Adam12 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 można zastosować zestaw naprawczy. nowe wersje Legacy/OBK zdaje się już nie mają pełnych kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 najlepiej kup 2,5 XT :-) ......czy ktoś gazował 2,5 turbo? w outbacku? ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 rozmawiałem nt. kiedyś z WSK Jako i stwierdził, że nie ma z tym żadnego problemu. Wydaje mi się nawet, że wspomniał, że gazował już takie auta - ale przyznam - odpuściłem na razie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 przyznam sie że do tej pory byłem wielkim przeciwnikiem gazowni ale...technika idzie do przodu i jesli ktoś przekonał by mnie że zaoszczędze i że nie będzie to miało większego wpływu na auto no i że nie będzie śmierdziało to mógłbym rozważyć zagazowanie turbinki : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 na forum jest "specjalista" od gazowania Subaru z turbo i bez. Z turbo to był koszt około 3500pln. Podobno nie ma żadnych przeciwwskazań ale poszukaj w innych watkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 my tu sie produkujemy/doradzamy a Grzegorz ani slowem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Z tego czo czytam (nie mowie o koszcie spalania Pb/LPG - wiadomo im wieksze auto o wiekszej mocy tym wiecej pali) to wynika, ze Outback jest dosc bezawaryjny, nie ma klopotu z czesciami oryginalnymi czy zamiennikami i obsluga auta nie kosztuje wiecej niz Forda Mondeo, A6 czy C5 - dobrze Was rozumiem? Drugie pyt. czy w Outbacku z lat 01-03 (II generacja) w przypadku klopotow z amortyzatorami z tylu da sie to przerobic na zwykle, bez samopoziomowania? Nie planuje wozic cegiel z tylu tylko 3 latka wiec za duzo to tam nie wrzuce. W "teren" tez nie planuje jezdzic ale gory, w zimie, pod wyciag, itp owszem. Teraz Previa 2.4 z LPG pali mi ok. 12-15l/LPG na trasie i ok 16-17 w miescie wiec w Outbacku chyba gorzej nie bedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 wszystko się da pytanie tylko czy taki koszt ma sens. Wersje US podobno są bardziej przystosowane do przeróbek na normalne amory. Z drugiej strony kupując oryginalne masz spokój na ok. 130 - 150k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Czzyli kazdy OBK z Europy ma aktywne amory z tyłu? Ktoś mozelink do takich podrzucić (nawet nie wiem jak to wygląda)? Zakup tylko przez ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 od modelu My99 tak. wcześniej to trzeba sprawdzić. W stanach były od MY96. Zamienników P&P brak więc tylko zakup przez ASO lub prywatny import ze stanów ale tylko do wersji US. Generalnie amory wyglądają jak każde inne z tym, że mają większy/dłuższy skok w stosunku do np. Legacy + tylne mają zmienną charakterystykę twardości i "podnoszą" tył w zakresie kilku centymetrów. Całość jest hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 od modelu My99 tak. wcześniej to trzeba sprawdzić. W stanach były od MY96. Zamienników P&P brak więc tylko zakup przez ASO lub prywatny import ze stanów ale tylko do wersji US. Generalnie amory wyglądają jak każde inne z tym, że mają większy/dłuższy skok w stosunku do np. Legacy + tylne mają zmienną charakterystykę twardości i "podnoszą" tył w zakresie kilku centymetrów. Całość jest hydrauliczne. W moich planach jest zakup OBK (wersja Europa) z lat 01-03. Czy jestes wstanie sie odniesc do tego... bo z Twojej wypowiedzi niestety nie wszystko skumalem :-( OBK ma sterownaie wysokoscia zawieszenia??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wersje MY01 -03 na pewno mają samopoziomowanie tzn. jak wrzucisz 150kg prosiaczka do bagażnika to tył siądzie ale po kilku kilometrach hydraulika "podpompuje" amortyzatory i wypoziomuje auto. Patent fajny ale niestety amortyzatory tylne są kosztowne ze względu na wspomniany układ hydrauliczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 I dotyczy ta informacja OBK a nie Legacy kombi (bo chyba sa roznice w zawieszeniu i o ile wiem to jakaś forma pneumatycznego zawieszenia jest w Legacy)? Takie aktywne amory sa i w wersji US i Europa? Czy w ktorejs sa zwykle? Czy ten system jest przerabialny na zwykly amortyzator (robi to mechanik czy tylko specjalista od OBK?) Jesli nie - to gdzie sie takie amory kupuje - tylko ASO czy sa w hurtowniach czesci do zamówienia? Jeszcze pytanie: czy to samo jest w wersji 2.5 i w 3.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wersje MY01 -03 na pewno mają samopoziomowanie tzn. jak wrzucisz 150kg prosiaczka do bagażnika to tył siądzie ale po kilku kilometrach hydraulika "podpompuje" amortyzatory i wypoziomuje auto. W moim OBKu nie ma. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Kurna... Chlopaki - bo sie zalamie To jak to w koncu jest??? Bo jestem w tym temacie powaznie zagubiony???? szczur u Ciebie nie ma bo przerobiles czy nie ma fabrycznie? Masz OBK z USA czy Europy??? Rozumiem, ze patrzysz przy potrzebie wymiany na amory na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?category=19064&sg=0&string=outback&price_from=&price_to=&postcode_enabled=0&state=0&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&a_enum%5B11323%5D=1&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E - takie "cosie"? