sie tym bujasz?

 

@adam12: czy oznacza to, ze jesli OBK ma regulacje zawieszenia (wyskosc) w kabinie to ma aktywne a jak nie to zwykle?

 

Pytanie do obu Panow: amorki w aukcja sa do OBK od 03 w gore... ile kosztuja (czy ciezko znalezc) amorki do OBK 01-03?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ztcw wszystkie europejskie OBKi od '01 mają samopoziomujące amorki i nie da się zamienić na inne, można spróbować regeneracji lub wymienić na nowe. Z ASO :roll:

 

 

OBK ma regulacje zawieszenia (wyskosc) w kabinie

 

Nie ma czegoś takiego, to nie citroen :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aga: czyli co? Szczur kłamie???

Któreś z Was się myli...

 

aaa teraz doczytalem - cala europa, ok.

 

Na pewno nie da sie tego przerobic na wersja jak w USA?

 

Ponawiam pytanie - jak jedne i drogie rozpoznac (da sie???) bez rozbierania auta.

 

Czyli te aktywne amorki kupujecie tylko w ASO? - ile za sztukę (warto rozwazac - w razie czego - regeneracje czy szkoda kasy?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

galtom, szczur ma OBKa z USA... może przeczytaj co jest napisane w postach powyżej :roll:

 

 

Poza tym na forum jest sporo o tych amorkach, wrzuć w wyszukiwarkę hasło "SLS" i poczytaj :wink:

 

-- 30 sty 2012, o 11:16 --

 

Na pewno nie da sie tego przerobic na wersja jak w USA?

 

Podobno nie da się w OBKu tego przerobić.

 

Ja przymierzam się do regeneracji swoich, koszt to około 550 zł. Nówki kosztują 1900 ztcw.

Ceny za sztukę oczywiście.

Regenerację przeprowadza zakład z Gdańska i stąd moja decyzja. Mam blisko :wink:

No i cena inna, a ponoć robią to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytalem tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=107389

to w gen. I mozną założyc tez amory bez funkcji pozimowania.

 

Ktoś już walczył z OBK 01-03 Europa z tym tematem w innych sposob niz kupujac oryginal za 1900 zł szt. z ASO. Powiem szczerze, ze jezelezli wydatek 4 tys zl na amortyzatory to jedyna opcja w tym aucie to troche strach kupowac jakikolwiek uzywany bez gwarancji ....

 

Chyba, ze gdzies cos zle doczytalem w kwestii kwoty tudzież możliwości???

 

A takie coś nie pasuje?

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt duzy, ale te amorki sa nader zywotne. Jak chcesz tanszej opcji to mozesz je regenerowac (od MY04, ale wczesniejsze pewnie tez). Poza tym samopoziomowanie sie przydaje czasem :wink:. Zamiennikow do wersji z samopoziomowaniem nie ma, wiec zapewne albo ASO albo firmy sprowadzajace czesci z zachodu ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie - jak jedne i drogie rozpoznac (da sie???) bez rozbierania auta.

 

Da sie rozpoznac, te samopoziomujace sa wiekszej srednicy, duuuzo wiekszej

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_21/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/

 

Sa napelnione duzo wiekszym cisnieniem 16 bar, i dzialaja mniej wiecej na zasadzie opisanej tu:

http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf

 

Paradoksalnie uzytkownicy z US poszukuja mozliwosci zamontowania europejskich amorkow z tym systemem a europejczycy odwrotnie.

Ja mam i dziala super, przebieg 180 tys km, niedlugo przeglad to sie dowiem jaka sprawnosc jeszcze maja, poki co mysle ze nie bede poszukiwal normalnych pomimo kosztow, subaru odwdziecza sie bezawaryjnoscia innych ukladow i przyjemnoscia z jazdy i uwazam ze warto taki system zawieszenia posiadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...