Jump to content

Silnik EJ20 w jakich modelach był montowany


point
 Share

Recommended Posts

Witam

w mojej imprezce gt 99 jest silnik ej20

jako ze ma juz 110000

dmucham na zimne i zastanawiam sie nad zakupem drugiego czy orientujecie sie

w jakich modelach subaru byl montowany

w szczegolnosci w rocznikach pozniejszych

i jezeli nie byly identyczne to czy przynajmniej dól silnika byl jeszcze w innych modelach stosowany?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

juz czy dopiero 110 000? bo jak na ten rocznik nie jest to duzy przebieg. chcesz kupic 2 silnik (oczywiscie tez bedzie uzywany i prawdopodobnie z wiekszym przebiegiem) i wlozyc go w miejsce swojego? jaki to ma sens? jak chcesz byc taki zapobiegawczy to rozbierz swoj obecny silnik, wymien panewki, rozrzad, uszczelnij go odpowiednio poskladaj do kupy i ciesz sie kolejnymi kilometrami bez stresu

Link to comment
Share on other sites

A tak odpowiadając konkretnie na zadane pytanie, to:

EJ20 to są pierwsze 4 znaczki oznaczenia wszystkich silników Subaru o pojemności 2.0l. Oznacza to, że w Forku 2.0 XT, Imprezie GL 2.0, Imprezie STI 2.0, Legacy 2.0T itp. itd. siedzą właśnie EJ20 ;)

Bardziej znaczące są następne litery i cyfry oznaczenia, np. STI bugeye miało oznaczenie silnika bodajże EJ207.

 

To tak, coby kolega się nie nadział i po otwarciu paczki nie zobaczył czegoś dziwnego :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

w zasadzie popieram grygo, zajmij czy zaopiekuj się lepiej swoim silnikiem zamiast szukać drugiego, a jeżeli już, to blok z tłokami i wałem będzie pasował od większości Subaru Turbo, głowice niekoniecznie, bo z grubsza możemy je podzielić na dwie grupy: bez zmiennych faz rozrządu - takie jak u Ciebie w GT i ze zmiennymi fazami - jak w niektórych nowszych modelach Imprezy czy Legacy. tych nie możesz załozyć do siebie, bo nie pasuje wiązka elektryczna. następna rada, jak będziesz miał w planach kupić silnik poza ASO, gdzie na pewno bedą wiedzieli jaki potrzebujesz, najlepiej kup od forumowicza, bo ci na ogół też wiedza co sprzedają i czy Ci bedzie pasował. kupowanie na zapas ma sens, jak naprawdę zaczyna coś się niedobrego w silniku dziać (stuki, zużycie oleju, itp)

Link to comment
Share on other sites

tak chce kupic na zapas

naczytalem sie tyle o pukajacych tlokach panewkach i wyglada na to

ze predzej czy pozniej prawie w kazdym subaru to sie stanie

a moj tok myslenia byl taki zeby kupic dol silnika

od innego subaru co by pasowal pod reszte i byl o znikomym przebiegu

dlatego pytalem czy w nowszych modelach tez byl stosowany taki silnik

ktory bedzie pozniej pasowal P&P do reszty mojego

 

.. a tak na marginesie wykrakalem dzisiaj rano po 10km impreza zaczela pracowac na 3 cylindrach

nie mialem czasu zrobic wstepnej diagnozy co sie stalo , ale tak na zapas

jaki serwis polecacie w wawie lub okolicahc?

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się do pytania.

Mój silnik ma 160 tyś przebiegu.... a raczej przeeeeeeebiegu, bo ani ze mną, ani z poprzednim właścicielem lekko nie miał. Też się zastanawiałe czy nie zrobić tak jak napisał grygo, ale czy jest sens, jak pobiera ŚLADOWE ilości oleju ?? To by chyba oznaczało, że dalej jest ciasny na panewkach, pierścieniach czy innym pieroństwie..... ?

Link to comment
Share on other sites

co z wami...słoiki na zime zacznijcie zbierac a nie silnii :twisted::twisted:

 

Kupowanie drógiego ma sens tylko wtedy->

1)swap na lepszy

2)bliskie spotkania 3-go stopnia w silniku

3) jakis gong gdzie silnik dostal

 

Panowie jak macie dobre motory pewne to tylko remont, kupowanie innego to dublowanie kosztow (pewnie i tak bedzie z auta z szwajcari i 50tys przelocie z 98r)

Nie czarujmy sie wiekszosc to raszple gdzie auta szły na żyletki!!