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 szczur u Ciebie nie ma bo przerobiles czy nie ma fabrycznie?Masz OBK z USA czy Europy??? OBK jest z USA. Nie przerabiane nic w zawieszeniu. Oryginalnie to auto nie miało samopoziomowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Kurna... Chlopaki - bo sie zalamie To jak to w koncu jest??? Bo jestem w tym temacie powaznie zagubiony???? szczur u Ciebie nie ma bo przerobiles czy nie ma fabrycznie? Masz OBK z USA czy Europy??? Rozumiem, ze patrzysz przy potrzebie wymiany na amory na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?category=19064&sg=0&string=outback&price_from=&price_to=&postcode_enabled=0&state=0&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&a_enum%5B11323%5D=1&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E - takie "cosie"? :-) uwagi: Pasują do wersji 4WD, z wyjątkiem pojazdów z regulacją wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 hmmm.... to komplikuje sprawe bo liczylem na to, ze europejskie wlasnie sa mniej udziwnione :-) A czy ktos moze mi powiedziec po czym sie rozpoznaje czy OBK ma samopoziom czy nie??? Ewentualnie czy wiecie czy wersje na europe tez byly takie i takie (tym bardziej wtedy wazna jest informacja jak je rozroznic). @szczur: ile Twoje cudo pali? LPG oczywiscie nie masz? :-) Gdzies moge zobaczyc foty Twojego cuda? Długo sie tym bujasz? @adam12: czy oznacza to, ze jesli OBK ma regulacje zawieszenia (wyskosc) w kabinie to ma aktywne a jak nie to zwykle? Pytanie do obu Panow: amorki w aukcja sa do OBK od 03 w gore... ile kosztuja (czy ciezko znalezc) amorki do OBK 01-03? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 ztcw wszystkie europejskie OBKi od '01 mają samopoziomujące amorki i nie da się zamienić na inne, można spróbować regeneracji lub wymienić na nowe. Z ASO :roll: OBK ma regulacje zawieszenia (wyskosc) w kabinie Nie ma czegoś takiego, to nie citroen :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 @Aga: czyli co? Szczur kłamie??? Któreś z Was się myli... aaa teraz doczytalem - cala europa, ok. Na pewno nie da sie tego przerobic na wersja jak w USA? Ponawiam pytanie - jak jedne i drogie rozpoznac (da sie???) bez rozbierania auta. Czyli te aktywne amorki kupujecie tylko w ASO? - ile za sztukę (warto rozwazac - w razie czego - regeneracje czy szkoda kasy?)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 galtom, szczur ma OBKa z USA... może przeczytaj co jest napisane w postach powyżej :roll: Poza tym na forum jest sporo o tych amorkach, wrzuć w wyszukiwarkę hasło "SLS" i poczytaj :wink: -- 30 sty 2012, o 11:16 -- Na pewno nie da sie tego przerobic na wersja jak w USA? Podobno nie da się w OBKu tego przerobić. Ja przymierzam się do regeneracji swoich, koszt to około 550 zł. Nówki kosztują 1900 ztcw. Ceny za sztukę oczywiście. Regenerację przeprowadza zakład z Gdańska i stąd moja decyzja. Mam blisko :wink: No i cena inna, a ponoć robią to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Z tego co wyczytalem tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=107389 to w gen. I mozną założyc tez amory bez funkcji pozimowania. Ktoś już walczył z OBK 01-03 Europa z tym tematem w innych sposob niz kupujac oryginal za 1900 zł szt. z ASO. Powiem szczerze, ze jezelezli wydatek 4 tys zl na amortyzatory to jedyna opcja w tym aucie to troche strach kupowac jakikolwiek uzywany bez gwarancji .... Chyba, ze gdzies cos zle doczytalem w kwestii kwoty tudzież możliwości??? A takie coś nie pasuje? http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Koszt duzy, ale te amorki sa nader zywotne. Jak chcesz tanszej opcji to mozesz je regenerowac (od MY04, ale wczesniejsze pewnie tez). Poza tym samopoziomowanie sie przydaje czasem :wink:. Zamiennikow do wersji z samopoziomowaniem nie ma, wiec zapewne albo ASO albo firmy sprowadzajace czesci z zachodu .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ponawiam pytanie - jak jedne i drogie rozpoznac (da sie???) bez rozbierania auta. Da sie rozpoznac, te samopoziomujace sa wiekszej srednicy, duuuzo wiekszej http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_21/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/ Sa napelnione duzo wiekszym cisnieniem 16 bar, i dzialaja mniej wiecej na zasadzie opisanej tu: http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf Paradoksalnie uzytkownicy z US poszukuja mozliwosci zamontowania europejskich amorkow z tym systemem a europejczycy odwrotnie. Ja mam i dziala super, przebieg 180 tys km, niedlugo przeglad to sie dowiem jaka sprawnosc jeszcze maja, poki co mysle ze nie bede poszukiwal normalnych pomimo kosztow, subaru odwdziecza sie bezawaryjnoscia innych ukladow i przyjemnoscia z jazdy i uwazam ze warto taki system zawieszenia posiadac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 To ile faktycznie takie cosie kosztuje - ktoś wymieniał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się