Skocz do zawartości

Koszty użytkowania OBK


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to ja jeszcze dodam do tych kosztow - tlumik do H6 oryginal 1,7 tys zl. Zamiennikow brak, mozna kombinowac z wersji 2.5 lub inne podobne liczac sie z obnizeniem osiagow silnika lub robic na zamowienie jak ja z kwasowki za 800 PLN. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuu.. tego pod uwage nie bralem :-(

A u nas (z sola na drogach) wydech jest zjadany z predkoscia swiatla. :-(

 

Niekoniecznie.

Mam babunie Corolle rocznik 96 z którą nie mogę się rozstać. Ma przejechane 320k km i wydech jeszcze oryginalny i w całkiem niezłym stanie i nie zżarty. Raczej już go nie wymienię. Co ciekawe z przodu też są jeszcze oryginalne amorki i na ostatnim przeglądzie wyszło że są w lepszym stanie niż tylne wymieniane jakieś dwa lata wstecz. Wściekam się bo w Outbacku przedni lewy powiedział "goodbye" przy 125 kkm. Wytrzymał 10kkm na polskich drogach. O regeneracji maglownicy nie wspomnę. Tak więc kolejny nieplanowany wydatek się kroi :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jeszcze dodam do tych kosztow - tlumik do H6 oryginal 1,7 tys zl. Zamiennikow brak, mozna kombinowac z wersji 2.5 lub inne podobne liczac sie z obnizeniem osiagow silnika lub robic na zamowienie jak ja z kwasowki za 800 PLN. :D

 

a co sie dzialo z tym tlumikiem ?

W moim serwisie pytalem sie tez o tlumik to raczej sa to dosc trwale konstrukcje. Jedyne co (ja tak mialem) wymaga to podspawania na lacznikach, gdzie sa najwieksze naprezenia pomiedzy wieszakami, ale to po jakis 150kkm mozna sie spodziewac.

Same tlumiki mimo 191kkm mam zdrowe :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sherif - moj sie jeszcze jako tako trzyma, ale nie wyglada zadobrze. Wole sie ubezpieczyc i miec na zapas niz potem na gwalt szukac. Tak juz mam :wink:

Do H6 w OBK IIgen tlumik jest specyficzny. Ma taki kanal-bypass zamykany zaworkiem, przy wyzszych obrotach zaworek ten sie otwiera i tlumik staje sie tlumikiem przelotowym. Ten kanal jest na zewnatrz i koroduje na polaczeniu jego z obudowa. A jak odpadnie to sa dwie dodatkowe dziury i wtedy juz nie mruczy a halasuje.

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_21/exhaust_system/exhaust/illustration_1/

Ja nie mowie ze zaraz sie popsuje, czy ze to takie nie trwale. Ale chcemy w tym watku przedstawic pewne elementy ktore nie sa tanie, a moga decydowac czy ktos kupi auto czy nie lub miec argument przy negocjacji ceny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same tlumiki mimo 191kkm mam zdrowe :wink: .

 

To szczęściarz... moje się podziurawiły. Obydwa :roll:

 

kurcze co ty z tym samochodem robisz :shock: :mrgreen: ?

Katalizator jak pamietam wymienialas, tlumiki tez o innych rzeczach nie wspomne :mrgreen: .

 

Ja tylko czekam, zeby sie u mnie cos sypnelo to zmienie na nowe auto (sluzbowe :mrgreen: ), a tu tylko przeglady i przeglady - nuda po prostu. Jeszcze co sie nie zapytam, czy o zawieszenie, czy ukl wydechowy, elektryczny to slysze, ze mega trwaly jest i zeby sie nie niepokoic :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialiśmy czy naprawialas?

Zasadniczo nie dałoby się tego naprawić :wink:

 

Kupiłam najpierw jeden tłumik z OBKa, a później drugi z Forka. Ten drugi ma flanszę pod innym kątem i wymagało to przeróbki :wink:

Używane oczywiście.

 

 

kurcze co ty z tym samochodem robisz :shock: :mrgreen: ?

Wsiadam i jadę :mrgreen: :wink:

 

Katalizator jak pamietam wymienialas, tlumiki tez o innych rzeczach nie wspomne :mrgreen: .

Katalizatory to była pochodna pierwszego silnika... a to z kolei był skutek zaniedbań i traktowania przez poprzedniego właściciela... a taki niby świetny i zadbany egzemplarz kupowałam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sherif - moj sie jeszcze jako tako trzyma, ale nie wyglada zadobrze. Wole sie ubezpieczyc i miec na zapas niz potem na gwalt szukac. Tak juz mam :wink:

Do H6 w OBK IIgen tlumik jest specyficzny. Ma taki kanal-bypass zamykany zaworkiem, przy wyzszych obrotach zaworek ten sie otwiera i tlumik staje sie tlumikiem przelotowym. Ten kanal jest na zewnatrz i koroduje na polaczeniu jego z obudowa. A jak odpadnie to sa dwie dodatkowe dziury i wtedy juz nie mruczy a halasuje.

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_21/exhaust_system/exhaust/illustration_1/

Ja nie mowie ze zaraz sie popsuje, czy ze to takie nie trwale. Ale chcemy w tym watku przedstawic pewne elementy ktore nie sa tanie, a moga decydowac czy ktos kupi auto czy nie lub miec argument przy negocjacji ceny. :)

 

Ciekawe rozwiazanie, dosc specyficzne. W Obk 3 chyba tego juz nie ma, znaczy na pewno nie ma w 2,5 ..

Dokladnie lepiej sie wczesniej przygotowac, w necie czasami mozna upolowac czesci w super stanie po rozbitkach - zawsze to znacznie taniej niz nowy, a zamiennikow zazwyczaj brak.

 

Co ciekawe u mnie jak ogladalem, to nawet nie ma wykwitow korozji na tlumikach, jest jedynie na rurach. Kiedys sie przestraszylem, przed dluzsza trasa, ze pierwszy raz w garazu zauwazylem brudne kropki w okolicy tylnego dyfru. Telefon do serwisu i uslyszalem, ze to nie mozliwe, ze to z dyfru :mrgreen: . Podjechalem i okazalo sie, ze jest mala dziurka na laczeniu sie rur z tlumikow koncowych. Tam zbierala sie woda z wydechu i szukala ujscia. Wystarczylo to obspawac i jest spokoj. To jest wlasnie jedno z tych newralgicznych punktow w calym ukladzie :P

 

Tak dla porownania, w Punto 2, ktore mialem od nowosci juz po roku pojawila sie korozja, po 3 juz byl mocno skorodowany a odpadl po 4 latach. Najgorzej, ze tam byl tylko jeden tlumik, weic troche halasowal, jak wracalem do domu :mrgreen: , za to lepiej pod wzgledem kosztow :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe u mnie jak ogladalem, to nawet nie ma wykwitow korozji na tlumikach,

 

U mnie też nie było, a zaczęły prześwitywać w górnej, niewidocznej części i to było słychać jak pracowałam prawą nogą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uzywane z aut z UK psauje/pojawiaja sie?

 

Innymi slowy temat amortyzatorow, tlumika (co jeszcze moze kosztowac takie kosmiczne pienidze???) jest do opanowania w rozsadny kosztowo sposob poza ASO?

 

-- Śr lut 08, 2012 9:21 am --

 

Gdyby ktos byl zainteresowany spalaniem wiekszej ilosc OBK niz u nas na stronach autocentrum to linkuje:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...