Dobry motor =dobra cena i dobra gwaranaca.

Wlasny sprawdzony silnik po kapitalce bedzie słórzyl jeszcze latami!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

ale czy jest sens, jak pobiera ŚLADOWE ilości oleju ?? To by chyba oznaczało, że dalej jest ciasny na panewkach, pierścieniach czy innym pieroństwie..... ?

Może uszczelka pod głowicą ci poszła i masz wodę w oleju?

:razz: :mrgreen:

 

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 1:25 am ]

słórzyl
drógiego

aaaaaaaaaaaaaaaa!!!

zawału dostałem... :razz:

Link to comment
Share on other sites

Harvester, zgodzę się z cypisem tutaj. Jak nie planujesz wkładania mocniejszego motoru, to czekaj, aż temu się coś stanie (odpukać), potem remont porządny, przy okazji możesz graty na kute powymieniać. W ten sposób będziesz pewny, co masz i prawie na pewno w lepszym silnik, niż kupna używka.

 

Póki co, zamiast w zapasowy silnik, co Ci będzie miejsce w garażu zajmował, inwestuj w opony, paliwo i trening ;) :cool:

Link to comment
Share on other sites

inwestuj w opony
mam ich tyle, że chyba posprzedaje, żeby mieć na
paliwo
a co za tym idzie na
trening ;) :cool:

 

:wink: W sumie racja - toteż czekam' date=' aż moje pancerne 2.0T się na mnie wypnie :']

Link to comment
Share on other sites

mam ich tyle, że chyba posprzedaje, żeby mieć na
Przytrzymaj mi jakieś fajne 215/45/17 albo 225/40/17, aż mi spłynie parę puszek pasztetu w takim razie ;):mrgreen:

W sumie racja - toteż czekam' date=' aż moje pancerne 2.0T się na mnie wypnie :']

Spoko :cool: Masz zamiar popracować nad zużyciem za tydzień w Ułężu?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
Podpinam sie do tematu i chciałbym dowiedzieć sie co ile należy wymieniać rozrząd w imprezce 99r 2.0t GT ??
To mnie pocieszyłeś :)

Teraz bede miał dylemat jakiej firmy graty kupić jakieś sugestie ??

Duży przegląd to nie tylko rozrząd. Koszt to ok 3,5-5k PLN (rozrząd, regulacja zaworów, sprzęgło). Przynajmniej w moim Forku tak to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

możemy je podzielić na dwie grupy: bez zmiennych faz rozrządu - takie jak u Ciebie w GT i ze zmiennymi fazami - jak w niektórych nowszych modelach Imprezy czy Legacy. tych nie możesz załozyć do siebie, bo nie pasuje wiązka elektryczna.

 

Zaraz zaraz, to można wsadzić silnik ze zmiennymi fazami do samochodu nie obsługującego zmienne fazy (ECU, wiązka)?

bo widze tu pewną niekonsekwencję. co więcej dziwi mnie, że wypowiedź jest z czerwca, a rzeczony przeszczep był robiony później.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczegoby nie mozna? Problem tylko w tym, ze efekt koncowy moze byc malo interesujacy - wogole nie bedize chcialo palic lub osiagi silnika beda niesatysfakcjonujace z powodu braku sterowania fazami rozrzadu. No chyba, ze ktos sie pobawi w przeszczep ecu i wiazki z odpowienio nowej wersji.

 

Co do samych glowic ze zmiennymi fazami, to zdaje sie byly tego 2 rodzaje - inny system rozrzadu w wersjach wolnossacych a inny w doladowanych.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczegoby nie mozna? Problem tylko w tym, ze efekt koncowy moze byc malo interesujacy - wogole nie bedize chcialo palic lub osiagi silnika beda niesatysfakcjonujace z powodu braku sterowania fazami rozrzadu.

 

Właśnie o tym mówię. Wsadzić może i można, bo to zostało zrobione. Ale efekty są własnie takie, jakie piszesz. Ale nie o to chodzi przecież w kwestii naprawy, żeby jakoś działało, tylko żeby działało dobrze, zgodnie z tym, jak powinno.

 

Nie chcę wdawać się w dyskusje, bo się nie znam, ani bynajmniej rzucać jakieś oskarżenia (uprzedzam ewentualne komentarze!), po prostu zadaję pytanie... chcę "porozmawiac" by się czegoś więcej dowiedzieć od mądrzejszych ode mnie w tym temacie.

 

Nalać ON do baku samochodu benzynowego też się DA (mimo innej rury dystrybutora), ale efekty mogą być mizerne...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...